AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: TEORIA
Liczba odnalezionych rekordów: 7



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/7
Nr opisu: 0000040336
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Uwagi na temat nauczania marketingu na kierunku zarządzanie o profilu praktycznym
Tytuł pracy w innym języku: Comments on teaching marketing in the fields of management with a practical profile
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 14, nr 2, s. 86--106
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: marketing ; nauczanie ; profil praktyczny ; umiejętności marketingowe ; teoria
Słowa kluczowe ang.: marketing ; teaching ; practical profile ; marketing skills ; theory
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/UWAGI-NA-TEMAT-NAUCZANIA-MARKETINGU-NA-KIERUNKU-ZARZADZANIE-O-PROFILU-PRAKTYCZNYM,124413,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/124413
Streszczenie: Celem artykułu jest przedstawienie wybranych problemów związanych z nauczaniem marketingu na studiach z zakresu Zarządzania o profilu praktycznym. Materiał i metody: Analizę przeprowadzono na bazie doświadczeń pochodzących z nauczania przedmiotu Marketing w handlu i usługach w Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Wyniki: Omówiono bariery związane z tego rodzaju nauczaniem przedmiotu. W związku z prezentowanym niekiedy błędnym poglądem, że nauczanie marketingu o profilu praktycznym powinno być całkowicie pozbawione teorii, wyjaśniono czym jest teoria marketingu i jaką rolę spełnia ona w praktycznym w nauczaniu marketingu. Wnioski: W podsumowaniu artykułu przedstawiono wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy.
Streszczenie: Management is one of the fields of study which can be implemented based on the so-called practical teaching profile. Marketing subjects occupy an important place in teaching these issues. The purpose of the article is to present selected problems related to marketing teaching in practical management studies. Material and methods: The article presents the essence of marketing as an area of ??knowledge. It describes how the subject Marketing is implemented in trade and services and explains why it is a practical subject. Results: Barriers related to this type of teaching are discussed. In connection with the sometimes erroneous view that teaching practical marketing should be completely devoid of theory, explaining what marketing theory is and what role it plays in practical marketing teaching Conclusions: The summary of the article presents the conclusions resulting from the analysis.

2/7
Nr opisu: 0000039333
Autorzy: Zbigniew Sabak.
Tytuł pracy: Naukowe aspekty badań bezpieczeństwa. Główne podejście badawcze
Tytuł równoległy: Scientific aspects of safety research. Main research approach
Tytuł całości: W: Determinanty bezpieczeństwa państwa / red. nauk. Zbigniew Ciekanowski
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 11-30
ISBN: 978-83-64881-53-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 80.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o bezpieczeństwie ; badania ; teoria
Słowa kluczowe ang.: safety science ; research ; theory

3/7
Nr opisu: 0000035380
Autorzy: Wiesław Romanowicz.
Tytuł pracy: Wybrane teorie i koncepcje cywilizacji
Tytuł równoległy: Selected theories and concepts of civilisation
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 4, s. 7--13
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: cywilizacja ; społeczeństwo ; teoria
Słowa kluczowe ang.: civilisation ; society ; theory
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/articles/h0o8dqN5X7zozXEMLGjp
DOI: 10.29316/rs.2017.32
Streszczenie: W bardzo ogólnym ujęciu socjologia jest nauką, która zajmuje się opisem społeczeństw i ich rozwojem. W tym kontekście zainteresowania cywilizacjami mogą stanowić jeden z ważniejszych problemów badawczych oraz stymulować syntezę różnych kierunków i koncepcji myślowych w celu tworzenia nowoczesnych ujęć teoretycznych. Artykuł przedstawia wybrane teorie cywilizacji, które funkcjonują głównie w przestrzeni nauk społecznych. Szczegółowe analizy dotyczą teorii sformułowanych, m.in. przez O. Spenglera, F. Konecznego, S. Huntingtona, S. Eisenstadta czy F. Fukuyamę.
Streszczenie: In a very general sense, sociology is a science that deals with the description of societies and their development. In this context, an interest in civilisations may be one of the major research problems, as it may stimulate the research synthesising different directions and concepts in order to create modern theoretical approaches. The article presents selected theories of civilisation, which predominantly function in the field of social sciences. Detailed analyses concern theories formulated, among others, by O. Spengler, F. Koneczny, S. Huntington, S. Eisenstadt or F. Fukuyama.

4/7
Nr opisu: 0000026068
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Controversy Around the Marketing Definition
Tytuł całości: W: Marketing Trends in Theory and Practice. Scientific Papers / ed. S. Hittmár
Miejsce wydania: Zilina
Wydawca: Faculty of Management Science and Informatics : Institute of Management by University of Zilina
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 42-45
ISBN: 978-80-554-0737-1
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Język publikacji: ENG
Liczba arkuszy: 0,2
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; definicja ; teoria
Słowa kluczowe ang.: marketing ; definition ; theory ; marketing idntity

5/7
Nr opisu: 0000024489
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Origin and Theoretical Sources of the Marketing Management
Tytuł całości: W: Theory of Management 3 : the Selected Problems for the Development Support of Management Knowledge Base / ed. Š. Hittmár
Miejsce wydania: Zilina
Wydawca: Faculty of Management Science and Informatics. University of Zilina
Rok wydania: 2011
Strony zajęte przez pracę: S.101-107
ISBN: 978-80-554-0419-6
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: marketing ; teoria ; zarządzanie marketingowe
Słowa kluczowe ang.: marketing ; theory ; marketing management ; marketing thought

6/7
Nr opisu: 0000018913
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Dlaczego marketingowi potrzebne są badania historyczne
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2010, nr 4, s. 2--8
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Słowa kluczowe: marketing ; teoria ; historia

7/7
Nr opisu: 0000001353
Autorzy: Danuta Nałęcka.
Tytuł pracy: Refleksje nad teorią rekreacji ruchowej w polskiej literaturze przedmiotu
Tytuł całości: W: Rekreacja ruchowa w teorii i praktyce / red. Z. Kubińska, B. Bergier
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2005
Strony zajęte przez pracę: S. 9-15
ISBN: 83-923366-0-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: rekreacja ruchowa ; teoria

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB