AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: UCZELNIA
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000036035
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Mariusz Pyra.
Tytuł pracy: Istota oddziaływania państwowego wyższego szkolnictwa zawodowego na rozwój społeczno-gospodarczy regionu
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 55 (3/2018), s. 295--316
p-ISSN: 1898-5084

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: szkolnictwo ; kapitał ; wiedza ; rozwój ; uczelnia
Słowa kluczowe ang.: education ; capital ; knowledge ; development ; school
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3857
DOI: 10.15584/nsawg.2018.3.20
Streszczenie: Artykuł dotyczy kwestii roli państwowych wyższych szkół zawodowych dla otoczenia lokalnego i regionalnego. Legitymizacja istnienia sektora publicznego wyższego szkolnictwa zawodowego w układach lokalnych i regionalnych, jak również w całym systemie szkolnictwa wyższego, wydaje się być istotna ze względu na zmiany, które są zapowiadane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w nowej ustawie. Uczelnie pełnią istotną rolę dla całej gospodarki. Rola szkoły wyższej jako dostawcy wiedzy i "producenta innowacji", w kontekście państwowych wyższych szkół zawodowych wydaje się być naturalną ścieżką rozwoju. Poszukiwanie istoty oddziaływania państwowych wyższych szkół zawodowych na wielowymiarowe zjawisko rozwoju społeczno-gospodarczego na poziomie lokalnym i regionalnym wymaga dokonania wyboru kierunku rozważań. Najbardziej użyteczna i prezentująca ważne, z punktu widzenia autorów, aspekty wspomnianego oddziaływania, jest koncepcja gospodarki opartej na wiedzy i koncepcja kapitału ludzkiego i społecznego. Wszystkie te koncepcje doskonale odzwierciedlają istotę oddziaływania państwowych wyższych szkół zawodowych na poziomie lokalnym i regionalnym, dając tym samym podstawy do powiązania go z koncepcjami zrównoważonego rozwoju. Wykorzystanie tych koncepcji pozwoli według autorów określić oddziaływanie tych niematerialnych czynników na zrównoważony rozwój w skali lokalnej i regionalnej. Celem artykułu jest przeprowadzenie na poziomie teoretycznym określenia istoty oddziaływania wyższych uczelni zawodowych na zrównoważony rozwój układów lokalnych i regionalnych poprzez budowanie kapitału ludzkiego, kapitału społecznego w ramach gospodarki opartej na wiedzy w regionach wykazujących skłonność do dyfuzji innowacji i regionów uczących się. Praca powstała przy wykorzystaniu narzędzi badawczych obejmujących techniki desk research, w tym analizy piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, a także analizy publikacji, raportów, strategii powiązanych z zakresem i tematem artykułu.
Streszczenie: The article deals with the role of state higher vocational schools in the local and regional environment. The legitimacy of the existence of public sector higher education in local and regional systems as well as in the whole higher education system seems to be significant due to the changes announced by the Ministry of Science and Higher Education in the new law. Universities are important for the economy as a whole. The role of higher education as a knowledge provider and "innovation producer" in the context of state higher education institutions seems to be a natural path of development. The search for the essence of the impact of state higher vocational schools on the multidimensional phenomenon of socio-economic development at the local and regional level requires selection of the direction of reflection. The most useful and important aspects of this impact from the point of view of the authors are the concept of a knowledge economy and the concept of human and social capital. All these concepts perfectly reflect the essence of the impact of state higher vocational schools at local and regional level, thus providing the basis for linking it with sustainability concepts. Using these concepts will allow authors to determine the impact of these intangible factors on local and regional sustainability. The aim of this paper is to carry out, on a theoretical level, research of the impact of higher education institutions on the sustainable development of local and regional systems by building human capital and social capital in a knowledge-based economy in regions prone to diffusion of innovation and learning regions. The work was created using research tools including desk research techniques, including analyses of national and foreign literature, as well as analysis of publications, reports, strategies related to the scope and topic of the article.

2/4
Nr opisu: 0000034694
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk.
Tytuł pracy: Pozyskiwanie informacji od pracodawców w celu tworzenia bezpieczeństwa edukacyjnego
Tytuł całości: W: Informacyjne uwarunkowania współczesnego bezpieczeństwa / red. nauk. Mariusz Kubiak, Robert Białoskórski
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Rok wydania: 2016
Strony zajęte przez pracę: S. 140-153
ISBN: 978-83-64415-41-8
Uwagi: Publikacja ukazała sie drukiem w 2017 r.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: informacja ; bezpieczeństwo edukacyjne ; uczelnia ; student ; pracodawca ; rynek pracy
Słowa kluczowe ang.: information ; education security ; college ; university ; student ; employer ; labor market
Streszczenie: Pozyskiwanie informacji od pracodawców (instytucji) przyjmujących studentów z kierunku studiów Bezpieczeństwo Narodowe na praktyke zawodową jest działaniem niezwykle istotnym w procesie kształcenia. Potrzeba współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, stanowiącym potencjalny rynek pracy dla absolwentów kierunku studiów wynika z postanowień Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia. Uzyskane wyniki badań posłużą, m. in. weryfikacji obowiązującego programu studiów dla kierunku studiów oraz przygotowania atrakcyjnej oferty dostosowanej do potrzeb rynku pracy.
Streszczenie: Obtaining information from employers (institutions) receiving students from the faculty at the National Securty field of study to professional practice is very important activity in the learning process. The need for cooperation with the socio-economic environment, constituting a potential job market for graduates studies derived from the provisions of the Law on Higher Education, Ordinance of the Minister of Science and Higher Education, and the Internal Quality Assurance System. The research results study will help to verify the current program of study for the field of study and to prepare an attractive education offer tailored to the needs of the labor market.

3/4
Nr opisu: 0000029384
Autorzy: Agnieszka Smarzewska.
Tytuł pracy: Analiza preferencji wyboru uczelni oraz kierunku studiów bezpieczeństwo narodowe przez studentów I roku studiów stacjonarnych jako efekt zaspokojenia potrzeb w zakresie bezpieczeństwa edukacyjnego
Tytuł całości: W: Obronność jako dyscyplina naukowa / red. nauk. Andrzej Polak, Krzysztof Krakowski
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Akademia Obrony Narodowej
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 210-218
ISBN: 978-83-7523-369-8
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 16096
Liczba arkuszy: 0,4
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; studia stacjonarne ; bezpieczeństwo edukacyjne ; preferencje ; uczelnia
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

4/4
Nr opisu: 0000030676
Autorzy: Mariusz Pyra, Jowita Przybysz.
Tytuł pracy: Społeczna odpowiedzialność instytucji publicznej w świetle opinii mieszkańców na przykładzie PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Tytuł całości: W: Nowe nurty w nauce młodych / red. nauk. Monika Jasińska, Maryla Karczewska-Czapska, Ryszard Jabłonka, Adam Bobryk, Jacek Sosnowski, Agnieszka Prusińska
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 93-103
ISBN: 978-83-7051-774-8
Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 25904
Liczba arkuszy: 0,65
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: społeczna odpowiedzialność ; uczelnia ; interesariusz ; otoczenie lokalne
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB