AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000033845
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk, Sebastian Piotr Sobczuk, Marzena Urszula Ruszkowska.
Tytuł pracy: Współpraca terapeutów z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Tytuł równoległy: Cooperation between therapists and parents of children with special educational needs
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 2, s. 23--27
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: rodzina ; specjalne potrzeby edukacyjne ; rewalidacja ; wsparcie ; pomoc
Słowa kluczowe ang.: family ; special educational needs ; revalidation ; support ; help
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_2_2017_srodek__art_3.pdf
Streszczenie: W prezentowanym artykule zostanie przedstawione zagadnienie dotyczące współpracy terapeutów z rodzicami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych zależy od wielu czynników, wykraczających poza ich własne cechy, predyspozycje czy motywacje. Ważne jest, aby uzyskały jak najwcześniej profesjonalną pomoc, która swoim działaniem obejmie nie tylko dziecko, ale całą rodzinę. Należy pamiętać, że rodzina odgrywa bardzo ważną rolę w rewalidacji osoby z niepełnosprawnością. Dlatego tak ważne jest porozumienie między rodzicami a specjalistami.
Streszczenie: This article will discuss the issue of the cooperation between therapists and parents of children with special educational needs. The development of children with special educational needs depends on a number of factors that go beyond their own characteristics, capabilities or motivations. It is important to obtain professional help as early as possible, which involves not only the child but the whole family. It ought to be borne in mind that family plays a very important role in the revalidation of a person with a disability. This is why, an agreement between parents and specialists is so important.

2/3
Nr opisu: 0000026136
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Pomoc rodzinie dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Tytuł całości: W: Specjalne potrzeby niepełnosprawnych / red. nauk. Marcin Białas
Miejsce wydania: Kraków
Wydawca: Wydawnictwo Arson
Rok wydania: 2011
Strony zajęte przez pracę: S. 51--61
ISBN: 978-83-61022-14-5
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.Bibliogr. przy pracy.
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: rodzina ; dzieci ; specjalne potrzeby edukacyjne ; pomoc

3/3
Nr opisu: 0000026134
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu wartości dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Tytuł całości: W: Specjalne potrzeby niepełnosprawnych / red. nauk. Marcin Białas
Miejsce wydania: Kraków
Wydawca: Wydawnictwo Arson
Rok wydania: 2011
Strony zajęte przez pracę: S. 35-42
ISBN: 978-83-61022-14-5
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Bibliogr. przy pracy.
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: wartości ; dzieci ; rodzina ; specjalne potrzeby edukacyjne

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB