AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: WYBÓR ZAWODU
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000044834
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Renáta Bernátová, Aleksandra Kruszewska.
Tytuł pracy: Świadomość wyboru kierunku studiów nauczycielskich. Analiza komparatywna motywów studentek z Polski, Czech i Słowacji
Tytuł pracy w innym języku: Awareness of choosing a teaching course of study. A comparative analysis of the motives of female students from Poland, the Czech Republic and Slovakia
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 248--260
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: motywy ; nauczyciel ; szkolnictwo wyższe ; wybór zawodu ; wychowanie przedszkolne ; zawód
Słowa kluczowe ang.: choosing a profession ; higher education ; motives ; pre-school education ; profession ; teacher
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Swiadomosc-wyboru-kierunku-studiow-nauczycielskich-Analiza-komparatywna-motywow-studentek,152258,0,1.html
DOI: 10/29316/rs/152258
Streszczenie: Nauczyciel wychowania przedszkolnego, to nauczyciel uczący dzieci w wieku 3-6 lat. Z uwagi na ten wiek, w którym kształtują się procesy poznawcze rzutujące na całe przyszłe życie dziecka, nauczyciel powinien wybrać ten zawód świadomie i powinien być do niego odpowiednio przygotowany. Celem podjętych badań empirycznych było ustalenie motywów, którymi kierują się obecnie studenci wybierając kształcenie nauczycielskie. Materiał i metody: Badania przeprowadzono wśród 230 studentek z trzech ośrodków uniwersyteckich w Polsce, Słowacji i Czechach. Z racji badanej problematyki i terenu badań posłużono się autorskim narzędziem badawczym, poprzedzonym badaniem pilotażowym i procesem jego walidacji. Wyniki: Badania dostarczyły faktów o podobieństwach i różnicach dotyczących okoliczności wyboru kształcenia nauczycielskiego. Studia pedagogiczne w większości wybierają kobiety ze wsi i małych miast. Wnioski: Wyniki badań pokazały, że zdecydowana większość badanych studentek wybiera studia nauczycielskie świadomie z przyczyn, które można uznać za pozytywne.
Streszczenie: In view of this age when cognitive processes affecting the whole future life of the child are formed, the teacher should choose this profession consciously and should be adequately prepared for it. The aim of the research undertaken was to determine the motives that currently guide students in choosing teacher. Material and methods: The study was conducted among 230 female students from three university centres in Poland, Slovakia and the Czech Republic. Due to the issue under study and the research area, an author's research tool was used, preceded by a pilot study and its validation process. Results: The research provided facts about similarities and differences regarding the circumstances of choosing teacher education. The majority of women from rural areas and small towns choose to study teaching. Conclusions: The results of the study showed that the vast majority of the female students surveyed choose teacher education deliberately for reasons that can be considered positive.

2/2
Nr opisu: 0000042552
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Motywy wyboru zawodu nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej przez studentki z terenu pogranicza polsko-białoruskiego
Tytuł równoległy: Reasons for Choosing the Profession of Preschool and Early School Teacher by the Female Students from the Poland-Belarus Borderland
Tytuł całości: W: Pedagogika akademicka w procesie zmian - troski, nadzieje, perspektywy / red. nauk. Joanna Ostrouch-Kamińska, Urszula Pulińska, Maria Radziszewska
Miejsce wydania: Olsztyn
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 141-153
ISBN: 978-83-8100-275-2
Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2021 r.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; nauczyciel ; pogranicze ; wybór zawodu ; wychowanie przedszkolne ; Białoruś ; Polska
Słowa kluczowe ang.: borderland ; choosing a profession ; early school ; preschool education ; teacher ; Belarus ; Poland

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB