AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: POTAS
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000031237
Autorzy: Krystyna Elżbieta Zarzecka, Marek Gugała, Iwona Mystkowska, Anna Sikorska, Alicja Joanna Baranowska.
Tytuł pracy: The effect of agrotechnical factors on the potassium content and its removal by potato tubers
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, Vol. 16, issue 4, p. 180--184
p-ISSN: 2299-8993

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 12.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: ziemniak ; herbicydy ; potas ; systemy uprawowe
Słowa kluczowe ang.: potato ; herbicides ; potassium ; tillage systems
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.jeeng.net/THE-EFFECT-OF-AGROTECHNICAL-FACTORS-ON-THE-POTASSIUM-CONTENT-AND-ITS-REMOVAL-BY-POTATO-TUBERS,59368,0,2.html
DOI: 10.12911/22998993/11111
Streszczenie: A 3-year field experiment covered two methods of soil tillage, conventional and simplified, as well as the following herbicide options: Plateen 41,5 WG, Plateen 41,5 WG + Fusilade Forte 150 EC, Plateen 41,5 WG + Fusilade Forte 150 EC + adjuvant Atpolan 80 EC, Barox 460 SL, Barox 460 SL + Fusilade Forte 150 EC, Barox 460 SL + Fusilade Forte 150 EC + adjuvant Atpolan 80 EC and control object - mechanical weeding. Potassium content and its removal by potato tubers significantly depended on soil tillage methods, weed control methods and research years. More potassium was contained in tubers harvested from conventional tillage compared with the reduced tillage. Herbicides applied in the potato field significantly decreased potassium content in tubers compared with the control object. Simplifications of soil tillage decreased potassium accumulation in potato tubers compared with the conventional tillage. Significant changes were also observed in content of potassium and its removal by 1 tonne tubers between the experimental years.

2/2
Nr opisu: 0000030328
Autorzy: Renata Marzena Chlebowska, Krzysztof Marek Turowski.
Tytuł pracy: Wiedza studentów na temat wpływu wybranych składników mineralnych i ich niedoboru na funkcjonowanie organizmu człowieka
Tytuł całości: W: Wpływ choroby, poziomu wiedzy prozdrowotnej i edukacji na jakość życia pacjentów / red. Stanisława Spisacka, Ryszard Markert
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 188-203
ISBN: 978-83-64881-04-6
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 38249
Liczba arkuszy: 0,95
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: magnez ; wapń ; cynk ; żelazo ; potas
Uwaga: sygn. 16200 XVIII.12.2 CZYT. B
Streszczenie: Przedstawienie wiedzy studentów Pielęgniarstwa oraz Ratownictwa Medycznego, na temat wpływu wybranych składników mineralnych funkcjonowanie organizmu człowieka. Badanie zostało przeprowadzone wśród studentów Pielęgniarstwa oraz Ratownictwa Medycznego PSW w Białej Podlaskiej w okresie od października 2013 roku do lutego 2014 roku. Badaniem objęto 100 osób, w tym 83 kobiety i 17 mężczyzn. W grupie badawczej znalazło się 15 studentów pierwszego roku, 61 studentów drugiego i 24 studentów 3 roku. W badaniu wykorzystano narzędzie w postaci ankiety własnej konstrukcji. Kwestionariusz zawierał pytania dotyczące roli, źródeł oraz objawów i skutków niedoboru wybranych składników mineralnych, niezbędnych dla rozwoju i funkcjonowania organizmu. W celu uwiarygodnienia wyników badania, uczestnicy przed wypełnieniem ankiety zostali poinformowani o dobrowolnym i anonimowym udziale w badaniu. Wyniki nie sumują sie do 100% ponieważ ankietowani we wszystkich pytaniach mogli zaznaczyć kilka odpowiedzi. Wiedza badanych studentów na temat znaczenia i roli minerałów oraz ich niedoborów w rozwoju dzieci i młodzieży jest ogólna i niewystarczająca. Zauważalna jest różnica w wiedzy o roli, źródłach, objawach i skutkach niedoboru poszczególnych pierwiastków. Studenci posiadają najbardziej szczegółową wiedzę na temat roli, źródeł oraz objawów i skutków niedoboru wapnia i żelaza. Znajomość poszczególnych czynników kształtuje się na poziomie od 6 do 99 %. Bardziej ogólną wiedzę posiadają na temat magnezu. W przypadku tego pierwiastka znajomość poszczególnych czynników zawiera się w przedziale od 5 do 83 %. Najmniej wiadomości posiadają na temat cynku i potasu. W przypadku tych pierwiastków, znajomość czynników zawiera się w przedziale od 7 do 63 %.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB