AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ORGANIZACJA PRACY
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/5
Nr opisu: 0000044853
Autorzy: Aliaksandr V. Charnavalau, Marek Kuźmicki, Żanna Charnavalava.
Tytuł pracy: Digital methods of working time management in a flexible labor market
Tytuł pracy w innym języku: Cyfrowe metody zarządzania czasem pracy w warunkach elastycznego rynku pracy
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, Vol. 15, no. 4, p. 431--445
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: czas pracy ; elastyczne zatrudnienie ; gospodarka cyfrowa ; organizacja pracy ; zarządzanie czasem
Słowa kluczowe ang.: digital economy ; flexible employment ; time management ; work organization ; working time
http://www.ers.edu.pl/Cyfrowe-metody-zarzadzania-czasem-pracy-w-warunkach-elastycznego-rynku-pracy,158826,0,2.html
DOI: 10.2478/ers-2022-0030
Streszczenie: Working time management has become particularly relevant by mid-20th century. It has now become one of the top areas of interest for scientists who conduct research on management. This study is designed to review and evaluate selected new forms of work organization in the reality of today's digital economy. Materials and methods: This research was based on literature review covering scientific publications exploring working time management and forms of work organization in the digital economy. A descriptive method was used. Results: The latest information technologies, computerization and digitization, the use of mobile devices and smartphones, and advanced geolocation technologies add a new dimension to the modern types and methods of working time management. The development of the digital economy accelerates and drives the transformation of the labor market, promoting the uptake of flexible employment systems, which produces multiple types of remuneration and working time systems, and leads to a variety of forms of employment contracts and their reduced duration. Conclusions: Digital technology c reates a v irtual labor market which is dominated by informal and flexible forms of employment based on outsourcing programs, individual orders, and fixed deadlines with are not accompanied by any regulations of the contractor's working time. Under these conditions, flexibility and multifunctionality, and the ability to adapt to changing conditions are the key features that make a particular employee competitive.
Streszczenie: Zarządzanie czasem pracy nabrało szczególnego znaczenia w połowie ubiegłego wieku. Obecnie stało się jednym z obszarów, na którym skupili się naukowcy zajmujący się zarządzaniem. Celem opracowania jest dokonanie przeglądu i oceny wybranych, nowych form organizacji pracy w gospodarce cyfrowej. Materiały i metody: Pracę przygotowano w oparciu o studia literaturowe obejmujące publikacje naukowe dotyczące problematyki zarządzania czasem pracy oraz form organizacji pracy w gospodarce cyfrowej. Zastosowano metodę opisową. Wyniki: Nowoczesne technologie informacyjne, komputeryzacja i cyfryzacja, korzystanie z urządzeń mobilnych i smartfonów, zaawansowane technologie geolokalizacji nadają współczesnym rodzajom i metodom zarządzania czasem pracy nowy wymiar. Proces rozwoju gospodarki cyfrowej jest katalizatorem transformacji rynku pracy na rzecz wzrostu udziału elastycznych systemów zatrudnienia, co wpływa na zmienność form wynagrodzeń, reżimów czasu pracy, prowadzi do różnorodności form umów o pracę i skrócenia czasu ich trwania. Wnioski: Technologia cyfrowa tworzy wirtualny rynek pracy, w ramach którego przeważa nieformalne zatrudnienie, stosuje się elastyczne formy zatrudnienia oparte na programach outsourcingu, zamówienia jednostkowe, stałe terminy realizacji zamówień z brakiem regulacji czasu pracy wykonawcy. W tych warunkach najważniejszą cechą decydującą o konkurencyjności pracownika jest jego elastyczność i wielofunkcyjność, zdolność do dostosowania się do zmieniających się warunków.

2/5
Nr opisu: 0000033324
Autorzy: Marcin Klimek.
Tytuł pracy: System informatyczny do prowadzenia elektronicznej książki służby w oddziałach celnych
Tytuł równoległy: The information system for conducting electronic book service in customs offices
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 4, s. 461--475
p-ISSN: 2391-9167

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: elektroniczna książka służby ; przydział pracowników ; oddział celny ; organizacja pracy ; nadzór służbowy
Słowa kluczowe ang.: electronic book service ; personnel assignment problem ; customs office ; organization of work ; supervising service
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.wses-zeszyty.pl/z/z2016_4.pdf
Streszczenie: Dokumentowanie przebiegu służby jest jedną z ważnych czynności wykonywanych przez jednostki prowadzące czynności kontrolne tj. Służba Celna, Policja, Służby Ochrony. W Służbie Celnej do roku 2007 prowadzono z reguły tradycyjne książki służby w formie papierowej. Od końca 2007 roku stosowana jest elektroniczna książka służby, która jest autorskim pomysłem funkcjonariuszy Izby Celnej w Białej Podlaskiej. Powstała w celu usprawnienia organizacji pracy oraz nadzoru służbowego dla oddziałów celnych. W artykule zaprezentowane są podstawowe informacje dotyczące Elektronicznej Książki Służby m.in. koncepcja i założenia systemu, sposób realizacji, opis wybranych przypadków użycia (przekazywanie służb, przydział i losowanie pracowników do stanowisk pracy, generowanie statystyk, rejestracja zdarzeń) oraz charakterystyka wykorzystania w jednostkach Służby Celnej.
Streszczenie: Documenting the course of service is one of the important activities carried out by individuals conducting checks such as Customs Service, Police, Security Services. The Customs Service to 2007 was carried out generally traditional service book in paper form. Since the end of 2007 an Electronic Book Service, which is an original idea of the officers of the Customs Chamber in Biala Podlaska, is used. It was established in order to improve the organization of work and official supervision for customs offices. The article presents the basic informations about the Electronic Book Service, among others, concept and assumptions of the system, method of implementation, the description of some use cases (transfer services, allocation and draw workers to jobs, generating statistics, event logging) and the characteristics of the use of units of the Customs Service.

3/5
Nr opisu: 0000033323
Autorzy: Marcin Klimek.
Tytuł pracy: System informatyczny usprawniający przebieg odpraw celnych i zarządzanie zasobami ludzkimi
Tytuł równoległy: The imformation system improving process of customs clearance and management of human resource
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 4, s. 372--387
p-ISSN: 2391-9167

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: system informatyczny ; odprawa celna ; zarządzanie zasobami ludzkimi ; organizacja pracy
Słowa kluczowe ang.: information system ; customs clearence ; HR management ; organization of work
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Bibliometrii.
http://www.wses-zeszyty.pl/z/z2016_4.pdf
Streszczenie: Służba Celna stosuje wiele innowacyjnych systemów informatycznych usprawniających organizacje pracy i obsługi klientów/przedsiębiorców. Jednym z takich rozwiązań usprawniających przebieg odpraw celnych i zarządzanie zasobami ludzkimi (funkcjonariuszami) jest System Kontroli Odpraw - narzędzie wykorzystywane w oddziałach celnych. W artykule przedstawiony jest opis wybranych komponentów tego systemu, korzyści z jego wdrożenia oraz krótka charakterystyka wykorzystania systemu.
Streszczenie: The Customs Service uses many innovative systems to improve the organization of work and customer service/entrepreneurship. One such solution for the improvement of customs and human resources management (officers) is a system Kontroli Odpraw - a tool used in customs offices. The article is a descripton of selected components of the system, the benefits of its implementation and a short description of the use of the system.

4/5
Nr opisu: 0000033150
Autorzy: Marcin Klimek.
Tytuł pracy: System informatyczny wspomagający organizację pracy oddziału celnego
Tytuł równoległy: Information system supporting organization of the work of the customs department
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 9, s. 8--16
p-ISSN: 1231-2037

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: system informatyczny ; odprawa celna ; organizacja pracy ; przydział funkcjonariuszy
Słowa kluczowe ang.: information system ; customs clearance ; organization of work ; officers allocation
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: W ostatnich latach Służba Celna wprowadza coraz więcej innowacyjnych rozwiązań usprawniających jej pracę i obsługę klientów. Jednym z przedsięwzięć poprawiających organizację pracy oddziału celnego jest System Kontroli Odpraw opracowany przez Izbę Celną w Białej Podlaskiej. W artykule zaprezentowane są podstawowe informacje dotyczące tego systemu, m.in. opis najważniejszych modułów (konfiguracyjnego, statystycznego, obsługi odpraw celnych, parkingowego, komunikacyjnego, zarządzania funkcjonariuszami) i korzyści wypływające z jego wdrożenia.
Streszczenie: In recent years, the Customs Service introduced more and more innovative solutions to improve its work and customer service. One of the projects to improve the organization of the work of the customs department is a control system of customs clearence developed by the Customs Chamber in Biala Podlaska. In this paper are presented basic information about the system, among others, description of the main modules (configuration, statistical, operating customs clearance, parking, communication, management officers) and the most important benefits of its implementation.

5/5
Nr opisu: 0000020404
Autorzy: Marcin Klimek, Piotr Łebkowski.
Tytuł właściwy: Algorytm dla problemu losowego przydziału personelu
Tytuł równoległy: Algorithm for random personnel assignment problem
Tytuł całości [typ dokumentu]: W: TLM 2010 [Dokument elektroniczny] : "Total Logistic Management" : XIV konferencja logistyki stosowanej: Zakopane, 02-04 grudnia 2010 : materiały konferencyjne
Miejsce wydania: Warszawa : Komitet Transportu PAN, 2010
Lokalizacja w obrębie dok. macierzystego: S. [1-8] ; Adobe Acrobat Reader ; napęd CD-ROM
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: algorytm priorytetowy ; personel ; stanowisko ; organizacja pracy
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB