AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SYTUACJE KRYZYSOWE
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000033812
Autorzy: Paweł Adam Borek, Zbigniew Ciekanowski.
Tytuł monografii: Determinanty bezpieczeństwa państwa wobec współczesnych zagrożeń / red. nauk. Paweł Borek, Zbigniew Ciekanowski
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2017
Strony: 360 s., tab., wykr., 24 cm
ISBN: 978-83-64881-37-4
Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna
Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. polski lub inny poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 80.000
Index Copernicus: 20.000
Liczba arkuszy: 16,36
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo społeczne ; bezpieczeństwo socjalne ; bezpieczeństwo ekologiczne ; bezpieczeństwo państwa ; wywiad ; sytuacje kryzysowe ; zarządzanie kryzysowe ; służba mundurowa ; kryzys migracyjny ; terroryzm ; cyberterroryzm

2/2
Nr opisu: 0000033746
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Henryk Wyrębek.
Tytuł pracy: Determinanty zarządzania kryzysowego w Polsce
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, IX, nr 3, s. 23-34
p-ISSN: 1899-3524

Uwagi: Publikacja ukazała sie drukiem w 2017 r.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: sytuacje kryzysowe ; system ; zagrożenia ; zarządzanie
Słowa kluczowe ang.: crisis situations ; system ; threats ; management
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
http://www.przeglad.wsb.net.pl/uploads/1/0/3/7/10371016/ca%C5%81o%C5%9A%C4%86_zn_32.pdf
Streszczenie: Cel: Celem artykułu jest identyfikacja i charakterystyka współczesnych zagrożeń bezpieczeństwa narodowego oraz uwarunkowań funkcjonowania systemu zarządzania kryzysowego w Polsce. Problem badawczy: Czy w obecnym kształcie system zarządzania kryzysowego w Polsce jest w stanie skutecznie i sprawnie reagować na współczesne zagrożenia bezpieczeństwa narodowego? Hipoteza: Struktura systemu zarządzania kryzysowego w Polsce umożliwia skuteczne reagowanie na współczesne zagrożenia bezpieczeństwa narodowego. Wprowadzenie: W Polsce w ostatnich latach nastąpiły istotne zmiany w sferach ustrojowej i administracyjnej. Polska po przystąpieniu do struktur Sojuszu Północnoatlantyckiego zobowiązała się dostosować prawo oraz struktury zarządzania kryzysowego do systemu reagowania kryzysowego NATO i podsystemów państw członkowskich. Poziomy systemu zarządzania kryzysowego w Polsce można scharakteryzować jako lokalny (gminny), powiatowy, wojewódzki i centralny. Poziom lokalny to poziom wykonawczy. Pozostałe poziomy spełniają przede wszystkim rolę koordynującą.12 Pożądanym staje się stworzenie takiej jednostki organizacyjnej, która nie tylko będzie obsługiwała Rządowy Zespół Kryzysowy i zadania planistyczne, ale także co jest najważniejsze, spełniać będzie rolę aparatu sztabowego Rządowego Zespołu Kryzysowego tj. przygotowującego w razie zaistnienia kryzysu odpowiednie propozycje w celu minimalizacji jego skutków. Metodologia: Do zrealizowania celu artykułu, zbadania postawionego problemu oraz zweryfikowania hipotezy zastosowano metodę analizy i krytyki piśmiennictwa oraz metodę badania dokumentów równolegle z metodą heurystyczną. Wnioski: System zarządzania kryzysowego powinny tworzyć wszystkie podmioty rządowe i pozarządowe dysponujące odpowiednimi siłami i środkami, to jest: etatowe, rządowe i samorządowe siły i środki nie będą bowiem w stanie minimalizować skutków zwłaszcza rozległych i długotrwałych kryzysów wyłącznie swoimi siłami i środkami; formacje obrony cywilnej i jej zapleczem materiałowo sprzętowym oraz organizacje społeczne i stowarzyszenia, na każdym szczeblu organizacji państwa. Celowym i koniecznym staje się likwidacja dualizmu kompetencyjnego, poprzez łączenie i komasację merytorycznie zbieżnych zadań i obowiązków. Współczesne systemy bezpieczeństwa są cały czas doskonalone, stosowanie do zmieniających się uwarunkowań środowiska bezpieczeństwa państw, regionów oraz świata.
Streszczenie: Purpose: an identification and characteristics of contemporary threats to the national security and conditioning of functioning of the system of the crisis management are a purpose of the article in Poland. Research problem: in the current shape in Poland is the system of the crisis management able effectively and efficiently to respond to contemporary threats to the national security? Hypothesis: the system structure of the crisis management in Poland enables effective reacting to contemporary threats to the national security. Introduction: in Poland in final years substantial changes took place in spheres political and administrative. Poland after the accession to structures undertook to adapt the North Atlantic Alliance the law and structures of the crisis management to the system of critical reacting with the NATO and subsystems of Member States. In Poland it is possible to characterize levels of the system of the crisis management as local (commune), district, provincial and central. A local level is an execution level. Remaining levels are fulfilling the coordinating role above all.13 Creating such an organizational unit which will not only be serving the Government Critical Team and planning tasks are becoming desired, but also what is most important, will be acting as apparatus of the staff Government Team Critical i.e. preparing appropriate proposals in case of becoming known of the crisis to the purpose of the minimization of his effects. Methodology: to fulfilling the purpose of the article, examining the stated problem and validating the hypothesis an analysis method and criticisms of the writing and a survey method of documents were applied alongside the heuristic method. Conclusions: all government subjects should create the System of the crisis management and because extragovernmental forces having at their disposal competent forces and centres, that is: full-time, government and self-government and centres in the state won't be minimizing effects of especially extensive and longterm crises with exclusively one's powers and centres; formations of the civil defence and of her with back in terms of content equipment and social organizations and associations, on every rung of the organization of the state. He is becoming intentional and necessary liquidation of the of competence dualism, through the join and the enclosure of substantially coincident tasks and duties. Contemporary security systems all the time are being improved, being applicable to changing conditioning the environment of the safety of states, regions and world.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB