AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ROZWÓJ GOSPODARCZY
Liczba odnalezionych rekordów: 8



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/8
Nr opisu: 0000044102
Autorzy: Mieczysław Adamowicz.
Tytuł pracy: A green concept of economic growth and development
Tytuł pracy w innym języku: Zielona koncepcja wzrostu i rozwoju gospodarczego
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, Vol. 15, no. 2, p. 158--180
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: rozwój gospodarczy ; rozwój zrównoważony ; zielona gospodarka ; zielony ład ; zielony rozwój
Słowa kluczowe ang.: economic growth ; green deal ; green economy ; green growth ; sustainable development
http://www.ers.edu.pl/Zielona-koncepcja-wzrostu-i-rozwoju-gospodarczego,151500,0,2.html
DOI: 10.2478/ers-2022-0011
Streszczenie: The aim of the study is to present the concept of green economy and other notions and concepts related to it and to assess their significance for the formation of development policy and practical solution of problems of socio-economic development. In the part focusing on information and definitions, the premises for the emergence of the issue of the greening of economic processes as a new phenomenon of contemporary development have been presented, as well as various definitions of green economy, green growth, the principles of implementing green economy and the implementation of green transformation processes. Presented concepts and ways of defining them are often critisised due to the high flexibility and difficulty of delimitation and measuring.
Streszczenie: Celem pracy jest przedstawienie pojęcia zielonej gospodarki i innych pojęć i koncepcji z nią powiązanych oraz dokonanie oceny ich znaczenia dla kształtowania polityki rozwojowej i praktycznego rozwiązywania problemów rozwoju społeczno-gospodarczego. W części informacyjno-definicyjnej zaprezentowano przesłanki pojawienia się problematyki zazielenienia procesów gospodarczych jako nowego zjawiska współczesnego rozwoju, a także przedstawiono różne definicje zielonej gospodarki, zielonego wzrostu, zasady wdrażania zielonej gospodarki i realizacji procesów zielonej transformacji. Przedstawienie pojęcia i sposoby definiowania cechują się dużą elastycznością, sprawiają trudności w ich rozgraniczeniu i pomiary często są przedmiotem krytyki. Istnieje wiele sposobów pomiaru i ciągle trwają poszukiwania nowych mierników i wskaźników.

2/8
Nr opisu: 0000043262
Autorzy: Aneta Ewa Chrząszcz.
Tytuł pracy: Rozwój gospodarczy powiatu bialskiego w kontekście zagrożeń bezpieczeństwa społecznego - dezaktywizacji zawodowej
Tytuł całości: W: Współczesny wymiar bezpieczeństwa państwa / red. nauk. Julia Nowicka, Aneta Chrząszcz, Henryk Wyrębek
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Wydawnictwo im. Prof. Leszka J. Krzyżanowskiego Wyższej Szkoły Menadżerskiej w Warszawie
Rok wydania: 2021
Strony zajęte przez pracę: S. 221-236
ISBN: 978-83-7520-249-6
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo społeczne ; dezaktywizacja zawodowa ; rozwój gospodarczy ; rynek pracy ; powiat bialski
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

3/8
Nr opisu: 0000040959
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Henryk Wyrębek.
Tytuł pracy: Impact of micro, small and medium-sized enterprises on economic security
Tytuł równoległy: Wpływ mikor, małych i średnich przedsiębiorstw na bezpieczeństwo gospodarcze
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 22, no. 1, p. 86--102
p-ISSN: 2081-7452

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: konkurencyjność ; innowacyjność ; przedsiębiorczość ; rozwój gospodarczy ; bezpieczeństwo ekonomiczne ; szanse ; ryzyko ; małe i średnie przedsiębiorstwa
Słowa kluczowe ang.: competitiveness ; innovation ; entrepreneurship ; economic development ; economic security ; chances ; risks ; small-sized enterprises ; medium-sized enterprises
https://pjms.zim.pcz.pl/resources/html/article/details?id=211537
DOI: 10.17512/pjms.2020.22.1.06
Streszczenie: Ensuring the safety of its citizens is the basic duty of every state. In addition to military and political aspects, economic factors largely shape its level. Micro, Small and Medium-sized Enterprises (MSME), as an economical category, have become the subject of interest of both economic and security sciences. This was a natural consequence of the economic transformation process, which along with large state-owned enterprises, resulted in the creation of MSME forming the foundations of the private sector in the economy. The main purpose of the study is to identify and analyze factors conditioning the competitiveness and entrepreneurship of MSME and to assess functioning in aspects of their influence on economic security. The research was carried out using methods of logical inference, critical analysis of the literature on the subject, and above all, using the method of expert assessment (Delphi method). The expert assessment method belongs to the group of heuristic methods. The essence of heuristic methods is to come to new solutions by formulating hypotheses. Due to the research area covering two scientific disciplines: management and quality science and security science, the adopted scientific methods have allowed for objective conduct of the research process. As research shows, it is thanks to MSME that the economy owes its growth and ensuring its uninterrupted functioning, which translates into Poland's economic security.
Streszczenie: Zapewnienie bezpieczeństwa swoim obywatelom jest podstawowym obowiązkiem każdego państwa. Oprócz aspektów militarnych i politycznych na jego poziom w dużej mierze wpływają czynniki ekonomiczne. Mikro, Małe i Średnie Przedsiębiorstwa (MMSP) jako kategoria ekonomiczna stały się przedmiotem zainteresowań zarówno nauk ekonomicznych, jak i nauk o bezpieczeństwie. Było to naturalną konsekwencją procesu transformacji gospodarczej, który wraz z dużymi przedsiębiorstwami państwowymi doprowadził do powstania MMSP stanowiących podwaliny sektora prywatnego w gospodarce. Głównym celem badania jest identyfikacja i analiza czynników warunkujących konkurencyjność i przedsiębiorczość MMSP oraz ocena funkcjonowania w aspektach ich wpływu na bezpieczeństwo ekonomiczne. Badania przeprowadzono metodami wnioskowania logicznego, krytycznej analizy literatury przedmiotu, a przede wszystkim metodą oceny eksperckiej (metoda Delphi). Metoda oceny eksperckiej należy do grupy metod heurystycznych. Istotą metod heurystycznych jest dochodzenie do nowych rozwiązań poprzez formułowanie hipotez. Ze względu na obszar badawczy obejmujący dwie dyscypliny naukowe: naukę o zarządzaniu i naukę o jakości oraz naukę o bezpieczeństwie, przyjęte metody naukowe pozwoliły na obiektywne prowadzenie procesu badawczego. Jak pokazują badania, to właśnie dzięki MMSP gospodarka zawdzięcza swój wzrost i zapewnienie jej nieprzerwanego funkcjonowania, co przekłada się na bezpieczeństwo ekonomiczne Polski.

4/8
Nr opisu: 0000035690
Autorzy: A. V. Černovalov, Z. Cekanovskij, Z. Šiman'skij, P. A. Černovalov.
Tytuł monografii: Cifrovoe buduŝee ili èkonomika sčast'â?
Miejsce wydania: Moskva
Wydawca: ITK Daškov i K
Rok wydania: 2018
Strony: 218 c., 21 cm
ISBN: 978-5-394-03039-0
Charakterystyka formalna: monografia zagraniczna (autor)
Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 20.000
Liczba arkuszy: 13,75
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: gospodarka cyfrowa ; rozwój gospodarczy ; ekonomia szczęścia
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

5/8
Nr opisu: 0000032827
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Paradigm of sustainable development in marketing
Tytuł równoległy: Paradygmat zrównoważonego rozwoju w marketingu
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 15 (2), s. 63--73
p-ISSN: 1644-0757
e-ISSN: 2450-4602

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 15.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: zrównoważony marketing ; rozwój zrównoważony ; rozwój gospodarczy ; makromarketing
Słowa kluczowe ang.: sustainable marketing ; sustainable development ; economic development ; macromarketing
http://acta_oeconomia.sggw.pl/wp-content/uploads/Acta_Oeconomia_15_2_2016.pdf
Streszczenie: It is commonly perceived that the marketing and sustainable development are two different terms, since according to existing stereotype they are on two opposite sides of the consumption level. In the article it has been shown that the relationship between the marketing and sustainable development is exceptionally strong, which results from the functions fulfilled by the marketing in the market economy consisting in mating goods and demand on a market and taking actions in the area of creating and satisfying needs of customers. The concept that fully reflects interest of the marketing in sustainable development is sustainable marketing. Even though this concept is becoming increasingly popular in Poland, it has not been discussed in broader terms than from the perspective of an enterprise. In the article has been discussed the issue of the sustainable marketing from the macromarketing perspective. Particular emphasis has been placed on the role that it plays from the perspective of redefining the assumption of the traditional marketing concept.
Streszczenie: W powszechnym odbiorze dominuje pogląd, że marketing i zrównoważony rozwój to pojęcia od siebie dość odległe, bowiem zgodnie z obowiązującym stereotypem zajmują one przeciwstawne krańce płaszczyzny konsumpcji. W artykule wykazano, że związek marketingu ze zrównoważonym rozwojem jest wyjątkowo silny. Wynika on z funkcji spełnianych przez marketing w gospodarce rynkowej polegających na kojarzeniu dóbr i potrzeb na rynku oraz aktywności w sferze kreowania i zaspokojenia pragnień konsumentów w celu osiągania przez nich satysfakcji. Koncepcja, którą najpełniej odwwierciedla zainteresowaniem marketingu zrównoważonym rozwojem, jest zrównoważony marketing (ang. sustainable development). Pomomo iż jest on w Polsce coraz bardziej popularny, brak jest do tej pory jego omówienia z punktu widzenia szerszego niz punkt widzenia przedsiębiorstwa. W artykule ukazano problematykę zrównoważonego marketingu z makromarketingowego punktu widzenia. Szczególny akcent położono na rolę, jaką odgrywa on z punktu widzenia przedefiniowania założeń tradycyjnej koncepcji marketingowej.

6/8
Nr opisu: 0000025471
Autorzy: Mieczysław Adamowicz.
Tytuł pracy: Wymiary i cele interwencjonizmu rolnego w krajach o różnym poziomie rozwoju
Tytuł pracy w innym języku: Dimension and aims of agricultural interventionism in countries having different level of development
Tytuł całości: W: Wspólna polityka rolna Unii Europejskiej : uwarunkowania, mechanizmy, efekty / red. nauk. Mieczysław Adamowicz
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego
Rok wydania: 2009
Strony zajęte przez pracę: S. 13-35
ISBN: 978-83-7583-101-6
Uwagi: Streszczenie w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: rolnictwo ; rozwój gospodarczy ; interwencjonizm ; gospodarka ; rynek ; konkurencyjność ; zmiana strukturalna ; polityka rolna
Uwaga: sygn. 10196 XI CZYT.
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

7/8
Nr opisu: 0000017913
Autorzy: Jarosław Marek Żbikowski, Marian Jan Stelmach.
Tytuł pracy: Wybrane aspekty rozwoju turystyki w województwie lubelskim
Tytuł całości: W: Kierunki rozwoju turystyki w województwie lubelskim / red. J. Bergier, M. Stelmach
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 43-58
ISBN: 978-83-61044-24-6
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: turystyka ; rozwój regionalny ; rozwój gospodarczy ; województwo lubelskie
Uwaga: sygn. 8399 XX CZYT.; 8400 XX CZYT.

8/8
Nr opisu: 0000020932
Autorzy: Danuta Nałęcka, Jarosław Marek Żbikowski.
Tytuł monografii: Turystyka szansą rozwoju gospodarczego i społeczno-kulturowego kraju : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Metodycznej w Białej Podlaskiej w dniach 18-19 maja 2001 r. / red. D. Nałęcka, J. Żbikowski
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2001
Strony: 144 s., il., 24 cm
ISBN: 83-916235-0-5
Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor)
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: turystyka ; rozwój gospodarczy ; rozwój społeczny ; Polska
Uwaga: sygn. P.1424 XX CZYT. ; P.1426 XX CZYT.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB