AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SZKOŁA
Liczba odnalezionych rekordów: 35



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/35
Nr opisu: 0000045659
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Diagnoza kompetencji społecznych dzieci uczęszczających do klas międzykulturowych. Przykłady z praktyki pedagogicznej
Tytuł równoległy: Diagnosis of social skills of children in intercultural classroom. Examples from pedagogical practice
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 45, s. 93--105
p-ISSN: 0137-9585
e-ISSN: 2719-888X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 40.000
Słowa kluczowe: dzieci ; integracja ; klasa międzykulturowa ; kompetencje społeczne ; szkoła ; uchodźcy
Słowa kluczowe ang.: children ; integration ; intercultural class ; refugee ; social skills
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
DOI: 10.14746/rp.2022.45.6
Streszczenie: Ukrainian citizens, fleeing from the war, find themselves in Poland, including towns directly bordering Ukraine, e.g. located in the Biała Podlaska district. Children of Ukrainian refugees are subject to compulsory education in Poland and attend schools of their choice together with children of Polish origin. The educational activities carried out by the schools include the formation of social skills. Therefore, the need arose to carry out pedagogical research aimed to determine the level of social skills of children attending intercultural classes (in terms of communication, sensitivity to the feelings and needs of others and showing help). The article presents results of study conducted among 121 children aged 6-7 in several primary schools in the Biala Podlaska district of the Lubelskie voivodeship. Statistical analysis of the research results showed differences in the level of some of the children's social skills. The highest variation in the studied group of children was found in the assessment of the following skills: control of one's emotions and the ability to speak about one's own feelings.

2/35
Nr opisu: 0000039734
Autorzy: Anna Jadwiga Ławnik, Zofia Kubińska, Anna Pańczuk, Jolanta Danielewicz.
Tytuł pracy: Dziecko szkolne z cukrzycą typu 1 w opinii studentów wychowania fizycznego
Tytuł pracy w innym języku: A schoolchild with type 1 diabetes in the opinion of physical education students
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 14, nr 1, s. 43--52
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: cukrzyca typu 1 ; dzieci ; studenci ; szkoła ; wychowanie fizyczne
Słowa kluczowe ang.: child ; type 1 diabetes ; physical education ; school ; students
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Dziecko-szkolne-z-cukrzyca-typu-1-w-opinii-studentow-wychowania-fizycznego,119051,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/11051
Streszczenie: Streszczenie: Celem badań było poznanie wiedzy studentów wychowania fizycznego na temat: - cukrzycy typu 1, - sytuacji dziecka z cukrzycą typu 1 w szkole, - udziału dziecka z cukrzycą typu 1 w lekcjach wychowania fizycznego, - obowiązków nauczyciela wychowania fizycznego wobec ucznia z cukrzycą. Materiał i metody: Badania przeprowadzono w 2018r. wśród 92 studentów wychowania fizycznego kończących studia na AWF w Białej Podlaskiej. Zastosowano autorski kwestionariusz ankiety. Wyniki: Dane przedstawiają wiedzę badanych na tematy związane z uczniem chorym na cukrzycę typu 1. Wnioski: Wiedza badanych na temat cukrzycy typu 1 jest na niewystarczającym poziomie. Większość badanych zna sytuację i potrzeby chorego dziecka w szkole. Przekonanie, że dziecko z cukrzycą może uczestniczyć w lekcjach wychowania fizycznego zadeklarowała niespełna połowa studentów. Badani studenci uważają, że nauczyciel wychowania fizycznego powinien umieć zdiagnozować stany zagrażające zdrowiu ucznia z cukrzycą i udzielić mu pomocy oraz zachęcać go do systematycznego uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego.
Streszczenie: Introduction: The aim of the research was to examine the knowledge of physical education students about: type 1 diabetes, the situation of a child with type 1 diabetes in school, participation of a child with type 1 diabetes in physical education classes,the duties of a physical education teacher towards a student with diabetes. Material and method. The research was carried out in 2018 among 92 physical education students graduating from Physical Education Academy in Biała Podlaska. A proprietary questionnaire was used. Results. The data presents the knowledge of the respondents on the subjects related to a student with type 1 diabetes. Conclusions. The knowledge of respondents about type 1 diabetes is insufficient. Most respondents know the situation and needs of an ill child at school. The belief that a child with diabetes can participate in physical education classes was declared by less than half of the students. The respondents believe that a physical education teacher should be able to diagnose conditions that threaten the health of a student with diabetes and provide assistance and encourage him to participate systematically in physical education classes.

3/35
Nr opisu: 0000040524
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Świadomość zdrowego odżywiania u dzieci w wieku wczesnoszkolnym a działania realizowane przez szkołę
Tytuł równoległy: Healthy eating awareness among early school children and activities undertaken by schools
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 15, no. 4 (58), s. 103--116
p-ISSN: 1896-2327
e-ISSN: 2353-7787

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: dzieci ; szkoła ; uczniowie ; wiek wczesnoszkolny ; zdrowie ; zdrowe odżywianie
Słowa kluczowe ang.: children ; pupil ; primary school ; health ; healthy eating ; school
https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1568
DOI: 10.35765/eetp.2020.1558.07
Streszczenie: Żyjemy w takich czasach, że świadomość znaczenia zdrowego odżywiania jako istotnego czynnika zdrowia jest już powszechnie wiadoma. Do zadań szkoły z racji pełnionej misji edukacyjnej i wychowawczej należy kształtowanie nawyków, zachowań i postaw promujących zdrowe odżywianie. Dlatego słuszne wydaje się podjęcie i przeprowadzenie badań wśród uczniów szkoły podstawowej w celu poznania ich świadomości w zakresie zdrowego odżywiania oraz działań realizowanych przez szkoły z edukacji żywieniowej. W części empirycznej artykułu zaprezentowano analizę wyników badań przeprowadzonych wśród uczniów klas drugich i trzecich (N=170) w kilku wybranych szkołach podstawowych na terenie Powiatu Bialskiego w woj. lubelskim. Dopełnieniem badań ilościowych były badania jakościowe przeprowadzone w formie indywidualnych wywiadów z 8 nauczycielami-wychowawcami uczniów klas objętych badaniem. Analiza i interpretacja uzyskanych wyników badań z jednej strony pokazała wysoki poziom wiedzy badanych uczniów w zakresie zdrowego odżywiania, na co w dużym stopniu mają wpływ atrakcyjne działania edukacyjne prowadzone przez nauczycieli, a z drugiej strony oceniła sposób odżywiania uczniów, który w wielu obszarach budzi niepokój i wymaga integracji z rodzinami.
Streszczenie: In our times, the knowledge of good nutrition as an important health factor is an element of social awareness. One of the primary responsibilities of schools, which perform educational and didactic functions, is to increase this knowledge and develop habits and attitudes promoting healthy eating. Therefore, it seems advisable to undertake and conduct research among primary school students in order to learn about their awareness of healthy eating and about nutrition education activities undertaken by schools. In the empirical part of the article, there is an analysis of the findings of the research conducted among second- and third-graders (N=170) in selected primary schools across the Biała Podlaska district in the Lublin voivodeship. The quantitative research is complemented with the qualitative research in the form of individual interviews with eight form teachers responsible for the classes covered by the study. The analysis and interpretation of the results, on the one hand, indicated a high level of pupils' knowledge of good nutrition, which is largely influenced by the interesting educational activities conducted by the teachers. On the other hand, such analysis evaluated the pupils' diet which, in many aspects, gives rise to concern and requires integration with their families.

4/35
Nr opisu: 0000040106
Autorzy: Edyta Kierczuk, Elżbieta Krajewska-Kułak, Beata Kowalewska, Anna Ślifirczyk.
Tytuł monografii: Wpływ środowiska rodzinnego oraz nauczycieli na kształtowanie postaw prozdrowotnych dzieci obcokrajowców
Miejsce wydania: Białystok
Wydawca: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
Rok wydania: 2020
Strony: 181 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-958200-3-8
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 80.000
Słowa kluczowe: cudzoziemcy ; imigranci ; integracja społeczna ; rodzina ; szkoła ; zachowania prozdrowotne

5/35
Nr opisu: 0000038192
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel.
Tytuł pracy: Diagnoza kompetencji zawodowych oraz potrzeb doskonalenia zawodowego nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej
Tytuł równoległy: Diagnosis of professional competencies and training needs of preschool and early school education teachers
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 14, nr 2 (52), s. 55--76
p-ISSN: 1896-2327
e-ISSN: 2353-7787

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dzieci ; uczeń ; nauczyciel ; kompetencje zawodowe ; przedszkole ; szkoła
Słowa kluczowe ang.: child ; student ; teachers ; professional competencies ; kindergarten ; primary school
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1238
DOI: 10.35765/eetp.2019.1452.04
Streszczenie: Spośród wielu czynników decydujących o jakości i efektywności pracy szkoły, przedszkola czy innej placówki oświatowej bardzo dużo zależy od nauczyciela i jego kompetencji zawodowych. W sytuacji kiedy polski system szkolnictwa przechodzi kolejną reformę, zarówno strukturalną, jak i programową, przygotowanie nauczycieli do jej wdrażania, szczególnie w zakresie kompetencji zawodowych, wydaje się mieć kluczowe znaczenie. Jakość pracy nauczycieli, ich merytoryczne przygotowanie jest jednak najważniejsze nie tylko z punktu widzenia sprawnego wdrażania reform - na czym wydaje się szczególnie zależy autorom reform, ale ze względu na główny podmiot edukacyjnych oddziaływań, czyli dziecko i jego wszechstronny rozwój. Efektywnie prowadzona edukacja w przedszkolu i na I etapie edukacyjnym zagwarantuje uczniom sukces w kolejnych etapach kształcenia. Dlatego wydaje się słuszne podjęcie częściowych badań wśród nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w celu zdiagnozowania, na podstawie ich samooceny, kompetencji zawodowych oraz potrzeb i oczekiwań w zakresie doskonalenia zawodowego. Ten cel główny zrealizowano poprzez przeprowadzenie badań wśród nauczycieli pracujących w przedszkolach i w klasach I-III ze szkół podstawowych na terenie powiatu bialskiego i miasta Biała Podlaska w woj. lubelskim. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z użyciem kwestionariusza ankiety. Wyniki badań dostarczyły interesujących informacji na temat samooceny nauczycieli w zakresie oznaczenia poziomu własnych kompetencji zawodowych na trzystopniowej skali. Na uwagę zasługuje fakt, że większość nauczycieli sytuuje swoje kompetencje na drugim, czyli średnim poziomie. Przeprowadzone badania pozwoliły także zinwentaryzować i opisać skalę potrzeb i oczekiwań nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego, które warunkują nie tylko własny rozwój, ale są niezbędne w efektywnej pracy z dziećmi.
Streszczenie: Among many factors that influence the quality and effectiveness of the work of a school, kindergarten or another educational institution, a teacher and his/her professional competences are very important. At the time when the Polish educational system is undergoing another reform, both in terms of structure and curriculum, the preparation of teachers to implement it, especially in terms of professional competences, seems to be of key significance. The quality of teachers' work, their substantial preparation, is not only crucial for the proper implementation of reforms - which seems to be particularly important for the authors of the reforms - but for the main subject of educational actions, i. e. the child and its general development. Effective teaching in the kindergarten and at the first level of education shall make it possible for the students to achieve success at the further stages of education. That is why, it seems right to take up partial research among kindergarten and early education teachers in order to diagnose, on the basis of their self-assessment, professional competences, as well as the needs and expectations in terms of professional improvement. That main objective was fulfilled due to the research carried out among the teachers working in kindergartens and classes I-III of primary schools from the Biała Podlaska region and city, in the Lublin voivodeship. The method of a diagnostic survey with the use of a questionnaire was applied in the research. The research results provided interesting information on the teachers' self-assessment of their own competences on a three-grade scale. It is worth mentioning that most teachers situate their competences at the second, i. e. medium level. Also, the research made it possible to collect and describe the scale of the teachers' needs and expectations in terms of professional improvement, which influences both their own development and the effective work with children.

6/35
Nr opisu: 0000036502
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Marian Kopczewski, Andrzej Marjański, Marcin Płucienniczak.
Tytuł pracy: Przemoc i agresja w szkole - bezpieczeństwo w polskiej szkole na podstawie badań, (cz. II)
Tytuł równoległy: Violence and aggression at school - safety in Polish school on the basis of tests (part II)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. XIX, z. 8, cz. 2, s. 385--400
p-ISSN: 1733-2486
e-ISSN: 2543-8190

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; przemoc ; agresja ; szkoła ; badanie ; zapobieganie
Słowa kluczowe ang.: safety ; violence ; aggression ; school ; research ; prevention
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://piz.san.edu.pl/docs/e-XIX-8-2.pdf
Streszczenie: Feeling and ensuring security in a Polish school is still a valid and very important topic. It is one of the most difficult problems faced by teachers and directors of Polish schools. Nowadays, when life is full of diversity, it is difficult to avoid contact with the world of violence and threats. Teachers and school principals, wanting to cope with the existing problems, are doomed to constantly search for newer solutions to ensure safety, especially in primary school and junior high schools. Considering the above considerations it is indicated that the sense of safety of students is largely dependent on the school providing it as the institution responsible for the development and shaping of the growing generation. The authors recognize the validity of the subject in the research, the results of which are presented in the article.

7/35
Nr opisu: 0000036501
Autorzy: Marian Kopczewski, Zbigniew Ciekanowski, Marcin Płucienniczak, Andrzej Marjański.
Tytuł pracy: Przemoc i agresja w szkole - uwarunkowania, profilaktyka i zwalczanie, (cz. I)
Tytuł równoległy: Violence and aggression at school - consitions, prevention and combating (part I)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. XIX, z. 8, cz. 2, s. 369--384
p-ISSN: 1733-2486
e-ISSN: 2543-8190

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; przemoc ; agresja ; profilaktyka ; zwalczanie ; szkoła
Słowa kluczowe ang.: security ; violence ; aggression ; prevention ; combating ; school
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://piz.san.edu.pl/docs/e-XIX-8-2.pdf
Streszczenie: In the modern world, violence and aggression among young people are increasingly common phenomena caused by many reasons These include (but is not limited to) biological factors inherent in the child itself, violence from the closest surrounding (the guardians' repressions as a means of education), as well as environmental factors, including school. The acts of aggression are often directed at random persons and not involve any personal accounts. The phenomena related to aggression and violence in the school environment are the subject of detailed analyzes and studies of the Ministry of Education, which consistently introduces systemic solutions aimed at limiting their size. A school is a place where a child learns, acquires new experiences, shapes their relations with the environment. How the young person will behave in a mature life depends on the proper implementation of the programs at school.

8/35
Nr opisu: 0000033172
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Proces socjalizacji w klasach zróżnicowanych kulturowo - przykłady z praktyki szkolnej
Tytuł równoległy: The socialisation process in multicultural classrooms - examples of educational practices
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, Vol. 11, no. 4 (42), s. 39--50
p-ISSN: 1896-2327
e-ISSN: 2353-7787

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczniowie ; proces socjalizacji ; szkoła ; klasa międzykulturowa ; uchodźcy
Słowa kluczowe ang.: pupils ; socialisation process ; school ; multicultural classroom ; refugees
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/eetp/article/view/658
DOI: 10.14632/eetp.2016.11.42.39
Streszczenie: Zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym wszystkie dzieci przebywające na terytorium Polski objęte są obowiązkiem szkolnym, dotyczy to również dzieci uchodźców, które przybyły razem ze swoimi rodzicami. W szkole dzieci uczą się języka polskiego, nawiązują pierwsze kontakty, przełamują bariery, uprzedzenia, kształtują swoją osobowość i postawy. Celem przeprowadzonych badań było poznanie pracy dydaktyczno-wychowawczej wybranych szkół w procesie socjalizacji dzieci uczęszczających do klas zróżnicowanych kulturowo. Problematyka badawcza dotyczyła relacji dzieci w klasach międzykulturowych, działań i czynników zakłócających proces socjalizacji dzieci obcojęzycznych. W celu zebrania materiału badawczego zastosowano wywiad nieskategoryzowany wśród nauczycieli. Badania zostały przeprowadzone w wybranych szkołach podstawowych w powiecie bialskim. Na podstawie zgromadzonych wyników można stwierdzić, że proces ten przebiega bez większych zakłóceń. Współpraca między szkołą a rodzinami, które chcą mieszkać w Polsce, pomaga w procesie socjalizacji dzieci z rodzin cudzoziemców. Zaobserwowano wiele czynników pozytywnie kształtujących socjalizację dzieci uchodźców i dzieci polskich, co nie pozostanie bez znaczenia zarówno dla ich rozwoju osobistego, jak i dla całego społeczeństwa.
Streszczenie: In accordance with Polish education law, which also applies to refugee children who came to Poland with their parents, all children are subject to compulsory education. Refugee children learn the Polish language, make their first contacts, break down barriers and prejudices, and shape their personalities and attitudes at school. 'e research conducted in selected primary schools in Biała Podlaska district shows and describes school actions designed to facilitate the socialisation process of children studying in multicultural classrooms. A lot of factors affecting the socialisation of refugee and Polish children in a positive way were observed, which will certainly have a future impact on their personal development and the development of society.

9/35
Nr opisu: 0000032435
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
Tytuł całości: W: Rozwój i wychowanie dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym - perspektywy i problemy / red. nauk. Jolanta Karbowniczek, Anna Błasiak, Ewa Dybowska
Miejsce wydania: Kraków
Wydawca: Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 33-47
ISBN: 978-83-7614-229-6
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,6
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wada wymowy ; dzieci ; szkoła ; wychowanie ; rodzice
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

10/35
Nr opisu: 0000028380
Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk.
Tytuł pracy: Kształtowanie hierarchii wartości proekologicznych w wychowaniu w zreformowanej szkole (na przykładzie badań szkół z terenu powiatu bialskiego)
Tytuł równoległy: Establishing hierarchy in the system of pro-ecological values in education in reformed school (based on the example of schools from Biała Podlaska administration unit)
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, T. 8, nr 2, s. 29--38
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wartości proekologiczne ; wychowanie proekologiczne ; edukacja ekologiczna ; szkoła
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/4._sobczuk_ksztaltowanie_hierarchii_wartosci_proekologicznych_viii_2_2014.pdf

    11/35
    Nr opisu: 0000027889
    Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk.
    Tytuł pracy: Przyroda jako wartość w opinii podmiotów szkoły (w świetle przeprowadzonych badań własnych)
    Tytuł równoległy: Nature as a value in the opinion of students (on the basis of the author's own research)
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, T. 8, nr 1, s. 36--41
    p-ISSN: 2081-6081

    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: przyroda ; wychowanie proekologiczne ; postawa proekologiczna ; szkoła
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/art_5_sobczuk_przyroda_jako_wartosc_viii_nr_1_2014.pdf

    12/35
    Nr opisu: 0000028868
    Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
    Tytuł pracy: Rola nauczyciela w rozwoju mowy dziecka
    Tytuł równoległy: Role of a teacher in the development of child's speech
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, T. 8, nr 3, s. 14--19
    p-ISSN: 2081-6081

    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: mowa ; szkoła ; zaburzenia mowy ; nauczyciel
    Słowa kluczowe ang.: speech ; school problems ; speech disorders ; teacher
    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/art_2_wolosiuk_rola_nauczyciela_w_rozwoju_mowy_dziecka_rs__nr_3_.pdf
    Streszczenie: Mowa odgrywa bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka. Obok funkcji komunikacyjnej ma istotne znaczenie w rozwoju poznawczym i społecznym. Nauczyciel obok rodzicow pełni istotną rolę w procesie kształtowania się komunikacji werbalnej. Nauczyciel musi być przede wszystkim wzorem poprawnej mowy. W prezentowanym artykule omówiono cechy jakimi powinien odznaczać się język nauczycieli. Przedstawiono warunki prawidłowej emisji głosu oraz zasady higieny głosu. W dalszej części omówiono najczęściej występujące zaburzenia mowy i ich konsekwencje. Zwrócono uwagę, że wady wymowy mogą być przyczyną trudności szkolnych, najczęściej przejawiających się problemami z czytaniem i pisaniem. Następnie przedstawiono zadania nauczyciela względem dziecka z zaburzoną mową z uwzględnieniem działań profilaktycznych.
    Streszczenie: Speech performs an important function in the life of any human being. Apart from communicative function it has a key meaning for the empirical and social development. A teacher must be, above all, the role model for the correct speech. The presented article discusses the features that any teacher's speech ought to possess. Conditions of appropriate voice emission and the principles of voice hygiene were elaborated on. The subsequent part contains the most frequently occurring speech disorders and their consequences. The attention was paid to the fact that speech disorders may be the cause of difficulties at school which most often are noticeable within dif.ficulties in reading and writing. Subsequently, tasks of a teacher when it comes to children with speech disorders were discussed, considering preventive actions.

    13/35
    Nr opisu: 0000046110
    Autorzy: Dominika Wysokińska.
    Tytuł pracy: Wybrane aspekty organizacji wychowania fizycznego uczniów z niepełnosprawnością
    Tytuł równoległy: Chosen aspects of the organization of physical education of students with disabilities
    Tytuł całości: W: Aktywizacja osób z niepełnosprawnością : wybrane problemy medyczne i kultury fizycznej, T. 1 / red. nauk. Elżbieta Rutkowska, Maciej Płaszewski
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2014
    Strony zajęte przez pracę: S. 182-193
    ISBN: 978-83-61509-28-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: dziecko z niepełnosprawnością ; szkoła ; uczeń niepełnosprawny ; wychowanie fizyczne
    Słowa kluczowe ang.: physical education ; school ; student with disability
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

    14/35
    Nr opisu: 0000027307
    Autorzy: Zofia Kubińska.
    Tytuł monografii: Koordynator edukacji zdrowotnej w szkole w opinii nauczycieli wychowania fizycznego
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
    Rok wydania: 2013
    Strony: 129 s., il., 24 cm
    Seria: Monografie i Rozprawy, nr 1
    ISBN: 978-83-61044-98-7
    Uwagi: Streszcz. ang. Bibliogr. s. 117-125.
    Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
    Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna
    Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 20.000
    Liczba arkuszy: 6,5
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: edukacja zdrowotna ; kultura zdrowotna ; wychowanie fizyczne ; nauczyciel ; edukator zdrowia ; szkoła ; Biała Podlaska (woj. lubelskie)
    Uwaga: sygn. 14118 XVIII CZYT. ; 14119 XVIII CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    15/35
    Nr opisu: 0000026957
    Autorzy: Sergiusz Nikitin, Elena Konovaluk.
    Tytuł pracy: Mesto kreativnosti v gosudarstvennoj škol'noj sisteme obrazovaniâ v kontekste peremen i vyzovov XXI veka
    Tytuł całości: W: Rižskie vstreč : pedagogično-psihologičeskie voprosy v naučnyh pol'sko-latvijskih iccledovaniâh / red. Alicja Antas-Jaszczuk, Ewa Brodacka-Adamowicz, Sergiusz Nikitin
    Tytuł całości: W: Spotkania ryskie : zagadnienia pedagogiczno-psychologiczne w badaniach naukowych polsko-łotewskich : praca zbiorowa
    Miejsce wydania: Siedlce
    Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach
    Rok wydania: 2013
    Strony zajęte przez pracę: S. 241-255
    ISBN: 978-83-7051-731-1
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
    Język publikacji: RUS
    Punktacja ministerstwa: 5.000
    Liczba arkuszy: 0,75
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: szkoła ; kreatywność ; dzieci ; rozwój
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    16/35
    Nr opisu: 0000028769
    Autorzy: Zofia Kubińska, Ryszard Wacław Markert.
    Tytuł pracy: Od "obyczajów co do zdrowia" do edukacji zdrowotnej w polskiej szkole
    Tytuł całości: W: Edukacja i profilaktyka w chorobach społecznych i cywilizacyjnych / red. Małgorzata Tokarska-Rodak, Wiesław Gołąbek
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2013
    Strony zajęte przez pracę: S. 9-17
    ISBN: 978-83-61044-79-6
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 23248
    Liczba arkuszy: 0,58
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: zdrowie ; edukacja zdrowotna ; szkoła ; wychowanie zdrowotne ; obyczaje co do zdrowia
    Uwaga: sygn. 15556 XVIII.12.2 CZYT. B
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]
    Streszczenie: Miejsce i rola edukacji zdrowotnej w dzisiejszej szkole polskiej ma za sobą długą drogę rozwoju i pokonywania wielu oporów i barier, utrudniających jej krzewienie kultury zdrowotnej dzieci i młodzieży. Celem artykułu jest ukazanie losów wychowania zdrowotnego począwszy od czasu ukazania się XXV rozdziału Ustawy Sejmu w 1773 roku do dnia dzisiejszego. Termin Piramowicza "obyczaje co do zdrowia", zdaniem Demela, świetnie oddaje istotę i główne intencje wychowania zdrowotnego, w stylu epoki prekursora. Od czasu działalności Grzegorza Piramowicza i Komisji Edukacji Narodowej minęło ponad dwieście lat, obecnie w polskich szkołach zmierzamy do tworzenia europejskiego modelu kształcenia zdrowotnego. Wzrastające obecnie oczekiwania społeczne co do profesjonalizmu w zdrowiu publicznym uzasadniają potrzebę zdobywania wiedzy i umiejętności i dbałości o zdrowie własne i innych w ujęciu wielowymiarowym.

    17/35
    Nr opisu: 0000046109
    Autorzy: Dominika Wysokińska.
    Tytuł pracy: Szkolne wychowanie fizyczne w opinii dzieci z trwałą niepełnosprawnością
    Tytuł całości: W: Aktywność ruchowa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej / red. Maria Bilska, Renata Golanko, Agnieszka Kędra
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2012
    Seria: Monografia
    Strony zajęte przez pracę: S. 207-222
    ISBN: 978-83-61509-19-6
    Uwagi: Tekst dostępny w jęz. ang. s. 213-225.
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: aktywność ruchowa ; dziecko z niepełnosprawnością ; niepełnosprawność ; szkoła ; wychowanie fizyczne
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

    18/35
    Nr opisu: 0000026815
    Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk.
    Tytuł pracy: Wychowanie do wartości proekologicznych w rodzinie
    Tytuł całości: W: Jaka rodzina takie społeczeństwo : wspólnototwórczy wymiar wychowania integralnego / red. Mariola Teresa Kozubek
    Miejsce wydania: Katowice
    Wydawca: Księgarnia św. Jacka
    Rok wydania: 2012
    Seria: Studia i Materiały Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Nr 70
    Strony zajęte przez pracę: S. 172-190
    ISBN: 978-83-7030-857-5
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: wartości ; wartości proekologiczne ; wychowanie proekologiczne ; świadomość ekologiczna ; rodzina ; szkoła
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    19/35
    Nr opisu: 0000022329
    Autorzy: Joanna Maria Marchel.
    Tytuł pracy: Poczucie zagrożenia i bezpieczeństwa w bialskich szkołach w opinii gimnazjalistów
    Tytuł równoległy: The sense of insecurity and safety at schools in Biała Podlaska in the pupils aged 14-16 years opinions
    Tytuł całości: W: Wykluczenie społeczne : czynniki ryzyka, profilaktyka, remedia / red. nauk. S. Nazaruk, M. Nowak, E. Konovaluk
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2011
    Strony zajęte przez pracę: S. 273-283
    ISBN: 978-83-61044-85-7
    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: gimnazjaliści ; przemoc ; agresja ; poczucie bezpieczeństwa ; szkoła

    20/35
    Nr opisu: 0000020772
    Autorzy: Zbigniew Szaleniec, Józef Bergier.
    Tytuł monografii: Wychowanie fizyczne i sport w szkole / red. Z. Szaleniec, J. Bergier
    Miejsce wydania: Warszawa
    Wydawca: Kancelaria Senatu
    Rok wydania: 2010
    Strony: 153 s., il., 30 cm
    Seria: Problemy Nauki i Wychowania
    ISBN: 978-83-60995-63-1
    Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor)
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; sport ; edukacja zdrowotna ; promocja zdrowia ; szkoła
    Uwaga: sygn. 11847 XIX CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    21/35
    Nr opisu: 0000017614
    Autorzy: Ewa Jadwiga Stępień, Jacek Stępień, Danuta Nałęcka.
    Tytuł pracy: Rola szkoły w rozbudzaniu i realizacji zainteresowań turystycznych uczniów z wybranych miejscowości województwa lubelskiego
    Tytuł całości: W: Rekreacja ruchowa w edukacji i promocji zdrowia, T. 1 / red. Z. Kubińska, D. Nałęcka
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2009
    Strony zajęte przez pracę: S. 85-99
    ISBN: 978-83-61044-52-9
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: szkoła ; uczniowie ; turystyka ; wycieczka szkolna
    Uwaga: sygn. 9543 XIX CZYT. ; 9544 XIX CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    22/35
    Nr opisu: 0000029823
    Autorzy: Anna Lendzion.
    Tytuł pracy: Kryzys rozwoju psychospołecznego współczesnej młodzieży
    Tytuł całości: W: Problemy współczesnej młodzieży w ujeciu nauk społecznych / red. Franciszka Wanda Wawro
    Miejsce wydania: Lublin
    Wydawca: Wydawnictwo KUL
    Rok wydania: 2007
    Strony zajęte przez pracę: S. 111-129
    ISBN: 978-83-7363-619-4
    Słowa kluczowe: młodzież ; rodzina ; szkoła ; rozwój psychospołeczny
    Uwaga: sygn. 7374 VI CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    23/35
    Nr opisu: 0000020334
    Autorzy: Diana Luiza Piaszczyk, Barbara Sokołowska, Marzena Szydłowska-Grajcar, Janusz Piotr Schabowski.
    Tytuł pracy: Opinie gimnazjalistów na temat agresji i przemocy w szkole
    Tytuł równoległy: Opinions of students of gymnasium on the subject of aggresion and violence at school
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2007, Vol. LXII, Suppl. XVIII, nr 6, s. 102--105
    p-ISSN: 0066-2240

    Uwagi: Tytuł suplementu: Promocja zdrowia w różnych okresach życia.Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Lublin, 25-27 maja 2007.
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: agresja ; przemoc ; szkoła ; gimnazjaliści

    24/35
    Nr opisu: 0000024715
    Autorzy: Dorota Marzena Tomczyszyn.
    Tytuł pracy: Nauczyciel wobec problemu agresji w klasie
    Tytuł całości: W: Agresja i przemoc we współczesnym społeczeństwie / red. nauk. M.J. Dyrda, A. Sędek
    Miejsce wydania: Siedlce
    Wydawca: Stowarzyszenie tutajteraz
    Rok wydania: 2006
    Strony zajęte przez pracę: S. 57-64
    ISBN: 83-919616-3-X
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 6.000
    Słowa kluczowe: agresja ; przemoc w szkole ; szkoła ; nauczyciel
    Uwaga: sygn. 6908 VI CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    25/35
    Nr opisu: 0000020305
    Autorzy: Dorota Marzena Tomczyszyn.
    Tytuł pracy: Realizacja programu profilaktyki uzależnień "Umiem właściwie wybierać" dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim
    Tytuł równoległy: Prevention of addiction program "I can choice properly" for children with moderate learning difficulties
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2006, Vol. LXI, Suppl. XVII, nr 7, s. 597--600
    p-ISSN: 0066-2240

    Uwagi: Tytuł suplementu: Promocja zdrowia w chorobie i niepełnosprawności. Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Lublin, 2-4 czerwca 2006.
    Charakterystyka formalna: artykuł w suplemencie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 5.000
    Słowa kluczowe: uzależnienie ; alkoholizm ; palenie tytoniu ; narkomania ; profilaktyka ; program profilaktyczny ; uczniowie ; szkoła
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    26/35
    Nr opisu: 0000020651
    Autorzy: Helena Konowaluk.
    Tytuł pracy: Rola szkoły w wychowaniu do czasu wolnego
    Tytuł całości: W: Zabavy i gul'ni u~70 kul'tury pravâdzennâ vol'naga času sel'skaga nasel'nictva : zbornik navukovyh artikulau~70 / red. B.Â. Bužyn'ski, A.S. Galenka, Ul. P. Lûkevič
    Miejsce wydania: Brèst
    Wydawca: Brèscki dzâržau~70ny universitèt imâ A.S. Puškina
    Rok wydania: 2006
    Strony zajęte przez pracę: S. 184-187
    ISBN: 985-473-194-4
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: szkoła ; wychowanie ; czas wolny ; wychowanie fizyczne
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    27/35
    Nr opisu: 0000026344
    Autorzy: Zofia Kubińska.
    Tytuł pracy: Edukacja ekologiczna i regionalna wychowaniem do turystyki
    Tytuł czasopisma: (Turystyka i rekreacja) ; nr 2
    Szczegóły: 2005, T. 3, s. 303--311
    p-ISSN: 1733-8891

    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: edukacja ekologiczna ; edukacja regionalna ; turystyka ; szkoła ; uczniowie
    Uwaga: sygn. 4663 XX CZYT.

    28/35
    Nr opisu: 0000001095
    Autorzy: Joanna Maria Marchel.
    Tytuł pracy: Programy wychowawcze w szkołach noszących imię Papieża Jana Pawła II
    Tytuł całości: W: Pedagogiczna inspiracja w nauczaniu Jana Pawła II / red. M. Nowak, C. Kalita
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2005
    Strony zajęte przez pracę: S. 146-150
    ISBN: 83-916235-7-2
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: wychowanie ; program wychowawczy ; szkoła ; Jan Paweł II ; nauczanie

    29/35
    Nr opisu: 0000026303
    Autorzy: Barbara Bergier, Anna Czermińska.
    Tytuł pracy: Szkolna promocja zdrowia w opinii rodziców uczniów klas szóstych ze szkół podstawowych w sierpcu i w susku (woj. mazowieckie)
    Tytuł całości: W: Uwarunkowania rozwoju dzieci i młodzieży wiejskiej / red. Jerzy Zagórski, Helena Popławska, Maciej Skład
    Miejsce wydania: Lublin
    Wydawca: Instytut Medycyny Wsi
    Rok wydania: 2004
    Seria: Monografie Instytutu Medycyny Wsi, [nr] 35
    Strony zajęte przez pracę: S. 368-375
    ISBN: 83-7090-090-9
    Uwagi: (bez recenzji)
    Kopia niedostępna: x
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 3.000
    Słowa kluczowe: promocja zdrowia ; szkoła

    30/35
    Nr opisu: 0000000811
    Autorzy: Elżbieta Huk-Wieliczuk, Barbara Bergier.
    Tytuł pracy: Uczniowie szkół wiejskich o szkole, nauczycielach, rodzicach i rówieśnikach
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2004, nr 2, s. 29--32
    p-ISSN: 0860-8075

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 0.500
    Słowa kluczowe: uczeń ; wieś ; socjologia ; szkoła ; rówieśnicy ; opinie
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    31/35
    Nr opisu: 0000020229
    Autorzy: Jolanta Danielewicz, Mieczysław Bytniewski.
    Tytuł pracy: Wychowanie do rekreacji ruchowej w szkole w opinii rodziców
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2004, Vol. LIX, Suppl. XIV, nr 1, s. 381--386
    p-ISSN: 0066-2240

    Uwagi: Tytuł suplementu: Promocja zdrowia rodziny.Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Lublin, 29-30 maja 2004.
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: rekreacja ruchowa ; wychowanie ; szkoła ; rodzice ; poglądy
    http://www.neurocentrum.pl/biblioteka/zdrowie_rodziny/tom1/danielewicz1.pdf

    32/35
    Nr opisu: 0000026302
    Autorzy: Elżbieta Huk-Wieliczuk, Barbara Bergier.
    Tytuł pracy: Pozytywne postrzeganie szkoły szansą lepszego przygotowania uczniów do dorosłego życia
    Tytuł całości: W: W trosce o integralne wychowanie / red. Marian Nowak, Tomasz Ożóg, Alina Rynio
    Miejsce wydania: Lublin
    Wydawca: Wydawnictwo KUL
    Rok wydania: 2003
    Strony zajęte przez pracę: S. 415-421
    ISBN: 83-7363-093-7
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 3.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: szkoła ; nauczyciel ; rodzice ; rówieśnicy ; poglądy ; uczeń
    Uwaga: sygn. 5137 V CZYT. ; 5523 V CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    33/35
    Nr opisu: 0000026298
    Autorzy: Barbara Bergier, Anna Czermińska.
    Tytuł pracy: Współpraca rodziny i szkoły w zakresie promocji zdrowia w opinii rodziców uczniów klas szóstych ze szkół podstawowych w Sierpcu i w Susku
    Tytuł całości: W: Uwarunkowania rozwoju dzieci i młodzieży wiejskiej : praca zbiorowa / red. Jerzy Zagórski, Maciej Skład
    Miejsce wydania: Lublin
    Wydawca: Instytut Medycyny Wsi
    Rok wydania: 2003
    Seria: Monografie Instytutu Medycyny Wsi, [nr] 32
    Strony zajęte przez pracę: S. 382-388
    ISBN: 83-7090-84-4
    Kopia niedostępna: x
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 3.000
    Słowa kluczowe: promocja zdrowia ; rodzina ; szkoła ; współpraca ; szkoła podstawowa

    34/35
    Nr opisu: 0000026299
    Autorzy: Barbara Bergier.
    Tytuł pracy: Współpraca szkoły z rodziną w procesie wychowania do rekreacji
    Tytuł całości: W: Rekreacja w rodzinie / red. Urszula Parnicka
    Miejsce wydania: Warszawa
    Wydawca: Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
    Rok wydania: 2003
    Strony zajęte przez pracę: S. 38-43
    ISBN: 83-88-0012-4
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: rekreacja ruchowa ; wychowanie do rekreacji ; rodzina ; szkoła ; współpraca
    Uwaga: sygn. B.763 XIX CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    35/35
    Nr opisu: 0000026288
    Autorzy: Barbara Bergier.
    Tytuł pracy: Rodzina i szkoła podstawą edukacji w zakresie kultury fizycznej (na przykładzie wypowiedzi studentów II roku studiów stacjonarnych IWFiS w Białej Podlaskiej)
    Tytuł całości: W: Kultura fizyczna a rodzina : materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowo-metodycznej zorganizowanej 11-12 XI 1994 r. w Białej Podlaskiej / rd. Stanisław Arasymowicz
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: POW Rapid Press
    Rok wydania: 1996
    Strony zajęte przez pracę: S. 259-266
    ISBN: 83-905597-0-6
    Kopia niedostępna: x
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: kultura fizyczna ; edukacja ; rodzina ; szkoła

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB