Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
WIEK WCZESNOSZKOLNY Liczba odnalezionych rekordów: 7
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Wpływ pandemii COVID-19 na sytuację społeczeństw wielu krajów, w tym Polski, jest bardzo duży i dotyczy szczególnie wzrostu liczby zgonów, pogorszenia stanu zdrowia obywateli, bankructw wielu firm, a także zamiany formy edukacji stacjonarnej na zdalną. Nowa sytuacja, niespotykana do tej pory, wymogła na rodzicach/opiekunach dzieci konieczność błyskawicznego przystosowania warunków domowych do potrzeb edukacji dziecka w formie zdalnej. Reorganizacji wymagały również dotychczasowe formy opieki nad dzieckiem. Niestety, konieczność łączenia obowiązków zawodowych rodziców/opiekunów z nową rzeczywistością edukacji zdalnej ujawniła wiele problemów i sytuacji trudnych. W związku z powyższym podjęto się organizacji badań w celu zdiagnozowania problemów rodziców/opiekunów, z jakimi musieli sobie radzić w czasie edukacji zdalnej, a także poznania ich oczekiwań. Badaniami objęto rodziców/opiekunów dzieci w wieku wczesnoszkolnym zamieszkałych w powiecie bialskim, włodawskim i parczewskim. Wyniki badań wykazały, że część rodziców miała trudności w zorganizowaniu opieki swoim dzieciom w czasie edukacji zdalnej, co skłania nie tylko do refleksji, ale i do poszukiwań nowych rozwiązań w tym zakresie. Streszczenie: The impact of the COVID-19 pandemic on the situation of the societies of many countries, including Poland, is very large and concerns, in particular, the increase in the number of deaths, deteriorating health of citizens, bankruptcies of many companies, but also the change from the form of residential to remote education. The new situation, unprecedented so far, forced parents/guardians of children to quickly adapt home conditions to the requirements of remote learning. The existing forms of childcare also required reorganization. Unfortunately, the necessity to combine the professional duties of parents/guardians with the new reality of remote learning revealed many problems and difficult situations. In connection with the above, research was done to diagnose the problems of parents/guardians that they had to deal with during remote education and to learn about their expectations. The research covered parents/guardians of early school age children living in the poviats of Biała Podlaska, Włodawa and Parczew. The results of the research showed that some parents had difficulties in organizing care for their children during remote education, which prompts not only reflection but also searching for new solutions in this field.
2/7
Nr opisu: 0000044484 Autorzy: Helena Konowaluk-Nikitin, Joanna Waszczuk, Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska. Tytuł pracy: Znaczenie zdrowia emocjonalnego w kontekście wychowania prozdrowotnego dziecka w wieku wczesnoszkolnym Tytuł równoległy: The significance of emotional health in the context of pro-health education of early-school children Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku, T. 1, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna / red. Anna Klim-Klimaszewska Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie Rok wydania: 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 153-158 ISBN: 978-83-66597-50-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: dzieci ; wiek wczesnoszkolny ; wychowanie prozdrowotne ; zdrowie emocjonalne ; zdrowy styl życia Słowa kluczowe ang.: early-school children ; parent ; emotional health ; health ; healthy lifestyle Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
3/7
Nr opisu: 0000042736 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel, Edyta Rafalska, Aleksandra Kruszewska. Tytuł pracy: Diagnozowanie umiejętności społecznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym : możliwości i ograniczenia w czasie pandemii Tytuł całości: W: Wieloaspektowość edukacji wczesnoszkolnej XXI wieku / red. nauk. Sabina Wieruszewska-Duraj Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 251-265 ISBN: 978-83-66597-14-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 1,2 Słowa kluczowe: dzieci ; obserwacja pedagogiczna ; pandemia ; rozwój społeczny ; umiejętności społeczne ; wiek wczesnoszkolny Słowa kluczowe ang.: child ; early school age ; pandemic ; pedagogical observaion ; social skills Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
4/7
Nr opisu: 0000042738 Autorzy: Helena Konowaluk-Nikitin, Joanna Waszczuk, Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska. Tytuł pracy: Socjalizacja konsumencka dzieci w wieku wczesnoszkolnym w rodzinie Tytuł całości: W: Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru / red. nauk. Ryszard F. Sadowski, Agata Kosieradzka-Federczyk, Agnieszka Klimska Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: KSAP Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 218-233 ISBN: 978-83-61713-26-5 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: dzieci ; konsumpcja ; rodzina ; socjalizacja ekonomiczna ; socjalizacja konsumencka ; wiek wczesnoszkolny Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
5/7
Nr opisu: 0000042735 Autorzy: Helena Konowaluk-Nikitin, Joanna Waszczuk, Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska. Tytuł pracy: Wychowanie ekonomiczne dzieci w środowisku rodzinnym Tytuł równoległy: Economic education of children in a family environment Tytuł całości: W: Wieloaspektowość edukacji wczesnoszkolnej XXI wieku / red. nauk. Sabina Wieruszewska-Duraj Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 135-150 ISBN: 978-83-66597-14-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: dzieci ; rodzina ; socjalizacja ekonomiczna ; wiek wczesnoszkolny ; wychowanie ekonomiczne Słowa kluczowe ang.: child ; early-school children ; economic education ; economic socialization ; family Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
6/7
Nr opisu: 0000040669 Autorzy: Helena Konowaluk-Nikitin, Joanna Waszczuk, Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska. Tytuł pracy: Nawyki prozdrowotne dzieci w wieku wczesnoszkolnym w opinii rodziców Tytuł pracy w innym języku: Pro-health habits of early school children, based on parents' opinion Tytuł całości: W: Współczesne idee w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : monografia wieloautorska / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Iveta Scholtzová Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie Rok wydania: 2020 Strony zajęte przez pracę: S. 377-386 ISBN: 978-83-66597-00-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: dzieci ; wiek wczesnoszkolny ; rodzice ; nawyki prozdrowotne ; wychowanie ; zdrowie Słowa kluczowe ang.: child ; early years ; parent ; pro-health habits ; upbringing ; health Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
7/7
Nr opisu: 0000040524 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Świadomość zdrowego odżywiania u dzieci w wieku wczesnoszkolnym a działania realizowane przez szkołę Tytuł równoległy: Healthy eating awareness among early school children and activities undertaken by schools Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2020, Vol. 15, no. 4 (58), s. 103--116 p-ISSN: 1896-2327 e-ISSN: 2353-7787 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 70.000 Słowa kluczowe: dzieci ; szkoła ; uczniowie ; wiek wczesnoszkolny ; zdrowie ; zdrowe odżywianie Słowa kluczowe ang.: children ; pupil ; primary school ; health ; healthy eating ; school https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1568 DOI: 10.35765/eetp.2020.1558.07 Streszczenie: Żyjemy w takich czasach, że świadomość znaczenia zdrowego odżywiania jako istotnego czynnika zdrowia jest już powszechnie wiadoma. Do zadań szkoły z racji pełnionej misji edukacyjnej i wychowawczej należy kształtowanie nawyków, zachowań i postaw promujących zdrowe odżywianie. Dlatego słuszne wydaje się podjęcie i przeprowadzenie badań wśród uczniów szkoły podstawowej w celu poznania ich świadomości w zakresie zdrowego odżywiania oraz działań realizowanych przez szkoły z edukacji żywieniowej. W części empirycznej artykułu zaprezentowano analizę wyników badań przeprowadzonych wśród uczniów klas drugich i trzecich (N=170) w kilku wybranych szkołach podstawowych na terenie Powiatu Bialskiego w woj. lubelskim. Dopełnieniem badań ilościowych były badania jakościowe przeprowadzone w formie indywidualnych wywiadów z 8 nauczycielami-wychowawcami uczniów klas objętych badaniem. Analiza i interpretacja uzyskanych wyników badań z jednej strony pokazała wysoki poziom wiedzy badanych uczniów w zakresie zdrowego odżywiania, na co w dużym stopniu mają wpływ atrakcyjne działania edukacyjne prowadzone przez nauczycieli, a z drugiej strony oceniła sposób odżywiania uczniów, który w wielu obszarach budzi niepokój i wymaga integracji z rodzinami. Streszczenie: In our times, the knowledge of good nutrition as an important health factor is an element of social awareness. One of the primary responsibilities of schools, which perform educational and didactic functions, is to increase this knowledge and develop habits and attitudes promoting healthy eating. Therefore, it seems advisable to undertake and conduct research among primary school students in order to learn about their awareness of healthy eating and about nutrition education activities undertaken by schools. In the empirical part of the article, there is an analysis of the findings of the research conducted among second- and third-graders (N=170) in selected primary schools across the Biała Podlaska district in the Lublin voivodeship. The quantitative research is complemented with the qualitative research in the form of individual interviews with eight form teachers responsible for the classes covered by the study. The analysis and interpretation of the results, on the one hand, indicated a high level of pupils' knowledge of good nutrition, which is largely influenced by the interesting educational activities conducted by the teachers. On the other hand, such analysis evaluated the pupils' diet which, in many aspects, gives rise to concern and requires integration with their families.