Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
MEDIA Liczba odnalezionych rekordów: 7
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The article concerns the knowledge about media education among parents of children in the period of early school education. Material and methods: The study used the diagnostic survey method with the questionnaire technique. The research was conducted in August 2023 among parents of students in grades 1-3 of primary school. The group of respondents consisted of 50 people. Results: The surveyed parents have varied knowledge about media education. Many parents regularly talk to their children about Internet safety and the rules of using electronic devices. The vast majority of parents know the possibilities and threats related to the use of electronic devices and media. Conclusions: The respondents have knowledge about media education, they try to acquire it and pass it on to their children in an appropriate way. They also try to follow their children in their use of electronic devices. Parents do not expand their knowledge about media education based on professional content. Streszczenie: Artykuł dotyczy wiedzy na temat edukacji medialnej wśród rodziców dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej. Materiał i metody: W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z techniką ankiety. Badania przeprowadzono w sierpniu 2023r, wśród rodziców uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Grupa respondentów składała się z 50 osób. Wyniki: Badani rodzice posiadają zróżnicowaną wiedzę na temat edukacji medialnej. Wielu rodziców regularnie prowadzi rozmowy ze swoimi dziećmi o bezpieczeństwie w Internecie, a także zasadach korzystania z urządzeń elektronicznych. Zdecydowana większość rodziców zna możliwości i zagrożenia, jakie niesienie ze sobą korzystanie z urządzeń elektronicznych i mediów. Wnioski: Respondenci posiadają wiedzę na temat edukacji medialnej, starają się ją przyswajać oraz w odpowiedni sposób przekazywać swoim dzieciom. Próbują także podążać za swoimi dziećmi w kwestii korzystania przez nich z urządzeń elektronicznych. Rodzice nie poszerzają swojej wiedzy o edukacji medialnej w oparciu o profesjonalne treści.
2/7
Nr opisu: 0000036746 Autorzy: Julia Nowicka, Wiesława Załoga, Zbigniew Ciekanowski. Tytuł pracy: Komunikacja strategiczna w naukach o zarządzaniu i jakości oraz w naukach o bezpieczeństwie Tytuł równoległy: Strategic communication in management and quality sciences and in security sciences Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 1 (14), s. 193-202 p-ISSN: 1895-3794 e-ISSN: 2300-0376 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dyplomacja ; informacja ; komunikacja ; media ; strategia Słowa kluczowe ang.: diplomacy ; information ; communication ; media ; strategy Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://www.wszop.edu.pl/dzialalnosc-naukowa/wydawnictwo/,2,2,19206,108,132 DOI: 10.32039/WSZOP/1895-3794-2018-17 Streszczenie: W prezentowanym opracowaniu odniesiono się do znaczenia komunikacji strategicznej w budowaniu wizerunku państwa czy innego podmiotu, co ma na celu realizowanie przyjętej strategii wśród odbiorców masowych, zogniskowanych zarówno wokół jedności narodu, jak i wspólnoty międzynarodowej. W opracowaniu wskazano typy, rodzaje i funkcje strategii, odnosząc się do pojęć komunikacji strategicznej i wiedzy z zakresu public relations. Celem opracowania jest wskazanie różnicy pomiędzy strategią komunikacyjną w naukach o zarządzaniu i jakości (PR) a strategią komunikacyjną w naukach o bezpieczeństwie. W dobie rozwijającej się technologii i masowego przepływu informacji budowanie mocarstwa cywilnego, w oparciu o miękkie zasoby państw, wydaje się powszechną strategią obecności na rynku międzynarodowym, co czyni wybraną tematykę aktualną i potrzebną społecznie. W pracy odniesiono się zatem do cywilnej i militarnej płaszczyzny prowadzonych działań informacyjnych. Streszczenie: The presented study refers to the importance of strategic communication in building the image of a state or other entity which aims to implement the adopted strategy among mass recipients, focused both on the unity of the nation and the international community. The study identifies the types, kinds and functions of the strategy, referring to the concepts of strategic communication and knowledge in the field of public relations. The aim of the study is to indicate the difference between a communication strategy in management and quality (PR) science and a communication strategy in security sciences. In the era of developing technology and the mass flow of information, building a civilian power, based on the soft resources of states, seems to be a universal strategy of presence on the international market which makes the current and socially necessary subject matter selected. The work referred to the civil and military plane of information activities.
3/7
Nr opisu: 0000033738 Autorzy: Barbara Gertruda Stefaniuk. Tytuł pracy: Jaka jest rola współczesnych mediów społecznościowych w kreowaniu zagrożeń? Tytuł całości: W: Obronność Polski w XXI wieku / red. nauk. Zbigniew Leśniewski, Paweł Rafał Ostolski, Milena Palczewska Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Akademia Sztuki Wojennej Rok wydania: 2017 Strony zajęte przez pracę: S.501-522 ISBN: 978-83-7523-562-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa krajowa Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 38770 Liczba arkuszy: 0,97 Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; media ; Internet ; cyberprzestrzeń Uwaga: Kopia w Sekcji Bibliometrii Streszczenie: Celem artykułu pt.: Jaka jest rola współczesnych mediów społecznościowych w kreowaniu zagrożeń? Jest ukazanie roli z znaczenia i wpływu informacji na świadomość i poziom bezpieczeństwa ludności (odbiorców). We współczesnym świecie zdominowanym przez media elektroniczne tj. Internetu, telefonii komórkowej i satelitarnej obieg i wartość dostępnych informacji posiada zupełnie inny wymiar. Współczesne media są jednym z nośników, które generują źródło złych i niekorzystnych informacji. Doty- czy to zarówno bezpieczeństwa personalnego, ( uzależnienie od Internetu, komputera, telefonu), jak i bezpieczeństwa państwa (cyberterroryzm, ataki hakerskie, szpiegowanie stron internetowych i haseł dostępu). Zainteresowanie mass mediów nagłymi zdarzeniami, katastrofami bądź innymi sytuacjami niebezpiecznymi, będącymi następstwem działania sił natury, jak i czynników antropogenicznych jest zjawiskiem zupełnie powszechnym. W erze globalizacji zdominowanym masowy m dostępem do technologii informacyjnej, informacją w sytuacji kryzysowej ma znaczenie krytyczne jest bowiem pożądana. Szybkość przekazu informacji ma ogromny wpływ na kształt i poziom bezpieczeństwa oraz działania podjęte w celu minimalizacji skutków sytuacji kryzysowej. Streszczenie: The aim of the article entitled: What is the role of modem social media in creating a hazard? It is to show the importance of the role and impact of information on awareness and security of the people (customers). In the contemporary world dominated by electronic media, Internet, mobile and satellite circuit and the value of the available information it has a totally different dimension. Modern media are one of the carriers, which generate a source of evil and negative information. This applies both to the safety of personnel, (addiction to the Internet, computer, telephone) and national security (cyber terrorism, hacking, spying on websites and passwords). The interest of the mass media by sudden events, disasters or other emergency situations, which are a consequence of the forces of nature and anthropogenic factors is a completely natural phenomenon . ln the era of globalization dominated mass access to information technology, information in a crisis situation it is critical - it is in fact no n-given. The speed of communication has a huge impact on the shape and the level of security and the measures taken to minimize the effects of the crisis.
5/7
Nr opisu: 0000019778 Autorzy: Agnieszka Zwolak, Ewa Dębek, Iwona Jastrzębska, Michał Tomaszewski, Agnieszka Wawryniuk, Ewa Krzyżanowska, Jadwiga Daniluk. Tytuł pracy: The role of mass media in health promotion Tytuł równoległy: Rola mediów w promocji zdrowia Tytuł całości: W: Physical activity in disease prevention and health promotion / ed. B. Bergier Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2010 Strony zajęte przez pracę: S. 323-333 ISBN: 978-83-61044-05-5 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: ENG Słowa kluczowe: media ; promocja zdrowia
6/7
Nr opisu: 0000015213 Autorzy: Helena Konovaluk. Tytuł pracy: Media elektroniczne jako czynnik wczesnej edukacji wychowawczej. Uwagi pedagoga i rodzica Tytuł całości: W: Media elektroniczne w życiu dziecka : w kontekście wartości wychowawczych oraz zagrożeń / red. J. Izdebska Miejsce wydania: Białystok Wydawca: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie Rok wydania: 2008 Strony zajęte przez pracę: S. 53-60 ISBN: 978-83-61209-03-4 Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: media ; gra komputerowa ; Internet ; dzieci ; psychologia
7/7
Nr opisu: 0000029830 Autorzy: Marian Nowak. Tytuł pracy: Wychowanie młodzieży do podmiotowego udziału w kulturze medialnej Tytuł całości: W: Problemy współczesnej młodzieży w ujeciu nauk społecznych / red. Franciszka Wanda Wawro Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2007 Strony zajęte przez pracę: S. 219-238 ISBN: 978-83-7363-619-4 Słowa kluczowe: młodzież ; media ; media masowe ; postrzeganie rzeczywistości Uwaga: sygn. 7374 VI CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]