Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
KONSUMENT Liczba odnalezionych rekordów: 9
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Jednym z narzędzi marketingowych o dużej skali zasięgu jest reklama telewizyjna. Celem artykułu jest analiza oddziaływania i postrzegania reklamy telewizyjnej przez młodych konsumentów. Materiał i metody: Będące podstawą niniejszego opracowania badania zostały przeprowadzone grupie 1224 młodych konsumentów w wieku 9-12 lat na terenie miasta Biała Podlaska, w okresie grudzień 2019-styczeń 2020. Wyniki: W opinii respondentów, reklama nie ma istotnego wpływu na dzieci. Najmłodsi, uczestnicząc w zakupach, wpływają jedynie w niewielkim stopniu na to, co dorośli kupują. Dzieci zbyt dużo czasu poświęcają w ciągu dnia na oglądanie telewizji, jak i samych reklam. Przez to ich kontakt z nadawanymi w telewizji, przyciągającymi wzrok niezależnie od wieku blokami reklamowymi jest nieunikniony. Wnioski: Młodzi konsumenci, mimo że spędzają znaczną ilość czasu na oglądaniu telewizji, nie lubią emitowanych tam reklam. Mimowolnie jednak oglądają reklamy, zapamiętują, co zostało w nich pokazane i w trakcie zakupów dostrzegają reklamowane produkty. Nie starają się nakłaniać rodziców do ich zakupu, co wykazują wyniki przeprowadzonych badań. Streszczenie: One of the large-scale marketing tools is TV advertising. The aim of the article is to analyze the impact and perception of television advertising by young consumers. Material and methods: The research on which this study is based was carried out on a group of 1,224 young consumers aged 9-12 in the city of Biała Podlaska, in the period December 2019 - January 2020. Results: The youngest, participating in shopping, have only a slight influence on what the adults buy. Children spend too much time during the day watching TV and only commercials. As a result, their contact with television advertising blocks, eye-catching regardless of age, is inevitable. Conclusions: Young consumers do not like advertisements broadcast there. However, they unintentionally watch advertisements, remember what has been shown in them and noticed advertised products while shopping. They do not try to persuade their parents to buy them, as the results of the research show.
4/9
Nr opisu: 0000040530 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Współczesny konsument w kontekście problemów bezpieczeństwa Tytuł całości: W: Bezpieczeństwo w badaniach i w praktyce / red. nauk. Jarosław j. Piątek, Renata Podgórzańska, Szczepan Stempiński Miejsce wydania: Toruń Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek Rok wydania: 2020 Seria: Securitas et Societas Strony zajęte przez pracę: S. 57-66 ISBN: 978-83-8180-280-2 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; konsument ; prawa konsumenta ; ryzyko globalne ; zagrożenie Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
5/9
Nr opisu: 0000027204 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Prosument : nowa forma aktywności konsumenckiej Tytuł całości: W: Innowacyjność i przedsiębiorczość w warunkach kryzysu / red. Sławomir Partycki Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2013 Strony zajęte przez pracę: S. 133-138 ISBN: 978-83-7702-661-8 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: prosument ; prosumpcja ; konsument Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
6/9
Nr opisu: 0000023248 Autorzy: Beata Lewczuk, Ryszard Jabłonka, Zbigniew Pawlonka. Tytuł pracy: Marketing żywności ekologicznej jako narzędzie kształtowania świadomości konsumenta Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2012, nr 4, s. 1059--1065 p-ISSN: 1231-5478 Uwagi: Artykuł na płycie CD.2 stanowiącej integralną część czasopisma. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Index Copernicus: 4.570 Praca recenzowana Słowa kluczowe: żywność ekologiczna ; marketing ; konsument ; świadomość Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/244-artykuly-na-plycie-cd-2/2971-artykul Streszczenie: W artykule podjęto próbę okreslenia wpływu marketingu na świadomość konsumentów w czasie wyboru zakupu żywności ekologicznej. Wskazano na powiązania marketingu ekologicznej żywności z relacjami społecznymi, dystrybucją i jakością. Produkt, jakim jest ekożywność jest oferowany na rynku często po wyższych cenach. Żywność ekologiczna jest kojarzona głownie z żywnością zdrowszą, jednakże tylko w niewielkim stopniu jest postrzegana jako element bezpieczeństwa bytowego. W wiekszym stopniu elementy marketingu powinny wykorzystywać to, że dystrybucja żywności ekologicznej odbywa się przeważnie krótkimi kanałami. Streszczenie: This article attempts to determine the impact of marketing on consumer awareness when choosing to purchase organic food. Indicated in the related marketing of organic food and labor relations, distribution and quality. The product, which is organic food is offered in the market, often at higher proces. This is the most important feature affecting the demand. Organic food is associated mainly with healthier food, but only to a small extent is seen as a safety feature household usage. The more elements of marketing should use that distribution of organic food is usually very short channels.
8/9
Nr opisu: 0000029008 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Wybrane aspekty ruchu konsumenckiego. Stan obecny i perspektywy Tytuł całości: W: Kryzys finansowy : przebieg i skutki społeczno-gospodarcze w Europie Środkowej i Wschodniej, T. 2 / red. S. Partycki Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2012 Strony zajęte przez pracę: S. 331-342 ISBN: 978-83-7702-417-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 40 127 Praca recenzowana Słowa kluczowe: konsument ; ruch konsumencki Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Biblioteki PSW
9/9
Nr opisu: 0000026336 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Współczesny konsument w przestrzeni Internetu. Nowe perspektywy Tytuł całości: W: Społeczeństwo sieci : gospodarka sieciowa w Europie Środkowej i Wschodniej, T. 2 / red. Sławomir Partycki Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2011 Strony zajęte przez pracę: S. 531-544 ISBN: 978-83-7702-221-4 Uwagi: Sreszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: Internet ; rzeczywistość wirtualna ; społeczność wirtualna ; konsument ; zakupy internetowe Uwaga: Publikacja dostępna w Czytelni Ogólnej Biblioteki PSW.