AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: NAUKA O MARKETINGU
Liczba odnalezionych rekordów: 14



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/14
Nr opisu: 0000034488
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: System marketingowy jako centralne pojęcie nauki o marketingu, cz. 1
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, nr 8, s. 13--21
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; system marketingowy ; teoria systemów marketingowych
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; marketing system ; marketing systems theory
http://www.marketingirynek.pl/archiwum/marketing_i_rynek_nr_08_2017,p1672543055
Streszczenie: Artykuł jest poświęcony przedstawieniu systemu marketingowego jako centralnego pojęcia nauki o marketingu. Artykuł składa się z dwóch części. Pierwsza obejmuje retrospektywne spojrzenie na zainteresowanie problematyką systemową w nauce o marketingu oraz pojęcie systemu marketingowego, druga poświęcona jest omówieniu głównych założeń teorii systemów marketingowych. W zakończeniu wskazano na centralne znaczenie systemów marketingowych z punktu widzenia zakresu zainteresowania nauki o marketingu.
Streszczenie: The purpose of this paper is to present marketing system as a central concept of marketing science. This paper consists of two parts, the first one contains a retrospective look at system approach in marketing science and the concept of marketing system, the second one is devoted to discuss the main assumptions of the theory of marketing systems. In the summary of this paper have been indicated central importance marketing systems in the point of view the scope of marketing discipline.

2/14
Nr opisu: 0000034489
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: System marketingowy jako centralne pojęcie nauki o marketingu, cz. 2
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, nr 9, s. 5--15
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; system marketingowy ; teoria systemów marketingowych
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; marketing system ; marketing systems theory
http://www.marketingirynek.pl/archiwum/marketing_i_rynek_nr_09_2017,p515990085
Streszczenie: Artykuł jest poświęcony przedstawieniu systemu marketingowego jako centralnego pojęcia nauki o marketingu. Składa się z dwóch części. Pierwsza obejmuje retrospektywne spojrzenie na zainteresowanie problematyką systemową w nauce o marketingu oraz pojęcie systemu marketingowego, druga poświęcona jest omówieniu głównych założeń teorii systemów marketingowych. W zakończeniu wskazano na centralne znaczenie systemów marketingowych z punktu widzenia zakresu zainteresowania nauki o marketingu.
Streszczenie: The purpose of this paper is to present marketing system as a central concept of marketing science. This paper consists of two parts, the first one contains a retrospective look at system approach in marketing science and the concept of marketing system, the second one is devoted to discuss the main assumptions of the theory of marketing systems. In the summary of this paper have been indicated central importance marketing systems in the point of view the scope of marketing discipline.

3/14
Nr opisu: 0000035373
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Systemic paradigm in the tradition of marketing science
Tytuł równoległy: Paradygmat systemowy w tradycji nauki i marketingu
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. 10, No. 4, s. 29--42
p-ISSN: 2083-3725

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; paradygmat systemowy ; historia myśli marketingowej
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; systemic paradigm ; history of marketing thought ; macromarketing
http://www.ers.edu.pl/PARADYGMAT-SYSTEMOWY-W-TRADYCJI-NAUKI-O-MARKETINGU,92899,0,2.html
DOI: 10.29316/ers-seir.2017.32
Streszczenie: Subject and purpose of work: This work is devoted to presenting the development of the systemic paradigm in marketing science. Its purpose is to discuss the genesis and early stages of the development of systemic paradigm that forms the basis of one of its mainstream marketing theories, known as macromarketing. Materials and methods: The article was created on the basis of the review and synthesis of the previous studies devoted to the issue of systemic approach to marketing and marketing systems. The historical analysis method, combined with the synthesis of earlier research achievements, was employed. Results: The article fills a gap in the area of identifying alternative paradigms of marketing science. It demonstrates how the systemic approach proposed by the forerunners of marketing was developed into a concept which is now the foundation of one of contemporary marketing sub-disciplines - macromarketing. Conclusions: The main conclusion that follows from the conducted analysis is the observation that systemic paradigm is deeply ingrained in the tradition of marketing thought, creating a prominent direction of reflection which is more concerned with the environmental and social role of marketing than with marketing as a management function.
Streszczenie: Przedmiot i cel pracy: Praca poświęcona jest przedstawieniu rozwoju paradygmatu systemowego w nauce o marketingu. Jej celem jest omówienie genezy i wczesnych etapów rozwoju paradygmatu systemowego, tworzącego podstawę jednego z jej głównych nurtów myśli marketingowej określanego jako makromarketing. Materiały i metody: Artykuł powstał w oparciu o przegląd oraz syntezę wcześniejszych opracowań poświęconych problematyce systemowego ujęcia marketingu oraz systemów marketingowych. Wykorzystano nim metodę analizy historycznej połączoną z syntezą wcześniejszego dorobku. Wyniki: Artykuł wypełnia lukę w zakresie rozpoznania alternatywnych paradygmatów nauki o marketingu. Ukazano w nim jak ujęcie systemowe zaproponowane przez prekursorów marketingu rozbudowane zostało w koncepcję, na której oparta jest jedna z współczesnych marketingowych subdyscyplin - makromarketing. Wnioski: Głównym wnioskiem jaki wynika z przeprowadzonej analizy jest spostrzeżenie, że paradygmat systemowy jest głęboko zakorzeniony w tradycji myśli marketingowej, tworząc silny nurt rozważań, który bardziej niż marketingiem jako funkcją zarządzania zainteresowany jest jego społeczną i środowiskową rolą.

4/14
Nr opisu: 0000032822
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Impact of the institutional economy on the way of scientific cognition in marketing
Tytuł pracy w innym języku: Wpływ ekonomii instytucjonalnej na sposób poznania naukowego w marketingu
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, Vol. 9, no. 3, p. 5--19
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: ekonomia instytucjonalna ; nauka o marketingu ; teoria marketingu ; dyscyplina naukowa
Słowa kluczowe ang.: institutional economy ; marketing science ; marketing theory ; a field of marketing
http://www.ers.edu.pl/WPLYW-EKONOMII-INSTYTUCJONALNEJ-NA-SPOSOB-POZNANIA-NAUKOWEGO-W-MARKETINGU,92953,0,2.html
Streszczenie: The article discusses the problem of the relationship between marketing science and institutional economy. Its goal is to examine the impact of institutional economy on the way of scientific cognition in marketing. Materials and methods: The article was prepared on the basis of the study of the relevant Polish and foreign research literature, particularly concerning marketing theory. The methodology of the present study is based on the considerations taken up in deduction with the support of descriptive and comparative analysis. Results: The impact of institutional economy on the method of scientific cognition in marketing results in the interest of marketing science not only in an enterprise but also in an effort to describe the external factors (externalities) and social costs related to marketing activities of enterprises. Of importance is also the understanding of the functioning of the structure of the marketing system as well as the reactions of the institutions responsible for the implementation of the country's marketing policy. Conclusions: The analysis conducted for the purpose of this study leads to a general conclusion that marketing and science devoted to it are not homogeneous in epistemological terms and a significant dualism between the two can be pointed out. It encompasses traditional marketing which stems from management and marketing referring to the institutional economy of higher level.
Streszczenie: W artykule podjęto problem związku nauki o marketingu z ekonomią instytucjonalną, a jego celem jest ukazanie wpływu ekonomii instytucjonalnej na sposób poznania naukowego w marketingu. Materiały i metody: Artykuł przygotowano na podstawie studiów literatury przedmiotu krajowej i zagranicznej, zwłaszcza publikacji z zakresu teorii marketingu. Metodologiczną kanwę prowadzonych w artykule rozważań stanowi metoda dedukcji wspomagana przez analizę opisową i porównawczą. Wyniki: Wpływ ekonomii instytucjonalnej na sposób poznania naukowego w marketingu skutkuje zainteresowaniem nauki o marketingu nie tylko przedsiębiorstwem, lecz również dążeniem do opisania czynników zewnętrznych (externalities) i kosztów społecznych związanych z działaniami marketingowymi przedsiębiorstw, zrozumienia zachowań i struktury systemu marketingowego oraz reakcji instytucji odpowiedzialnych za realizację polityki marketingowej państwa. Wnioski: Przeprowadzona analiza pozwala na sformułowanie generalnego wniosku, że marketing i poświęcona mu nauka nie jest jednorodna pod względem epistemologicznym i wykazuje w tym zakresie wyraźny dualizm. Obejmuje wyrosły z zarządzania tradycyjny marketing oraz odwołujący się do ekonomii instytucjonalnej marketing wyższego poziomu.

5/14
Nr opisu: 0000033258
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Makromarketing jako subdyscyplina nauki o marketingu - cz. 1
Tytuł równoległy: Macromarketing as a subdiscipline of the marketing science - part 1
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 10, s. 5--16
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; dyscyplina naukowa ; subdyscyplina ; makromarketing
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; scholarly discipline ; subdiscipline ; macromarketing
Streszczenie: Znaczne wykraczanie zakresu zainteresowania nauki o marketingu poza obszar dyscypliny naukowej określanej jako nauki o zarządzaniu skłania do poszukiwania nowej, możliwej do zaakceptowania formuły klasyfikacji nauki o marketingu w postaci samodzielnej dyscypliny naukowej. Przedstawiona na łamach Marketingu i Rynku propozycja powołania nowej dyscypliny naukowej określanej jako nauka o marketingu oraz wyodrębnienie w niej subdyscyplin w postaci mikro i makromarketingu stanowi uzasadnienie bardziej szczegółowego przedstawienia subdyscyplin nauki o marketingu. Ponieważ problematyka mikromarketingu jest stosunkowo dobrze znana za sprawą poświęconych jej podręczników, artykuł dotyczy subdyscypliny określanej jako makromarketing. Artykuł składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiono pojęcie, genezę i rozwój makromarketingu oraz jego najistotniejsze założenia epistemologiczne. W drugiej części określono zakres zainteresowań oraz scharakteryzowano główne szkoły makromarketingu. W podsumowaniu artykułu przedstawiono argumenty uzasadniające istotną rolę makromarketingu jako marketingowej subdyscypliny.
Streszczenie: The fact that the scope of interest in the marketing science substantially exceeds the scientific discipline known as the management sciences leads to searching for new, acceptable formula of classifying the marketing science as an individual discipline of science. The proposal to create a new scientific discipline, presented in Marketing i Rynek, referred to as the marketing science and separation from it the micromarketing and macromarketing subdisciplines constitutes justification for more detailed presentation of these two subdisciplines of the marketing science. Since the micromarketing issue is relatively known from workbooks devoted to this subject, the article is devoted to the subdiscipline referred as macromarketing. The article comprises two parts. In the former part there have been presented definition, origins and development of the macromarketing, as well as its fundamental epistemological assumptions, whilst in the latter part there have been presented the scope of interest and characterised the primary schools of the macromarketing. In the conclusion were presented arguments justifying the material role of the macromarketing as the subdiscipline of marketing.

6/14
Nr opisu: 0000033259
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Makromarketing jako subdyscyplina nauki o marketingu - cz. 2
Tytuł równoległy: Macromarketing as a subdiscipline of the marketing science - part 2
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 11, s. 2--14
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; dyscyplina naukowa ; subdyscyplina ; makromarketing
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; scholarly discipline ; subdiscipline ; macromarketing
Streszczenie: Znaczne wykraczanie zakresu zainteresowania nauki o marketingu poza obszar dyscypliny naukowej określanej jako nauki o zarządzaniu skłania do poszukiwania nowej, możliwej do zaakceptowania formuły klasyfikacji nauki o marketingu w postaci samodzielnej dyscypliny naukowej. Przedstawiona na łamach Marketingu i Rynku propozycja powołania nowej dyscypliny naukowej określanej jako nauka o marketingu oraz wyodrębnienie w niej subdyscyplin w postaci mikro i makromarketingu stanowi uzasadnienie bardziej szczegółowego przedstawienia subdyscyplin nauki o marketingu. Ponieważ problematyka mikromarketingu jest stosunkowo dobrze znana za sprawą poświęconych jej podręczników, artykuł dotyczy subdyscypliny określanej jako makromarketing. Artykuł składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiono pojęcie, genezę i rozwój makromarketingu oraz jego najistotniejsze założenia epistemologiczne. W drugiej części określono zakres zainteresowań oraz scharakteryzowano główne szkoły makromarketingu. W podsumowaniu artykułu przedstawiono argumenty uzasadniające istotną rolę makromarketingu jako marketingowej subdyscypliny.
Streszczenie: The fact that the scope of interest in the marketing science substantially exceeds the scientific discipline known as the management sciences leads to searching for new, acceptable formula of classifying the marketing science as an individual discipline of science. The proposal to create a new scientific discipline, presented in Marketing i Rynek, referred to as the marketing science and separation from it the micromarketing and macromarketing subdisciplines constitutes justification for more detailed presentation of these two subdisciplines of the marketing science. Since the micromarketing issue is relatively known from workbooks devoted to this subject, the article is devoted to the subdiscipline referred as macromarketing. The article comprises two parts. In the former part there have been presented definition, origins and development of the macromarketing, as well as its fundamental epistemological assumptions, whilst in the latter part there have been presented the scope of interest and characterised the primary schools of the macromarketing. In the conclusion were presented arguments justifying the material role of the macromarketing as the subdiscipline of marketing.

7/14
Nr opisu: 0000032677
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Refleksje nad zakresem nauki o marketingu jako dyscypliny naukowej - cz. 1
Tytuł równoległy: Analysis of the scope of the marketing science as an academic discipline - part 1
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 6, s. 2--12
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; dyscyplina naukowa
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; scholarly discipline
Streszczenie: Artykuł jest poświęcony omówieniu zakresu zainteresowania nauki o marketingu. W pierwszej części przedstawiono wnioski, jakie odnośnie zakresu nauki o marketingu wynikają z analizy popularnych podręczników marketingu. W drugiej części wskazano na inne niż podręcznikowe ujęcia problematyki marketingowej oraz omówiono zakres zainteresowania nauki o marketingu na podstawie modelu trzech dychotomii S.D. Hunta. Głównym wnioskiem, jaki nasuwa się w wyniku przeprowadzonej analizy, jest stwierdzenie, że zakres nauki o marketingu wykracza znacznie poza obszar organizacji gospodarczej oraz problematykę marketingu menedżerskiego (zarządzania marketingowego) podejmowaną w popularnych podręcznikach marketingu. Dlatego jedynie w ograniczonym zakresie mogą one stanowić podstawę do formułowania wniosków na temat zakresu zainteresowania nauki o marketingu. Spostrzeżenie to jest zgodne ze stanowiskiem Zespołu ds. Określenia Subdyscyplin w Naukach o Zarządzaniu, który w skład nauk o zarządzaniu zalicza jedynie zarządzanie marketingowe. Ma ono istotne konsekwencje z punktu widzenia określenia miejsca nauki o marketingu w obowiązującej w Polsce klasyfikacji nauk.
Streszczenie: This article is devoted to discussing the scope of interest in the marketing science. In the first part there have been presented the conclusions of analysis of marketing textbooks in terms of the marketing science, whereas in the second part there have been presented other forms of understanding marketing and has been discussed the scope of interest in the marketing science based on the Three Dichotomies Model of S.D. Hunt. The main conclusion that arises from the conducted analysis is an ascertainment that the scope of the marketing science exceeds substantially beyond the area of an economic organization and the issue of managerial marketing (marketing management) discussed in the best-selling marketing textbooks. Therefore, they may constitute a basis to reach conclusions regarding the scope of interest in the marketing science solely to a limited extent. This observation complies with the standpoint of the Group Determining Sub-disciplines in Management. This has material consequences in terms of determining a place of the marketing science in the classification of science binding in Poland.

8/14
Nr opisu: 0000032821
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Refleksje nad zakresem nauki o marketingu jako dyscypliny naukowej - cz. 2
Tytuł równoległy: Analysis of the scope of the marketing science as an academic discipline - part 1
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 7, s. 6--16
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; dyscyplina naukowa
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; scholarly discipline
Streszczenie: Artykuł jest poświęcony omówieniu zakresu zainteresowania nauki o marketingu. W pierwszej części przedstawiono wnioski, jakie odnośnie zakresu nauki o marketingu wynikają z analizy popularnych podręczników marketingu. W drugiej części wskazano na inne niż podręcznikowe ujęcia problematyki marketingowej oraz omówiono zakres zainteresowania nauki o marketingu na podstawie modelu trzech dychotomii S.D. Hunta. Głównym wnioskiem, jaki nasuwa się w wyniku przeprowadzonej analizy, jest stwierdzenie, że zakres nauki o marketingu wykracza znacznie poza obszar organizacji gospodarczej oraz problematykę marketingu menedżerskiego (zarządzania marketingowego) podejmowaną w popularnych podręcznikach marketingu. Dlatego jedynie w ograniczonym zakresie mogą one stanowić podstawę do formułowania wniosków na temat zakresu zainteresowania nauki o marketingu. Spostrzeżenie to jest zgodne ze stanowiskiem Zespołu ds. Określenia Subdyscyplin w Naukach o Zarządzaniu, który w skład nauk o zarządzaniu zalicza jedynie zarządzanie marketingowe. Ma ono istotne konsekwencje z punktu widzenia określenia miejsca nauki o marketingu w obowiązującej w Polsce klasyfikacji nauk.
Streszczenie: This article is devoted to discussing the scope of interest in the marketing science. In the first part there have been presented the conclusions of analysis of marketing textbooks in terms of the marketing science, whereas in the second part there have been presented other forms of understanding marketing and has been discussed the scope of interest in the marketing science based on the Three Dichotomies Model of S.D. Hunt. The main conclusion that arises from the conducted analysis is an ascertainment that the scope of the marketing science exceeds substantially beyond the area of an economic organization and the issue of managerial marketing (marketing management) discussed in the best-selling marketing textbooks. Therefore, they may constitute a basis to reach conclusions regarding the scope of interest in the marketing science solely to a limited extent. This observation complies with the standpoint of the Group Determining Sub-disciplines in Management. This has material consequences in terms of determining a place of the marketing science in the classification of science binding in Poland.

9/14
Nr opisu: 0000033260
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Wnioski na temat zakresu nauki o marketingu w świetle definicji marketingu AMA
Tytuł równoległy: Conclusions on the scope of the marketing science in terms of the definition of the marketing AMA
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 52, nr 4 (210), s. 585--610
p-ISSN: 0044-1619

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z bazy ERIH (lista C wykazu MNiSW)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; definicja ; dyscyplina naukowa
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; definition ; academic discipline
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://zn.czasopisma.pan.pl/images/data/zn/wydania/no_2_2016/8-Kaminski.pdf
Streszczenie: Jako samodzielna nauka zainteresowana określoną kategorią zjawisk gospodarczych oraz spełniająca istotną rolę społeczną marketing (marketing science) istnieje od ponad stu lat. Jej żywiołowy rozwój, szczególnie od początku lat 60. XX w., wielość i różnorodność nurtów oraz szkół myśli marketingowej sprawiły, że udzielenie odpowiedzi na pytanie o zakres zainteresowania nauki o marketingu jest obecnie niezwykle trudne. Tymczasem precyzyjne określenie zakresu zainteresowania ma dla każdej nauki znaczenie szczególne. Decyduje o określeniu danego obszaru wiedzy mianem nauki, pozwala odpowiedzieć na pytanie, gdzie wytyczyć należy jej granice, jak rozwija się ona i jak sytuuje w stosunku do nauk pokrewnych. Bez precyzyjnego określenia zakresu swoich zainteresowań nauka traci swoją tożsamość oraz naukowy charakter. W artykule przedstawiono wnioski jakie na temat zakresu zainteresowania nauki o marketingu wynikają z aktualnie obowiązującej definicji marketingu AMA. Wskazano na rolę jaką z punktu widzenia zakresu nauki o marketingu spełnia definicja marketingu, podkreślono ścisły związek między sposobem definiowania marketingu a zakresem zainteresowania poświęconej mu nauki. Określono przedmiot i zakres zainteresowania nauki o marketingu w świetle aktualnie obowiązującej oficjalnej definicji marketingu. Wskazano na niebezpieczeństwa jakie dla nauki o marketingu wynikają ze zbyt wąskiego definiowania marketingu w sposób menedżerski.
Streszczenie: As a separate science interested in specific category of economic phenomena and fulfilling fundamental social role the marketing science has been existing for over one hundred years. Its rapid development in particular since 1960s, numerous and diversified trends and schools of marketing thought resulted in the fact that providing an answer to a question regarding the scope of interest in the marketing science is currently extremely difficult. Meanwhile, detailed determination of the scope of interest is particularly important for each science, since it constitutes a basis for defining a giver area of knowledge as science, allows for answering the question what should be its boundaries, how it develops and where is its place in comparison to allied sciences. Without determining in details the scope of its interest science loses both its identity and scientific nature. In the article have been presented conclusions on the scope of interest in the marketing science resulting from the current definition of the marketing provided by the AMA. Additionally, there have been presented the role played by the definition of the marketing from the perspective of the scope of the marketing science, there have been emphasized direct relationship between the manner of defining the marketing and the scope of interest in the marketing science. Moreover, there have been determined the subject and scope of interest in the marketing science in terms of currently binding official definition of the marketing. Finally, there have been indicated the threats posed to the marketing science that arise from too narrow definition of the marketing in the management categories.

10/14
Nr opisu: 0000031204
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Funkcje i dysfunkcje marketingu - cz. 1
Tytuł równoległy: Functions and dysfunctions of marketing - part 1
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 11, s. 3--9
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; funkcje ; dysfunkcje ; nauka o marketingu
Słowa kluczowe ang.: marketing ; functions ; dysfunctions ; scholarly discipline of marketing
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opacowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Streszczenie: Artykuł jest pierwszą częścią opracowania poświęconego funkcjom marketingu. Omówiono w nim funkcje marketingu na rzecz gospodarki narodowej, wpływ marketingu na rozwój gospodarczy, funkcje spełniane przez marketing na rzecz kupujących oraz osób zaangażowanych w marketing. Aby analizę funkcji marketingu uczynić bardziej obiektywną, wskazano również na ciemną stronę marketingu, określoną jako dysfunkcje marketingu. Prezentowana część artykułu obejmuje funkcje marketingu na rzecz gospodarki narodowej oraz wpływ marketingu na rozwój gospodarczy. W drugiej części przedstawione zostaną funkcje marketingu na rzecz nabywców, funkcje wobec osób zaangażowanych w marketing oraz będą omówione dysfunkcje marketingu.
Streszczenie: The article constitutes a first part of a paper devoted to the functions of marketing, in which there have been discussed the functions of marketing designated to national economy, impact of marketing on economic development, as well as functions of marketing aimed at buyers and persons engaged in marketing. In order to make the analysis of the functions of marketing more objective there have also been indicated a "dark side" of marketing referred to as dysfunction of marketing. The first presented part of the article comprises the functions of marketing designated to national economy and impact of marketing on economic development. In the second part there will be presented the functions of marketing designated to buyers and persons engaged in marketing as well as there will be discussed the dysfunctions of marketing.
Projekt/grant: Makromarketing - społeczny nurt w nauce o marketingu : Fundusz Grantów na Badania Własne / PSW Biała Podlaska

11/14
Nr opisu: 0000031210
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Funkcje i dysfunkcje marketingu - cz. 2
Tytuł równoległy: Functions and dysfunctions of marketing - part 2
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 12, s. 2--10
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; funkcje ; dysfunkcje ; nauka o marketingu
Słowa kluczowe ang.: marketing ; functions ; dysfunctions ; scholarly discipline of marketing
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Streszczenie: Artykuł jest kontynuacją opracowania, którego pierwsza część zamieszczona została w poprzednim numerze "Marketingu i Rynku" i w którym przedstawiono funkcje marketingu na rzecz gospodarki narodowej oraz wpływ marketingu na rozwój gospodarczy. W tej części zostaną przedstawione funkcje marketingu na rzecz nabywców oraz funkcje marketingu wobec osób zaangażowanych w marketing. Omówione zostaną również dysfunkcje marketingu. Obie części artykułu odnoszą się do podstawowego pytania, które powinno być zadane w związku z problematykę marketingową: Jak szerokie powinno być spojrzenie na marketing i w jaki sposób rozpatrywać należy zagadnienia marketingowe? Przedstawione w artykule rozważania dowodzą, że rozpatrywanie zagadnień marketingowych z punktu widzenia przedsiębiorstwa oraz traktowanie marketingu wyłącznie jako funkcji zarządzania (funkcjonalnego obszaru biznesu) jest obecnie niewystarczające. Nie jest ono bowiem w stanie w sposób pełny i właściwy odzwierciedlić aktualnej roli marketingu w gospodarce i społeczeństwie.
Streszczenie: The article constitutes continuation of the paper, the first part of which was published in the previous issue of "Marketing i Rynek", where there have been presented the functions of marketing designated to national economy and impact of marketing on economic development. In this part there will be presented the functions of marketing aimed at buyers and persons engaged in marketing. Both parts of the article referrer to the primary questions that should be asked in connection with the marketing issues, namely how broadly should we look at marketing and in what manner should we consider marketing issue. The deliberations presented in the article prove that view of marketing issues from the perspective of an enterprise and consideration of marketing issues solely as management function (functional area of business) does not currently suffice, since it is unable to fully and properly reflect the present role of marketing both in the economy and society.
Projekt/grant: Makromarketing - społeczny nurt w nauce o marketingu : Fundusz Grantów na Badania Własne / PSW Biała Podlaska

12/14
Nr opisu: 0000029451
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Jak bardzo społeczny jest marketing społeczny (cz. 1)
Tytuł równoległy: How social is social marketing (part 1)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 2, s. 2--9
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing społeczny ; analiza krytyczna ; nauka o marketingu ; obszar zainteresowania
Słowa kluczowe ang.: social marketing ; critical analysis ; marketing science ; fields of interest
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.marketingirynek.pl/archiwum/marketing_i_rynek_nr_02_2015,p1036519583
Streszczenie: Polityczne, kulturowe i ekonomiczne zmiany w świecie powodują wzrost zainteresowania społeczną funkcją marketingu. Koncepcją, która za sprawą swojej nazwy najmocniej kojarzona jest z tą sferą aktywności marketingowej, jest marketing społeczny (social marketing). W artykule podjęto próbę krytycznej oceny tej marketingowej koncepcji z punktu widzenia jej zainteresowania kwestiami społecznymi. W wyniku przeprowadzonej analizy sformułowano wniosek, że zainteresowanie marketingu społecznego kwestiami społecznymi ma ograniczony zakres. Skoncentrowanie marketingu społecznego na wykorzystaniu technik marketingowych na potrzeby realizowania kampanii społecznych w niewielkim stopniu sprzyja podejmowaniu zagadnień oddziaływania marketingu na społeczeństwo oraz społeczeństwa na marketing. Nie oznacza to jednak, że kwestie te nie są przedmiotem zainteresowania nauki o marketingu. W artykule wskazano na obszary zainteresowania nauki o marketingu, które szerzej niż w marketingu społecznym zainteresowane są zagadnieniami roli marketingu w społeczeństwie.
Streszczenie: Political, cultural and economic changes in the world result in increase of interest in the social function of the marketing. The idea, which due to its name is mostly associated with this sphere of the marketing activity is the social marketing. In this article there has been made an attempt to critically assess this marketing idea from the perspective of its interest in the social issues. As a result of the conducted analysis it has been concluded that the interest of the social marketing in the social issues is of limited extent. The focus of the social marketing on the use of the marketing techniques for the social campaign purposes is only slightly conductive to considering the impact of the marketing on the society and the society on the marketing. This, however, does not mean that these issues do not constitute a subject of interest of the marketing. In this article there have been indicated the sub-disciplines of the marketing, which to broader extent than in the social marketing are interested in the role of the marketing in the society.
Projekt/grant: Makromarketing - społeczny nurt w nauce o marketingu : Fundusz Grantów na Badania Własne / PSW Biała Podlaska

13/14
Nr opisu: 0000029374
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Jak bardzo społeczny jest marketing społeczny (cz. 2)
Tytuł równoległy: How social is social marketing (part 2)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 3, s. 2--7
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing społeczny ; analiza krytyczna ; nauka o marketingu ; obszary zainteresowania
Słowa kluczowe ang.: social marketing ; critical analysis ; marketing science ; fields of interest
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
http://www.marketingirynek.pl/archiwum/marketing_i_rynek_nr_03_2015,p501782856
Streszczenie: Polityczne, kulturowe i ekonomiczne zmiany w świecie powodują wzrost zainteresowania społeczną funkcją marketingu. Koncepcją, która za sprawą swojej nazwy najmocniej kojarzona jest z tą sferą aktywności marketingowej, jest marketing społeczny (social marketing). W artykule podjęto próbę krytycznej oceny tej marketingowej koncepcji z punktu widzenia jej zainteresowania kwestiami społecznymi. W wyniku przeprowadzonej analizy sformułowano wniosek, że zainteresowanie marketingu społecznego kwestiami społecznymi ma ograniczony zakres. Skoncentrowanie marketingu społecznego na wykorzystaniu technik marketingowych na potrzeby realizowania kampanii społecznych w niewielkim stopniu sprzyja podejmowaniu zagadnień oddziaływania marketingu na społeczeństwo oraz społeczeństwa na marketing. Nie oznacza to jednak, że kwestie te nie są przedmiotem zainteresowania nauki o marketingu. W artykule wskazano na obszary zainteresowania nauki o marketingu, które szerzej niż w marketingu społecznym zainteresowane są zagadnieniami roli marketingu w społeczeństwie.
Streszczenie: Political, cultural and economic changes in the world result in increase of interest in the social function of the marketing. The idea, which due to its name is mostly associated with this sphere of the marketing activity is the social marketing. In this article there has been made an attempt to critically assess this marketing idea from the perspective of its interest in the social issues. As a result of the conducted analysis it has been concluded that the interest of the social marketing in the social issues is of limited extent. The focus of the social marketing on the use of the marketing techniques for the social campaign purposes is only slightly conductive to considering the impact of the marketing on the society and the society on the marketing. This, however, does not mean that these issues do not constitute a subject of interest of the marketing. In this article there have been indicated the sub-disciplines of the marketing, which to broader extent than in the social marketing are interested in the role of the marketing in the society.
Projekt/grant: Makromarketing - społeczny nurt w nauce o marketingu : Fundusz Grantów na Badania Własne / PSW Biała Podlaska

14/14
Nr opisu: 0000030304
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Makromarketing jako część nauki o marketingu
Tytuł równoległy: Macromarketing as a part of marketing science
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 13 (62), s. 40--52
p-ISSN: 2081-3430

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 13.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; makromarketing ; zakres zainteresowania
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; macromarketing ; scope of macromarketing
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/PEFIM_2015_T13_nr62.pdf
Projekt/grant: Makromarketing - społeczny nurt w nauce o marketingu : Fundusz Grantów na Badania Własne / PSW Biała Podlaska

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB