Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
WARTOŚCI Liczba odnalezionych rekordów: 31
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: W artykule Autorzy skupili się na rozważaniach Jana Pawła II w następującym porządku: omówienie podstawowych prawd jego filozofii personalistycznej. Następnie podjęto problem wychowania w świetle tejże filozofii personalizmu chrześcijańskiego i omówiono istotne wartości wychowawcze mające ważne miejsce w nauczaniu Papieża. Streszczenie: The Authors discussed the basic truths of Pope John Paul II's personalistic philosophy, upbringing in the light of the philosophy of christian personalism and the significance of educational values in the Pope's teachings.
4/31
Nr opisu: 0000040668 Autorzy: Magdalena Lubańska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel. Tytuł pracy: Wartości w nauczaniu i wychowywaniu dzieci w opinii studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Tytuł równoległy: Moral values in educating and raising children according to the opinion of the students from Pope John Paul II state School of Higher Education in Biała Podlaska Tytuł całości: W: Współczesne idee w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : monografia wieloautorska / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Iveta Scholtzová Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie Rok wydania: 2020 Strony zajęte przez pracę: S. 419-434 ISBN: 978-83-66597-00-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Liczba znaków: 31025 Liczba arkuszy: 0,77 Słowa kluczowe: dzieci ; wartości ; nauczanie ; wychowanie ; rodzina ; studenci ; opinia Słowa kluczowe ang.: child ; values ; teaching ; raising ; family ; students ; opinion Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
5/31
Nr opisu: 0000038373 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Aksjologiczne uwarunkowania wychowania dziecka Tytuł pracy w innym języku: Axiological conditions for child upbringing Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, T. 13, nr 2, s. 36--45 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; wychowanie ; dzieci ; rodzina Słowa kluczowe ang.: values ; upbringing ; child ; family http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Axiological-conditions-for-child-upbringing,113312,0,1.html DOI: 10.29316/rs/113312 Streszczenie: Artykuł przedstawia zagadnienie dotyczące uwarunkowań wychowania do wartości. Na wstępie został omówiony proces wychowania do wartości. Mówiąc o wychowaniu do wartości należy zwrócić uwagę na rolę jaka odgrywają różne środowiska wychowawcze. Najważniejszym miejscem, gdzie kształtuje się hierarchia wartości dziecka jest jego rodzina. Następnie środowisko szkolne w sposób zamierzony i ukierunkowany wpływa na wartości ucznia. Nauczyciel przekazujący dzieciom w szkole określone wiadomości, jednocześnie wprowadza je w świat wartości. Grupa rówieśnicza również odgrywa istotną rolę w kształtowaniu wartości młodego człowieka. Obecnie jednym z istotnych czynników kształtujących system wartości są mass media. Streszczenie: This article presents the issue of conditions of values-oriented upbringings. At the beginning the process of values-oriented upbringing. Talking about values-oriented upbringing one should pay attention to the role played by various educational environments. The most critical place, where a child's hierarchy of values is shaped, is their family. It is followed by the school environment, which influences child's values in an intentional and purposeful manner. A teacher sending to children specific messages in a school introduces them at the same time to the world of values. A peer group also plays an essential role in shaping the values of a young person. Currently, one of important elements shaping the system of values is mass media.
6/31
Nr opisu: 0000039327 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel, Ewa Tokarewicz. Tytuł pracy: Wprowadzenie w świat wartości dziecka w wieku przedszkolnym Tytuł całości: W: Wartości - człowiek - wychowanie. Aksjologia w europejskich systemach edukacyjnych / red. Martyna Czarnecka, Stanisław Dziekoński, Aleksandra Gralczyk, Jarosław Michalski Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UKSW w Warszawie Rok wydania: 2019 Strony zajęte przez pracę: S. 157-169 ISBN: 978-83-8090-680-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Liczba znaków: 27930 Liczba arkuszy: 0,7 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dzieci ; nauczyciel ; rodzice ; przedszkole ; wartości ; wiek przedszkolny Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
7/31
Nr opisu: 0000036018 Autorzy: Sandra Tur, Dawid Krzysztof Błaszczak, Olga Anna Filipiak, Wiesław Romanowicz, Dorota Marzena Tomczyszyn. Tytuł monografii: Aspiracje życiowe i perspektywy rozwoju młodzieży w powiecie bialskim Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2018 Strony: 125 s., il., 24 cm ISBN: 978-83-64881-41-1 Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 80.000 Liczba arkuszy: 6,3 Praca recenzowana Słowa kluczowe: młodzież ; wartości ; autorytet ; aspiracje życiowe ; edukacja ; wykształcenie ; powiat bialski
8/31
Nr opisu: 0000034807 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Wprowadzanie dziecka w świat wartości a rola literatury dziecięcej - przykłady z praktyki Tytuł równoległy: Introducing the pre-scholler into the world of values and the role of children's literature - examples of pedagogical practice Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, Vol. 12, No. 3, s. 175--185 p-ISSN: 1896-2327 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 9.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dzieci ; rodzina ; przedszkole ; wartości ; literatura dziecięca Słowa kluczowe ang.: child ; family ; kindergarten ; values ; children ; literature Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/eetp/article/view/830 DOI: 10.14632/eetp.2017.12.45.175 Streszczenie: Potocznie mówi się, że żyjemy w czasach relatywizmu wartości, co może pociągać za sobą trudności z ich definiowaniem i stosowaniem w życiu. Podstawowym miejscem przekazywania wartości jest rodzina, jednakże przedszkole bez wątpienia ze względu na realizowane funkcje wychowawczo-dydaktyczne także wprowadza dziecko w świat wartości. Zarówno w rodzinie jak i przedszkolu w procesie kształtowania systemu wartości dziecka nie do przecenienia jest rola literatury dziecięcej, tworzonej z myślą o dzieciach i dla dzieci. W artykule przedstawiono wyniki badań, które przeprowadzono w pięciu wybranych przedszkolach samorządowych na terenie miasta Biała Podlaska Głównym celem badań było poznanie praktycznego wymiaru korzystania z literatury przez dzieci w wieku 6 lat i transmitowanych przez nią wartości. Wymieniony cel uszczegółowiono o cztery kwestie: poznanie tytułów książek posiadanych przez dzieci w domu i preferowanych przez nich pozycji literatury; poznanie ulubionego bohatera; określenie znajomości literatury przez dzieci i sytuacji, w których mają one z nią kontakt w przedszkolu. Przeprowadzone badania pokazały, że budowanie świata wartości dziecka bez literatury skierowanej z myślą o nich jest praktycznie niemożliwe.
9/31
Nr opisu: 0000032995 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Znaczenie osób niepełnosprawnych w zyciu studentów na Białorusi Tytuł równoległy: Significance of the disabled in the life of students in Belarus Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, T. 10, nr 3, s. 36--41 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: osoba niepełnosprawna ; społeczeństwo ; wartości Słowa kluczowe ang.: a disabled person ; society ; values http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_3_2016_top_druk_art_05.pdf Streszczenie: Prezentowany atykuł dotyczy znaczenia osób niepełnosprawnych w życiu młodych ludzi. Na wstępie został omówiony problem integracji osób niepełnosprawnych. Zwrócono uwagę na bariery uczestnictwa niepełnosprawnych w życiu społecznym. Zauważono, że osoby niepełnosprawne mogą odgrywać ważną rolę w życiu młodych ludzi. Kontakt z osobą niepełnosprawną często wpływa na hierachię wartości ludzi pełnosprawnych. Aby zweryfikować tę hipotezę przeprowadzono badania dotyczące znaczenia osób niepełnosprawnych w życiu studentów. Opinie polskiej młodzieży na ten temat są znane (Wołosiuk 2008), więc interesujące było poznanie stanowiska studentów zamieszkujących inn e państwo. W związku z tym zwrócono się do studentów Białoruskiego Państwowego Uniwersytetu Kultury Fizycznej w Mińsku, aby wypowiedzieli się na temat niepełnosprawności oraz ich relacji z osobą nioepełnosprawną. Streszczenie: The following article concerns the significance of the disabled in the life of young people. In the introductory section, the problem of integration of the disabled has been discussed. The attention is paid to the existing barriers that hinder disabled people from participation in social life. It has been noticed that the disabled may play an important role in the life of young people. The contact with a disabled person quite often affects the hierarchy of values of those who are healthy. In order to review the hypothesis, the tests concerning the significance of the disabled persons in the life of students were conducted. The opinions of the Polish youth on this topic are known (Wołosiuk 2008); thus, it was interesting to see the position of students living in another country. As a result, the students of the Belarus State University of Physical Education in Minsk were asked to give their opinion on disability and their relationship with disabled persons.
10/31
Nr opisu: 0000031930 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Aktualność nauczania św. Jana Pawła II w opinii studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Tytuł równoległy: Validity of the teaching of saint John Paul II in the opinion of students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 4, s. 97--103 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Słowa kluczowe: Jan Paweł II ; autorytet ; młodzież ; wartości Słowa kluczowe ang.: John Paul II ; authority ; the youth ; values Inne bazy podające opis:
BazEkon
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_4_2015_druk_14.pdf Streszczenie: Nauczanie Jana Pawła II ozostawione w postaci licznych encyklik, wypowiedzi i przemówień ma wymiar uniwersalny i ponadczasowy. święty Jan Paweł II odegrał niezwykle ważną rolę w dziejach Polski i świata, jak również w życiu wielu ludzi. Jego przesłanie, szczególnie dla wielu młodych było swoistym drogowskazem. W prezentowanym artykule zostaną przedstawione wyniki badań dotyczące znaczenia nauczania Jana Pawła II w życiu studentów pedagogiki Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Badania dotyczące aktualności nauczania św. Jana Pawła II, przeprowadzone w 2015 roku będą porównane z wynikami badań przerowadzonych w 2005 roku. Streszczenie: The teachings of John Paul II left behind in the form of numerous encyclicals, statements and speeches have a universal and timeless dimension. Saint John Paul II played an outstandingly significant role in the history of Poland and the world, as well as in the lives of many people. His message was a unique guidanse for many young people. The presented article will include the results of research concering the teachings of John Paul II in the lives of students of pedagogy of Pope John Paul II State School f Higher Education in Biała Podlaska. The research investigates the validity of the teachings of Saint John Paul II conducted in 2015 will be compared to the results of research conducted in 2005.
11/31
Nr opisu: 0000031218 Autorzy: Karol Sudewicz. Tytuł pracy: Animacja kultury jako antidotum na zagrożenie wykluczenia kulturlanego młodzieży Tytuł całości: W: Sociální pedagogika ve světle společenského, institucionálního a individuálního ohrožení / ed. Silvia Neslušanová, Miriam Niková, Ewa Jarosz Miejsce wydania: Brno Wydawca: Institut mezioborových studií Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 921-928 ISBN: 978-80-88010-04-3 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 21670 Liczba arkuszy: 0,54 Praca recenzowana Słowa kluczowe: animacja ; animacja kultury ; wykluczenie społeczne ; wykluczenie kulturalne ; młodzież ; kultura ; wartości ; tożsamość Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
12/31
Nr opisu: 0000029385 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Komunikacja werbalna w rodzinie w procesie wychowania do wartości Tytuł równoległy: Verbal communication in the family in the process of child upbringing and installing values Tytuł całości: W: Współczesna rodzina polska w sytuacji kryzysu / red. nauk. Helena Marzec, Dorota Ruszkiewicz Miejsce wydania: Piotrków Trybunalski Wydawca: Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego Rok wydania: 2014 Strony zajęte przez pracę: S. 259-269 ISBN: 978-83-7726-070-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 25791 Liczba arkuszy: 0,64 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wychowanie ; wartości ; rodzina ; dialog Słowa kluczowe ang.: upbringing ; values ; family ; dialog Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
13/31
Nr opisu: 0000028379 Autorzy: Wiesław Romanowicz. Tytuł pracy: Podstawowe wartości młodzieży prawosławnej Tytuł równoległy: Basic values of the orthodox youth Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, T. 8, nr 2, s. 22--28 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; wartości moralne ; młodzież prawosławna ; prawosławie Inne bazy podające opis:
14/31
Nr opisu: 0000026863 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Rola rodziny w nabywaniu kompetencji aksjologicznych dzieci Tytuł całości: W: Jaka rodzina takie społeczeństwo : wspólnototwórczy wymiar wychowania integralnego / red. Mariola Teresa Kozubek Miejsce wydania: Katowice Wydawca: Księgarnia św. Jacka Rok wydania: 2012 Strony zajęte przez pracę: S. 122-132 ISBN: 978-83-7030-857-5 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; aksjologia ; wychowanie do wartości ; wychowanie w rodzinie
15/31
Nr opisu: 0000026815 Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk. Tytuł pracy: Wychowanie do wartości proekologicznych w rodzinie Tytuł całości: W: Jaka rodzina takie społeczeństwo : wspólnototwórczy wymiar wychowania integralnego / red. Mariola Teresa Kozubek Miejsce wydania: Katowice Wydawca: Księgarnia św. Jacka Rok wydania: 2012 Seria: Studia i Materiały Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Nr 70 Strony zajęte przez pracę: S. 172-190 ISBN: 978-83-7030-857-5 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; wartości proekologiczne ; wychowanie proekologiczne ; świadomość ekologiczna ; rodzina ; szkoła Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
16/31
Nr opisu: 0000026134 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu wartości dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych Tytuł całości: W: Specjalne potrzeby niepełnosprawnych / red. nauk. Marcin Białas Miejsce wydania: Kraków Wydawca: Wydawnictwo Arson Rok wydania: 2011 Strony zajęte przez pracę: S. 35-42 ISBN: 978-83-61022-14-5 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Bibliogr. przy pracy. Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: wartości ; dzieci ; rodzina ; specjalne potrzeby edukacyjne
17/31
Nr opisu: 0000026137 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Wartości chrześcijańskie w wychowaniu dzieci w młoszym wieku szkolnym Tytuł równoległy: Christian values in young learners education Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2011, z. 1/27, s. 185--202 p-ISSN: 1505-6872 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; wartości chrześcijańskie ; dzieci ; rodzina ; wychowanie do wartości ; autorytet Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://www.paedchrist.umk.pl/zeszyt/1/27/2011/wartosci-chrzescijanskie-w-wychowaniu-dzieci-w-mlodszym-wieku-szkolnym Streszczenie: This article is devoted to the role of family environment in shaping the values of a young learner. A child's personality is set at an early school age. It is a special period of a child's susceptibility to formative influences and his increased cognitive curiosity. A theoretical section of the article explicates the notion of Christian values and looks at the process of values-oriented education as well at as the role of family environment in values-oriented education of young learners. The empirical section of the article presents findings of research into Christian values-oriented education of young learners. The research was carried out involving 310 grade three students and 310 parents. The research has proven that family plays a crucial role in valuesoriented education of young learners. The parents have viewed God, family and patriotism as prime values in their lives. The children have made a choice of the values similar to those which their parents hold in high regards (God, family, patriotism).
18/31
Nr opisu: 0000027149 Autorzy: Sylwia Stępnik. Tytuł pracy: Świat wartości a relacje międzyludzkie w powieści Iwana Turgieniewa "Nowizna" Tytuł całości: W: Literatura, mit, sacrum, kultura / red. Witold Kowalczyk Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej Rok wydania: 2010 Seria: Rossica Lublinensia, IV Strony zajęte przez pracę: S. 165-172 ISBN: 978-83-227-3109-3 Uwagi: Streszcz. w jęz. ros. Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: wartości ; relacje interpersonalne ; powieść rosyjska Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
19/31
Nr opisu: 0000020384 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Wartość pracy w opinii osób pozbawionych wolności Tytuł całości: W: Profilaktyka i resocjalizacja : utopie a rzeczywistość / red. M. Nowak, B. Wołosiuk Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2010 Strony zajęte przez pracę: S. 217-228 ISBN: 978-83-61044-13-0 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 3.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; praca ; resocjalizacja ; więźniowie Uwaga: sygn. 12547 VI CZYT. ; 12548 VI CZYT.
20/31
Nr opisu: 0000020363 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Wpływ preferencji wartości rodziców na aksjologiczną orientację dzieci Tytuł całości: W: Wartości w rodzinie : ciągłość i zmiana / red. nauk. W. Muszyński Miejsce wydania: Toruń Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek Rok wydania: 2010 Strony zajęte przez pracę: S. 64-74 ISBN: 978-83-7611-689-1 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 3.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; rodzina ; wychowanie ; wychowanie aksjologiczne
21/31
Nr opisu: 0000020364 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł monografii: Wychowanie do wartości w edukacji wczesnoszkolnej / B. Wołosiuk Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2010 Strony: 286 s., wykr., tab., 24 cm ISBN: 978-83-7702-134-7 Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 12.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; wychowanie ; edukacja wczesnoszkolna Uwaga: sygn. 11957 V CZYT. ; 11958 V CZYT.
22/31
Nr opisu: 0000022623 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Lifestyle of young people form rural surrounding and their appreciated values of welfare Tytuł równoległy: Styl życia młodzieży ze środowisk wiejskich a uznawane przez nią wartości dobrostanu Tytuł całości: W: Impact of a lifestyle on wellness and prosperity : monografia / red. K. Turowski Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo NeuroCentrum Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 289-298 ISBN: 978-83-61495-92-5 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: ENG Liczba arkuszy: mniej niż 1 arkusz Słowa kluczowe: młodzież ; wartości ; styl życia ; dobrostan
23/31
Nr opisu: 0000025866 Autorzy: Marta Elżbieta Mandziuk. Tytuł pracy: Sprawność fizyczna wartością społeczną Tytuł całości: W: Kultura fizyczna w społeczeństwie nowoczesnym : praca zbiorowa / pod red. Zbigniewa Dziubińskiego i Krzysztofa W. Jankowskiego Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie : Salezjańska Organizacja Sportowa Rzeczypospolitej Polskiej Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 291-302 ISBN: 978-83-924538-6-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: sprawność fizyczna ; kultura fizyczna ; zdrowie ; wartości Uwaga: sygn. 10136 XIX CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
24/31
Nr opisu: 0000017042 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Values preferred by pupils at a younger school age Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2009, Vol. 3, s. 37--50 p-ISSN: 1899-1025 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Słowa kluczowe: uczeń ; wartości ; kształcenie ; wychowanie
25/31
Nr opisu: 0000026865 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Wpływ osób niepełnosprawnych na aksjologiczne preferencje studentów Tytuł całości: W: Pedagog secjalny w procesie edukacji, rehabilitacji i resocjalizacji / red. Zofia Palak Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo UMCS Rok wydania: 2008 Strony zajęte przez pracę: S. 217-224 ISBN: 978-83-227-2774-4 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; aksjologia ; niepełnosprawni ; studenci
26/31
Nr opisu: 0000012813 Autorzy: Marzena Kamińska, Ewa Teresa Pawłowicz. Tytuł pracy: Wychowanie do pracy w rodzinie zastępczej Tytuł całości: W: Praca, etos, wychowanie / red. nauk. E. Konovaluk, M. Nowak Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2007 Strony zajęte przez pracę: 71-73 ISBN: 978-83-923366-9-3 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: rodzina zastępcza ; wartości ; wychowanie ; praca ; pedagogika pracy
27/31
Nr opisu: 0000012831 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Wychowanie do wartości pracy w nauczaniu zintegrowanym Tytuł całości: W: Praca, etos, wychowanie / red. nauk. E. Konovaluk, M. Nowak Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2007 Strony zajęte przez pracę: 197-203 ISBN: 978-83-923366-9-3 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: nauczanie zintegrowane ; wychowanie ; wartości ; praca Uwaga: sygn. 6941 V CZYT. ; 6942 V CZYT.
28/31
Nr opisu: 0000001085 Autorzy: Marta Borys, Edyta Borys-Frończuk. Tytuł pracy: Jan Paweł II : Świadek i Apostoł Prawdy Tytuł całości: W: Pedagogiczna inspiracja w nauczaniu Jana Pawła II / red. M. Nowak, C. Kalita Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2005 Strony zajęte przez pracę: S. 120-130 ISBN: 83-916235-7-2 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: prawda ; etyka ; wychowanie ; wartości ; listy apostolskie ; Jan Paweł II
29/31
Nr opisu: 0000001107 Autorzy: Justyna Truskolaska. Tytuł pracy: Kategorie 'osoby' i 'czynu' w personalizmie etycznym Karola Wojtyły i ich konsekwencje pedagogiczne Tytuł całości: W: Pedagogiczna inspiracja w nauczaniu Jana Pawła II / red. M. Nowak, C. Kalita Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2005 Strony zajęte przez pracę: S. 224-238 ISBN: 83-916235-7-2 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: personalizm ; prawda ; dobro ; wartości ; wychowanie ; Jan Paweł II
30/31
Nr opisu: 0000026541 Autorzy: Cezary Wojciech Michoński. Tytuł pracy: Tchatcherism : from Victorian Values to the Death of Society Tytuł całości: W: Tendencies in Literature, Culture and Language / ed. by Andrzej Weseliński, Jerzy Wełna Seria: Anglica, 0860-5734, [Nr] 14 Strony zajęte przez pracę: S. 103-108 ISBN: 83-235-0142-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: ENG Słowa kluczowe: thatcheryzm ; społeczeństwo ; wartości ; epoka wiktoriańska ; Wielka Brytania Słowa kluczowe ang.: Thatcherism ; British society ; Victorian values Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
31/31
Nr opisu: 0000000513 Autorzy: Mariusz Ryszkowski. Tytuł pracy: Rola turystyki religijnej w aktualizacji potencjalności bytu ludzkiego Tytuł całości: W: Turystyka a religia / red. J. Bergier, J. Żbikowski Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2003 Strony zajęte przez pracę: S. 81-88 ISBN: 83-916235-2-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: turystyka ; turystyka religijna ; wartości ; pielgrzymka