AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: UCZENIE SIĘ
Liczba odnalezionych rekordów: 11



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/11
Nr opisu: 0000038388
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Identyfying learner strategies for second/foreign language learning and use : the choice of assessment tools
Tytuł pracy w innym języku: Wybór metod i narzędzi ewaluacji użycia strategii uczenia się w nauce języka drugiego/obcego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 13, nr 2, s. 59--80
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczenie się ; strategie uczenia się ; nauka drugiego języka/języka obcego
Słowa kluczowe ang.: learning ; learning strategies ; second/foreign language learning
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Identifying-learner-strategies-for-second-foreign-language-learning-and-use-The-choice,113314,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/113314
Streszczenie: Głównym celem niniejszej publikacji jest zgłębienie zagadnienia dotyczącego rodzaju metod oceny używanych przez naukowców i nauczycieli w celu rozpoznania strategii stosowanych przez uczniów w procesie uczenia się i używania drugiego języka/języka obcego, mając na uwadze szereg istotnych technicznych i metodologicznych kwestii poruszonych dotychczas przez innych naukowców. Informacje przedstawione w artykule mogą pomóc naukowcom w planowaniu i skutecznym przeprowadzaniu badań w zakresie strategii stosowanych przez osoby uczące się języków, biorąc pod uwagę szereg istotnych, ukierunkowanych pytań związanych z jakością badania, metodologią oraz wyborem narzędzi i kryteriami oceny. W dziedzinie edukacji językowej może to stanowić punkt wyjścia dla szkolenia ucznia ze strategii zarówno w klasie, jak i poza nią. To z kolei może zachęcić uczniów do poszerzenia własnych preferencji dotyczących uczenia się oraz rozwinięcia i wzbogacenia zakresu stosowanych strategii uczenia się języków, a także ułatwić im przyszłą niezależną naukę języków i kontynuację procesu uczenia się przez całe życie.
Streszczenie: The main aim of this article is to explore the question of what assessment methods researchers and teachers can employ in order to identify second/foreign language learners' strategies for language learning and use, bearing in mind a number of vital technical or methodological considerations voiced by other researchers so far. The information presented in the article may help researchers to plan and effectively conduct language learner strategy research, taking into consideration a number of essential, targeted questions related to research quality, its methodology, as well as tools selection and evaluation criteria. Subsequently, in language education it may constitute the starting point for the process of learner strategy training in the classroom and beyond it. This, in turn, may encourage learners to stretch their individual learning preferences, develop and enrich language learning strategy repertoires, and facilitate future autonomous or self-regulated language learning, and continued lifelong learning.

2/11
Nr opisu: 0000034556
Autorzy: Helena Konowaluk-Nikitin, S. Nikitin.
Tytuł pracy: Značenie igry v žizni čeloveka v kontekste faktov plastičnosti mozga
Tytuł całości: W: Gul'nì ì zabavy ŭ kul'tury pravâdzennâ vol'naga času dzâcej ì moladzì : zmeny sacâl'naj paradygmy: zbornik naukovyh prac / rêd. kal. U.P. Lûkevìč
Miejsce wydania: Brêst
Wydawca: BrDU
Rok wydania: 2017
Strony zajęte przez pracę: S.56-64
ISBN: 978-985-555-576-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 2.500
Liczba znaków: 22000
Liczba arkuszy: 0,55
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: zabawa ; gra ; rozwój ; mózg ; uczenie się
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii

3/11
Nr opisu: 0000033254
Autorzy: Tomasz Niźnikowski, Marta Nogal, Michał Biegajło, Waldemar Wiśniowski, Ewelina Anna Niźnikowska.
Tytuł pracy: The effectiveness of various verbal information in teaching backward roll
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, vol. 8, issue 4, p. 92--99
p-ISSN: 2080-1297
e-ISSN: 2080-9999

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 11.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: akrobatyka sportowa ; feedback ; nauczanie ; uczenie się
Słowa kluczowe ang.: teaching and learning ; feedback ; sports acrobatics
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.balticsportscience.com/
Streszczenie: Background: The aim of this study was to investigate the effectiveness of different types of verbal feedback in learning a backward roll. Material/Methods: The study included 29 participants aged 6-8 years who attended acrobatic gymnastics classes. They were randomly assigned to 3 groups. An experiment and experts' evaluation were the main research methods. During the experiment the study participants were taught abackward roll. The experts evaluated the backward roll performance at the beginning (pre-test) and at the end (post-test) of the experiment as well as one week after the experiment (retention). Results: When teaching and learning the backward roll, an increase in mean values was noted in the post-test, with the highest increase in group P (16.7%). In the retention test, the highest increase was found in group E (16.2%), whereas the lowest one was observed in group P (15.2%) (p > 0.05). Conclusions: 1. Verbal feedback on errors proved the most effective in the process of learning the backward roll. 2. At early stages of learning, too much verbal feedback usually disturbs and hinders the process of acrobatic skill acquisition. 3. Further research is necessary to determine principles of teaching and learning simple and complex motor skills.

4/11
Nr opisu: 0000022235
Autorzy: Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Jak budować pozytywne nastawienie uczących się do nauczanego języka obcego i uczyć efektywnie
Tytuł pracy w innym języku: How to build positive attitude of learners towards a foreign language and how to teach it effectively
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2011, T. 5, nr 1, s. 125--134
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 3.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język obcy ; nauczanie ; uczenie się ; motywacja ; efektywność ; metody aktywizujące
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/09_jak_budowac.pdf

5/11
Nr opisu: 0000026618
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Learning to Learn : why do We Need Varied Strategy Training?
Tytuł całości: W: Issues in Promoting Multilingualism : Teaching - Learning - Assessment / ed. by Hanna Komorowska
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Foundation for the Development of the Education System
Rok wydania: 2011
Strony zajęte przez pracę: S. 136-166
ISBN: 978-83-62634-19-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: strategia uczenia się ; uczenie się ; język obcy
Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; learning strategies ; strategy training
Uwaga: sygn. 12576 XXIV CZYT.

6/11
Nr opisu: 0000022236
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Rola różnic indywidualnych w aktywacji strategii uczenia się języków obcych, Cz. III, Cechy osobowości : przegląd badań
Tytuł pracy w innym języku: The Role of Individual Differences in Learner Activation of Language Learning Strategies. Part III. Personality Traits : an Overview of the Research
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2011, T. 5, nr 1, s. 135--154
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 3.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: różnice indywidualne ; język obcy ; uczenie się ; nauczanie ; strategia uczenia się ; osobowość
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/10_rola_roznic.pdf

7/11
Nr opisu: 0000019823
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Rola różnic indywidualnych w aktywacji strategii uczenia się języków obcych, Cz. II, Style poznawcze / style uczenia się : przegląd badań
Tytuł pracy w innym języku: The Role of Individual Differences in Learner Activation of Language Learning Strategies. Part II. Cognitive / Learning Styles : an Overview of the Research
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2010, T. 4, nr 1, s. 90--108
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Artykuł w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL, ENG
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczenie się ; język obcy ; strategia uczenia się ; nauczanie ; różnice indywidualne
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/dabrowska.pdf

8/11
Nr opisu: 0000026142
Autorzy: Justyna Truskolaska.
Tytuł pracy: Bilogiczne i społeczne przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych uczniów
Tytuł całości: W: Małżeństwo i rodzina w życiu i rozwoju człowieka / pod red. Kazimierza Gryżenia
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Rok wydania: 2009
Strony zajęte przez pracę: S. 193-208
ISBN: 978-83-7072-577-8
Słowa kluczowe: niepowodzenia szkolne ; uczeń ; uczenie się ; trudności wychowawcze ; trudności dydaktyczne ; wychowanie

9/11
Nr opisu: 0000026058
Autorzy: Tadeusz Zaradkiewicz, Barbara Bergier, Jakub Zaradkiewicz.
Tytuł pracy: Prakseologiczne ogniwa procesu uczenia się i nauczania czynności motorycznych
Tytuł równoległy: Praxiological cells of the process of learning and teaching sports motor activities
Tytuł całości: W: Współczesne tendencje w wychowaniu fizycznym i sporcie = Contemporary trends in physical education and sport / pod red. J. Urniaża
Miejsce wydania: Olsztyn
Wydawca: Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego
Rok wydania: 2009
Strony zajęte przez pracę: S. 23-32
ISBN: 978-83-89067-59-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: czynności ruchowe ; uczenie się ; nauczanie ; prakseologia
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

10/11
Nr opisu: 0000044110
Autorzy: Sterling M. McMurrin, Paulina Sosnowska, Mirosław Czado, Iga Kazimierczyk, Marek Konatkowski, Agnieszka Kordiał, Dorota Kozak, Joanna Szycman, Piotr Adam Zdunkiewicz.
Tytuł pracy: Jak to jest z tą filozofią edukacji?
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2008, R. 53, nr 1(207), s. 145--154
p-ISSN: 0023-5938

Uwagi: Tekst przełożony z języka angielskiego w ramach translatorium. Tekst oryginalny dostepny w "The Journal of Philosophy", 1962, t. 59, nr 22.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: tłumaczenie
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: filozofia edukacji ; nauczanie ; teoria pedagogiczna ; uczenie się

11/11
Nr opisu: 0000020426
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: "Nauczyć uczniów się uczyć" : afektywny wymiar strategicznej gotowości do podjęcia i kontynuacji filologicznych studiów zawodowych
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 23-39
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczenie się ; uczenie się przez całe życie ; strategia uczenia się ; język angielski ; kompetencje językowe ; czynniki kognitywne ; czynniki afektywne
Uwaga: sygn. 8403 V CZYT. ; 8404 V CZYT.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB