AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SPEKTRUM AUTYZMU
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000036974
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Terapia logopedyczna dziecka ze spektrum autyzmu
Tytuł całości: W: Poprawa jakości życia - spektrum terapii / red. nauk. Marcin Białas
Miejsce wydania: Gdańsk
Wydawca: Akademia Wyhcowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 36-45
ISBN: 978-83-62390-26-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: autyzm ; zespół Aspergera ; spektrum autyzmu ; mowa ; zdolności komunikacyjne ; terapia logopedyczna
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/2
Nr opisu: 0000035261
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Rozwijanie komunikacji dziecka ze spektrum autyzmu
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 9, nr 3, s. 97--109
p-ISSN: 2080-850X
e-ISSN: 2544-5243

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: komunikacja ; spektrum autyzmu ; terapia
Słowa kluczowe ang.: communications ; autism spectrum disorders ; therapy
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii,
http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rped/article/view/7684
DOI: 10.18290/rped.2017.9.3-6
Streszczenie: This article presents the issue concerning the development of communications skills in persons with Autism Spectrum Disorder. The author describes the process of speech development of child with autism disorder. It was pointed out that the development of communication skills may have different course. Moreover, the article discusses the problem of verbal and non-verbal communication disorder of child with ASD. Furthermore, the author presents varied proposals of programs, which allow the communication development and underlines the necessity to select personalized methods of speech therapy, adapted for child's abilities. The article presents also the factors, which have an impact on the results of speech therapy. The particular attention was paid at the Cracovian method. The author underlines the important role of a family in the process of therapy of child with Autism Spectrum Disorder.
Streszczenie: W artykule przedstawiono zagadnienie dotyczące komunikacji językowej osób ze spektrum autyzmu i proces kształtowania mowy dziecka autystycznego. Omówiono również zaburzenia porozumiewania werbalnego i niewerbalnego dziecka z ASD, a także propozycje programów pozwalających na rozwój komunikacji, który przebiega różnorodnie, zwracając uwagę na konieczność dobrania indywidualnych metod terapii logopedycznej, dostosowanej do możliwości dziecka. Zaprezentowano czynniki, które wpływają na efekty terapii logopedycznej. Ciekawą propozycją okazała się metoda krakowska. Podkreślono, że w procesie terapii dziecka ze spektrum autyzmu rodzina odgrywa szczególną rolę.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB