2/8
Nr opisu: 0000033148 Autorzy: Marcin Klimek. Tytuł pracy: Analiza wykorzystania usług awizacji odpraw celnych autokarów w latach 2012-2015 Tytuł równoległy: Analysis of the use of coaches customs clearence notification service in the years 2012-2015 Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, z. 111, s. 257--267 p-ISSN: 1230-9265 Uwagi: Tytuł zeszytu: Metody badania procesów logistycznych i systemów transportowych. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: e-usługa ; system awizacji ; odprawa celna ; autokar Słowa kluczowe ang.: e-service ; notification system ; coaches customs clearence Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://www.wt.pw.edu.pl/Badania-i-nauka/Prace-Naukowe-Politechniki-Warszawskiej-Transport/Zeszyty/Zeszyt-111 Streszczenie: Służba Celna wprowadza coraz więcej innowacyjnych rozwiązań poprawiających obsługę klienta. Jednym z takich rozwiązań jest e-usłyga eBooking BUS, która stwarza dla klientów możliwość elektronicznego powiadomienia o przybyciu zorganizowanych grup turystycznych na przejścia graniczne. Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych informacji o systemie BUS eBooking m.in. opis tej usługi oraz charakterystykę jej dotychczasowego wykorzystania. Streszczenie: The Customs Service introduces more and more innovative solutions to improve customer service. One such solution is the e-service "eBooking BUS" which creates the possibility for clients of the electronic notification about the arrival of organized tourist groups on border crossing points. The aim of the article is to present basic informations about the eBooking BUS system among others a description of the service and the characteristics of its previous use.
3/8
Nr opisu: 0000033149 Autorzy: Marcin Klimek. Tytuł pracy: Awizacja odprawy celnej autokarów i busów - system eBooking BUS Tytuł równoległy: Notification of customs clearence coaches and buses - eBooking BUS system Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, nr 3, s. 28--33 p-ISSN: 1509-5878 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: e-usługi ; awizacja ; odprawa celna ; autokar Słowa kluczowe ang.: e-services ; notification ; customs clearence ; coache Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://www.autobusy-test.com.pl/images/stories/Do_pobrania/2016/nr%203/KlimekAut3.pdf Streszczenie: W artykule opisany jest system eBooking BUS, który daje firmom przewozowym mozliwość elektronicznej awizacji planowanego przekroczenia granicy przez autokary/busy. Przedstawione są podstawowe informacje dotyczące tego systemu. którego celem jest skrócenie czasu odprawy autokarów/busów (eliminacja lub redukcja kolejek na przejściach granicznych), jak i poprawa organizacji pracy organów celnych. Streszczenie: In the article eBooking BUS system, which provides transport companies for electronic notification of the planned crossing of the border by coaches/buses, is described. Basic informations regarding this system, the aim of which is primarily shortening the time of coaches/buses spent on customs clearence (eliminating or reducing queues on the border crossing) and improving the work organisation of customs services, are presented.
4/8
Nr opisu: 0000033151 Autorzy: Marcin Klimek. Tytuł pracy: Awizacja odprawy granicznej samochodów ciężarowych - system eBooking TRUCK Tytuł równoległy: Notification of trucks customs clearance - eBooking TRUCK system Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, nr 11, s. 19--25 p-ISSN: 1231-2037 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: e-usługi ; system awizacji ; odprawa celna ; samochód ciężarowy Słowa kluczowe ang.: e-services ; notification system ; customs clearance ; truck Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Streszczenie: Jednym z nowoczesnych rozwiązań wdrażanych w ostatnich latach przez Służbę Celną jest system awizacji odpraw samochodów ciężarowych - eBooking TRUCK, w którym można dokonać elektronicznej rezerwacji terminu odprawy pojazdu. Głównym celem wprowadzenia systemu jest skrócenie czasu odprawy ciężarówek (zmniejszenie kolejek na przejściach granicznych) i lepsza organizacji pracy służb granicznych. W artykule zaprezentowane są podstawowe informacje dotyczące tego systemu, sposób jego realizacji, udostępnione kanały komunikacji z klientem oraz charakterystyka działań pilotażowych. Streszczenie: One of the innovative solutions implemented in recent years by the Customs Service is notifcation of trucks custom clearence system - eBooking TRUCK, where you can make electronic booking deadline for clearance of the vehicle. The main goal of introducing the system is to shorten the clearance time of trucks (reducing queues at border crossings) and better organisation of work of border services. In this paper are presented basic information about the system, the way of its implementation, available channels of communication with the customer and the characteristics of pilot actions.
5/8
Nr opisu: 0000033323 Autorzy: Marcin Klimek. Tytuł pracy: System informatyczny usprawniający przebieg odpraw celnych i zarządzanie zasobami ludzkimi Tytuł równoległy: The imformation system improving process of customs clearance and management of human resource Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, nr 4, s. 372--387 p-ISSN: 2391-9167 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 9.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: system informatyczny ; odprawa celna ; zarządzanie zasobami ludzkimi ; organizacja pracy Słowa kluczowe ang.: information system ; customs clearence ; HR management ; organization of work Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Bibliometrii. http://www.wses-zeszyty.pl/z/z2016_4.pdf Streszczenie: Służba Celna stosuje wiele innowacyjnych systemów informatycznych usprawniających organizacje pracy i obsługi klientów/przedsiębiorców. Jednym z takich rozwiązań usprawniających przebieg odpraw celnych i zarządzanie zasobami ludzkimi (funkcjonariuszami) jest System Kontroli Odpraw - narzędzie wykorzystywane w oddziałach celnych. W artykule przedstawiony jest opis wybranych komponentów tego systemu, korzyści z jego wdrożenia oraz krótka charakterystyka wykorzystania systemu. Streszczenie: The Customs Service uses many innovative systems to improve the organization of work and customer service/entrepreneurship. One such solution for the improvement of customs and human resources management (officers) is a system Kontroli Odpraw - a tool used in customs offices. The article is a descripton of selected components of the system, the benefits of its implementation and a short description of the use of the system.
6/8
Nr opisu: 0000033150 Autorzy: Marcin Klimek. Tytuł pracy: System informatyczny wspomagający organizację pracy oddziału celnego Tytuł równoległy: Information system supporting organization of the work of the customs department Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, nr 9, s. 8--16 p-ISSN: 1231-2037 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: system informatyczny ; odprawa celna ; organizacja pracy ; przydział funkcjonariuszy Słowa kluczowe ang.: information system ; customs clearance ; organization of work ; officers allocation Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Streszczenie: W ostatnich latach Służba Celna wprowadza coraz więcej innowacyjnych rozwiązań usprawniających jej pracę i obsługę klientów. Jednym z przedsięwzięć poprawiających organizację pracy oddziału celnego jest System Kontroli Odpraw opracowany przez Izbę Celną w Białej Podlaskiej. W artykule zaprezentowane są podstawowe informacje dotyczące tego systemu, m.in. opis najważniejszych modułów (konfiguracyjnego, statystycznego, obsługi odpraw celnych, parkingowego, komunikacyjnego, zarządzania funkcjonariuszami) i korzyści wypływające z jego wdrożenia. Streszczenie: In recent years, the Customs Service introduced more and more innovative solutions to improve its work and customer service. One of the projects to improve the organization of the work of the customs department is a control system of customs clearence developed by the Customs Chamber in Biala Podlaska. In this paper are presented basic information about the system, among others, description of the main modules (configuration, statistical, operating customs clearance, parking, communication, management officers) and the most important benefits of its implementation.
7/8
Nr opisu: 0000033145 Autorzy: Marcin Klimek. Tytuł pracy: System obsługi odpraw celnych autokarów w usłudze eBooking BUS Tytuł równoległy: Handling system for notifications of customs clearence coaches in the eBooking BUS service Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, nr 12, s. 654--660 p-ISSN: 1509-5878 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: e-usługi ; odprawa celna ; służba celna ; usługa eBooking BUS Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://www.autobusy-test.com.pl/images/stories/Do_pobrania/2016/nr%2012/Efektywnosc/117_374_A_ET_KLIMEK.pdf Streszczenie: Usługa eBooking BUS, wprowadzona w 2012 roku przez oddziały celne graniczne, oferuje możliwość wcześniejszej awizacji odprawy celnej autokarów, w celu usprawnienia i przyspieszenia jej przebiegu. W artykule przedstawiona jest idea usługi ebooking BUS, ogólny opis sposobu jej realizacji oraz dotychczasowe jej wykorzystanie. Celem pracy jest opisanie systemu obsługi awizacji odpraw celnych autokarów dla funkcjonariuszy. w systemie tym prezentowane są wszystkie informacje dotyczące awizowanej odprawy, które pozwalają na jej sprawne obsłużenie. Streszczenie: EBooking BUS service, introduced in 2012 by branches of the customs border, offers the possibility of early notification of customsclearence coaches in order to improve and speed up its course. The article presents the idea of eBooking BUS, a general description of the manner of its implementation and its current use. The aim of the paper is to describe handling system for notifications of customs clearence coaches for officers. In this system are presented all the information about the notified clearence, which allow for its efficient handle.
8/8
Nr opisu: 0000032839 Autorzy: Marcin Klimek. Tytuł pracy: Time reservation system of customs clearance - ebooking truck Tytuł równoległy: System rezerwacji czasu odprawy granicznej - ebooking truck Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 32, s. 21--34 p-ISSN: 1644-275X e-ISSN: 2353-3005 Uwagi: Druk 2016 r. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 10.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: e-usługi ; elektroniczna gospodarka ; odprawa celna ; e-cło Słowa kluczowe ang.: e-services ; electronic administration ; customs clearance ; e-customs Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://www.wzieu.pl/zn/886/ZN_886.pdf DOI: 10.18276/ptl.2015.32-02 Streszczenie: In recent years the Customs Service has been introducing several innovative electronic services (e-services) for clients (entrepreneurs, forwarders). One of the proposed solutions is the system of eBooking TRUCK, which enables clients electronic reservation of the date of customs for the trucks leaving Poland. The article presents basic information regarding this improvement, the aim of which is primarily shortening the time of truck spent on customs clearance (eliminating or reducing queues on the border crossings) and improving the work organisation of customs services. There is presented the concept of the eBooking TRUCK system, the premises of its implementing, the scope of data transmission by the entrepreneurs, the scope of handling notification by the customs officers, architecture of system and the ways of clients communication within the system (SMS, e-mail, CB radio, information panels, infokiosks). At the end, there is presented a description of implementing actions based on the pilot programme carried out from 5th October 2015 at Koroszczyn border crossing point (Customs Chamber in Biała Podlaska, Polish-Belarus border) and Grzechotki (Customs Chamber in Olsztyn, Polish-Russian border). Streszczenie: W ostatnich latach Służba Celna wprowadza coraz więcej innowacyjnych usług elektronicznych (e-usług) dla klientów (przedsiębiorców, spedytorów). Jednym z proponowanych rozwiązań jest system eBooking TRUCK, który udostępnia klientom możliwość elektronicznej rezerwacji terminu obsługi granicznej dla pojazdów ciężarowych wyjeżdżających z Polski. W artykule przedstawione są podstawowe informacje dotyczącego tego usprawnienia, którego celem jest przede wszystkim skrócenie czasu odprawy ciężarówek (wyeliminowanie lub zmniejszenie kolejek przed przejściami granicznymi) i poprawa organizacji pracy służb granicznych. Zaprezentowana jest koncepcja systemu eBooking TRUCK, przesłanki do jego wdrożenia, zakres przesyłanych danych przez przedsiębiorców, zakres obsługi zgłoszeń przez funkcjonariuszy, architektura systemu i stosowane w nim sposoby komunikowania się z klientami (SMS, e-mail, CB Radio, tablice informacyjne, infokioski). Na koniec przedstawiona jest charakterystyka działań wdrożeniowych na podstawie pilotażu prowadzonego od 5 października 2015 roku na przejściach granicznych w Koroszczynie (Izba Celna w Białej Podlaskiej, granica polsko-białoruska) i w Grzechotkach (Izba Celna w Olsztynie, granica polsko-rosyjska).