AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: WIEDZA PRZEDMIOTOWA
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000037934
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Rola czytania w języku obcym i uczenia się z tekstu akademickiego w rozwijaniu wiedzy przedmiotowej
Tytuł całości: W: Materiały i media we współczesnej glottodydaktyce : wybrane zagadnienia / red. Danuta Gabryś-Barker, Ryszard Kalamarz, Maria Stec
Miejsce wydania: Kielce
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Rok wydania: 2018
Seria: Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 0208-6336, nr 3800
Strony zajęte przez pracę: S. 11-26
ISBN: 978-83-226-3595-7
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 0,7
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: czytanie ; modele czytania ; uczenie się z tekstu ; strategie czytania ; wiedza przedmiotowa

2/3
Nr opisu: 0000028298
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Umiejętność czytania jako podstawa efektywnego studiowania wiedzy przedmiotowej
Tytuł całości: W: Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe w Polsce : dokonania, stan obecny, perspektywy / red. Mieczysław Adamowicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 325-338
ISBN: 978-83-61044-03-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 40363
Liczba arkuszy: 1
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: czytanie ; umiejętność czytania ; strategia czytania ; praca z tekstem ; wiedza przedmiotowa ; szkoła wyższa
Uwaga: sygn. 15075 V.3 CZYT. ; 15076 V.3 CZYT.

3/3
Nr opisu: 0000026123
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Rola uczenia się z tekstu w budowaniu kompetencji jęszykowych oraz wiedzy przedmiotowej na kierunkach neofilologicznych
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 13-27
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 47318
Liczba arkuszy: 1,18
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: kompetencje językowe ; wiedza przedmiotowa ; czytanie ; modele czytania ; studia neofilologiczne
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Praca nad tekstem pisanym, w jego formie tradycyjnej lub elektronicznej stanowi znaczącą część aktywności studenta neofilologii, którego zadaniem jest - poza doskonaleniem umiejętności czytania i interpretowania tekstów obcojęzycznych - zrównoważony rozwój wszystkich sprawności językowych, a także opanowanie wiedzy w zakresie przedmiotów oferowanych w ramach studiów neofilologicznych. Studenci neofilologii stają przed ogromnym wyzwaniem, jakie wynika z intensyfikacji ekspozycji na język docelowy, związaną z wymogiem szybkiego osiągnięcia wysokiego poziomu biegłości językowej i jednoczesnego studiowania w tym języku przedmiotów takich jak: językoznawstwo ogólne, językoznawstwo stosowane, literatura i kultura danego kraju. Zadaniem nauczyciela akademickiego natomiast jest zapewnienie studentom takiego programu, który w sposób optymalny pozwoli im na rozwój umiejętności językowych oraz wybranych obszarów wiedzy, zapewniając efektywne łączenie tych celów, a nie ich rozdzielanie, co cechuje tradycyjnie konstruowane programy studiów neofilologicznych. W swoim artykule odwołam się do aktualnie prezentowanych poglądów oraz poszukiwań nowych rozwiązań w zakresie doskonalenia i wykorzystywania umiejętności czytania tekstów akademickich w kształceniu komunikacyjnych kompetencji językowych oraz w nabywaniu wiedzy w zakresie przedmiotów neofilologicznych. Nakreślone zostaną ważne postulaty dla podejmowania właściwych decyzji o charakterze praktycznym.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB