AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: MASS MEDIA
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000037085
Autorzy: Małgorzata Siedlecka, Wioletta Żukiewicz-Sobczak, Sebastian Piotr Sobczuk.
Tytuł pracy: Oddziaływanie mass mediów na kształtowanie stylu życia dzieci klas 4-6 w bialskich szkołach podstawowych
Tytuł równoległy: Influence of mass media on shaping the lifestyle of children in grades 4-6 in Biała Podlaska's primary school
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 13, nr 1, s. 34--42
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: mass media ; styl życia ; dzieci
Słowa kluczowe ang.: mass media ; life style ; children
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/articles/p2h5C847UJyCIXujC6r6
DOI: 10.29316/rs.2019.04
Streszczenie: Wprowadzenie: Celem głównym niniejszej pracy było poznanie pozytywnych oraz negatywnych aspektów korzystania ze środków masowego przekazu, a cel szczegółowy to zbadanie ich oddziaływania na styl życia dzieci klas 4-6 w bialskich szkołach podstawowych. Materiały i metody: Badanie przeprowadzono w lutym 2017 roku w Społecznej Szkole Podstawowej i w Szkole Podstawowej nr 5 w Białej Podlaskiej. W badaniu wzięło udział 100 uczniów, zastosowaną metodą była metoda sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kart autorskiego projektu ankiet i autorskiego kwestionariusza. Pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczyły ilości czasu codziennie poświęcanego przez uczniów na korzystanie z różnych mass mediów oraz ich wpływu na styl życia dzieci. Obliczenia statystyczne wykonano w programie PQStat. Wyniki: Charakterystykę grupy badanej przeprowadzono na 100 uczniach z podziałem na klasy, płeć, miejsce zamieszkania, ilości czasu poświęconego na korzystanie z mediów. Wnioski: - W badanej grupie uczniów można stwierdzić, iż środki masowego przekazu oddziałują na ich styl życia. - Badane dzieci mają najczęściej kontakt z mediami poprzez telefon komórkowy, Internet, telewizję oraz komputer. - Największy wpływ zdaniem badanych na kształtowanie zachowań i wychowanie uczniów ma szkoła, znajomi, Internet oraz telewizja.
Streszczenie: The main purpose of the present work was to identify positive and negative aspects of using mass media, and the specific objective is to examine their impact on the lifestyle of children in grades 4-6 in primary schools in Biała Podlaska. Research methods and techniques: The study was conducted in February 2017 at Społeczna Szkoła Podstawowa (Community Primary School) and Szkoła Podstawowa nr 5 (Primary School No.5) in Biała Podlaska. 100 students participated in the study, the applied research method was the method of a diagnostic survey using surveys and questionnaire forms designed by the author. Queries included in the questionnaire concerned the amount of time devoted daily by students to the use of various mass media and their impact on the children's lifestyle. Statistical calculations were made in the PQStat software. Results: The study group was characterized with the participation of 100 students divided into groups based on the grade they were in, their sex, place of residence, amount of time spent using media. Conclusions: - In the examined group of students, it may be concluded that mass media influence their lifestyle. - The examined children most often have contact with the media via a mobile phone, the Internet, television and a computer. - According to the respondents, school, friends, the Internet and television have the biggest influence on the shaping of behaviours and upbringing of pupils.

2/2
Nr opisu: 0000037084
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Julita Zańko.
Tytuł pracy: Wpływ mass mediów na życie mieszkańców Stara Kornica
Tytuł równoległy: The influence of mass media on the life of the rural community of Stara Kornica
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 13, nr 1, s. 23--33
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: informacja ; mass media ; komunikowanie ; potrzeby informacyjne
Słowa kluczowe ang.: information ; mass media ; communication ; information needs
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/articles/PYKMn7qV8moba8WNO3Kb
DOI: 10.29316/rs.2019.03
Streszczenie: Przedmiotem pracy jest ocena sposobu i siły oddziaływania różnych rodzajów mass mediów na decyzje podejmowane przez ludzi i na funkcjonowanie społeczności wiejskiej. Szczególnym celem pracy jest ocena oddziaływania środków masowego przekazu na decyzje mieszkańców w sferze ekonomicznej, edukacyjnej, w sferze kultury i rozrywki. Praca zawiera część teoretyczną napisaną przy wykorzystaniu literatury i część empiryczną napisaną przy wykorzystaniu badań ankietowych 100 osobowej populacji mieszkańców odwiedzających urząd gminy. Badania potwierdziły przyjęte hipotezy o powszechnym wykorzystaniu różnych mass mediów dla pozyskania informacji przydatnych dla celów zakupowych, edukacyjnych i kulturalnych. Z badań wynika, że mieszkańcy mają wartościujący, często krytyczny, stosunek do wiarygodności informacji przekazywanych przez mass media.
Streszczenie: The subject of the work is to assess the manner and power of the influence of various types of mass media on the decisions made by people and on the functioning of a rural community. A particular purpose of the work is to assess the influence of mass media on the residents' decisions in the sphere of economy, education, culture and entertainment. The work includes the theoretical part written using the literature and the empirical part written using surveys of the population of a 100 residents who visited the municipality's office. The studies confirmed the assumed hypotheses about the widespread use of various mass media to obtain information useful for purchasing, educational and cultural purposes. The studies show that the residents have a valuating, often critical, attitude to the credibility of information provided by mass media.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB