AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: TERAPIA
Liczba odnalezionych rekordów: 7



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/7
Nr opisu: 0000047052
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Ewa Lipińska, Natalia Łukaszuk, Izabela Kowalczyk.
Tytuł pracy: Dziecko ze spektrum autyzmu w przedszkolu ogólnodostępnym - problem czy wyzwanie
Tytuł równoległy: A child on the autism spectrum in a mainstream kindergarten - problem or challenge
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku, T. 4, Teoria i proaktyka dla edukacji przedszkolnej i szkolnej / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2024
Strony zajęte przez pracę: S. 33-42
ISBN: 978-83-66597-88-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: autyzm ; dziecko ; edukacja przedszkolna ; przedszkole publiczne ; terapia
Słowa kluczowe ang.: autism ; child ; kindergarten ; therapy ; upbringing
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometii.

2/7
Nr opisu: 0000041020
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Wczesna diagnoza umiejętności dzieci w zakresie czytania i pisania szansą na udaną edukację szkolną
Tytuł równoległy: Early Diagnosis of Childrens' Literacy Skills as a Chance of Successful School Education
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, nr 2, s. 216--231
p-ISSN: 1897-6557

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 40.000
Słowa kluczowe: dysleksja ; dzieci ; przedszkole ; rodzice ; terapia
Słowa kluczowe ang.: dyslexia ; child ; preschool ; parents ; therapy
https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/474/wczesna-diagnoza-umiejetnosci-dzieci-w-zakresie-czytania-i-pisania-szansa-na-udana-edukacje-szkolna/
DOI: 10.34767/PP.2020.02.14
Streszczenie: Czytanie i pisanie to podstawowe umiejętności, które gwarantują dziecku uczenie się. Dlatego ważne jest, aby te umiejętności dziecko opanowało w najwyższym stopniu. Niestety nie wszystkie dzieci potrafią sprostać wymaganiom w zakresie nauki czytania i pisania. Pojawiają się problemy o różnym nasileniu i zasięgu, uwarunkowane różnymi zaburzeniami i czynnikami. Dzieci, które w przyszłości mogą mieć problemy z nauką czytania i pisania, można dostrzec już w przedszkolu. Dlatego celem przeprowadzonych badań było zdiagnozowanie wśród dzieci uczęszczających do przedszkoli w wieku 5-6 lat ryzyka dysleksji. Badaniem objęto 150 dzieci z 6 przedszkoli na terenie powiatu bialskiego w woj. lubelskim. Wyniki badań pokazały, że w badanej grupie występują dzieci ryzyka dysleksji. Najczęściej przejawy tego zaburzenia występowały w sferze motoryki małej, uwagi, orientacji i funkcji słuchowych. Dane z przeprowadzonych wywiadów z nauczycielkami pracującymi z dziećmi pokazały potrzebę podjęcia jak najszybciej indywidualnych działań terapeutycznych, które pomogą w zmniejszeniu opóźnień rozwojowych i ułatwią dzieciom uczenie się w szkole podstawowej.
Streszczenie: Reading and writing are the basic skills needed for learning. Therefore, it is crucial for children to master literacy skills. Sadly, not all children can meet the reading and writing requirements. Literacy problems vary in intensity and scope and are caused by a number of disorders and factors. As early as in preschools, we can detect children for whom reading and writing acquisition in schools could be problematic. That is why, the objective of the research was to diagnose the risk of developing dyslexia among 5- and 6-year-old preschool children. The study included 150 children in 6 preschools located across the Bialski Poviat, Lubelskie Province. The results of the study demonstrate that in the study group there are children at risk for dyslexia. The most frequent dyslexia symptoms were seen in fine motor skills, spatial orientation and auditory functions. The research findings based on the interviews with the children's teachers show that there is an urgent need to undertake individual therapeutic activities which will help to reduce developmental delays and facilitate learning in primary schools.

3/7
Nr opisu: 0000035261
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Rozwijanie komunikacji dziecka ze spektrum autyzmu
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 9, nr 3, s. 97--109
p-ISSN: 2080-850X
e-ISSN: 2544-5243

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: komunikacja ; spektrum autyzmu ; terapia
Słowa kluczowe ang.: communications ; autism spectrum disorders ; therapy
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii,
http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rped/article/view/7684
DOI: 10.18290/rped.2017.9.3-6
Streszczenie: This article presents the issue concerning the development of communications skills in persons with Autism Spectrum Disorder. The author describes the process of speech development of child with autism disorder. It was pointed out that the development of communication skills may have different course. Moreover, the article discusses the problem of verbal and non-verbal communication disorder of child with ASD. Furthermore, the author presents varied proposals of programs, which allow the communication development and underlines the necessity to select personalized methods of speech therapy, adapted for child's abilities. The article presents also the factors, which have an impact on the results of speech therapy. The particular attention was paid at the Cracovian method. The author underlines the important role of a family in the process of therapy of child with Autism Spectrum Disorder.
Streszczenie: W artykule przedstawiono zagadnienie dotyczące komunikacji językowej osób ze spektrum autyzmu i proces kształtowania mowy dziecka autystycznego. Omówiono również zaburzenia porozumiewania werbalnego i niewerbalnego dziecka z ASD, a także propozycje programów pozwalających na rozwój komunikacji, który przebiega różnorodnie, zwracając uwagę na konieczność dobrania indywidualnych metod terapii logopedycznej, dostosowanej do możliwości dziecka. Zaprezentowano czynniki, które wpływają na efekty terapii logopedycznej. Ciekawą propozycją okazała się metoda krakowska. Podkreślono, że w procesie terapii dziecka ze spektrum autyzmu rodzina odgrywa szczególną rolę.

4/7
Nr opisu: 0000029235
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Sergiusz Nikitin.
Tytuł pracy: Funkcionirovanie rebenka s autizmom v gruppe rovestniko v gosudarstvennom došol'nom učreždenii
Tytuł całości: W: Naukovi zapiski maloï akademiï nauk Ukraïni : zbirnik naukovih prac'
Miejsce wydania: Kiïv
Wydawca: Mìnìsterstvo Osvìti i Nauki Ukraïni; Našonal'na Akademiìâ Nauk Ukaïni; Nacional'nij centr "Mala akademiâ nauk Ukraïni"
Rok wydania: 2014
Seria: Pedagogični nauki, Vipusk 6
Strony zajęte przez pracę: S. 271-284
ISBN: 978-966-2633-50-4
Uwagi: Streszcz. w j. ros.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 0,7
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: autyzm ; terapia
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW

5/7
Nr opisu: 0000027864
Autorzy: Anna Ślifirczyk, Elżbieta Krajewska-Kułak, Marzena Grajcar.
Tytuł właściwy: Podstawy terapii w autyzmie
Tytuł całości [typ dokumentu]: W: Wielowymiarowość współczesnej medycyny [Dokument elektroniczny] / red. Elżbieta Krajewska-Kułak i in.
Miejsce wydania: Białystok : Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Wydział Nauk o Zdrowiu, 2012
Lokalizacja w obrębie dok. macierzystego: S. 135-156 ; Wymagania systemowe: IBM PC; Windows 98 lub nowszy; Acrobat Reader; czytnik CD-ROM.
Nr znormalizowany: 978-83-89934-79-6
Uwagi: Książka elektroniczna wydana na płycie CD (informacja z Biblioteki Narodowej).
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 54491
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: autyzm ; terapia ; terapia behawioralna ; metoda holding ; metoda opcji ; integracja sensoryczna ; Metoda Ruchu Rozwijającego ; Metoda Dobrego Startu ; muzykoterapia ; hipoterapia ; dogoterapia ; terapia logopedyczna ; trening uwagi słuchowej ; program TEACCH
http://www.umb.edu.pl/photo/pliki/Dziekanat-WNOZ/monografie/wielowymiarowosc_wspolczesnej_medycyny.pdf

6/7
Nr opisu: 0000022346
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Wspieranie dobrostanu dziecka z autyzmem w środowisku przedszkolnym
Tytuł pracy w innym języku: Supporting the well-being of autistic children in pre-school environment
Cykl: Wdrożenia
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2011, T. 5, nr 1, s. 127--137
p-ISSN: 2082-7288

Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 2.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dziecko autystyczne ; autyzm ; przedszkole ; rewalidacja ; terapia ; integracja sensoryczna

7/7
Nr opisu: 0000024714
Autorzy: Dorota Marzena Tomczyszyn.
Tytuł pracy: Terapia ucznia z nadpobudliwością psychoruchową w szkole specjalnej : studium przypadku
Tytuł całości: W: Korektywa i kompensacja zaburzeń w rozwoju fizycznym dzieci i młodzieżi, T. 2 / red. K. Górniak
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Zamiejscowy Wydział Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2005
Strony zajęte przez pracę: S. 268-276
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nadpobudliwość psychoruchowa ; niepełnosprawność umysłowa ; terapia ; dziecko niepełnosprawne umysłowo ; szkoła specjalna
Uwaga: sygn. 8615 XIX CZYT.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB