AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: WIELKOPOWIERZCHNIOWE OBIEKTY HANDLOWE
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000035472
Autorzy: Mieczysław Adamowicz.
Tytuł pracy: Handel wielkopowierzchniowy jako źródło zaspokajania potrzeb gospodarstw domowych na przykładzie miasta Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 1 (372), s. 133--145
p-ISSN: 0438-5403

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 12.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: handel detaliczny ; wielkopowierzchniowe obiekty handlowe ; centra handlowe ; handel w Białej Podlaskiej
Słowa kluczowe ang.: retailing ; large-format trade premises ; shopping centres ; trade in Biała Podlaska
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Streszczenie: The subject matter and the aim of the research are large-format commercial premises, trends in their development, and characteristics of the current situation on trade in Biala Podlaska. The author also undertook an attempt to define the purchasing behaviours and factor that shape behaviours of the products purchasers. The study contains a theoretical part concerning the trends of the development on retailing in Poland, worked out on the basis of the problem literatue, and an empirical part prepared on the grounds of surveys on a sample of 100 households from the territory of Biała Podlaska City. He also made use of the data related to the state and placement of trade network in the city. The study contains a description of the development of large-format retailing in Poland, large-format trade in Biala Podlaska as well as purchasing behaviours of the customers making their purchases, the conductive and negative factors for the development of large-format trade. In his conclusion, the author paid attention to the needs to adjust the retail network's functioning to the needs and preferences of city residents and the neighbouring areas as well as cross-border traffic with Belarus.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB