AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: STUDENT
Liczba odnalezionych rekordów: 19



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/19
Nr opisu: 0000046727
Autorzy: Grzegorz Czapski, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Barbara Sokołowska.
Tytuł pracy: The situation of graduates and students in the Polish labour market
Tytuł pracy w innym języku: Sytuacja absolwentów i studentów na polskim rynku pracy
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, Vol. 16, mo. 4, p. 655-657
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: absolwent ; bezrobocie ; rynek pracy ; student
Słowa kluczowe ang.: graduate ; labour market ; student ; unemployment
http://www.ers.edu.pl/SYTUACJA-ABSOLWENTOW-I-STUDENTOW-NA-POLSKIM-RYNKU-PRACY,175710,0,2.html
DOI: 10.2478/ers-2023-0040
Streszczenie: The subject of the study is to indicate the situation of students and graduates on the Polish labour market, taking into account data on the number of students and graduates, as well as employment and unemployment statistics in selected years. Materials and methods: The study used the method of analysis of legal acts, data of the Central Statistical Office and analysis of the literature on the subject. Based on the qualitative analysis of the available documents, the main changes in the employment of university and secondary school graduates were indicated, taking into account the main factors limiting their employment. Results: People with higher education are in a particularly good situation on the labour market compared to secondary school graduates. In the process of hiring employees, the age, the field of study of the candidate and the actual situation on the labour market are important. Conclusions: Factors limiting employment were identified, both on the part of employers and the graduates themselves, taking into account the selected time period and the situation on the labour market.
Streszczenie: Przedmiotem pracy jest wskazanie sytuacji studentów i absolwentów na polskim rynku pracy z uwzględnieniem danych o liczbie studiujących i absolwentów oraz statystyk zatrudnienia i bezrobocia w wybranych latach. Materiały i metody: W opracowaniu wykorzystano metodę analizy aktów prawnych, dane Głównego Urzędu Statystycznego i analizę literatury przedmiotu. Opierając się na analizie jakościowej dostępnych dokumentów wskazano główne zmiany w zatrudnieniu absolwentów szkół wyższych i szkół ponadpodstawowych z uwzględnieniem głównych czynników ograniczających ich zatrudnienie. Wyniki: W szczególnie dobrej sytuacji na rynku pracy są osoby z wyższym wykształceniem w porównaniu z absolwentami szkół ponadpodstawowych. W procesie zatrudnienia pracowników znaczenie ma wiek, kierunek studiów kandydata do pracy i rzeczywista sytuacja na rynku pracy. Wnioski: Wskazano czynniki ograniczające zatrudnienie, zarówno te po stronie pracodawców, jak i samych absolwentów z uwzględnieniem wybranego okresu czasowego i sytuacji na rynku pracy.

2/19
Nr opisu: 0000043677
Autorzy: Marek Kuźmicki, Magdalena Borysiuk.
Tytuł pracy: Potencjał zawodowy studentów kierunku Ekonomia Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Tytuł pracy w innym języku: The professional potential of economy students at Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, T. 15, nr 4, s. 77--95
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: ekonomia ; kierunek studiów ; potencjał zawodowy ; student
Słowa kluczowe ang.: economics ; professional potential ; student
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Potencjal-zawodowy-studentow-kierunku-ekonomia-Panstwowej-Szkoly-Wyzszej-im-Papieza,144258,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/144258
Streszczenie: Celem artykułu jest przedstawienie samooceny wybranych elementów potencjału zawodowego dokonanej przez studentów kierunku Ekonomia PSW w Białej Podlaskiej. Materiał i metody: Badania zostały zrealizowane przy wykorzystaniu metody CAWI w styczniu 2021 roku. Wzięło w nich udział 108 studentów kierunku Ekonomia ze studiów licencjackich i magisterskich. Wyniki: Studenci kierunku Ekonomia posiadają w swojej samoocenie wysokie kompetencje komunikacyjne, interpersonalne oraz organizacyjne. Większość respondentów bardziej krytycznie oceniła swoje kompetencje analityczne, informatyczne, a także językowe. Wnioski: Wyniki badań powinny uświadomić studentom potrzebę większego zaangażowania w naukę: języków obcych, obsługi komputera, analizy ekonomicznej i finansowej. Tego typu umiejętności będą przydatne w pracy na stanowiskach szczebla operacyjnego instytucji finansowych i niefinansowych.
Streszczenie: The aim of the article is to presrnt the self-evaluation of the selected elements of the professional potential among Economics students at Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska. Material and research methods: Research was carried out with the use of the CAWI method in January 2021. The participants included 180 first and second cycle Economic students. Results: Economics students evaluate themselves as having high communication, interpersonal and organizational skills. Most respondents evaleated their analytical, IT and language comepetencies more critically. Conclusions: Research results should make students aware of the need for a greater involvement in learning foreign languages, computer skills, economic and financial analysis. Such skills will be useful in working on operational positions in financial and non-financial institutions.

3/19
Nr opisu: 0000039241
Autorzy: Marija Petrovna Zhygalova.
Tytuł pracy: Tehnologiâ obučeniâ induktivnomu čteniû hudožestvennogo proizvedeniâ ctudenta-filologa v vysšej škole
Tytuł całości: W: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 122-134
ISBN: 978-83-64881-50-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: RUS
Liczba znaków: 30614
Liczba arkuszy: 0,76
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: czytanie ; nauczanie indukcyjne ; literatura ; student ; filologia
Słowa kluczowe ang.: reading ; inductive teaching ; literary work ; student ; philology

4/19
Nr opisu: 0000036601
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Działania na rzecz bezpieczeństwa edukacyjnego studentów I roku
Tytuł równoległy: Providing educational safety to the 1st-year students
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 2 (101), s. 94--101
p-ISSN: 1507-6563

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: student ; bezpieczeństwo edukacyjne ; wybór kierunku studiów ; sytuacja społeczno-ekonomiczna ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: student ; educational safety ; choice of the field of study ; socio-economic situation ; competence
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/index.php/pl/eud/2018/2/11
Streszczenie: The 1st-year students choose the field of study according to their interests regardlessof the socio-economic situation of family they come from. They consider the importance of the practical profile and having social competence essential on the labor market. The university education enables them to get the higher education, ensuring the educational safety thanks to a tailor-measured educational offer. The article presents the feedback from the research conducted on the group of 574 1st-year students, considering financial background and students' educational expectations that in fluence the university educational policy in practice.

5/19
Nr opisu: 0000035523
Autorzy: Jan Junger, Karel Frömel, Józef Bergier, Pongrác Ács, Barbara Bergier, Ferdinand Salonna, Ewelina Anna Niźnikowska.
Tytuł pracy: Physical activity in students from the Visegrad countries by BMI status
Tytuł równoległy: Aktywność fizyczna studentów w krajach Grupy Wyszehradzkiej według wskaźnika BMI
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Vol. 12, Issue 1, p. 41--48
p-ISSN: 2353-6942
e-ISSN: 2354-0265

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: student ; kierunek studiów ; IPAQ ; BMI ; V4
Słowa kluczowe ang.: IPAQ-L ; field of study ; student ; V4 ; relation
https://www.termedia.pl/Physical-activity-in-students-from-the-Visegrad-countries-by-BMI-status,99,32167,0,1.html
DOI: 10.5114/hpc.2018.74191
Streszczenie: Background This study aims to analyse the relationship between physical activity (PA) and body mass index (BMI) in undergraduate university students of three fields of study from the four Visegrad Group countries - Slovakia, the Czech Republic, Poland, and Hungary. Material and methods The research was conducted in 2015 on adolescent undergraduate university student populations in three fields of study - humanities, medical, and technical sciences. The sample included 2,484 students in total. The data was collected using the extended version of the standardised International Physical Activity Questionnaire (IPAQ). Students completed the questionnaire in class via the INDARES online system. Results The results confirmed significant differences in PA between sexes in favour of boys both in its overall manifestation and in the individual levels of PA intensity (p<0.05). The comparison of the four countries revealed significant differences in PA in boys and girls in all PA domains (p<0.05). The evaluation of the total BMI, as well as the one measured in individual countries confirmed a significant difference between sexes in favour of boys (p<0.05). The study of the relationship between PA and BMI did not reveal a statistically significant dependence in any of the tested domains. This conclusion applies both to boys and girls. Conclusions Boys are generally more physically active than girls overall and in individual fields of study. This finding is valid for all the studied countries. Also, boys exhibit higher BMI in all the studied categories. No significant relation between PA intensity and volume and BMI was found in either sex.
Streszczenie: Wprowadzenie. Celem badania jest analiza związku pomiędzy aktywnością fizyczną (PA) a wskaźnikiem masy ciała (BMI) u studentów studiów licencjackich z trzech kierunków z czterech krajów Grupy Wyszehradzkiej - Słowacji, Czech, Polski i Węgier. Materiał i metody. Badania przeprowadzono w 2015 r. Na studiach dla młodzieży z trzech kierunków: humanistycznym, medycznym i technicznym. Próba obejmowała ogółem 2484 studentów. Dane zebrano za pomocą długiej wersji standardowego Międzynarodowego Kwestionariusza Aktywności Fizycznej (IPAQ). Studenci wypełniali ankietę za pośrednictwem systemu internetowego INDARES. Wyniki. Wyniki potwierdziły istotne różnice w PA między płciami na korzyść mężczyzn zarówno w ich ogólnej aktywności, jak i w poszczególnych poziomach intensywności PA (p<0,05). Porównanie czterech krajów wykazało istotne różnice w PA u mężczyzn (z wyjątkiem PA w czasie wolnym), a także u kobiet we wszystkich obszarach PA (p <0,05). Najbardziej aktywni fizycznie spośród badanych grup byli polscy mężczyźni i słowackie kobiety. Ocena BMI ogółem oraz w poszczególnych krajach potwierdziła istotną różnicę między płciami na korzyść mężczyzn (p <0,05). Badanie zależności między PA i BMI nie wykazało statystycznie istotnej zależności w żadnej z kategorii. Wniosek ten dotyczy zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Wnioski. Mężczyźni są fizycznie bardziej aktywni niż kobiety ogólnie i na poszczególnych kierunkach. Mężczyźni mają również wyższy BMI we wszystkich badanych kategoriach. Nie stwierdzono istotnej zależności między intensywnością i objętością PA a BMI u obu płci.
Projekt/grant: Aktywność fizyczna i rekreacyjna oraz sposób odżywiania młodzieży z państw wyszehradzkich (Physical and recreational activity as well as diet of young people from V4 countries) : Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki w ramach Grantów Standardowych, no. 21420053

6/19
Nr opisu: 0000035574
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Sytuacja społeczno-ekonomiczna studentów w kontekście wyboru kierunku studiów
Tytuł równoległy: Students' socio-economic situation and choosing a degree course
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. 12, Nr 1, s. 59--65
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: student ; wybór kierunku studiów ; status materialny
Słowa kluczowe ang.: student ; choosing a degree course ; material status
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/SYTUACJA-SPOLECZNO-EKONOMICZNA-STUDENTOW-nW-KONTEKSCIE-WYBORU-KIERUNKU-STUDIOW,110865,0,1.html
DOI: 10.29316/rs.2018.07
Streszczenie: Wstęp. Wybór kierunku studiów przez kandydata można analizować w odniesieniu do jego statusu ekonomicznego. Celem artykułu było zbadanie wpływu sytuacji społeczno-ekonomicznej studenta na wybór kierunku studiów. Materiał i metody. Ankietą objęto 514 studentów pierwszego roku PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Wyniki. W wyniku analiz stwierdzono, iż najkorzystniejszą sytuację materialną posiadali studenci kierunku ratownictwo medyczne, najmniej korzystną zaś na filologii, specjalność filologia rosyjska. U blisko 70,0% badanych oboje rodzice pracują i osiągają stałe dochody. Średni poziom dochodu netto na jedną osobę wyniósł 810,00 zł. Gospodarstwo domowe studenta liczyło średnio 3,9 osoby. Wnioski. Student PSW posiada dochody na 1 osobę w gospodarstwie domowym na poziomie do 1000 zł (blisko o 30% niższe niż przeciętny miesięczny dochód rozporządzalny na osobę w 2015 r. - GUS, 2016 w Polsce), z 3-4 osobami w gospodarstwie domowym, w którym oboje rodziców są aktywni zawodowo, głównie jako zatrudnieni u kogoś.
Streszczenie: Introduction. The moment students choose their degree course allows for analysing their economic situation. The aim of the article was to research the impact of socio-economic conditions on students' selection of the degree course. Material and methods. The survey involved 514 first-year students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska. Results. In the research process, it was found that Emergency Medicine Department conducted the best analysis of the financial situation of students, whereas the students of Russian Philology Department were the least tested ones. In nearly 70.0% of the respondents, both parents work, having a steady income. The average level of net income amounted to PLN 810,00 per capita. The student's household consisted of, on average, 3.9 persons. Conclusions. The average PSW student's income per capita in the household falls in the range of up to PLN 1000, i.e. nearly 30% lower than the disposible monthly income per capita in 2015 (the Polish Central Statistical Office, 2016), with 3-4 persons in the household, in which both parents are professionally active.

7/19
Nr opisu: 0000034709
Autorzy: Daria V. Popovych, Józef Bergier, Mykhaylo Korda, Ivan Klishch, Olha Sopel, Lyudmila Tsybulskaya.
Tytuł pracy: Evaluation of physical activity, body mass index and self-assessment of physical fitness in female students and pupils of Ternopil, Western Ukraine
Tytuł równoległy: Ocena aktywności fizycznej, wskaźnika masy ciała i samooceny sprawności fizycznej wśród studentek i uczennic z Tarnopola, Ukraina Zachodnia
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. 11, Issue 3, p. 163--172
p-ISSN: 2353-6942

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; IPAQ-L ; BMI ; samoocena ; sprawność fizyczna ; kobieta ; student
Słowa kluczowe ang.: physical activity ; IPAQ-L ; Body Mass Index (BMI) ; self-assessment ; physical fitness ; female ; student
Inne bazy podające opis:
  • AGRO
  • Polish Medical Bibliography
  • DOAJ

    https://www.termedia.pl/Evaluation-of-physical-activity-body-mass-index-and-self-assessment-of-physical-fitness-in-female-students-and-pupils-of-Ternopil-Western-Ukraine,99,30580,1,1.html
    DOI: 10.5114/hpc.2017.70006
    Streszczenie: Background. Lifestyle is one of the key factors that determines the proper development of human body, its systems and functions. An appropriate level of physical activity and BMI are thus integral components of a healthy lifestyle. Material and methods. The study involved 333 female students of Ternopil State Medical University and 409 schoolgirls of Ternopil, western Ukraine. The International Physical Activity Questionnaire (IPAQ-L) was used as a research method. BMI and physical activity self-assessment rates were also considered. Results. The surveyed female students of Ternopil State Medical University and schoolgirls of Ternopil (western Ukraine) demonstrate a high level of total physical activity. Most of the surveyed female students (71.1%) and pupils (59.4%) had normal body weight. The schoolgirls' self-assessment of physical fitness was lower and more adequate when compared to that of female students. Besides, both students and pupils who indicated that they had no free time spent it in a more reasonable way than those who considered that they had enough of it or not enough. Conclusions. The female students of medical university and female pupils of Ternopil are fully aware that physical activity is significant for their lives and that it constitutes a key factor to a healthy lifestyle.
    Streszczenie: Wprowadzenie. Styl życia jest jednym z kluczowych czynników determinujących prawidłowy rozwój ludzkiego ciała, jego systemów i funkcji. Odpowiedni poziom aktywności fizycznej i BMI są zatem integralnymi składnikami zdrowego stylu życia. Materiał i metody. W badaniu wzięło udział 333 studentek Państwowego Uniwersytetu Medycznego w Tarnopolu oraz 409 dziewcząt z Tarnopola, zachodnia Ukraina. Jako metodę badawczą zastosowano Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej (IPAQ-L). Wzięto również pod uwagę wskaźniki BMI i samooceny aktywności fizycznej. Wyniki. Badane studentki z Państwowego Uniwersytetu Medycznego w Tarnopolu i uczennice z Tarnopola (zachodnia Ukraina) wykazują wysoki poziom aktywności fizycznej. Większość badanych studentek (71,1%) i uczennic (59,4%) ma normalną masę ciała. Samoocena sprawności fizycznej uczennic była niższa, ale bardziej adekwatna niż studentek. Ponadto, zarówno uczennice, jak i studentki, które wskazywały na brak wolnego czasu, potrafiły go wykorzystać w bardziej rozsądny sposób niż te, które uważały, że mają go wystarczająco dużo lub zbyt mało. Wnioski. Studentki uniwersytetu medycznego i uczennice z Tarnopola są w pełni świadome, że aktywność fizyczna jest ważna w ich życiu i że stanowi kluczowy czynnik w kształtowaniu zdrowego stylu życia.

    8/19
    Nr opisu: 0000034890
    Autorzy: Marta Chodyka, Joanna Maria Marchel, Tomasz Marek Grudniewski.
    Tytuł pracy: The category of modernity in the general education canon in the perspective of the first educational change in Polish schools : evaluations and conclusions
    Tytuł równoległy: Kategoria "nowoczesność" w kanonie kształcenia ogólnego w perspektywie pierwszej zmiany edukacyjnej w polskiej szkole : ocena i konkluzje
    Tytuł całości: W: Edukacja humanistyczna w kontekście technicyzacji w XXI wieku. W poszukiwaniu pedagogicznej równowagi / red. nauk. Tadeusz Graca, Dorota Łażewska
    Miejsce wydania: Józefów
    Wydawca: Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide de Gasperi w Józefowie
    Rok wydania: 2017
    Strony zajęte przez pracę: S. 19-39
    ISBN: 978-83-62753-83-3
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 2.500
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: nowoczesność ; cywilizacja ; uczeń ; student ; system kształcenia ; podstawa programowa
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii

    9/19
    Nr opisu: 0000034694
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk.
    Tytuł pracy: Pozyskiwanie informacji od pracodawców w celu tworzenia bezpieczeństwa edukacyjnego
    Tytuł całości: W: Informacyjne uwarunkowania współczesnego bezpieczeństwa / red. nauk. Mariusz Kubiak, Robert Białoskórski
    Miejsce wydania: Siedlce
    Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
    Rok wydania: 2016
    Strony zajęte przez pracę: S. 140-153
    ISBN: 978-83-64415-41-8
    Uwagi: Publikacja ukazała sie drukiem w 2017 r.
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: informacja ; bezpieczeństwo edukacyjne ; uczelnia ; student ; pracodawca ; rynek pracy
    Słowa kluczowe ang.: information ; education security ; college ; university ; student ; employer ; labor market
    Streszczenie: Pozyskiwanie informacji od pracodawców (instytucji) przyjmujących studentów z kierunku studiów Bezpieczeństwo Narodowe na praktyke zawodową jest działaniem niezwykle istotnym w procesie kształcenia. Potrzeba współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, stanowiącym potencjalny rynek pracy dla absolwentów kierunku studiów wynika z postanowień Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia. Uzyskane wyniki badań posłużą, m. in. weryfikacji obowiązującego programu studiów dla kierunku studiów oraz przygotowania atrakcyjnej oferty dostosowanej do potrzeb rynku pracy.
    Streszczenie: Obtaining information from employers (institutions) receiving students from the faculty at the National Securty field of study to professional practice is very important activity in the learning process. The need for cooperation with the socio-economic environment, constituting a potential job market for graduates studies derived from the provisions of the Law on Higher Education, Ordinance of the Minister of Science and Higher Education, and the Internal Quality Assurance System. The research results study will help to verify the current program of study for the field of study and to prepare an attractive education offer tailored to the needs of the labor market.

    10/19
    Nr opisu: 0000030441
    Autorzy: Diana Luiza Piaszczyk, Sylwia Ignaciuk, Beata Ewa Kosińska, Jan Karczewski.
    Tytuł pracy: Poziom wiedzy studentów Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej na temat profilaktyki raka piersi
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, T. 21, nr 3, s. 260--265
    p-ISSN: 2083-4543
    e-ISSN: 2084-4905

    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 6.000
    Liczba znaków: 32942
    Liczba arkuszy: 0,82
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: rak piersi ; profilaktyka ; wiedza ; student
    Słowa kluczowe ang.: breast cancer ; prevention
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://monz.pl/abstracted.php?level=5&ICID=1165350

    11/19
    Nr opisu: 0000030315
    Autorzy: Barbara Sokołowska, Natalia Wachulak, Diana Luiza Piaszczyk, Andrzej Leszek Borzęcki.
    Tytuł pracy: Problem uzależnień wśród studentów wybranych uczelni województwa lubelskiego
    Tytuł równoległy: Problem of addictions among students of selected colleges in the region of Lublin
    Cykl: Wybrane Problemy Kliniczne
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, T. 9, nr 3, s. 197--199
    p-ISSN: 1897-3590
    e-ISSN: 1897-7839

    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 3.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: uzależnienie ; student ; problem
    Słowa kluczowe ang.: addiction ; student ; problem
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    problem wypalenia zawodowego wśród

    12/19
    Nr opisu: 0000030672
    Autorzy: Beata Kropornicka, Bożena Baczewska, Wioleta Dragan, Ewa Krzyżanowska, Cecylia Olszak, Ewa Szymczuk.
    Tytuł pracy: Zachowania zdrowotne studentów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w zależności od miejsca zamieszkania
    Tytuł równoległy: Health behaviours of students of the Medical University of Lublin depending of the place of residence
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 58--64
    p-ISSN: 2081-6081

    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: zachowania zdrowotne ; student ; miasto ; wieś
    Słowa kluczowe ang.: health behavior ; students ; city ; countryside
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs__art_8.pdf

    13/19
    Nr opisu: 0000029055
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk.
    Tytuł pracy: Kompetencje studentów kierunku bezpieczeństwo narodowe PSW w Białej Podlaskiej
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, nr 4, s. 175--185
    p-ISSN: 1897-7065

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 7.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; praktyka zawodowa ; kompetencje ; student ; pracodawca
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    https://kwartalnikbellona.com/resources/html/article/details?id=107649

    14/19
    Nr opisu: 0000031006
    Autorzy: Joanna Baj-Korpak, Andrzej Jan Soroka, Grzegorz Sudoł.
    Tytuł pracy: Poziom aktywności fizycznej studentów kierunku Wychowanie Fizyczne AWF w Krakowie
    Tytuł równoległy: The level of physical activity of students from the University School of Physical Education in Cracow
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, nr 10, s. 9--15
    p-ISSN: 2081-1063

    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 6.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; IPAQ ; student
    Słowa kluczowe ang.: physical activity ; IPAQ ; students
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.wswfit.com.pl/site-media/download/wydawnictwa/RocznikiNaukowe2014.pdf
    Streszczenie: Celem pracy była ocena poziomu aktywności fizycznej studentów kierunku wychowanie fizyczne oraz okreslenie które z motywów i barier w najwiekszym stopniu wpływają na ich uczestnoctwo w aktywności fizycznej. Badaniami objęto 271 studentów kierunku wychowanie fizyczne Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Mężczyźni stanowili grupę 159 osób, natomiast ankietowanych kobiet było 112. W pracy zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, wykorzystując narzędzie badawcze jakim był kwestionariusz ankiety IPAQ - wersja krótka. Przy obliczeniach statystycznych wykorzystano program Statistica 8.1 PL. Wykazano wyższy poziom aktywności fizycznej w grupie kobiet i studentów zamieszkujących w mieście. Mężczyźni częściej uczestniczyli w aktywnościach fizycznych o charakterze intensywnym, natomiast kobiety w aktywnościach związanych z chodzeniem. Stwierdzono dużą przypadkowość w przyjęciahc na kierunek wychowanie fizyczne, co przejawiało się w: deklaracjach niskich umiejętności sportowo-rekreacyjnych, brakiem świadomości co do pozytywnego wpływu aktywności fizycznej na zdrowie i brakiem zainteresowania wysiłkiem fizycznym ich najbliższego otoczenia. Przy rekrutacji należy zwrócić uwagę na jej jakość, zmienić kryteria przyjęć na kierunek oraz podnieść poziom edukacji w temacie zdroweg stylu życia społeczeństwa.
    Streszczenie: The aim of this paper was to define the level of physical activity of physical education students and determine which of the motives and barriers to the greatest extent, influence their participation in physical activity. The survey was applied among 271 students of physical education from the University School of Physical Education in Cracow. Male students constituted a group of 159, while women - 112. A method of diagnostic survey using the IPAQ questionnaire - short version was applied. The Statistica 8.1 PL program was used in statistical calculations. A higher level of physical activity appeared in the female group and the group of students residing in the town. Men more often participated in physical activities of intensive character, while womenin activities related to walking. A high randomness in accepting applications for physical education studies was found. It was reflected in applicant's declarations of low sport-recreational capabilities, a lack of awareness about the positive impact of physical activity on health and a lack of interest in physical activity in their closets surrounding. In the recruitment process, the attention should be paid on its quality, the admision criteria changed and the level of education in the subject of healthy lifestyle raised.

    15/19
    Nr opisu: 0000033074
    Autorzy: Marta Fiedoruk, Katarzyna Van Damme-Ostapowicz, Barbara Sokołowska, Agnieszka Korol, Małgorzata Tokarska-Rodak.
    Tytuł pracy: Analiza poziomu wiedzy o malarii wśród studentów pielęgniarstwa i pielęgniarek pracujących
    Tytuł całości: W: Edukacja i profilaktyka w chorobach społecznych i cywilizacyjnych / red. Małgorzata Tokarska-Rodak, Wiesław Gołąbek
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2013
    Strony zajęte przez pracę: S. 71-78
    ISBN: 978-83-61044-79-6
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 21595
    Liczba arkuszy: 0,54
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: malaria ; wiedza ; student ; pielęgniarka
    Uwaga: sygn. 15556 XVIII.12.2 CZYT. B
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]
    Streszczenie: Zimnica, inaczej malaria, jest najbardziej rozpowszechnioną chorobą pasożytniczą tropiku, a także główną przyczyną zgonów osób podróżujących do tych krajów. Występuje ona na terenach zamieszkałych przez ok. 40 % ludności świata, w ponad 100 krajach Afryki, Azji, ameryki i Oceanii. Brak szczepionki przyczynia się do tego, że zapobieganie malarii u osób udających się w te regiony polega na stosowaniu środków ochrony przed komarami oraz właściwie dobranej chemioprofilaktyki. Celem pracy była ocena wiedzy studentów pielęgniarstwa Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej i pielęgniarek Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego na temat przyczyn, objawów, leczenia i profilaktyki malarii. Z prowadzonych badań wynika, że poziom wiedzy studentów pielęgniarstwa był niższy niz pielęgniarek pracujących. Świadomość pielęgniarek pracujących na temat definicji, etiologii i profilaktyki i powikłań malarii jest wyższa niż studentów. Zarówno pielęgniarki, jak i studenci wykazują chęć pogłębiania wiedzy z zakresu chorób tropikalnych i uczestniczenia w kursach doszkalających.

    16/19
    Nr opisu: 0000026143
    Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
    Tytuł pracy: Punktacja ETCS a realne obciążenie studentów pracą. Próba weryfikacji
    Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
    Rok wydania: 2013
    Strony zajęte przez pracę: S. 229-236
    ISBN: 978-83-61044-94-9
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 21533
    Liczba arkuszy: 0,54
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: punktacja ECTS ; filologia angielska ; studia wyższe ; student ; obciążenie pracą ; weryfikacja
    Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]
    Streszczenie: Niniejszy artykuł porusza zagadnienia związane z jakością kształcenia, wspomaganiem studentów w procesie uczenia się oraz projektowaniem programów studiów licencjackich zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwo Wyższego. Opisuje on próbę ewaluacji punktacji ECTS podjętą w Zakładzie Języka Angielskiego Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w roku akademickim 2011/2012. Artykuł prezentuje wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Filologii Angielskiej w lutym oraz czerwcu 2012 dotyczących obciążenia pracą w semestrze zimowym oraz letnim roku akademickiego 2011/2012. Wyniki te przedstawione są w zestawieniu z punktacją ECTS przyjętą dla poszczególnych przedmiotów w danym semestrze w celu jej weryfikacji z obciążeniem pracą podanym przez studentów. Głównym celem artykułu jest przedstawienie największych rozbieżności pomiędzy teoretycznym obciążeniem pracą wynikającym z punktacji ECTS a liczbą godzin, jakie przeciętny student Filologii Angielskiej poświęcił na przygotowanie się do danego przedmiotu w semestrze. Ponadto podjęta zostanie próba zdiagnozowania zaistniałej sytuacji oraz zaproponowania rozwiazań, które pomogłyby uniknąć podobnych rozbieżności lub je zminimalizować w roku akademickim 2012/2013.

    17/19
    Nr opisu: 0000026785
    Autorzy: Marta Szot, Beata Ewa Kosińska, Yauheni Tsishchanka.
    Tytuł pracy: The selected aspects of the lifestyle of the students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
    Tytuł równoległy: Wybrane elementy stylu życia studentów Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
    Tytuł całości: W: Health behaviors of adolescents and adults / ed. Stanisława Spisacka
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
    Rok wydania: 2013
    Strony zajęte przez pracę: S. 109-118
    ISBN: 978-83-61044-07-9
    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. i pol.
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 5.000
    Liczba znaków: 23872
    Liczba arkuszy: 0,6
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: styl życia ; aktywność fizyczna ; odżywianie ; student ; Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Słowa kluczowe ang.: lifestyle ; physical activity ; nutrition ; students ; Pope John Paul II State School of Higher Education
    Uwaga: sygn. 14751 XVIII CZYT. ; 14752 XVIII CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    18/19
    Nr opisu: 0000015570
    Autorzy: Joanna Maria Marchel.
    Tytuł pracy: Pomoc materialna uczniom i studentom realizowana w ramach funduszy unijnych w latach 2004-2006 na przykładzie miasta Biała Podlaska
    Tytuł równoległy: The material help for pupils and students realised with Union Funds in the years of 2004-2005 for example of Biala Podlaska town
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2007, T. 1, s. 159--164
    p-ISSN: 1899-1025

    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: student ; uczeń ; pomoc materialna ; stypendium ; fundusze unijne ; Biała Podlaska (woj. lubelskie)
    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pomoc_materialna_uczniom.pdf

    19/19
    Nr opisu: 0000023927
    Autorzy: Barbara Bergier, Agnieszka Prokop.
    Tytuł pracy: Postawy studentów Instytutu Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej wobec osób niepełnosprawnych
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2002, T. 9, s. 115--135
    p-ISSN: 1425-3259

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: niepełnosprawni ; student ; postawa ; integracja ; separacja
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB