AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: KONSUMPCJONIZM
Liczba odnalezionych rekordów: 11



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/11
Nr opisu: 0000044212
Autorzy: Helena Konowaluk-Nikitin, Joanna Waszczuk, Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska.
Tytuł pracy: Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej wobec konsumpcji w muzyce
Tytuł całości: W: Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa, T. 17, Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole / red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Anna Szafrańska
Miejsce wydania: Kraków
Wydawca: Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Rok wydania: 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 199-215
ISBN: 978-83-8294-063-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: edukacja przedszkolna ; edukacja wczesnoszkolna ; konsumpcjonizm ; nauczyciel ; muzyka ; studenci
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/11
Nr opisu: 0000039329
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Dylematy we współczesnej konsumpcji
Tytuł całości: W: Kultura - bazar - narracja / red. Adam A. Szafrański
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 197-206
ISBN: 978-83-8061-675-2
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; konsumpcjonizm ; dekonsumpcja ; ruch slow life ; społeczeństwo konsumpcyjne
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

3/11
Nr opisu: 0000037677
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Innowacje społeczne istotnym wyzwaniem w społeczeństwie konsumpcyjnym
Tytuł równoległy: Social innovations as a significant challenge in the consumer society
Tytuł całości: W: Wybrane zagadnienia z zakresu nauk społecznych i mediów / red. Aleksandra Surma, Magdalena Śliwa
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 43-49
ISBN: 978-83-65932-73-0
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 21079
Liczba arkuszy: 0,53
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; społeczeństwo konsumpcyjne ; innowacje społeczne ; konsumpcjonizm
Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumer society ; social innovations ; consumerism
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/A9A29FC4-5C00-E197-3DE6-71046F4A6261
Streszczenie: Celem opracowania jest analiza wpływu innowacji społecznych na zmiany zachodzące w społeczeństwie konsumpcyjnym. Tematyka badawcza podjęta w rozdziale wpisuje się w obszar zainteresowań socjologii konsumpcji. Postawiono szereg pytań dotyczących istoty i głównych celów innowacji społecznych w konsumpcji oraz ich znaczenia w rozwoju społeczeństwa konsumpcyjnego. Ponadto przybliżono atrybuty wyróżniające społeczeństwo konsumpcyjne. Wymienione zostały również cechy innowacji społecznych w odniesieniu do obszaru konsumpcji. Zwrócono uwagę na współczesne formy innowacji społecznych w konsumpcji oraz szanse i zagrożenia, jakie niosą ze sobą. Praca ulokowana została na płaszczyźnie teoretycznej.
Streszczenie: The aim of the study is to analyse the impact of social innovations on changes in the consumer society. The research subject matter in the chapter is part of the field of interest of sociology of consumption. The questions raised concern the essence and main goals of social innovations in consumption as well as their significance in the development of the consumer society. Additionally, attributes which distinguish the consumer society have been presented as well as the features of social innovations in the field of consumption. Modern forms of social innovations in consumption have been outlined as well as opportunities and threats they involve. The study is located within the theoretical framework.

4/11
Nr opisu: 0000035698
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Człowiek w świecie rzeczy. Wybrane aspekty społeczeństwa konsumpcyjnego
Tytuł całości: W: Diagnoza współczesnego społeczeństwa - przegląd wybranych aspektów / red. Beata A. Nowak, Kamil Maciąg
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 19-25
ISBN: 978-83-65932-06-8
Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; konsumpcjonizm ; społeczeństwo konsumpcyjne ; postmodernizm
Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumerism ; consumer society ; postmodernism
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/6B70F94F-F81A-705B-09CE-72C43ED9C891
Streszczenie: Celem opracowania jest scharakteryzowanie wybranych aspektów społeczeństwa konsumpcyjnego przy zwróceniu szczególnej uwagi na kwestie związane ze zmianami, jakie następują pod wpływem rozprzestrzeniającego się konsumpcjonizmu, który wpływa na kształtowanie się porządku społecznego. Posiadanie rzeczy i ich kupowanie to atrybuty społeczeństwa konsumpcyjnego. Konsumpcjonizm widoczny jest m.in. w zmianie stosunku człowieka do posiadania, stylach życia, relacjach międzyludzkich. Konsumpcja staje się jedną z ważniejszych wartości w życiu człowieka, pogłębiając nastawienie materialistyczne i hedonistyczne. Opisane w rozdziale wybrane kierunki przemian w kontekście współczesnej konsumpcji pozwoliły na wyjaśnienie istoty zjawisk społecznych wchodzących w zakres omawianej problematyki. W artykule zastosowano metodę przeglądu publikacji naukowych.
Streszczenie: The aim of the study is to characterise the selected aspects of consumer society with the focus on the changes which are taking place under the influence of wide-spreading consumerism which impacts on the shaping of social order. The possession of things and buying them are the attributes of consumer society. Consumerism can be noted e.g. in the change of human attitude towards possessing, in lifestyles and interpersonal relations. Consumption is becoming one of the most important values in human life, which deepens materialistic and hedonistic approaches. The selected directions of the changes, described in the chapter in the context of modern consumption, help to explain the essence of social phenomena in the scope of the above-mentioned issues. The method of the review of scientific publications has been applied in the article.

5/11
Nr opisu: 0000036782
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Nowe trendy w konsumpcji we współczesnym społeczeństwie. Refleksja socjologiczna
Tytuł równoległy: New trends in consumption in contemporary society. Sociological reflection
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. 12, nr 4, s. 22--27
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; trendy ; konsumpcjonizm ; prosumpcja
Słowa kluczowe ang.: consumption ; trends ; consumerism ; prosumption
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/articles/d7AuaSPFdRUNS2xrnJtU
DOI: 10.29316/rs.2018.33
Streszczenie: Celem artykułu jest scharakteryzowanie najpowszechniejszych tendencji występujących w konsumpcji we współczesnym społeczeństwie, co wpisuje się w obszar badawczy socjologii konsumpcji. Rozważania podjęte w artykule koncentrują się wokół problemu zmian, jakie zachodzą w sferze konsumpcji oraz ich konsekwencji odnoszących się do ładu społeczno-gospodarczego. Wykorzystano metodę przeglądu publikacji naukowych krajowych i zagranicznych związanych z tematyką badawczą, poprzez wyjaśnienie m.in. takich pojęć jak: konsumpcjonizm, prosumpcja, ekologizacja konsumpcji, democentryzacja konsumpcji, wirtualizacja konsumpcji, konsumpcja etyczna. Pozwoliło to wskazanie kierunku przemian zachodzących we współczesnej konsumpcji pod wpływem m.in. takich procesów i zjawisk społecznych jak: globalizacja, postęp technologiczny, czy zmiany cywilizacyjne. Skala i oddziaływanie tych trendów zależą od otoczenia ekonomicznego, społecznego, technologicznego i kulturowego społeczeństwa.
Streszczenie: The aim of the article is to characterize the most common tendencies that occur in consumption in contemporary society, which is part of the research area of consumption sociology. The considerations taken up in the article focus on the problem of changes taking place in the sphere of consumption and their consequences relating to the socio-economic order. The method of reviewing domestic and foreign scientific publications related to research topics was used by explaining, among others, such concepts as: consumerism, prosumption, ecologisation of consumption, democratization of consumption, virtualization of consumption, ethical consumption. It allowed to indicate the direction of changes taking place in contemporary consumption under the influence of, e.g., such social processes and phenomena as: globalization, technological progress, or civilization changes. The scale and impact of these trends depend on the economic, social, technological and cultural environment of society.

6/11
Nr opisu: 0000037829
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Wolność konsumowania versus zniewolenie we współczesnym świecie konsumpcji
Tytuł równoległy: Freedom of consumption versus slavery in the contemporary world of consumption
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 31, s. 73--75
p-ISSN: 2300-5491
e-ISSN: 2449-948X

Uwagi: Numer specjalny. Tytuł tomu: Wolność - wartość nadrzędna w etyce, polityce i ekonomii.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wolność konsumencka ; zniewolenie ; konsumpcjonizm ; prawa konsumenta
Słowa kluczowe ang.: consumer freedom ; slavery ; consumerism ; consumer rights
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://kwartalnikrsk.pl/assets/rsk-specjalny-2018-filipiak-wolnosc-konsumowania-versus-zniewolenie.pdf
Streszczenie: Współczesny świat konsumpcji często wymyka się jednoznacznemu opisowi. Rola konsumenta jest jedną z wielu ról społecznych jednostki. We współczesnym społeczeństwie istnieją symptomy świadczące zarówno o występowaniu wolności konsumenckiej, jak i pewnego rodzaju oznaki zniewolenia. Warto przeanalizować świat konsumpcji biorąc pod uwagę perspektywę wolności konsumowania widocznej w przyjmowaniu różnorodnych stylów konsumpcji, czy też prawa wyboru. Istotny w tym aspekcie jest wpływ Internetu dającego szeroki wachlarz realizacji wolności w konsumpcji. Z drugiej strony mamy do czynienia z wieloma pozorami wolności, przejawiającymi się m.in. w postawach konsumpcjonistycznych, nadmiernej konsumpcji, hedonizmowi, gloryfikacji wartości materialistycznych, uzależnieniu od konsumpcji (zakupoholizm), przedmiotowym traktowaniu konsumenta.
Streszczenie: The contemporary world of consumption frequently eludes an unambiguous description. The role of the consumer is one of many social roles of an individual. Modern society is distinguished by symptoms of consumer freedom but also by signs of slavery among consumers. The world of consumption is worth analysing from the perspective of consumption freedom, visible in the assumption of various styles of consumption or in the right to choose. The impact of the Internet is an additional aspect which provides a wide range of freedom in consumption. On the other hand, multiple appearances of freedom are discernible in the consumer society. They are manifested in consumerist attitudes, excessive consumption, hedonism, glorification of materialist values, growing addiction to consumption (shopaholism), subjective treatment of the consumer.

7/11
Nr opisu: 0000042828
Autorzy: Martyna Lichaczewska.
Tytuł pracy: Zrównoważona konsumpcja w odniesieniu do problemu marnotrawstwa żywności w postawach międzygeneracyjnych na przykładzie konsumentów z Białej Podlaskiej
Tytuł całości: W: Zrównoważony rozwój : debiut naukowy 2017 / red. nauk. Jakub Berezowski, Henryk A. Kretek
Miejsce wydania: Racibórz
Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 99-109
ISBN: 978-83-947623-7-7
Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: konsumpcjonizm ; marnotrawstwo żywności ; zrównoważona konsumpcja ; żywność
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

8/11
Nr opisu: 0000033219
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Współczesne oblicza konsumpcjonizmu
Tytuł całości: W: Społeczeństwo, technologia, gospodarka w świecie sieciowych rozwiązań : ku przyszłości : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Sławomirowi Partyckiemu / red. nauk. Alina Betlej, Dawid Błaszczak, Marta Górka
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2016
Strony zajęte przez pracę: S. 499-508
ISBN: 978-83-8061-316-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcjonizm ; społeczeństwo
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

9/11
Nr opisu: 0000026331
Autorzy: Ewa Małgorzata Albińska.
Tytuł pracy: Społeczeństwo konsumpcyjne a globalny kryzys w XXI wieku
Tytuł całości: W: Społeczeństwo sieci : gospodarka sieciowa w Europie Środkowej i Wschodniej, T. 1 / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2011
Strony zajęte przez pracę: S. 467-474
ISBN: 978-83-7702-220-7
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: kryzys społeczny ; kryzys ekologiczny ; bezpieczeństwo ekologiczne ; konsumpcjonizm ; społeczeństwo konsumpcyjne
Uwaga: Publikacja dostępna w Czytelni Ogólnej Biblioteki PSW.

10/11
Nr opisu: 0000027151
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Ruch konsumencki w Polsce
Tytuł całości: W: Kultura a rynek, T. 2 / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2008
Strony zajęte przez pracę: S. 197-200
ISBN: 978-83-7363-694-1
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: konsumenci ; konsumpcjonizm ; Polska
Uwaga: sygn. 7921 VI CZYT.

11/11
Nr opisu: 0000017342
Autorzy: Ewa Małgorzata Albińska.
Tytuł pracy: Konsumpcyjny a ekologiczny styl życia
Tytuł całości: W: Nowa ekonomia a społeczeństwo, T. 2 / red. Sławomir Partycki
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2006
Strony zajęte przez pracę: S. 212-218
ISBN: 83-7363-367-7
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: konsumpcjonizm ; ekologia ; styl życia
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB