Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
ROZWÓJ GOSPODARCZY Liczba odnalezionych rekordów: 8
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The aim of the study is to present the concept of green economy and other notions and concepts related to it and to assess their significance for the formation of development policy and practical solution of problems of socio-economic development. In the part focusing on information and definitions, the premises for the emergence of the issue of the greening of economic processes as a new phenomenon of contemporary development have been presented, as well as various definitions of green economy, green growth, the principles of implementing green economy and the implementation of green transformation processes. Presented concepts and ways of defining them are often critisised due to the high flexibility and difficulty of delimitation and measuring. Streszczenie: Celem pracy jest przedstawienie pojęcia zielonej gospodarki i innych pojęć i koncepcji z nią powiązanych oraz dokonanie oceny ich znaczenia dla kształtowania polityki rozwojowej i praktycznego rozwiązywania problemów rozwoju społeczno-gospodarczego. W części informacyjno-definicyjnej zaprezentowano przesłanki pojawienia się problematyki zazielenienia procesów gospodarczych jako nowego zjawiska współczesnego rozwoju, a także przedstawiono różne definicje zielonej gospodarki, zielonego wzrostu, zasady wdrażania zielonej gospodarki i realizacji procesów zielonej transformacji. Przedstawienie pojęcia i sposoby definiowania cechują się dużą elastycznością, sprawiają trudności w ich rozgraniczeniu i pomiary często są przedmiotem krytyki. Istnieje wiele sposobów pomiaru i ciągle trwają poszukiwania nowych mierników i wskaźników.
2/8
Nr opisu: 0000043262 Autorzy: Aneta Ewa Chrząszcz. Tytuł pracy: Rozwój gospodarczy powiatu bialskiego w kontekście zagrożeń bezpieczeństwa społecznego - dezaktywizacji zawodowej Tytuł całości: W: Współczesny wymiar bezpieczeństwa państwa / red. nauk. Julia Nowicka, Aneta Chrząszcz, Henryk Wyrębek Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo im. Prof. Leszka J. Krzyżanowskiego Wyższej Szkoły Menadżerskiej w Warszawie Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 221-236 ISBN: 978-83-7520-249-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: bezpieczeństwo społeczne ; dezaktywizacja zawodowa ; rozwój gospodarczy ; rynek pracy ; powiat bialski Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
3/8
Nr opisu: 0000040959 Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Henryk Wyrębek. Tytuł pracy: Impact of micro, small and medium-sized enterprises on economic security Tytuł równoległy: Wpływ mikor, małych i średnich przedsiębiorstw na bezpieczeństwo gospodarcze Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2020, Vol. 22, no. 1, p. 86--102 p-ISSN: 2081-7452 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 70.000 Słowa kluczowe: konkurencyjność ; innowacyjność ; przedsiębiorczość ; rozwój gospodarczy ; bezpieczeństwo ekonomiczne ; szanse ; ryzyko ; małe i średnie przedsiębiorstwa Słowa kluczowe ang.: competitiveness ; innovation ; entrepreneurship ; economic development ; economic security ; chances ; risks ; small-sized enterprises ; medium-sized enterprises https://pjms.zim.pcz.pl/resources/html/article/details?id=211537 DOI: 10.17512/pjms.2020.22.1.06 Streszczenie: Ensuring the safety of its citizens is the basic duty of every state. In addition to military and political aspects, economic factors largely shape its level. Micro, Small and Medium-sized Enterprises (MSME), as an economical category, have become the subject of interest of both economic and security sciences. This was a natural consequence of the economic transformation process, which along with large state-owned enterprises, resulted in the creation of MSME forming the foundations of the private sector in the economy. The main purpose of the study is to identify and analyze factors conditioning the competitiveness and entrepreneurship of MSME and to assess functioning in aspects of their influence on economic security. The research was carried out using methods of logical inference, critical analysis of the literature on the subject, and above all, using the method of expert assessment (Delphi method). The expert assessment method belongs to the group of heuristic methods. The essence of heuristic methods is to come to new solutions by formulating hypotheses. Due to the research area covering two scientific disciplines: management and quality science and security science, the adopted scientific methods have allowed for objective conduct of the research process. As research shows, it is thanks to MSME that the economy owes its growth and ensuring its uninterrupted functioning, which translates into Poland's economic security. Streszczenie: Zapewnienie bezpieczeństwa swoim obywatelom jest podstawowym obowiązkiem każdego państwa. Oprócz aspektów militarnych i politycznych na jego poziom w dużej mierze wpływają czynniki ekonomiczne. Mikro, Małe i Średnie Przedsiębiorstwa (MMSP) jako kategoria ekonomiczna stały się przedmiotem zainteresowań zarówno nauk ekonomicznych, jak i nauk o bezpieczeństwie. Było to naturalną konsekwencją procesu transformacji gospodarczej, który wraz z dużymi przedsiębiorstwami państwowymi doprowadził do powstania MMSP stanowiących podwaliny sektora prywatnego w gospodarce. Głównym celem badania jest identyfikacja i analiza czynników warunkujących konkurencyjność i przedsiębiorczość MMSP oraz ocena funkcjonowania w aspektach ich wpływu na bezpieczeństwo ekonomiczne. Badania przeprowadzono metodami wnioskowania logicznego, krytycznej analizy literatury przedmiotu, a przede wszystkim metodą oceny eksperckiej (metoda Delphi). Metoda oceny eksperckiej należy do grupy metod heurystycznych. Istotą metod heurystycznych jest dochodzenie do nowych rozwiązań poprzez formułowanie hipotez. Ze względu na obszar badawczy obejmujący dwie dyscypliny naukowe: naukę o zarządzaniu i naukę o jakości oraz naukę o bezpieczeństwie, przyjęte metody naukowe pozwoliły na obiektywne prowadzenie procesu badawczego. Jak pokazują badania, to właśnie dzięki MMSP gospodarka zawdzięcza swój wzrost i zapewnienie jej nieprzerwanego funkcjonowania, co przekłada się na bezpieczeństwo ekonomiczne Polski.
4/8
Nr opisu: 0000035690 Autorzy: A. V. Černovalov, Z. Cekanovskij, Z. Šiman'skij, P. A. Černovalov. Tytuł monografii: Cifrovoe buduŝee ili èkonomika sčast'â? Miejsce wydania: Moskva Wydawca: ITK Daškov i K Rok wydania: 2018 Strony: 218 c., 21 cm ISBN: 978-5-394-03039-0 Charakterystyka formalna: monografia zagraniczna (autor) Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: RUS Punktacja ministerstwa: 20.000 Liczba arkuszy: 13,75 Praca recenzowana Słowa kluczowe: gospodarka cyfrowa ; rozwój gospodarczy ; ekonomia szczęścia Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
5/8
Nr opisu: 0000032827 Autorzy: Jacek Kamiński. Tytuł pracy: Paradigm of sustainable development in marketing Tytuł równoległy: Paradygmat zrównoważonego rozwoju w marketingu Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, nr 15 (2), s. 63--73 p-ISSN: 1644-0757 e-ISSN: 2450-4602 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 15.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: zrównoważony marketing ; rozwój zrównoważony ; rozwój gospodarczy ; makromarketing Słowa kluczowe ang.: sustainable marketing ; sustainable development ; economic development ; macromarketing http://acta_oeconomia.sggw.pl/wp-content/uploads/Acta_Oeconomia_15_2_2016.pdf Streszczenie: It is commonly perceived that the marketing and sustainable development are two different terms, since according to existing stereotype they are on two opposite sides of the consumption level. In the article it has been shown that the relationship between the marketing and sustainable development is exceptionally strong, which results from the functions fulfilled by the marketing in the market economy consisting in mating goods and demand on a market and taking actions in the area of creating and satisfying needs of customers. The concept that fully reflects interest of the marketing in sustainable development is sustainable marketing. Even though this concept is becoming increasingly popular in Poland, it has not been discussed in broader terms than from the perspective of an enterprise. In the article has been discussed the issue of the sustainable marketing from the macromarketing perspective. Particular emphasis has been placed on the role that it plays from the perspective of redefining the assumption of the traditional marketing concept. Streszczenie: W powszechnym odbiorze dominuje pogląd, że marketing i zrównoważony rozwój to pojęcia od siebie dość odległe, bowiem zgodnie z obowiązującym stereotypem zajmują one przeciwstawne krańce płaszczyzny konsumpcji. W artykule wykazano, że związek marketingu ze zrównoważonym rozwojem jest wyjątkowo silny. Wynika on z funkcji spełnianych przez marketing w gospodarce rynkowej polegających na kojarzeniu dóbr i potrzeb na rynku oraz aktywności w sferze kreowania i zaspokojenia pragnień konsumentów w celu osiągania przez nich satysfakcji. Koncepcja, którą najpełniej odwwierciedla zainteresowaniem marketingu zrównoważonym rozwojem, jest zrównoważony marketing (ang. sustainable development). Pomomo iż jest on w Polsce coraz bardziej popularny, brak jest do tej pory jego omówienia z punktu widzenia szerszego niz punkt widzenia przedsiębiorstwa. W artykule ukazano problematykę zrównoważonego marketingu z makromarketingowego punktu widzenia. Szczególny akcent położono na rolę, jaką odgrywa on z punktu widzenia przedefiniowania założeń tradycyjnej koncepcji marketingowej.
6/8
Nr opisu: 0000025471 Autorzy: Mieczysław Adamowicz. Tytuł pracy: Wymiary i cele interwencjonizmu rolnego w krajach o różnym poziomie rozwoju Tytuł pracy w innym języku: Dimension and aims of agricultural interventionism in countries having different level of development Tytuł całości: W: Wspólna polityka rolna Unii Europejskiej : uwarunkowania, mechanizmy, efekty / red. nauk. Mieczysław Adamowicz Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 13-35 ISBN: 978-83-7583-101-6 Uwagi: Streszczenie w jęz. ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: rolnictwo ; rozwój gospodarczy ; interwencjonizm ; gospodarka ; rynek ; konkurencyjność ; zmiana strukturalna ; polityka rolna Uwaga: sygn. 10196 XI CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
7/8
Nr opisu: 0000017913 Autorzy: Jarosław Marek Żbikowski, Marian Jan Stelmach. Tytuł pracy: Wybrane aspekty rozwoju turystyki w województwie lubelskim Tytuł całości: W: Kierunki rozwoju turystyki w województwie lubelskim / red. J. Bergier, M. Stelmach Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2007 Strony zajęte przez pracę: S. 43-58 ISBN: 978-83-61044-24-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: turystyka ; rozwój regionalny ; rozwój gospodarczy ; województwo lubelskie Uwaga: sygn. 8399 XX CZYT.; 8400 XX CZYT.
8/8
Nr opisu: 0000020932 Autorzy: Danuta Nałęcka, Jarosław Marek Żbikowski. Tytuł monografii: Turystyka szansą rozwoju gospodarczego i społeczno-kulturowego kraju : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Metodycznej w Białej Podlaskiej w dniach 18-19 maja 2001 r. / red. D. Nałęcka, J. Żbikowski Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2001 Strony: 144 s., il., 24 cm ISBN: 83-916235-0-5 Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor) Język publikacji: POL Słowa kluczowe: turystyka ; rozwój gospodarczy ; rozwój społeczny ; Polska Uwaga: sygn. P.1424 XX CZYT. ; P.1426 XX CZYT.