AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: WOLNOŚĆ KONSUMENCKA
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000037829
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Wolność konsumowania versus zniewolenie we współczesnym świecie konsumpcji
Tytuł równoległy: Freedom of consumption versus slavery in the contemporary world of consumption
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 31, s. 73--75
p-ISSN: 2300-5491
e-ISSN: 2449-948X

Uwagi: Numer specjalny. Tytuł tomu: Wolność - wartość nadrzędna w etyce, polityce i ekonomii.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wolność konsumencka ; zniewolenie ; konsumpcjonizm ; prawa konsumenta
Słowa kluczowe ang.: consumer freedom ; slavery ; consumerism ; consumer rights
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://kwartalnikrsk.pl/assets/rsk-specjalny-2018-filipiak-wolnosc-konsumowania-versus-zniewolenie.pdf
Streszczenie: Współczesny świat konsumpcji często wymyka się jednoznacznemu opisowi. Rola konsumenta jest jedną z wielu ról społecznych jednostki. We współczesnym społeczeństwie istnieją symptomy świadczące zarówno o występowaniu wolności konsumenckiej, jak i pewnego rodzaju oznaki zniewolenia. Warto przeanalizować świat konsumpcji biorąc pod uwagę perspektywę wolności konsumowania widocznej w przyjmowaniu różnorodnych stylów konsumpcji, czy też prawa wyboru. Istotny w tym aspekcie jest wpływ Internetu dającego szeroki wachlarz realizacji wolności w konsumpcji. Z drugiej strony mamy do czynienia z wieloma pozorami wolności, przejawiającymi się m.in. w postawach konsumpcjonistycznych, nadmiernej konsumpcji, hedonizmowi, gloryfikacji wartości materialistycznych, uzależnieniu od konsumpcji (zakupoholizm), przedmiotowym traktowaniu konsumenta.
Streszczenie: The contemporary world of consumption frequently eludes an unambiguous description. The role of the consumer is one of many social roles of an individual. Modern society is distinguished by symptoms of consumer freedom but also by signs of slavery among consumers. The world of consumption is worth analysing from the perspective of consumption freedom, visible in the assumption of various styles of consumption or in the right to choose. The impact of the Internet is an additional aspect which provides a wide range of freedom in consumption. On the other hand, multiple appearances of freedom are discernible in the consumer society. They are manifested in consumerist attitudes, excessive consumption, hedonism, glorification of materialist values, growing addiction to consumption (shopaholism), subjective treatment of the consumer.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB