AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: WYCHOWANIE FIZYCZNE
Liczba odnalezionych rekordów: 35



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/35
Nr opisu: 0000042874
Autorzy: Dominika Wysokińska.
Tytuł pracy: Rola nauczyciela wychowania fizycznego w kształtowaniu postaw osób z niepełnosprawnością wobec aktywności fizycznej
Tytuł pracy w innym języku: The role of physical education teacher in shaping people's attituted with disabilities towards physical activity
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, T. 15, nr 3, s. 131--140
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: aktywność ruchowa ; niepełnosprawność ; osoby dorosłe ; wychowanie fizyczne
Słowa kluczowe ang.: adults ; disability ; physical activity ; physical education
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/The-role-of-physical-education-teacher-in-shaping-people-s-attitudes-with-disabilities,140244,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/140244
Streszczenie: Celem badań była retrospektywna ocena roli nauczyciela wychowania fizycznego przez osoby dorosłe o różnym poziomie sprawności w kontekście aktualnego poziomu ich aktywności ruchowej. Materiał i metody: Badanie przeprowadzono w województwie lubelskim w losowo wybranych ośrodkach rekreacji ruchowej i publicznych zakładach opieki zdrowotnej. Wzięły w nim udział z dwie grupy osób: A - z trwałą niepełnosprawnością ruchową; B - systematycznie uprawiający rekreację fizyczną (łącznie 109 respondentów). W badaniu wykorzystano: Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej (IPAQ) - w wersji krótkiej, Skalę Złożonych Czynności Dnia Codziennego (IADL) oraz kwestionariusz ankiety. Wyniki: Połowa respondentów z niepełnosprawnością trwałą negatywnie oceniła swoje relacje z nauczycielem wychowania fizycznego w trakcie zajęć. Powodem niskiej oceny tych interakcji było poczucie braku poświęcanej uwagi i zainteresowania uczniem z niepełnosprawnością ze strony nauczyciela wychowania fizycznego. Wnioski: Postawa nauczyciela wychowania fizycznego i jego zaangażowanie w proces edukacji ucznia w kulturze fizycznej, jest jednym z czynników determinujących poziom jego aktywności ruchowej w życiu dorosłym.
Streszczenie: The study aimed to present retrospective assessment of the role of physical education teacher by adults with different levels of fitness in their current level of physical activity. Material and methods: The study was conducted in the Lubelskie country in randomly selected recreation centers and public health care facilities. Two groups of people took part in the study: A - with permanent physical disability and B - systematically practicing physical recreation (total of 109 respondents). The study used: International Physical Activity Questionnaires (IPAQ) - in a short version, The Lawton Instrumental Activities of Daily Living (IADL) Scale and a survey questionnaire. Results: Half of the respondents with permanent disability negatively assessed their relations with the PE teacher. The reason for that result was a sense of lack of attention and low interest of a PE teacher. Conclusions: The role of the PE teacher is important when shaping the level of student's physical activity.

2/35
Nr opisu: 0000039734
Autorzy: Anna Jadwiga Ławnik, Zofia Kubińska, Anna Pańczuk, Jolanta Danielewicz.
Tytuł pracy: Dziecko szkolne z cukrzycą typu 1 w opinii studentów wychowania fizycznego
Tytuł pracy w innym języku: A schoolchild with type 1 diabetes in the opinion of physical education students
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 14, nr 1, s. 43--52
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: cukrzyca typu 1 ; dzieci ; studenci ; szkoła ; wychowanie fizyczne
Słowa kluczowe ang.: child ; type 1 diabetes ; physical education ; school ; students
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Dziecko-szkolne-z-cukrzyca-typu-1-w-opinii-studentow-wychowania-fizycznego,119051,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/11051
Streszczenie: Streszczenie: Celem badań było poznanie wiedzy studentów wychowania fizycznego na temat: - cukrzycy typu 1, - sytuacji dziecka z cukrzycą typu 1 w szkole, - udziału dziecka z cukrzycą typu 1 w lekcjach wychowania fizycznego, - obowiązków nauczyciela wychowania fizycznego wobec ucznia z cukrzycą. Materiał i metody: Badania przeprowadzono w 2018r. wśród 92 studentów wychowania fizycznego kończących studia na AWF w Białej Podlaskiej. Zastosowano autorski kwestionariusz ankiety. Wyniki: Dane przedstawiają wiedzę badanych na tematy związane z uczniem chorym na cukrzycę typu 1. Wnioski: Wiedza badanych na temat cukrzycy typu 1 jest na niewystarczającym poziomie. Większość badanych zna sytuację i potrzeby chorego dziecka w szkole. Przekonanie, że dziecko z cukrzycą może uczestniczyć w lekcjach wychowania fizycznego zadeklarowała niespełna połowa studentów. Badani studenci uważają, że nauczyciel wychowania fizycznego powinien umieć zdiagnozować stany zagrażające zdrowiu ucznia z cukrzycą i udzielić mu pomocy oraz zachęcać go do systematycznego uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego.
Streszczenie: Introduction: The aim of the research was to examine the knowledge of physical education students about: type 1 diabetes, the situation of a child with type 1 diabetes in school, participation of a child with type 1 diabetes in physical education classes,the duties of a physical education teacher towards a student with diabetes. Material and method. The research was carried out in 2018 among 92 physical education students graduating from Physical Education Academy in Biała Podlaska. A proprietary questionnaire was used. Results. The data presents the knowledge of the respondents on the subjects related to a student with type 1 diabetes. Conclusions. The knowledge of respondents about type 1 diabetes is insufficient. Most respondents know the situation and needs of an ill child at school. The belief that a child with diabetes can participate in physical education classes was declared by less than half of the students. The respondents believe that a physical education teacher should be able to diagnose conditions that threaten the health of a student with diabetes and provide assistance and encourage him to participate systematically in physical education classes.

3/35
Nr opisu: 0000032652
Autorzy: Joanna Baj-Korpak, Ewa Jadwiga Stępień, Edyta Kozłowska, Małgorzata Anna Parafiniuk, Patryk Jurkowski.
Tytuł pracy: Aktywność fizyczna nauczycieli wychowania fizycznego bialskich szkół ponadgimnazjalnych
Tytuł równoległy: Physical activity of physical education teachers in upper-secondary schools in Biala Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 1 (11), s. 16--22
p-ISSN: 2081-1063

Uwagi: Artykuł ukazał się drukiem w 2016 r.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; IPAQ
Słowa kluczowe ang.: physical activity ; teacher ; physical education ; IPAQ
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://wswfit.com.pl/userfiles/Roczniki-WSWFiT-B-stok-I-kw.-2015.pdf
Streszczenie: Celem badań było okreslenie poziomu aktywności fizycznej nauczycieli wychowania fizycznego zatrudnionych w bialskich szkołach ponadgimnazjalnych. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem krótkiej wersji Międzynarodowego Kwestionariusza Aktywności Fizycznej IPAQ (International Physical Activity Questionnaire). Badaniem objęto 30 respondentów. Stwierdzono, że ankietowani nauczyciele w większości prezentowali umiarkowany poziom aktywności fizycznej.
Streszczenie: The aim of the research was to determine level of physical activity of physical education teachers employed in upper-secondary schools in Biala Podlaska. The method of diagnostic survey was applied with the use of the short version of the International Physical Activity Questionnaire IPAQ. The study involved 30 respondents. It was found that the majority of teachers surveyed presented a moderate level of physical activity.

4/35
Nr opisu: 0000030223
Autorzy: Zofia Kubińska, Dorota Marzena Tomczyszyn.
Tytuł pracy: Kompetencje promotora zdrowia wyzwaniem dla nauczycieli wychowania fizycznego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, T. 16, z. 2, s. 161--173
p-ISSN: 1507-9090

Uwagi: Streszcz. w j. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: kompetencje ; edukacja zdrowotna ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne
Słowa kluczowe ang.: competences ; health education ; physical education ; teachers
Uwaga: Czasopismo dostępne w Bibliotece PSW - egzemplarz z wymiany międzybibliotecznej
http://zsim.wszia.edu.pl/fizjoterapia/tom-xvi-zeszyt-2/#more-359

5/35
Nr opisu: 0000046110
Autorzy: Dominika Wysokińska.
Tytuł pracy: Wybrane aspekty organizacji wychowania fizycznego uczniów z niepełnosprawnością
Tytuł równoległy: Chosen aspects of the organization of physical education of students with disabilities
Tytuł całości: W: Aktywizacja osób z niepełnosprawnością : wybrane problemy medyczne i kultury fizycznej, T. 1 / red. nauk. Elżbieta Rutkowska, Maciej Płaszewski
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 182-193
ISBN: 978-83-61509-28-8
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: dziecko z niepełnosprawnością ; szkoła ; uczeń niepełnosprawny ; wychowanie fizyczne
Słowa kluczowe ang.: physical education ; school ; student with disability
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

6/35
Nr opisu: 0000026537
Autorzy: Zofia Kubińska, Barbara Bergier.
Tytuł pracy: Dbałość o zdrowie w opinii studentów wychowania fizycznego i zdrowia publicznego z uczelni w Białej Podlaskiej
Tytuł równoległy: Care for health in opinions of students of Physical Education and Public Health from colleges in Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2013, T. 19, nr 3, s. 251--254
p-ISSN: 2083-4543

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Index Copernicus: 5.890
Liczba znaków: 24141
Liczba arkuszy: 0,6
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: zachowania zdrowotne ; studenci ; wychowanie fizyczne ; zdrowie publiczne
Słowa kluczowe ang.: pro-health behaviour ; students ; physical education ; public health
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://monz.pl/abstracted.php?level=5&ICID=1075133
Streszczenie: Dbałość o zdrowie oraz zachowania zdrowotne to podstawowe zagadnienia edukacji i promocji zdrowia. Do ich kształtowania przyczynia się w największym stopniu rodzina, szkoła i środowisko rówieśników. Profesjonalne przekazywanie wiedzy i umiejętności zdrowotnych to zadanie wielu promotorów zdrowia, którzy realizują je w ramach różnych przedmiotów szkolnych na wszystkich etapach edukacji. Celem pracy jest ukazanie zachowań zdrowotnych podejmowanych, w ramach dbałości o zdrowie, przez studentów wychowania fizycznego i zdrowia publicznego, wskazanie wybranych przez nich osób, mających kwalifikacje i kompetencje promotora zdrowia oraz przedmiotów, na których przekazano im najwięcej wiedzy i umiejętności z edukacji i promocji zdrowia. W badaniach uczestniczyło 173 studentów wychowania fizycznego i 86 zdrowia publicznego, studiujących w Białej Podlaskiej na Wydziale Wychowania Fizycznego i Sportu oraz w Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II. W pracy posłużono się metodą sondażu diagnostycznego i zastosowano technikę ankietowania. Autorki pracy po przeprowadzeniu szczegółowej analizy danych liczbowych uzyskały wyniki badań, które umożliwiły sprecyzowanie trzech wniosków końcowych. Zdrowe żywienie i systematyczna aktywność fizyczna to najważniejsze zachowania zdrowotne praktykowane przez badanych, które służą przede wszystkim zdrowiu fizycznemu. Biologia i wychowanie fizyczne - zdaniem studentów wychowania fizycznego, zaś propedeutyka zdrowia publicznego i promocja zdrowia - według studentów zdrowia publicznego, to przedmioty, w ramach których w największym stopniu realizowano tematykę zdrowotną. Nauczyciele wychowania fizycznego, pedagodzy i profesjonalni edukatorzy zdrowia to według respondentów osoby z kwalifikacjami i kompetencjami edukatora i promotora zdrowia.
Streszczenie: Care for health and pro-health behaviour are the basic issues of education and health promotion. Family, school and the milieu of peers contribute greatly to shaping the attitude. Professional passing of knowledge on health and exercise skills is a task of many promoters who perform it as a part of the teaching of school subjects to students at all stages of education. The aim of the paper is to show the pro-health behaviour taken up by students studying Physical Education and Public Health as a part of the care for health, pointing to the competent promoters who have proper qualifications for education and health promotion, and the subjects which provide the most knowledge and skills on education and health promotion. In the research participated 173 students of Physical Education and 86 students of Public Health. The students were attending the Department of Physical Education and Sports in Biała Podlaska, Poland, and the Pope John Paul II School of Higher Education in Biała Podlaska, Poland. In the study, the authors used the diagnostic survey method and questionnaire technique. The authors, having analyzed in detail the numeric data, obtained the findings which allowed them to arrive at the following conclusions, that good nutrition and systematic physical activity are the most important factors of pro-health behaviour practiced by the studied which, first of all, serve to improve physical health. Biology and Physical Education, according to the teachers, are the introduction to Public Health and Health Promotion, and according to Public Health students, are the subjects during which, to the greatest degree, theory is put into practice. The PE teachers, professional health educators, according to the surveyed, are the persons having the qualifications and competence to be educators and promoters of health.

7/35
Nr opisu: 0000027307
Autorzy: Zofia Kubińska.
Tytuł monografii: Koordynator edukacji zdrowotnej w szkole w opinii nauczycieli wychowania fizycznego
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony: 129 s., il., 24 cm
Seria: Monografie i Rozprawy, nr 1
ISBN: 978-83-61044-98-7
Uwagi: Streszcz. ang. Bibliogr. s. 117-125.
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Liczba arkuszy: 6,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja zdrowotna ; kultura zdrowotna ; wychowanie fizyczne ; nauczyciel ; edukator zdrowia ; szkoła ; Biała Podlaska (woj. lubelskie)
Uwaga: sygn. 14118 XVIII CZYT. ; 14119 XVIII CZYT.
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

8/35
Nr opisu: 0000024037
Autorzy: Barbara Bergier, Agata Flisiak, Magdalena Flisiak.
Tytuł pracy: Physical education classess with the schoolgirls of Biała Podlaska schools
Tytuł równoległy: Lekcje wychowania fizycznego z dziewczętami bialskich szkół
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2012, Vol. 19, no 2, p. 141--150
p-ISSN: 1899-1998

Uwagi: Art. w jęz. ang. i pol.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Index Copernicus: 5.830
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; dziewczęta ; nauczyciel
Słowa kluczowe ang.: schoolgirls ; adolescence ; physical education ; teacher
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://pjst.awf-bp.edu.pl/download/Pol_J_Sport_Tourism_19_pp141-150.pdf

9/35
Nr opisu: 0000046109
Autorzy: Dominika Wysokińska.
Tytuł pracy: Szkolne wychowanie fizyczne w opinii dzieci z trwałą niepełnosprawnością
Tytuł całości: W: Aktywność ruchowa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej / red. Maria Bilska, Renata Golanko, Agnieszka Kędra
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2012
Seria: Monografia
Strony zajęte przez pracę: S. 207-222
ISBN: 978-83-61509-19-6
Uwagi: Tekst dostępny w jęz. ang. s. 213-225.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: aktywność ruchowa ; dziecko z niepełnosprawnością ; niepełnosprawność ; szkoła ; wychowanie fizyczne
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

10/35
Nr opisu: 0000021635
Autorzy: Janusz Gałecki, Tadeusz Zaradkiewicz, Barbara Bergier.
Tytuł pracy: Activities of physical education teachers in the process of forming motor skills of the students
Tytuł równoległy: Czynności nauczyciela wychowania fizycznego w procesie kształtowania umiejętności ruchowych uczniów
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2011, T. 18, nr 1, s. 33--44
p-ISSN: 1899-1998

Uwagi: Art. w jęz. ang. i pol.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczniowie ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; nauczanie ruchu
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://pjst.awf-bp.edu.pl/download/Pol_J_Sport_Tourism_18_pp33-44.pdf

11/35
Nr opisu: 0000026064
Autorzy: Zofia Kubińska, Jolanta Danielewicz, Barbara Bergier.
Tytuł pracy: Edukacja zdrowotna i sportowa w procesie wychowania fizycznego
Tytuł całości: W: Efekty kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej : jubileusze prof. dr hab. Jana Ślężyńskiego - 80-lecie urodzin, 60-lecie pracy naukowo-pedagogicznej, 40-lecie zatrudnienia w katowickiej AWF / red. J. Ślężyński
Miejsce wydania: Katowice
Wydawca: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki
Rok wydania: 2011
Strony zajęte przez pracę: S. 389-399
ISBN: 978-83-60841-68-6
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja zdrowotna ; wychowanie fizyczne ; trening sportowy
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

12/35
Nr opisu: 0000026063
Autorzy: Barbara Bergier, Zofia Kubińska.
Tytuł pracy: Zdrowie i integracja w edukacji fizycznej wczesnoszkolnej
Tytuł całości: W: Efekty kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej : jubileusze prof. dr hab. Jana Ślężyńskiego - 80-lecie urodzin, 60-lecie pracy naukowo-pedagogicznej, 40-lecie zatrudnienia w katowickiej AWF / red. J. Ślężyński
Miejsce wydania: Katowice
Wydawca: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki
Rok wydania: 2011
Strony zajęte przez pracę: S. 379-388
ISBN: 978-83-60841-68-6
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 18242
Słowa kluczowe: zdrowie ; edukacja zdrowotna ; wychowanie fizyczne ; edukacja wczesnoszkolna
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

13/35
Nr opisu: 0000020520
Autorzy: Zofia Kubińska.
Tytuł pracy: Nauczyciel wychowania fizycznego promotorem zdrowia?
Tytuł całości: W: Wychowanie fizyczne i sport w szkole / red. Z. Szaleniec, J. Bergier
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Kancelaria Senatu
Rok wydania: 2010
Seria: Problemy Nauki i Wychowania
Strony zajęte przez pracę: S. 50-58
ISBN: 978-83-60995-63-1
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; promocja zdrowia
Uwaga: sygn. 11847 XIX CZYT.

14/35
Nr opisu: 0000026062
Autorzy: Tadeusz Zaradkiewicz, Wiesław Lech Kurpeta, Barbara Bergier.
Tytuł pracy: Teaching movement - views of physical education teachers
Tytuł pracy w innym języku: Nauczanie ruchu - poglądy nauczycieli wychowania fizycznego
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2010, Vol. 17, no. 2, p. 97--104
p-ISSN: 1899-1998

Uwagi: Art. w jęz. ang. i pol.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: umiejętności ruchowe ; nauczanie ; wychowanie fizyczne ; nauczyciel ; młodzież ; szkoła ponadgimnazjalna
Słowa kluczowe ang.: fitness skills ; physical education ; teacher ; students ; senior high school
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://pjst.awf-bp.edu.pl/download/Pol_J_Sport_Tourism_17_pp97-104.pdf

15/35
Nr opisu: 0000020772
Autorzy: Zbigniew Szaleniec, Józef Bergier.
Tytuł monografii: Wychowanie fizyczne i sport w szkole / red. Z. Szaleniec, J. Bergier
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Kancelaria Senatu
Rok wydania: 2010
Strony: 153 s., il., 30 cm
Seria: Problemy Nauki i Wychowania
ISBN: 978-83-60995-63-1
Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor)
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; sport ; edukacja zdrowotna ; promocja zdrowia ; szkoła
Uwaga: sygn. 11847 XIX CZYT.
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

16/35
Nr opisu: 0000017478
Autorzy: Barbara Bergier, Dorota Gajewska-Moś.
Tytuł pracy: Overcoming educational difficulties at classes of physical education in the opinion of teachers, pedagogues and headmasters of junior high school
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2009, Vol. 3, s. 225--242
p-ISSN: 1899-1025

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; wychowanie ; nauczyciel ; uczeń ; gimnazjum
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/bergier_gajewska_mos.pdf

17/35
Nr opisu: 0000026059
Autorzy: Barbara Bergier, Janusz Gałecki, Ewa Litwiniuk, Tadeusz Zaradkiewicz.
Tytuł pracy: Realization of the process of teaching motor skills to high school students of Lublin province
Tytuł równoległy: Realizacja procesu nauczania umiejętności ruchowych młodzieży szkół ponadgimnazjalnych Lubelszczyzny
Tytuł całości: W: Współczesne tendencje w wychowaniu fizycznym i sporcie = Contemporary trends in physical education and sport / pod red. J. Urniaża
Miejsce wydania: Olsztyn
Wydawca: Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego
Rok wydania: 2009
Strony zajęte przez pracę: S. 33-48
ISBN: 978-83-89067-59-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: umiejętności ruchowe ; wychowanie fizyczne ; nauczanie ; lekcja wf ; szkoła ponadgimnazjalna
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

18/35
Nr opisu: 0000028664
Autorzy: Jolanta Danielewicz, Zofia Kubińska.
Tytuł pracy: Edukacja zdrowotna i olimpijska dylematem nauczyciela wychowania fizycznego według studentów Zamiejscowego Wydziału Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej
Tytuł całości: W: Kultura fizyczna i zdrowotna współczesnego człowieka : teoretyczne podstawy i praktyczne implikacje / red. A. Kaźmierczak, A. Maszorek-Szymala, E. Dębowska
Miejsce wydania: Łódź
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2008
Strony zajęte przez pracę: S. 132-139
ISBN: 978-83-7525-218-7
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja zdrowotna ; edukacja olimpijska ; wychowanie fizyczne

19/35
Nr opisu: 0000016806
Autorzy: Barbara Bergier, Dorota Gajewska-Moś.
Tytuł pracy: Przyczyny trudności wychowawczych występujących podczas lekcji wychowania fizycznego w opinii nauczycieli, pedagogów i dyrektorów szkół gimnazjalnych Zamościa
Tytuł równoległy: Causes of educational problems appearing during physical education classes in the opinion of teachers, educationalists and head teachers of lower secondary schools in Zamość
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2008, T. 2, s. 69--83
p-ISSN: 1899-1025

Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: trudności wychowawcze ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; gimnazjum ; Zamość (woj. lubelskie)
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/ii_5_bergier_gajewska_mo.pdf

20/35
Nr opisu: 0000016444
Autorzy: Barbara Bergier, Dorota Gajewska-Moś.
Tytuł pracy: Trudności wychowawcze podczas lekcji wychowania fizycznego w opinii nauczycieli, pedagogów szkolnych i dyrektorów gimnazjów w Zamościu
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2007, T. 14, s. 21--32
p-ISSN: 1425-3259

Uwagi: Streszcz. w jęz. ang
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 1.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: trudności wychowawcze ; lekcja wf ; wychowanie fizyczne ; gimnazjum
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

21/35
Nr opisu: 0000007519
Autorzy: Krzysztof Litwiniuk, Marian Jan Stelmach.
Tytuł pracy: Biała szkoła jako przykład promocji aktywnego stylu życia wśród młodzieży szkolnej
Tytuł całości: W: Teoria i praktyka rekreacji ruchowej / red. D. Nałęcka, M. Bytniewski
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2006
Strony zajęte przez pracę: S. 81-86
ISBN: 83-923366-6-6
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: młodzież ; wychowanie fizyczne ; aktywność fizyczna

22/35
Nr opisu: 0000020651
Autorzy: Helena Konowaluk.
Tytuł pracy: Rola szkoły w wychowaniu do czasu wolnego
Tytuł całości: W: Zabavy i gul'ni u~70 kul'tury pravâdzennâ vol'naga času sel'skaga nasel'nictva : zbornik navukovyh artikulau~70 / red. B.Â. Bužyn'ski, A.S. Galenka, Ul. P. Lûkevič
Miejsce wydania: Brèst
Wydawca: Brèscki dzâržau~70ny universitèt imâ A.S. Puškina
Rok wydania: 2006
Strony zajęte przez pracę: S. 184-187
ISBN: 985-473-194-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: szkoła ; wychowanie ; czas wolny ; wychowanie fizyczne
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

23/35
Nr opisu: 0000020280
Autorzy: Barbara Bergier, Anna Pańczuk.
Tytuł pracy: Nauczyciel wychowania fizycznego animatorem zdrowego stylu życia w opinii studentów II i III roku studiów stacjonarnych Zamiejscowego Wydziału Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej
Tytuł równoległy: Physical Education teacher as an animator of a healthy lifestyle in the opinion of II and III-year students of the Academy of Physical Education of Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2005, Vol. LX, Suppl. XVI, nr 1, s. 93--97
p-ISSN: 0066-2240

Uwagi: Tytuł suplementu: Promocja zdrowia w hierarchii wartości. Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Lublin, 25-27 maja 2005.
Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w suplemencie polskim
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; styl życia ; promocja zdrowia ; aktywność ruchowa
Uwaga: sygn. P.3561 XVIII CZYT.
http://www.neurocentrum.pl/biblioteka/promocja_zdrowia/tom1/bergier_b.pdf

24/35
Nr opisu: 0000001265
Autorzy: Andrzej Jan Soroka.
Tytuł pracy: Wykorzystanie stretchingu w lekcjach wychowania fizycznego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2005, nr 11, s. 18--20
p-ISSN: 0867-7697

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: stretching ; sprawność fizyczna ; wychowanie fizyczne
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

25/35
Nr opisu: 0000020227
Autorzy: Mieczysław Bytniewski, Władysław Kudelski, Joanna Prymak.
Tytuł pracy: Promocja zdrowia poprzez aktywność ruchową
Tytuł równoległy: Health promotion by means of physical activity
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2004, Vol. LIX, Suppl. XIV, nr 1, s. 272--27
p-ISSN: 0066-2240

Uwagi: Tytuł suplementu: Promocja zdrowia rodziny.Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Lublin, 29-30 maja 2004.
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: promocja zdrowia ; aktywność ruchowa ; kultura fizyczna ; wychowanie fizyczne ; wytrzymałość krążeniowo-oddechowa ; bieg wahadłowy ; test Eurofit
http://www.neurocentrum.pl/biblioteka/zdrowie_rodziny/tom1/bytniewski2.pdf

26/35
Nr opisu: 0000002014
Autorzy: Dominik Dąbrowski.
Tytuł pracy: Gry i zabawy ruchowe w kształceniu zintegrowanym
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2003, nr 6, s. 21--22
p-ISSN: 0867-7697

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: gry ruchowe ; zabawy ruchowe ; nauczanie zintegrowane ; wychowanie fizyczne

27/35
Nr opisu: 0000026317
Autorzy: Józef Bergier, Barbara Bergier.
Tytuł właściwy: Physical fitness of girls aged 7-14 years attending traditional classes and those with the increased number of physical education lessons (continuous research)
Tytuł całości [typ dokumentu]: W: Telesná výchova a šport v tretom tisícročí [Dokument elektroniczny] : elektronický zborník Medzinárodnej vedeckiej konferencie 26-27.06.2003 Prešov
Miejsce wydania: Prešov : Pres31ovská Univerzita, 2003
Lokalizacja w obrębie dok. macierzystego: S. 295-299 ; [súbory na CD vo formáte PDF otvára Adobe Acrobat Reader]
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; lekcja wf ; sprawność fizyczna ; dziewczęta ; wiek szkolny
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

28/35
Nr opisu: 0000023928
Autorzy: Zofia Kubińska, Barbara Bergier.
Tytuł pracy: Postawy nauczycieli wychowania fizycznego wobc reformy edukacji
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2002, T. 9, s. 301-310
p-ISSN: 1425-3259

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; reforma oświaty ; postawa
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

29/35
Nr opisu: 0000026296
Autorzy: Barbara Bergier.
Tytuł pracy: Wychowanie fizyczne w edukacji zintegrowanej
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2001, nr 3, s. wkł. 2-3
p-ISSN: 0860-8075

Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 1.000
Index Copernicus: 1.620
Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; nauczanie zintegrowane

30/35
Nr opisu: 0000026294
Autorzy: Barbara Bergier, Rafał Maciejewicz.
Tytuł pracy: Aktywność ruchowa dziewcząt z wybranych klas szkoły podstawowej i ponadpodstawowej w różnych typach lekcji wychowania fizycznego
Tytuł całości: W: Lekcja wychowania fizycznego : materiały XXVI Konferencji Naukowo-Metodycznej AWF w Poznaniu, 21 listopad 1997 r. / red. Michał Bronikowski, Radosław Muszkieta, Teresa Olejniczak
Miejsce wydania: Poznań
Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu
Rok wydania: 1998
Strony zajęte przez pracę: S. 62-74
ISBN: 83-86336-54-4
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; lekcja wf ; aktywność ruchowa ; dziewczęta ; szkoła podstawowa ; szkoła średnia

31/35
Nr opisu: 0000026318
Autorzy: Barbara Bergier, Józef Bergier.
Tytuł pracy: Verschiedene Aspekte der Effektivität der Sportstunden
Tytuł całości: W: Zborník z Medzinárodnej vedeckej konferencie "Telesný rozvoj a pohybová výkonnost detí a mládeže" Prešov 7-9. Novembra 1996 Slovakia = Sammelband herausgeeben anläBlich der Internationalen wissenschaftlichen Konferenz zum thema "Korperentwicklung und Bewegungsleistungsfahigkeit der Kinder und der Jugend" = Proceedings of the International Scientific Conference "Physical Development and Motor Performance od Children and Youth" / ed. by Milan Turek
Miejsce wydania: Prešov
Wydawca: Vedecká Spoločnost pre Telesnú Výchovu a Šport VýchodoslovenskáPobočka Prešov
Rok wydania: 1997
Strony zajęte przez pracę: S. 382-384
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Język publikacji: GER
Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; lekcja wf ; efektywność

32/35
Nr opisu: 0000026290
Autorzy: Barbara Bergier, Józef Bergier.
Tytuł pracy: Nowe przyrządy i przybory ("kombisystem" i "kombikwadrat") w zajęciach sportowych uczniów
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 1996, nr 12, s. 27--29
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; zajęcia sportowe ; sprzęt sportowy
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

33/35
Nr opisu: 0000026292
Autorzy: Barbara Bergier, Grzegorz Maluchnik.
Tytuł pracy: Wybrane aspekty efektywności lekcji wychowania fizycznego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 1996, nr 2, s. 18--21
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; lekcja wf ; efektywność
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

34/35
Nr opisu: 0000026286
Autorzy: Barbara Bergier, Grzegorz Maluchnik.
Tytuł pracy: Wybrane aspekty efektywności lekcji wychowania fizycznego
Tytuł całości: W: Przeglądowa Konferencja Naukowa AWF'95 Warszawa 11-14 grudnia 1995 rok
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego
Rok wydania: 1995
Strony zajęte przez pracę: S. 124
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: streszczenie zjazdowe polskie (książka streszczeń)
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; lekcja wf ; efektywność

35/35
Nr opisu: 0000026285
Autorzy: Barbara Bergier, Józef Bergier.
Tytuł pracy: Sport - Tester jako narzędzie kontroli intensywności lekcji wychowania fizycznego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 1993, nr 4, s. 13--14
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: lekcja wf ; wychowanie fizyczne ; intensyfikacja ; sport-tester
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB