AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: UCZNIOWIE
Liczba odnalezionych rekordów: 28



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/28
Nr opisu: 0000047058
Autorzy: Paulina Kisiel, Natalia Kuszneruk, Natalia Łukaszuk, Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Odbiór i postrzeganie wojny przez uczniów szkół podstawowych
Tytuł równoległy: Perception of war by primary school pupils
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku, T. 4, Teoria i proaktyka dla edukacji przedszkolnej i szkolnej / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2024
Strony zajęte przez pracę: S. 157-162
ISBN: 978-83-66597-88-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: postrzeganie ; szkoła podstawowa ; uchodzćy ; uczniowie ; wojna
Słowa kluczowe ang.: perception ; primary school ; pupil ; refugee ; war
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/28
Nr opisu: 0000045001
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Waszczuk, Aleksandra Ostaszewska, Magdalena Szydłowska, Edyta Rafalska, Beata Kalinowska.
Tytuł pracy: Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w pokonywaniu trudności w czasie zdalnej edukacji. Przykłady z praktyki pedagogicznej
Tytuł równoległy: The role of the early childhood education teacher in overcoming difficulties during remote education. Examples from pedagogical practice
Tytuł całości: W: Kształcenie i wychowanie - postpandemiczna transformacja / red. nauk. Marian Nowak, Sławomir Chrobak, Aleksandra Lukasek
Miejsce wydania: Józefów
Wydawca: Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide de Gasperi w Józefowie
Rok wydania: 2023
Strony zajęte przez pracę: S. 222-241
ISBN: 978-83-966291-2-8
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; edukacja zdalna ; nauczyciele ; pandemia ; praktyka pedagogiczna ; trudności ; uczniowie
Słowa kluczowe ang.: difficulties ; early childhood education ; pandemic ; pedagogical practice ; pupils ; remote education ; teachers
https://www.wydawnictwo.wsge.edu.pl/Rola-nauczyciela-edukacji-wczesnoszkolnej-w-pokonywaniu-trudnosci-w-czasie-zdalnej,160982,0,1.html
DOI: 10.13166/ped/ZMQQ2694
Streszczenie: W związku z istniejącą pandemią COVID-19 nasuwa się wiele pytań dotyczących jej przebiegu, stanu zdrowia i funkcjonowania społeczeństw. Jednym z obszarów w których funkcjonuje człowiek, szczególnie dzieci i młodzież jest szkoła i procesy z nią związane zwane kształceniem. Dlatego rodzą się pytania o jakość kształcenia, o zachowanie uczniów i organizowanie nauczania oraz wychowania przez nauczycieli. Tego typu sytuacje zmotywowały do przeprowadzenia badań pedagogicznych, których głównym celem było zdiagnozowanie trudności, które pokonywali nauczyciele podczas zdalnej edukacji. Badaniem objęto chętnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (N=80) ze szkół podstawowych z terenu dwóch miast: Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego w powiecie bialskim. Wyniki badań pozwoliły poznać opinię badanej grupy nauczycieli na wymieniony główny cel badań. Okazało się, że nauczyciele nie są bierni wobec zaistniałych trudności, widzą i szybko diagnozują pojawiające się problemy oraz chętnie poszukują nowych rozwiązań. Wskazali kilka istotnych rekomendacji, z których w przyszłości mogą skorzystać inne osoby, co jest ważne, biorąc po uwagę fakt, że żyjemy w czasach nieprzewidywalnych.
Streszczenie: The existing COVID-19 pandemic raises many questions about its course, health and the functioning of societies. One of the areas in which man functions, especially children and adolescents, is school and the processes related to it, called education. Therefore, questions arise about the quality of education, the behaviour of students and the organization of teaching and education by teachers. This type of situation motivated to conduct pedagogical research, the main purpose of which was to diagnose the difficulties faced by teachers during remote education. The study included willing teachers of early childhood education (N = 80) from primary schools in the area of two towns: Biała Podlaska and Międzyrzec Podlaski in the Biała Podlaska poviat. The results of the research made it possible to get to know the opinion of the surveyed group of teachers on the above-mentioned main purpose of the research. It turned out that teachers are not passive in the face of existing difficulties, they can see and diagnose emerging problems quickly and are eager to look for new solutions. They identified several important recommendations that other people could use in the future, which is important considering that we live in unpredictable times

3/28
Nr opisu: 0000044837
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Renáta Bernátová.
Tytuł pracy: Edukacja uczniów w młodszym wieku szkolnym na Słowacji i w Polsce : ujęcie komparatywne
Tytuł pracy w innym języku: Education of pupils at ealier school ages in Slovakia and in Poland : a comparative review
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 288-300
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; kształcenie zintegrowane ; młodszy wiek szkolny ; nauczyciele ; program nauczania ; uczniowie
Słowa kluczowe ang.: curriculum ; earlier school age ; early childhood education ; integrated education ; pupils ; teacher
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Edukacja-uczniow-w-mlodszym-wieku-szkolnym-na-Slowacji-i-w-Polsce-n-ujecie-komparatywne,153384,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/153384
Streszczenie: Celem podjętych wspólnych badań polsko-słowackich było przybliżenie studentom polskim i słowackim edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym w systemach oświatowych obu państw. Materiał i metody: Badania przeprowadzono w 2022 roku na Uniwersytecie Preszowskim w Republice Słowackiej i Akademii Bialskiej Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II w Polsce. Z racji badanej problematyki posłużono się metodą analizy dokumentów. Wyniki: Badania dostarczyły faktów o podobieństwach i różnicach dotyczących edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Słowacji. Odnoszą się one do modelu edukacji, celów i programów nauczania. Wnioski: W obu państwach wdrażane są różne koncepcje edukacyjne, pokazują one kierunki zmian oświatowych, rolę nauczycieli, jak i odniesienia do samego ucznia jako głównego podmiotu edukacji. Te różnice uwarunkowane są wieloma czynnikami, m.in. historycznymi, kierunkami przeprowadzonych reform oświatowych, zmianami w programach nauczania. Jednak łączy je troska o wszechstronny rozwój ucznia.
Streszczenie: The aim of the joint Polish-Slovak research undertaken was to familiarise Polish and Slovak students with the education of pupils at an earlier school age in the educational systems of both countries. Material and methods: The research was conducted in 2022 at the University of Prešov in the Slovak Republic and the Bialska Academy of Applied Sciences of John Paul II in Poland. Due to the issue under study, the method of document analysis was used. Results: The research provided facts about similarities and differences regarding early childhood education in Poland and Slovakia. They refer to the educational model. Conclusions: Different educational concepts are implemented in both countries, they show the directions of educational changes, the role of teachers, as well as references to the pupil himself as the main subject of education. These differences are conditioned by a number of factors, including historical factors, the directions of the educational reforms carried out.

4/28
Nr opisu: 0000044630
Autorzy: Barbara Sokołowska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Mariusz Wodzioski, Danieliene Jurate.
Tytuł pracy: Samoocena wiedzy uczniów z wybranych szkół podstawowych w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
Tytuł równoległy: Self-assessment of the knowledge of pupils from selected primary schools in premedical first aid
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku : monografia wieloautorska, T. 2, Edukacja szkolna / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Sabina Wieruszewska-Duraj
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 155-167
ISBN: 978-83-66597-53-2
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: pierwsza pomoc przedmedyczna ; samoocena ; szkoła podstawowa ; uczniowie ; wiedza
Słowa kluczowe ang.: knowledge ; pre-medical firs aid ; primary school ; pupils ; self-assessment
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

5/28
Nr opisu: 0000042818
Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska.
Tytuł pracy: Aktywność fizyczna uczniów w dobie pandemii COVID-19 z perspektywy Celów Zrównoważonego Rozwoju
Tytuł równoległy: Physical activity of students during the COVID-19 pandemic from the perspective of the Sustainable Development Goalsc
Tytuł całości: W: Przyszłość polskiej szkoły : alert pedagogiczny / red. nauk. Agnieszka Klimska, Marcin Klimski
Miejsce wydania: Toruń
Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
Rok wydania: 2021
Strony zajęte przez pracę: S. 133-144
ISBN: 978-83-8180-579-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; COVID-19 ; pandemia ; uczniowie ; zrównoważony rozwój
Słowa kluczowe ang.: COVID-19 ; pandemic ; physical activity ; students ; sustainable development
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

6/28
Nr opisu: 0000041184
Autorzy: Filip Korpak, Joanna Baj-Korpak.
Tytuł pracy: Aktywność fizyczna uczniów w opinii nauczycieli wychowania fizycznego bialskich szkół ponadpodstawowych
Tytuł pracy w innym języku: Physical activity of students in the opinion of physical education teachers from secondary schools in Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 14, nr 2, s. 114--125
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; nauczyciel ; uczniowie ; szkoła ponadpodstawowa
Słowa kluczowe ang.: physical activity ; teachers ; students ; secondary school
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Aktywnosc-fizyczna-uczniow-w-opinii-nauczycieli-wychowania-fizycznego-bialskich-szkol,127245,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/127245
Streszczenie: W dobie konsumpcjonizmu podejmowanie aktywności fizycznej (AF) wydaje się dla wielu osób przeżytkiem, tymczasem jest koniecznością. "Nowy", aktywny tryb życia wymaga wielu wyrzeczeń i zmian dotychczasowych przyzwyczajeń. Stąd tak ważne jest wykształcenie w młodych ludziach potrzeby aktywnego spędzania wolnego czasu, potrzeby podejmowania systematycznych codziennych wysiłków fizycznych. Jednym z propagatorów aktywności fizycznej wydaje się być nauczyciel wychowania fizycznego, który powinien stanowić dla ucznia konstruktywny wzorzec osobowościowy. Celem pracy było poznanie opinii nauczycieli wychowania fizycznego pracujących w bialskich szkołach ponadpodstawowych na temat aktywności fizycznej ich uczniów. Materiał i metody: Badania przeprowadzono metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem autorskiego kwestionariusza ankiety. Wyniki: Zapytano nauczycieli o aspekty, na które ich zdaniem pozytywnie wpływa aktywność fizyczna podejmowana przez uczniów. Analizie poddano również motywy i bariery podejmowania przez młodzież AF. Wnioski: Ankietowani uważają, że uczniowie charakteryzują się średnim poziomem sprawności fizycznej. Główną barierą podejmowania przez młodzież AF okazał się brak chęci, zaś głównym czynnikiem motywującym - dbałość o kondycję fizyczną.
Streszczenie: In the age of consumerism, undertaking physical activity seems to many people to be a remnant, while it is a necessity. The "new", active lifestyle requires many sacrifices and changes in existing habits. That is why it is so important to educate young people about the need to spend their free time actively, the need to make systematic daily physical efforts. One of the promoters of physical activity seems to be a physical education teacher, who should be a constructive personality model for a student. Material and methods: The research was conducted by means of a diagnostic survey with the use of a proprietary questionnaire. Results: We asked teachers about the aspects which in their opinion are positively influenced by the physical activity undertaken by the students. The analysis was also conducted on the motives and barriers of AF undertaken by youth. Conclusions: The respondents believe that students have an average level of physical fitness.

7/28
Nr opisu: 0000040524
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Świadomość zdrowego odżywiania u dzieci w wieku wczesnoszkolnym a działania realizowane przez szkołę
Tytuł równoległy: Healthy eating awareness among early school children and activities undertaken by schools
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 15, no. 4 (58), s. 103--116
p-ISSN: 1896-2327
e-ISSN: 2353-7787

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: dzieci ; szkoła ; uczniowie ; wiek wczesnoszkolny ; zdrowie ; zdrowe odżywianie
Słowa kluczowe ang.: children ; pupil ; primary school ; health ; healthy eating ; school
https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1568
DOI: 10.35765/eetp.2020.1558.07
Streszczenie: Żyjemy w takich czasach, że świadomość znaczenia zdrowego odżywiania jako istotnego czynnika zdrowia jest już powszechnie wiadoma. Do zadań szkoły z racji pełnionej misji edukacyjnej i wychowawczej należy kształtowanie nawyków, zachowań i postaw promujących zdrowe odżywianie. Dlatego słuszne wydaje się podjęcie i przeprowadzenie badań wśród uczniów szkoły podstawowej w celu poznania ich świadomości w zakresie zdrowego odżywiania oraz działań realizowanych przez szkoły z edukacji żywieniowej. W części empirycznej artykułu zaprezentowano analizę wyników badań przeprowadzonych wśród uczniów klas drugich i trzecich (N=170) w kilku wybranych szkołach podstawowych na terenie Powiatu Bialskiego w woj. lubelskim. Dopełnieniem badań ilościowych były badania jakościowe przeprowadzone w formie indywidualnych wywiadów z 8 nauczycielami-wychowawcami uczniów klas objętych badaniem. Analiza i interpretacja uzyskanych wyników badań z jednej strony pokazała wysoki poziom wiedzy badanych uczniów w zakresie zdrowego odżywiania, na co w dużym stopniu mają wpływ atrakcyjne działania edukacyjne prowadzone przez nauczycieli, a z drugiej strony oceniła sposób odżywiania uczniów, który w wielu obszarach budzi niepokój i wymaga integracji z rodzinami.
Streszczenie: In our times, the knowledge of good nutrition as an important health factor is an element of social awareness. One of the primary responsibilities of schools, which perform educational and didactic functions, is to increase this knowledge and develop habits and attitudes promoting healthy eating. Therefore, it seems advisable to undertake and conduct research among primary school students in order to learn about their awareness of healthy eating and about nutrition education activities undertaken by schools. In the empirical part of the article, there is an analysis of the findings of the research conducted among second- and third-graders (N=170) in selected primary schools across the Biała Podlaska district in the Lublin voivodeship. The quantitative research is complemented with the qualitative research in the form of individual interviews with eight form teachers responsible for the classes covered by the study. The analysis and interpretation of the results, on the one hand, indicated a high level of pupils' knowledge of good nutrition, which is largely influenced by the interesting educational activities conducted by the teachers. On the other hand, such analysis evaluated the pupils' diet which, in many aspects, gives rise to concern and requires integration with their families.

8/28
Nr opisu: 0000036400
Autorzy: Joanna Maria Marchel, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Ewa Tokarewicz.
Tytuł pracy: Kanon kształcenia ogólnego w podstawie programowej dla szkół ogólnokształcących - aspekt porównawczy
Tytuł całości: W: Teraźniejszość i przyszłość edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych. Wybrane problemy : monografia wieloautorska / red. nauk. anna Klim-Klimaszewska, Eva Šmelová
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: AKKA
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 109-120
ISBN: 978-83-948104-7-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 25762
Liczba arkuszy: 0,64
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczniowie ; kształcenie ogólne ; podstawa programowa ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: students ; general education ; core curriculum ; competences
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

9/28
Nr opisu: 0000033253
Autorzy: Paulina Wojtyła-Buciora, Barbara Stawińska-Witoszyńska, Wioletta Żukiewicz-Sobczak, Cezary Wojtyła, Piotr Biliński, Monika Urbaniak, Andrzej Wojtyła, Jerzy T. Marcinkowski, Małgorzata Wojciechowska.
Tytuł pracy: Trends in smoking among secondary school and high school students in Poland, 2009 and 2011
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. 30, No. 5, s. 763-773
p-ISSN: 1232-1087

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Wskaźnik Impact Factor ISI: 1.367
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja zdrowotna ; palenie tytoniu ; studenci ; uczniowie ; szkoła średnia
Słowa kluczowe ang.: health education ; cigarette smoking ; high school students ; Tobacco epidemiology ; smoking initation ; secondary school students
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://ijomeh.eu/Trends-in-smoking-among-secondary-school-and-high-school-students-in-Poland-2009-and-2011,64614,0,2.html
DOI: 10.13075/jometh.1896.00741
Streszczenie: Objectives: To determine the age and the most common circumstances for smoking initiation along with smoking rates and to evaluate smoking trends for secondary and high school students in Poland during 2009 and 2011. Material and Methods: In 2009, a pilot study was conducted in districts of Poland on high school students and their parents. For statistical analysis, correctly completed questionnaires from 999 students and 667 parents were qualified for use. After the pilot study, a nationwide study of secondary school students and their parents was also conducted in 2009. For statistical analysis, correctly completed questionnaires were used from 9360 students and 6951 from their parents. The research tool was a questionnaire developed by the Chief Sanitary Inspectorate. These studies were then compared to the nationwide research study from 2011. Questionnaires were obtained from a survey of 3548 students from secondary schools and 4423 of those from high schools. Results: Smoking initiation usually begins at ages 12-15 years. Rates of secondary school student smoking at least once in their lifetime were about the same level in the surveyed years (2009 - 9%, 2011 - 11%), whereas rates of high school student smoking increased (2009 - 15%, 2011 - 24%). Moreover, 34% of secondary school student smoked less than once a week, whereas in 2009, only 8% of students had done so. For high school students, a 1/2 smoked every day; similar to 2009. Students usually smoked in parks, on streets or any other open space areas. Conclusions: From analyzing the smoking trends over the survey period it can be concluded that the problem of smoking increases with respondent age.

10/28
Nr opisu: 0000033202
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Sergiusz Nikitin.
Tytuł pracy: Formy populârizacii i izučeniâ anglijskogo âzyka (na materiale iccledovanij, probedennyh v izbrannyh načal'nyh školah goroda Bâla Podlâska)
Tytuł równoległy: Forms of popularization and teaching of the English language in the light of the research performed in selected primary schools located in Biała Podlaska)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, no. 16, p. 171--177
p-ISSN: 2219-5203

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w innym czasopiśmie naukowym
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,9
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczniowie ; szkoła podstawowa ; formy nauczania ; metody nauczania ; język angielski ; popularyzacja
Słowa kluczowe ang.: pupils ; primary school ; form of teaching ; teaching methods ; English language ; popularization
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: The purpose of this paper is to draw attention to the preferred forms of popularization and teaching of English in primary schools. As language competences of children are now considered to be of crucial importance, the chosen research problem focuses on getting to know the forms and methods of teaching English used in schools, encouraging children to learn the language by its popularization and identifying the learning difficulties. The theoretical part of the article describes the changes which took place in Poland after joing the European Union, especially in the socio-cultural and educational field. the empirical section of the article, in turn, presents the results of the research conducted in selected promary schools situated in Biała Podlaska. The research conclusions presented in the paper reflect the needs of pupils to learn English in a more effective way.

11/28
Nr opisu: 0000033256
Autorzy: Elżbieta Rutkowska, Dominika Wysokińska, Antoni Niedzielski.
Tytuł pracy: Problemy edukacji w kulturze fizycznej uczniów niepełnosprawnych ruchowo
Tytuł równoległy: Educational problems in physical culture of students with disabilities
Tytuł całości: W: Przepis na rehabilitację : dzieci i młodzież z niepełnosprawnością / red. Wojciech Otrębski, Katarzyna Mariańczyk
Miejsce wydania: Gdańsk
Wydawca: Harmonia Universalis
Rok wydania: 2016
Strony zajęte przez pracę: S. 141-157
ISBN: 978-83-7744-116-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 30933
Liczba arkuszy: 0,77
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: niepełnosprawność fizyczna ; uczniowie ; kultura fizyczna
Słowa kluczowe ang.: physically disabled ; student ; physical education
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

12/28
Nr opisu: 0000033172
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Proces socjalizacji w klasach zróżnicowanych kulturowo - przykłady z praktyki szkolnej
Tytuł równoległy: The socialisation process in multicultural classrooms - examples of educational practices
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, Vol. 11, no. 4 (42), s. 39--50
p-ISSN: 1896-2327
e-ISSN: 2353-7787

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczniowie ; proces socjalizacji ; szkoła ; klasa międzykulturowa ; uchodźcy
Słowa kluczowe ang.: pupils ; socialisation process ; school ; multicultural classroom ; refugees
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/eetp/article/view/658
DOI: 10.14632/eetp.2016.11.42.39
Streszczenie: Zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym wszystkie dzieci przebywające na terytorium Polski objęte są obowiązkiem szkolnym, dotyczy to również dzieci uchodźców, które przybyły razem ze swoimi rodzicami. W szkole dzieci uczą się języka polskiego, nawiązują pierwsze kontakty, przełamują bariery, uprzedzenia, kształtują swoją osobowość i postawy. Celem przeprowadzonych badań było poznanie pracy dydaktyczno-wychowawczej wybranych szkół w procesie socjalizacji dzieci uczęszczających do klas zróżnicowanych kulturowo. Problematyka badawcza dotyczyła relacji dzieci w klasach międzykulturowych, działań i czynników zakłócających proces socjalizacji dzieci obcojęzycznych. W celu zebrania materiału badawczego zastosowano wywiad nieskategoryzowany wśród nauczycieli. Badania zostały przeprowadzone w wybranych szkołach podstawowych w powiecie bialskim. Na podstawie zgromadzonych wyników można stwierdzić, że proces ten przebiega bez większych zakłóceń. Współpraca między szkołą a rodzinami, które chcą mieszkać w Polsce, pomaga w procesie socjalizacji dzieci z rodzin cudzoziemców. Zaobserwowano wiele czynników pozytywnie kształtujących socjalizację dzieci uchodźców i dzieci polskich, co nie pozostanie bez znaczenia zarówno dla ich rozwoju osobistego, jak i dla całego społeczeństwa.
Streszczenie: In accordance with Polish education law, which also applies to refugee children who came to Poland with their parents, all children are subject to compulsory education. Refugee children learn the Polish language, make their first contacts, break down barriers and prejudices, and shape their personalities and attitudes at school. 'e research conducted in selected primary schools in Biała Podlaska district shows and describes school actions designed to facilitate the socialisation process of children studying in multicultural classrooms. A lot of factors affecting the socialisation of refugee and Polish children in a positive way were observed, which will certainly have a future impact on their personal development and the development of society.

13/28
Nr opisu: 0000031002
Autorzy: Andrzej Jan Soroka, Joanna Baj-Korpak.
Tytuł pracy: Aktywność turystyczna młodzieży wiejskiej ze szkół ponadgimnazjalnych z powiatu radzyńskiego
Tytuł równoległy: Touristic activity of students coming from the countryside and studying at secondary schools of Radzyn Podlaski district
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, nr 10, s. 178--182
p-ISSN: 2081-1063

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: aktywność turystyczna ; uczniowie ; motywy ; bariery ; wieś
Słowa kluczowe ang.: touristic activity ; students ; motives ; barriers ; country
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.wswfit.com.pl/site-media/download/wydawnictwa/RocznikiNaukowe2014.pdf
Streszczenie: Turystyka we współczesnym świecie uznawana jest za jedno z najciekawszych zjawisk. Z uwagi na jej wieloaspektowość i dynamikę rozwoju, stała się w ostatnim czasie jedną z największych dziedzin gospodarki oraz niezwykle ważnym elementem kultury, w którym uczestniczą miliony osób. Celem niniejszej pracy było określenie poziomu uczestnictwa młodzieży wiejskiej w wyjazdach turystycznych, w tym również wskazanie motywów i barier aktywności turystycznej, określenie preferowanych rodzajów turystyki i docelowych miejsc wyjazdów turystycznych. Sondażem diagnostycznym objęto 309 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z terenów wiejskich powiatu radzyńskiego. Stwierdzono niższy niż przeciętny poziom uczestnictwa badanej młodzieży w aktywności turystycznej oraz absolutnie wiodącą rolę szkoły w kształtowaniu postaw turystycznych młodzieży wiejskiej.
Streszczenie: In the modern world tourism is considered to be of the most interesting phenomena. Due to its multidimensional character and a dynamic development tourism has recently become one of the biggest fields of economy and an important element of culture in which millions participate. The aim of this work was to determine the number and quality of trips in which teenagers living in the country take part. The authors also decided to show motives and barriers of participation in tourism and define kinds and destinations of the trips. Diagnostic poll method was used to examine 309 secondary school students coming from Radzyn Podlaski district. The research results showed that the students' level of participation in touristic activities was sufficient.

14/28
Nr opisu: 0000027884
Autorzy: Diana Luiza Piaszczyk, Anna Jadwiga Ławnik, Jolanta Abramczyk.
Tytuł pracy: Overweight and obesity among middle school students from Lubartów including nutrition and physical activity
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, Vol. 8, no 1, p. 45--54
p-ISSN: 2353-6942

Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 4.000
Index Copernicus: 79.270
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nadwaga ; otyłość ; żywienie ; aktywność fizyczna ; uczniowie ; szkoła średnia
Słowa kluczowe ang.: overweight ; obesity ; nutrition ; physical activity ; students ; middle school
Inne bazy podające opis:
  • AGRO

    https://www.termedia.pl/OVERWEIGHT-AND-OBESITY-AMONG-MIDDLE-SCHOOL-STUDENTS-r-nFROM-LUBARTOW-INCLUDING-NUTRITION-AND-PHYSICAL-ACTIVITY,99,26649,0,0.html

    15/28
    Nr opisu: 0000027309
    Autorzy: Marian Jan Stelmach, Michał Jan Sroka.
    Tytuł pracy: Assessment of energy expenditure of secondary school students during physical education classes including selected activity types
    Tytuł równoległy: Ocena wydatku energetycznego licealistów w czasie lekcji wychowania fizycznego na przykładzie wybranych rodzajów zajęć
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2013, Vol. 23, nr 61, s. 45--52
    p-ISSN: 1731-0652

    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: lekcja wf ; wysiłek fizyczny ; wydatek energetyczny ; uczniowie ; liceum
    Słowa kluczowe ang.: physical activity ; motor skills ; preschool children
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.antropomotoryka.pl/pdf/ant61_2013_full.pdf

    16/28
    Nr opisu: 0000021635
    Autorzy: Janusz Gałecki, Tadeusz Zaradkiewicz, Barbara Bergier.
    Tytuł pracy: Activities of physical education teachers in the process of forming motor skills of the students
    Tytuł równoległy: Czynności nauczyciela wychowania fizycznego w procesie kształtowania umiejętności ruchowych uczniów
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2011, T. 18, nr 1, s. 33--44
    p-ISSN: 1899-1998

    Uwagi: Art. w jęz. ang. i pol.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Język publikacji: ENG, POL
    Punktacja ministerstwa: 5.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: uczniowie ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; nauczanie ruchu
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://pjst.awf-bp.edu.pl/download/Pol_J_Sport_Tourism_18_pp33-44.pdf

    17/28
    Nr opisu: 0000019850
    Autorzy: Filip Korpak, Józef Bergier.
    Tytuł pracy: Aktywność fizyczna uczniów klas drugich I LO w Białej Podlaskiej
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2011, nr 1, s. 20--25
    p-ISSN: 0860-8075

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; uczniowie ; licealiści ; Biała Podlaska (woj. lubelskie) ; badanie
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    18/28
    Nr opisu: 0000023094
    Autorzy: Marta Elżbieta Mandziuk.
    Tytuł pracy: Ocena sprawności fizycznej uczniów klas IV-VI ze szkół podstawowych w Białej Podlaskiej z uwzględnieniem liczby ich rodzeństwa
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2011, nr 7, s. 127--132
    p-ISSN: 2081-1063

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 2.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: sprawność fizyczna ; uczniowie ; szkoła podstawowa ; rodzina ; rodzeństwo
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.wswfit.com.pl/site-media/download/wydawnictwa/Roczniki%20WSWFiT%202011.pdf

    19/28
    Nr opisu: 0000019917
    Autorzy: Joanna Baj-Korpak, Andrzej Jan Soroka, Filip Korpak.
    Tytuł pracy: Aktywność fizyczna wybranych grup społeczno-zawodowych (w szkolnictwie)
    Tytuł pracy w innym języku: Physical activity of selected socio-occupational groups (education)
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2010, T. 4, nr 1, s. 152--171
    p-ISSN: 2082-7288

    Uwagi: Artykuł w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł spoza wykazu MEiN
    Język publikacji: POL, ENG
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; BMI ; nauczyciel ; studenci ; uczniowie
    Słowa kluczowe ang.: physical activity ; BMI ; teacher ; student ; pupil
    http://www.pswbp.pl/index.php/pl/o-uczelni/pliki-do-pobrania/Inne-pliki/Human-and-Health---Człowiek-i-Zdrowie/Tom-IV-nr-1-rok-2010/2.5-Aktywność-fizyczna-wybranych-grup-społeczno-zawodowych-(w-szkolni
    Streszczenie: Podejmując zagadnienie aktywności fizycznej wybranych grup kierowano się względami praktyki społecznej. W tym celu podjęto próbę wskazania, jakie wartości dostrzegają ankietowani we wspomnianej aktywności, czy istnieje zróżnicowanie w zakresie poziomu aktywności fizycznej ze względu na płeć, masę i wysokość ciała oraz kierunek podejmowanych studiów czy wykonywany zawód. Mimo zauważalnego wzrostu poziomu zdrowotnej świadomości aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej, zdecydowana większość społeczeństwa nie dostrzega zależności miedzy zdrowiem a aktywnością ruchową. W badaniu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety IPAQ (International Physical Activity Questionnaire) - wersja krótka, last 7 days. Materiał badawczy stanowiło 90 respondentów związanych z oświatą. Wyniki badań poddano analizie statystycznej przy użyciu programu Statistica. Stwierdzono, że połowa ankietowanych osób spełnia kryterium dla wystarczającego poziomu aktywności fizycznej. Biorąc pod uwagę płeć respondentów dowiedziono, że wyższą wartość wskaźnika MET-min./tydzień prezentują kobiety. Współczynnik należny masy ciała (BMI) znamiennie różnicuje grupy respondentów zarówno w obrębie całkowitej aktywności fizycznej jak też wysiłków o charakterze intensywnym. Biorąc pod uwagę przynależność do danej grupy społeczno-zawodowej można sądzić, że deklarowany wysiłek fizyczny związany z pracą zawodową, programem studiów lub nauką w wielu przypadkach może odgrywać dominującą rolę - zwłaszcza w grupie nauczycieli wychowania fizycznego i młodzieży studiującej na kierunku Wychowanie Fizyczne bądź Turystyka i Rekreacja.
    Streszczenie: The issue of physical activity of selected groups of the educational sector was addressed in this study in respect of social practice. An attempt was hence undertaken to identify values perceived by respondents in this activity, and to determine whether differences exist in the level of physical fitness as affected by sex, body mass and body height, as well as study major and profession performed. Despite a tangible increase in the health-related awareness of active participation in physical culture, the vast majority of the society does not notice any dependency between health and physical activity. The study was conducted with the method of a diagnostic survey using an International Physical Activity Questionnaire (IPAQ, the short version, the last 7 days). The experimental material were 90 respondents linked with education. Results obtained were subjected to a statistical analysis using Statistica software. The survey demonstrated that half the respondents were meeting the criterion of a satisfactory level of physical activity. Taking into account sex of the respondents, it was proved that women were characterized by a higher value of metabolic equivalent MET-min./week. The body mass index (BMI) was found to significantly differentiate the groups of respondents both in terms of total physical activity as well as intensive activities. Considering the affiliation to a specified socio-occupational group it may be speculated that the declared physical effort linked with occupational work, curriculum of studies or learning may, in many cases, play the key role - especially in the group of physical education teachers and adolescent students of Physical Education or Tourism and Recreation majors.

    20/28
    Nr opisu: 0000017614
    Autorzy: Ewa Jadwiga Stępień, Jacek Stępień, Danuta Nałęcka.
    Tytuł pracy: Rola szkoły w rozbudzaniu i realizacji zainteresowań turystycznych uczniów z wybranych miejscowości województwa lubelskiego
    Tytuł całości: W: Rekreacja ruchowa w edukacji i promocji zdrowia, T. 1 / red. Z. Kubińska, D. Nałęcka
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2009
    Strony zajęte przez pracę: S. 85-99
    ISBN: 978-83-61044-52-9
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: szkoła ; uczniowie ; turystyka ; wycieczka szkolna
    Uwaga: sygn. 9543 XIX CZYT. ; 9544 XIX CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    21/28
    Nr opisu: 0000018197
    Autorzy: Joanna Waszczuk.
    Tytuł pracy: Uwarunkowania podmiotowego funkcjonowania dziecka w środowisku szkoły wiejskiej
    Tytuł równoległy: The conditions of the subjective work of the child in rural environment
    Tytuł całości: W: Dziecko wiejskie wyzwaniem współczesnej edukacji = (The child of the country as challenge of the contemporary education) / red. S. Nazaruk, M. Nowak
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2009
    Strony zajęte przez pracę: S. 227-234
    ISBN: 978-83-61044-44-4
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: dzieci ; uczniowie ; nauczanie ; wychowanie ; wieś
    Uwaga: sygn. 10111 V CZYT. ; 10112 V CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    22/28
    Nr opisu: 0000020305
    Autorzy: Dorota Marzena Tomczyszyn.
    Tytuł pracy: Realizacja programu profilaktyki uzależnień "Umiem właściwie wybierać" dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim
    Tytuł równoległy: Prevention of addiction program "I can choice properly" for children with moderate learning difficulties
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2006, Vol. LXI, Suppl. XVII, nr 7, s. 597--600
    p-ISSN: 0066-2240

    Uwagi: Tytuł suplementu: Promocja zdrowia w chorobie i niepełnosprawności. Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Lublin, 2-4 czerwca 2006.
    Charakterystyka formalna: artykuł w suplemencie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 5.000
    Słowa kluczowe: uzależnienie ; alkoholizm ; palenie tytoniu ; narkomania ; profilaktyka ; program profilaktyczny ; uczniowie ; szkoła
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    23/28
    Nr opisu: 0000007545
    Autorzy: Dorota Marzena Tomczyszyn.
    Tytuł pracy: Realizacja programu tygodnia profilaktycznego w Zespole Szkół Specjalnych w Białej Podlaskiej
    Tytuł całości: W: Kultura i rekreacja ruchowa w integracji osób niepełnosprawnych / red. J. Bergier, Z. Kubińska
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2006
    Strony zajęte przez pracę: S. 127-131
    ISBN: 83-923366-5-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: niepełnosprawni umysłowo ; uczniowie ; nałóg ; uzależnienie ; program profilaktyczny
    Uwaga: sygn. 5155 XIX CZYT. ; 5156 XIX CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    24/28
    Nr opisu: 0000026344
    Autorzy: Zofia Kubińska.
    Tytuł pracy: Edukacja ekologiczna i regionalna wychowaniem do turystyki
    Tytuł czasopisma: (Turystyka i rekreacja) ; nr 2
    Szczegóły: 2005, T. 3, s. 303--311
    p-ISSN: 1733-8891

    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: edukacja ekologiczna ; edukacja regionalna ; turystyka ; szkoła ; uczniowie
    Uwaga: sygn. 4663 XX CZYT.

    25/28
    Nr opisu: 0000020274
    Autorzy: Barbara Sokołowska, Diana Luiza Piaszczyk.
    Tytuł pracy: Wzajemne oczekiwania uczniów i nauczycieli liceum ogólnokształcącego
    Tytuł równoległy: The mutual requirements of students and teachers of High School
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2004, Vol. LIX, Suppl. XIV, nr 6, s. 207--211
    p-ISSN: 0066-2240

    Uwagi: Tytuł suplementu: Promocja zdrowia rodziny.Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Lublin 29-30 maja 2004 r.
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: nauczyciel ; uczniowie ; relacje interpersonalne

    26/28
    Nr opisu: 0000022698
    Autorzy: Joanna Maria Marchel, Marian Walerian Nowak.
    Tytuł monografii: Zapotrzebowania a oferta edukacyjna w lokalnej polityce oświatowej / red. J. Marchel, M. Nowak
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2004
    Strony: 316 s., il., 24 cm
    ISBN: 83-916235-4-8
    Uwagi: Bibliogr. przy rozdz.
    Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: aspiracje edukacyjne ; oferta edukacyjna ; polityka oświatowa ; uczniowie ; szkolnictwo ; samorząd terytorialny

    27/28
    Nr opisu: 0000020272
    Autorzy: Diana Luiza Piaszczyk, Barbara Sokołowska.
    Tytuł pracy: Zjawisko uzależnień wśród młodzieży Medycznego Studium Zawodowego
    Tytuł równoległy: The phenomenon of addiction among the adolescents of Medical School
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2004, Vol. LIX, Suppl. XIV, nr 4, s. 373--377
    p-ISSN: 0066-2240

    Uwagi: Tytuł suplementu: Promocja zdrowia rodziny.Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Lublin, 29-30 maja 2004.
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: substancje uzależniające ; uzależnienie ; narkomania ; alkoholizm ; palenie tytoniu ; uczniowie ; młodzież

    28/28
    Nr opisu: 0000026322
    Autorzy: Dorota Marzena Tomczyszyn.
    Tytuł pracy: Rozumienie czytanego tekstu przez uczniów niedowidzących pochodzących ze środowisk wiejskich i miejskich w porównaniu z widzącymi rówieśnikami
    Tytuł całości: W: Uwarunkowania rozwoju dzieci i młodzieży wiejskiej : praca zbiorowa / red. Jerzy Zagórski, Maciej Skład
    Miejsce wydania: Lublin
    Wydawca: Instytut Medycyny Wsi
    Rok wydania: 2003
    Seria: Monografie Instytutu Medycyny Wsi, [nr] 32
    Strony zajęte przez pracę: S. 255-264
    ISBN: 83-7090-84-4
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: czytanie ze zrozumieniem ; uczniowie ; niedowidzący
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB