Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
OPIEKA ZASTĘPCZA Liczba odnalezionych rekordów: 2
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Zachowania edukacyjne podopiecznych pieczy zastępczej różnią się zazwyczaj od zachowań ich rówieśników przebywających w środowisku rodzinnym i korzystających z pomocy i wsparcia rodzin. Materiał i metody: Materiał badawczy pozyskiwano dzięki badaniom sondażowym realizowanym na terenie 6 województw: lubelskiego, warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego oraz mazowieckiego. W badaniach wykorzystano ankietę skierowaną do podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego i rodzinnego oraz wywiad skategoryzowany skierowany do dyrektorów/koordynatorów/ wychowawców badanych placówek. Wyniki: Pytania badawcze dotyczyły posiadania i rozwijania zainteresowań wychowanków, ilości czasu przeznaczanego na przygotowywanie się do zajęć szkolnych, udzielanego wsparcia w zakresie przygotowania się do tych zajęć, przedmiotów sprawiających im najwięcej trudności. Wnioski: Z badań wynika, że to środowisko i wiek podopiecznych warunkuje rozwijanie zainteresowań, ich rodzaj warunkuje zaś płeć respondentów. Wychowawcy są osobami wspierającymi swoich podopiecznych w codziennym przygotowywaniu się do zajęć szkolnych, na które przeznaczane jest najczęściej od 1 do 3 godzin dziennie. Streszczenie: Educational behaviours of foster care students are different of their peers staying in the family environment. Material and methods: The research material was obtained thanks to the surveys carried out in six provinces. The research consisted of a questionnaire addressed the students staying in educational care centres, as well as a categorized interview addressed coordinators/principals of the surveyed facilities. Results: The research questions concerned having and developing interests of the students, the amount of time devoted to preparation for school activities, the support provided in order to get ready for these classes, and subjects that were difficult for the students. Conclusions: The research shows that it is the environment and age of the students that determine the development of interests, while the gender of the respondents specifies the type of these activities. Educators help their pupils in daily preparation for school activities, which usually involves between 1 and 3 hours a day.
2/2
Nr opisu: 0000030828 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska. Tytuł pracy: Sieroctwo "społeczne wtórne" jako zagrożenie funkcjonowania dziecka Tytuł całości: W: Sociální pedagogika ve světle společenského, institucionálního a individuálního ohrožení / ed. Silvia Neslušanová, Miriam Niková, Ewa Jarosz Miejsce wydania: Brno Wydawca: Institut mezioborových studií Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 859-865 ISBN: 978-80-88010-04-3 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: sieroctwo ; sieroctwo społeczne ; sieroctwo wtórne ; dzieci ; opieka zastępcza Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.