Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
KONSUMPCJONIZM Liczba odnalezionych rekordów: 11
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Celem artykułu jest scharakteryzowanie najpowszechniejszych tendencji występujących w konsumpcji we współczesnym społeczeństwie, co wpisuje się w obszar badawczy socjologii konsumpcji. Rozważania podjęte w artykule koncentrują się wokół problemu zmian, jakie zachodzą w sferze konsumpcji oraz ich konsekwencji odnoszących się do ładu społeczno-gospodarczego. Wykorzystano metodę przeglądu publikacji naukowych krajowych i zagranicznych związanych z tematyką badawczą, poprzez wyjaśnienie m.in. takich pojęć jak: konsumpcjonizm, prosumpcja, ekologizacja konsumpcji, democentryzacja konsumpcji, wirtualizacja konsumpcji, konsumpcja etyczna. Pozwoliło to wskazanie kierunku przemian zachodzących we współczesnej konsumpcji pod wpływem m.in. takich procesów i zjawisk społecznych jak: globalizacja, postęp technologiczny, czy zmiany cywilizacyjne. Skala i oddziaływanie tych trendów zależą od otoczenia ekonomicznego, społecznego, technologicznego i kulturowego społeczeństwa. Streszczenie: The aim of the article is to characterize the most common tendencies that occur in consumption in contemporary society, which is part of the research area of consumption sociology. The considerations taken up in the article focus on the problem of changes taking place in the sphere of consumption and their consequences relating to the socio-economic order. The method of reviewing domestic and foreign scientific publications related to research topics was used by explaining, among others, such concepts as: consumerism, prosumption, ecologisation of consumption, democratization of consumption, virtualization of consumption, ethical consumption. It allowed to indicate the direction of changes taking place in contemporary consumption under the influence of, e.g., such social processes and phenomena as: globalization, technological progress, or civilization changes. The scale and impact of these trends depend on the economic, social, technological and cultural environment of society.
6/11
Nr opisu: 0000037829 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Wolność konsumowania versus zniewolenie we współczesnym świecie konsumpcji Tytuł równoległy: Freedom of consumption versus slavery in the contemporary world of consumption Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 31, s. 73--75 p-ISSN: 2300-5491 e-ISSN: 2449-948X Uwagi: Numer specjalny. Tytuł tomu: Wolność - wartość nadrzędna w etyce, polityce i ekonomii. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wolność konsumencka ; zniewolenie ; konsumpcjonizm ; prawa konsumenta Słowa kluczowe ang.: consumer freedom ; slavery ; consumerism ; consumer rights Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://kwartalnikrsk.pl/assets/rsk-specjalny-2018-filipiak-wolnosc-konsumowania-versus-zniewolenie.pdf Streszczenie: Współczesny świat konsumpcji często wymyka się jednoznacznemu opisowi. Rola konsumenta jest jedną z wielu ról społecznych jednostki. We współczesnym społeczeństwie istnieją symptomy świadczące zarówno o występowaniu wolności konsumenckiej, jak i pewnego rodzaju oznaki zniewolenia. Warto przeanalizować świat konsumpcji biorąc pod uwagę perspektywę wolności konsumowania widocznej w przyjmowaniu różnorodnych stylów konsumpcji, czy też prawa wyboru. Istotny w tym aspekcie jest wpływ Internetu dającego szeroki wachlarz realizacji wolności w konsumpcji. Z drugiej strony mamy do czynienia z wieloma pozorami wolności, przejawiającymi się m.in. w postawach konsumpcjonistycznych, nadmiernej konsumpcji, hedonizmowi, gloryfikacji wartości materialistycznych, uzależnieniu od konsumpcji (zakupoholizm), przedmiotowym traktowaniu konsumenta. Streszczenie: The contemporary world of consumption frequently eludes an unambiguous description. The role of the consumer is one of many social roles of an individual. Modern society is distinguished by symptoms of consumer freedom but also by signs of slavery among consumers. The world of consumption is worth analysing from the perspective of consumption freedom, visible in the assumption of various styles of consumption or in the right to choose. The impact of the Internet is an additional aspect which provides a wide range of freedom in consumption. On the other hand, multiple appearances of freedom are discernible in the consumer society. They are manifested in consumerist attitudes, excessive consumption, hedonism, glorification of materialist values, growing addiction to consumption (shopaholism), subjective treatment of the consumer.
7/11
Nr opisu: 0000042828 Autorzy: Martyna Lichaczewska. Tytuł pracy: Zrównoważona konsumpcja w odniesieniu do problemu marnotrawstwa żywności w postawach międzygeneracyjnych na przykładzie konsumentów z Białej Podlaskiej Tytuł całości: W: Zrównoważony rozwój : debiut naukowy 2017 / red. nauk. Jakub Berezowski, Henryk A. Kretek Miejsce wydania: Racibórz Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu Rok wydania: 2018 Strony zajęte przez pracę: S. 99-109 ISBN: 978-83-947623-7-7 Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: konsumpcjonizm ; marnotrawstwo żywności ; zrównoważona konsumpcja ; żywność Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
8/11
Nr opisu: 0000033219 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Współczesne oblicza konsumpcjonizmu Tytuł całości: W: Społeczeństwo, technologia, gospodarka w świecie sieciowych rozwiązań : ku przyszłości : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Sławomirowi Partyckiemu / red. nauk. Alina Betlej, Dawid Błaszczak, Marta Górka Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 499-508 ISBN: 978-83-8061-316-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: konsumpcjonizm ; społeczeństwo Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
9/11
Nr opisu: 0000026331 Autorzy: Ewa Małgorzata Albińska. Tytuł pracy: Społeczeństwo konsumpcyjne a globalny kryzys w XXI wieku Tytuł całości: W: Społeczeństwo sieci : gospodarka sieciowa w Europie Środkowej i Wschodniej, T. 1 / red. Sławomir Partycki Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2011 Strony zajęte przez pracę: S. 467-474 ISBN: 978-83-7702-220-7 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Słowa kluczowe: kryzys społeczny ; kryzys ekologiczny ; bezpieczeństwo ekologiczne ; konsumpcjonizm ; społeczeństwo konsumpcyjne Uwaga: Publikacja dostępna w Czytelni Ogólnej Biblioteki PSW.
10/11
Nr opisu: 0000027151 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Ruch konsumencki w Polsce Tytuł całości: W: Kultura a rynek, T. 2 / red. Sławomir Partycki Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2008 Strony zajęte przez pracę: S. 197-200 ISBN: 978-83-7363-694-1 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: konsumenci ; konsumpcjonizm ; Polska Uwaga: sygn. 7921 VI CZYT.
11/11
Nr opisu: 0000017342 Autorzy: Ewa Małgorzata Albińska. Tytuł pracy: Konsumpcyjny a ekologiczny styl życia Tytuł całości: W: Nowa ekonomia a społeczeństwo, T. 2 / red. Sławomir Partycki Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2006 Strony zajęte przez pracę: S. 212-218 ISBN: 83-7363-367-7 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: konsumpcjonizm ; ekologia ; styl życia [sprawdź dostępność w katalogu AB]