AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: KONSUMENT
Liczba odnalezionych rekordów: 9



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/9
Nr opisu: 0000046425
Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Kamil Treska.
Tytuł pracy: Turystyka wiejska w powiecie bialskim
Tytuł pracy w innym języku: Rural tourism in the Biala poviat
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, Vol. 25, no. 3, p. 275--286
p-ISSN: 2657-781X
e-ISSN: 2657-7828

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: konsument ; powiat bialski ; turystyka wiejska ; zasoby środowiskowe
Słowa kluczowe ang.: Biala poviat ; consumer ; environmental resources ; rural tourism
https://rnseria.com/resources/html/article/details?id=613349
Streszczenie: Celem artykułu jest przedstawienie możliwości rozwoju turystyki wiejskiej na terenie powiatu bialskiego. Powiat bialski jest jednym z powiatów województwa lubelskiego, w którym potencjał turystyczny może stanowić istotny element jego rozwoju. Jest to obszar charakteryzujący się dużymi walorami środowiskowymi i kulturowymi oraz niskim poziomem zanieczyszczenia środowiska. W celu oceny potencjału środowiskowego i kulturowego powiatu przeprowadzono badania z wykorzystaniem autorskiego kwestionariusza ankiety. Badania te zrealizowano w drugim kwartale 2023 roku, wśród 108 turystów odwiedzających powiat bialski w trakcie trwania badań lub w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Uzyskane wyniki badań potwierdziły wcześniej stawiane założenia, że teren powiatu bialskiego stanowi istotny przedmiot zainteresowania turystów. Badane osoby wysoko oceniły potencjał turystyczny powiatu i wskazały na znaczącą rolę atrakcyjnych elementów środowiska przyrodniczego. W ostatnich latach zaobserwowano także wzrost zainteresowania turystyką na tym terenie. Wyniki badań jednak wskazują, że należałoby podjąć kroki, które pozwoliłyby na większe wykorzystanie możliwości stworzonych przez środowisko i zasoby kulturowe.
Streszczenie: The purpose of the article is to present the possibilities of developing rural tourism in Biala County. Biala County is one of the counties in the Lublin Voivodeship where tourism potential may be an important element of its development. It is an area characterised by high environmental and cultural values and a low level of environmental pollution. In order to assess the environmental and cultural potential of the district, a study was conducted using the author's survey questionnaire. The research was carried out in the second quarter of 2023, among 108 tourists visiting Biala County during the study period or within the last 12 months. The results of the research confirmed the previously stated assumptions that the Biala County area is an important object of interest for tourists. The respondents highly rated the tourist potential of the district and pointed out the significant role of attractive elements of the natural environment. Recent years have also seen an increase in interest in tourism in the area. However, the survey results indicate that steps should be taken to make greater use of the opportunities created by the environment and cultural resources.

2/9
Nr opisu: 0000041375
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: System poradnictwa konsumenckiego w Polsce jako istotny czynnik kształtujący bezpieczeństwo konsumentów na rynku
Tytuł całości: W: Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk we współpracy transgranicznej / red. nauk. Dominik Dąbrowski, Łukasz Zbucki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 133-143
ISBN: 978-83-64881-61-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; konsument ; ochrona konsumenta ; poradnictwo konsumenckie
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

3/9
Nr opisu: 0000041198
Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Klaudia Juszczuk, Wioleta Kuflewska.
Tytuł pracy: Wpływ reklam telewizyjnych na młodych konsumentów
Tytuł pracy w innym języku: The impact of television advertising on young consumers
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 14, nr 4, s. 135--146
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: dzieci ; konsument ; reklama ; reklama telewizyjna
Słowa kluczowe ang.: children ; consumer ; advertising ; television advertising
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/WPLYW-REKLAM-TELEWIZYJNYCH-NA-MLODYCH-KONSUMENTOW,132421,0,2.html
DOI: 10.29316/rs/132421
Streszczenie: Jednym z narzędzi marketingowych o dużej skali zasięgu jest reklama telewizyjna. Celem artykułu jest analiza oddziaływania i postrzegania reklamy telewizyjnej przez młodych konsumentów. Materiał i metody: Będące podstawą niniejszego opracowania badania zostały przeprowadzone grupie 1224 młodych konsumentów w wieku 9-12 lat na terenie miasta Biała Podlaska, w okresie grudzień 2019-styczeń 2020. Wyniki: W opinii respondentów, reklama nie ma istotnego wpływu na dzieci. Najmłodsi, uczestnicząc w zakupach, wpływają jedynie w niewielkim stopniu na to, co dorośli kupują. Dzieci zbyt dużo czasu poświęcają w ciągu dnia na oglądanie telewizji, jak i samych reklam. Przez to ich kontakt z nadawanymi w telewizji, przyciągającymi wzrok niezależnie od wieku blokami reklamowymi jest nieunikniony. Wnioski: Młodzi konsumenci, mimo że spędzają znaczną ilość czasu na oglądaniu telewizji, nie lubią emitowanych tam reklam. Mimowolnie jednak oglądają reklamy, zapamiętują, co zostało w nich pokazane i w trakcie zakupów dostrzegają reklamowane produkty. Nie starają się nakłaniać rodziców do ich zakupu, co wykazują wyniki przeprowadzonych badań.
Streszczenie: One of the large-scale marketing tools is TV advertising. The aim of the article is to analyze the impact and perception of television advertising by young consumers. Material and methods: The research on which this study is based was carried out on a group of 1,224 young consumers aged 9-12 in the city of Biała Podlaska, in the period December 2019 - January 2020. Results: The youngest, participating in shopping, have only a slight influence on what the adults buy. Children spend too much time during the day watching TV and only commercials. As a result, their contact with television advertising blocks, eye-catching regardless of age, is inevitable. Conclusions: Young consumers do not like advertisements broadcast there. However, they unintentionally watch advertisements, remember what has been shown in them and noticed advertised products while shopping. They do not try to persuade their parents to buy them, as the results of the research show.

4/9
Nr opisu: 0000040530
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Współczesny konsument w kontekście problemów bezpieczeństwa
Tytuł całości: W: Bezpieczeństwo w badaniach i w praktyce / red. nauk. Jarosław j. Piątek, Renata Podgórzańska, Szczepan Stempiński
Miejsce wydania: Toruń
Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
Rok wydania: 2020
Seria: Securitas et Societas
Strony zajęte przez pracę: S. 57-66
ISBN: 978-83-8180-280-2
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; konsument ; prawa konsumenta ; ryzyko globalne ; zagrożenie
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

5/9
Nr opisu: 0000027204
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Prosument : nowa forma aktywności konsumenckiej
Tytuł całości: W: Innowacyjność i przedsiębiorczość w warunkach kryzysu / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 133-138
ISBN: 978-83-7702-661-8
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: prosument ; prosumpcja ; konsument
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

6/9
Nr opisu: 0000023248
Autorzy: Beata Lewczuk, Ryszard Jabłonka, Zbigniew Pawlonka.
Tytuł pracy: Marketing żywności ekologicznej jako narzędzie kształtowania świadomości konsumenta
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2012, nr 4, s. 1059--1065
p-ISSN: 1231-5478

Uwagi: Artykuł na płycie CD.2 stanowiącej integralną część czasopisma.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Index Copernicus: 4.570
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: żywność ekologiczna ; marketing ; konsument ; świadomość
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/244-artykuly-na-plycie-cd-2/2971-artykul
Streszczenie: W artykule podjęto próbę okreslenia wpływu marketingu na świadomość konsumentów w czasie wyboru zakupu żywności ekologicznej. Wskazano na powiązania marketingu ekologicznej żywności z relacjami społecznymi, dystrybucją i jakością. Produkt, jakim jest ekożywność jest oferowany na rynku często po wyższych cenach. Żywność ekologiczna jest kojarzona głownie z żywnością zdrowszą, jednakże tylko w niewielkim stopniu jest postrzegana jako element bezpieczeństwa bytowego. W wiekszym stopniu elementy marketingu powinny wykorzystywać to, że dystrybucja żywności ekologicznej odbywa się przeważnie krótkimi kanałami.
Streszczenie: This article attempts to determine the impact of marketing on consumer awareness when choosing to purchase organic food. Indicated in the related marketing of organic food and labor relations, distribution and quality. The product, which is organic food is offered in the market, often at higher proces. This is the most important feature affecting the demand. Organic food is associated mainly with healthier food, but only to a small extent is seen as a safety feature household usage. The more elements of marketing should use that distribution of organic food is usually very short channels.

7/9
Nr opisu: 0000024419
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Problematyka zachowań konsumenta : subdyscyplina czy źródło kryzysu tożsamości współczesnego marketingu akademickiego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2012, z. 120, s. 53--70
p-ISSN: 1234-8872

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 7.000
Index Copernicus: 2.900
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsument ; zachowania konsumenckie ; marketing ; subdyscyplina ; szkolnictwo wyższe
http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/publikacje/Zeszyty%20Naukowe%20KZiF/Documents/120.pdf

8/9
Nr opisu: 0000029008
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Wybrane aspekty ruchu konsumenckiego. Stan obecny i perspektywy
Tytuł całości: W: Kryzys finansowy : przebieg i skutki społeczno-gospodarcze w Europie Środkowej i Wschodniej, T. 2 / red. S. Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2012
Strony zajęte przez pracę: S. 331-342
ISBN: 978-83-7702-417-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 40 127
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsument ; ruch konsumencki
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Biblioteki PSW

9/9
Nr opisu: 0000026336
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Współczesny konsument w przestrzeni Internetu. Nowe perspektywy
Tytuł całości: W: Społeczeństwo sieci : gospodarka sieciowa w Europie Środkowej i Wschodniej, T. 2 / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2011
Strony zajęte przez pracę: S. 531-544
ISBN: 978-83-7702-221-4
Uwagi: Sreszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: Internet ; rzeczywistość wirtualna ; społeczność wirtualna ; konsument ; zakupy internetowe
Uwaga: Publikacja dostępna w Czytelni Ogólnej Biblioteki PSW.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB