Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
WYCHOWANIE FIZYCZNE Liczba odnalezionych rekordów: 35
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Celem badań była retrospektywna ocena roli nauczyciela wychowania fizycznego przez osoby dorosłe o różnym poziomie sprawności w kontekście aktualnego poziomu ich aktywności ruchowej. Materiał i metody: Badanie przeprowadzono w województwie lubelskim w losowo wybranych ośrodkach rekreacji ruchowej i publicznych zakładach opieki zdrowotnej. Wzięły w nim udział z dwie grupy osób: A - z trwałą niepełnosprawnością ruchową; B - systematycznie uprawiający rekreację fizyczną (łącznie 109 respondentów). W badaniu wykorzystano: Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej (IPAQ) - w wersji krótkiej, Skalę Złożonych Czynności Dnia Codziennego (IADL) oraz kwestionariusz ankiety. Wyniki: Połowa respondentów z niepełnosprawnością trwałą negatywnie oceniła swoje relacje z nauczycielem wychowania fizycznego w trakcie zajęć. Powodem niskiej oceny tych interakcji było poczucie braku poświęcanej uwagi i zainteresowania uczniem z niepełnosprawnością ze strony nauczyciela wychowania fizycznego. Wnioski: Postawa nauczyciela wychowania fizycznego i jego zaangażowanie w proces edukacji ucznia w kulturze fizycznej, jest jednym z czynników determinujących poziom jego aktywności ruchowej w życiu dorosłym. Streszczenie: The study aimed to present retrospective assessment of the role of physical education teacher by adults with different levels of fitness in their current level of physical activity. Material and methods: The study was conducted in the Lubelskie country in randomly selected recreation centers and public health care facilities. Two groups of people took part in the study: A - with permanent physical disability and B - systematically practicing physical recreation (total of 109 respondents). The study used: International Physical Activity Questionnaires (IPAQ) - in a short version, The Lawton Instrumental Activities of Daily Living (IADL) Scale and a survey questionnaire. Results: Half of the respondents with permanent disability negatively assessed their relations with the PE teacher. The reason for that result was a sense of lack of attention and low interest of a PE teacher. Conclusions: The role of the PE teacher is important when shaping the level of student's physical activity.
2/35
Nr opisu: 0000039734 Autorzy: Anna Jadwiga Ławnik, Zofia Kubińska, Anna Pańczuk, Jolanta Danielewicz. Tytuł pracy: Dziecko szkolne z cukrzycą typu 1 w opinii studentów wychowania fizycznego Tytuł pracy w innym języku: A schoolchild with type 1 diabetes in the opinion of physical education students Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2020, T. 14, nr 1, s. 43--52 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: cukrzyca typu 1 ; dzieci ; studenci ; szkoła ; wychowanie fizyczne Słowa kluczowe ang.: child ; type 1 diabetes ; physical education ; school ; students http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Dziecko-szkolne-z-cukrzyca-typu-1-w-opinii-studentow-wychowania-fizycznego,119051,0,1.html DOI: 10.29316/rs/11051 Streszczenie: Streszczenie: Celem badań było poznanie wiedzy studentów wychowania fizycznego na temat: - cukrzycy typu 1, - sytuacji dziecka z cukrzycą typu 1 w szkole, - udziału dziecka z cukrzycą typu 1 w lekcjach wychowania fizycznego, - obowiązków nauczyciela wychowania fizycznego wobec ucznia z cukrzycą. Materiał i metody: Badania przeprowadzono w 2018r. wśród 92 studentów wychowania fizycznego kończących studia na AWF w Białej Podlaskiej. Zastosowano autorski kwestionariusz ankiety. Wyniki: Dane przedstawiają wiedzę badanych na tematy związane z uczniem chorym na cukrzycę typu 1. Wnioski: Wiedza badanych na temat cukrzycy typu 1 jest na niewystarczającym poziomie. Większość badanych zna sytuację i potrzeby chorego dziecka w szkole. Przekonanie, że dziecko z cukrzycą może uczestniczyć w lekcjach wychowania fizycznego zadeklarowała niespełna połowa studentów. Badani studenci uważają, że nauczyciel wychowania fizycznego powinien umieć zdiagnozować stany zagrażające zdrowiu ucznia z cukrzycą i udzielić mu pomocy oraz zachęcać go do systematycznego uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego. Streszczenie: Introduction: The aim of the research was to examine the knowledge of physical education students about: type 1 diabetes, the situation of a child with type 1 diabetes in school, participation of a child with type 1 diabetes in physical education classes,the duties of a physical education teacher towards a student with diabetes. Material and method. The research was carried out in 2018 among 92 physical education students graduating from Physical Education Academy in Biała Podlaska. A proprietary questionnaire was used. Results. The data presents the knowledge of the respondents on the subjects related to a student with type 1 diabetes. Conclusions. The knowledge of respondents about type 1 diabetes is insufficient. Most respondents know the situation and needs of an ill child at school. The belief that a child with diabetes can participate in physical education classes was declared by less than half of the students. The respondents believe that a physical education teacher should be able to diagnose conditions that threaten the health of a student with diabetes and provide assistance and encourage him to participate systematically in physical education classes.
3/35
Nr opisu: 0000032652 Autorzy: Joanna Baj-Korpak, Ewa Jadwiga Stępień, Edyta Kozłowska, Małgorzata Anna Parafiniuk, Patryk Jurkowski. Tytuł pracy: Aktywność fizyczna nauczycieli wychowania fizycznego bialskich szkół ponadgimnazjalnych Tytuł równoległy: Physical activity of physical education teachers in upper-secondary schools in Biala Podlaska Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, nr 1 (11), s. 16--22 p-ISSN: 2081-1063 Uwagi: Artykuł ukazał się drukiem w 2016 r. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; IPAQ Słowa kluczowe ang.: physical activity ; teacher ; physical education ; IPAQ Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://wswfit.com.pl/userfiles/Roczniki-WSWFiT-B-stok-I-kw.-2015.pdf Streszczenie: Celem badań było okreslenie poziomu aktywności fizycznej nauczycieli wychowania fizycznego zatrudnionych w bialskich szkołach ponadgimnazjalnych. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem krótkiej wersji Międzynarodowego Kwestionariusza Aktywności Fizycznej IPAQ (International Physical Activity Questionnaire). Badaniem objęto 30 respondentów. Stwierdzono, że ankietowani nauczyciele w większości prezentowali umiarkowany poziom aktywności fizycznej. Streszczenie: The aim of the research was to determine level of physical activity of physical education teachers employed in upper-secondary schools in Biala Podlaska. The method of diagnostic survey was applied with the use of the short version of the International Physical Activity Questionnaire IPAQ. The study involved 30 respondents. It was found that the majority of teachers surveyed presented a moderate level of physical activity.
4/35
Nr opisu: 0000030223 Autorzy: Zofia Kubińska, Dorota Marzena Tomczyszyn. Tytuł pracy: Kompetencje promotora zdrowia wyzwaniem dla nauczycieli wychowania fizycznego Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, T. 16, z. 2, s. 161--173 p-ISSN: 1507-9090 Uwagi: Streszcz. w j. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: kompetencje ; edukacja zdrowotna ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne Słowa kluczowe ang.: competences ; health education ; physical education ; teachers Uwaga: Czasopismo dostępne w Bibliotece PSW - egzemplarz z wymiany międzybibliotecznej http://zsim.wszia.edu.pl/fizjoterapia/tom-xvi-zeszyt-2/#more-359
5/35
Nr opisu: 0000046110 Autorzy: Dominika Wysokińska. Tytuł pracy: Wybrane aspekty organizacji wychowania fizycznego uczniów z niepełnosprawnością Tytuł równoległy: Chosen aspects of the organization of physical education of students with disabilities Tytuł całości: W: Aktywizacja osób z niepełnosprawnością : wybrane problemy medyczne i kultury fizycznej, T. 1 / red. nauk. Elżbieta Rutkowska, Maciej Płaszewski Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2014 Strony zajęte przez pracę: S. 182-193 ISBN: 978-83-61509-28-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: dziecko z niepełnosprawnością ; szkoła ; uczeń niepełnosprawny ; wychowanie fizyczne Słowa kluczowe ang.: physical education ; school ; student with disability Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
6/35
Nr opisu: 0000026537 Autorzy: Zofia Kubińska, Barbara Bergier. Tytuł pracy: Dbałość o zdrowie w opinii studentów wychowania fizycznego i zdrowia publicznego z uczelni w Białej Podlaskiej Tytuł równoległy: Care for health in opinions of students of Physical Education and Public Health from colleges in Biała Podlaska Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2013, T. 19, nr 3, s. 251--254 p-ISSN: 2083-4543 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Index Copernicus: 5.890 Liczba znaków: 24141 Liczba arkuszy: 0,6 Praca recenzowana Słowa kluczowe: zachowania zdrowotne ; studenci ; wychowanie fizyczne ; zdrowie publiczne Słowa kluczowe ang.: pro-health behaviour ; students ; physical education ; public health Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://monz.pl/abstracted.php?level=5&ICID=1075133 Streszczenie: Dbałość o zdrowie oraz zachowania zdrowotne to podstawowe zagadnienia edukacji i promocji zdrowia. Do ich kształtowania przyczynia się w największym stopniu rodzina, szkoła i środowisko rówieśników. Profesjonalne przekazywanie wiedzy i umiejętności zdrowotnych to zadanie wielu promotorów zdrowia, którzy realizują je w ramach różnych przedmiotów szkolnych na wszystkich etapach edukacji. Celem pracy jest ukazanie zachowań zdrowotnych podejmowanych, w ramach dbałości o zdrowie, przez studentów wychowania fizycznego i zdrowia publicznego, wskazanie wybranych przez nich osób, mających kwalifikacje i kompetencje promotora zdrowia oraz przedmiotów, na których przekazano im najwięcej wiedzy i umiejętności z edukacji i promocji zdrowia. W badaniach uczestniczyło 173 studentów wychowania fizycznego i 86 zdrowia publicznego, studiujących w Białej Podlaskiej na Wydziale Wychowania Fizycznego i Sportu oraz w Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II. W pracy posłużono się metodą sondażu diagnostycznego i zastosowano technikę ankietowania. Autorki pracy po przeprowadzeniu szczegółowej analizy danych liczbowych uzyskały wyniki badań, które umożliwiły sprecyzowanie trzech wniosków końcowych. Zdrowe żywienie i systematyczna aktywność fizyczna to najważniejsze zachowania zdrowotne praktykowane przez badanych, które służą przede wszystkim zdrowiu fizycznemu. Biologia i wychowanie fizyczne - zdaniem studentów wychowania fizycznego, zaś propedeutyka zdrowia publicznego i promocja zdrowia - według studentów zdrowia publicznego, to przedmioty, w ramach których w największym stopniu realizowano tematykę zdrowotną. Nauczyciele wychowania fizycznego, pedagodzy i profesjonalni edukatorzy zdrowia to według respondentów osoby z kwalifikacjami i kompetencjami edukatora i promotora zdrowia. Streszczenie: Care for health and pro-health behaviour are the basic issues of education and health promotion. Family, school and the milieu of peers contribute greatly to shaping the attitude. Professional passing of knowledge on health and exercise skills is a task of many promoters who perform it as a part of the teaching of school subjects to students at all stages of education. The aim of the paper is to show the pro-health behaviour taken up by students studying Physical Education and Public Health as a part of the care for health, pointing to the competent promoters who have proper qualifications for education and health promotion, and the subjects which provide the most knowledge and skills on education and health promotion. In the research participated 173 students of Physical Education and 86 students of Public Health. The students were attending the Department of Physical Education and Sports in Biała Podlaska, Poland, and the Pope John Paul II School of Higher Education in Biała Podlaska, Poland. In the study, the authors used the diagnostic survey method and questionnaire technique. The authors, having analyzed in detail the numeric data, obtained the findings which allowed them to arrive at the following conclusions, that good nutrition and systematic physical activity are the most important factors of pro-health behaviour practiced by the studied which, first of all, serve to improve physical health. Biology and Physical Education, according to the teachers, are the introduction to Public Health and Health Promotion, and according to Public Health students, are the subjects during which, to the greatest degree, theory is put into practice. The PE teachers, professional health educators, according to the surveyed, are the persons having the qualifications and competence to be educators and promoters of health.
7/35
Nr opisu: 0000027307 Autorzy: Zofia Kubińska. Tytuł monografii: Koordynator edukacji zdrowotnej w szkole w opinii nauczycieli wychowania fizycznego Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2013 Strony: 129 s., il., 24 cm Seria: Monografie i Rozprawy, nr 1 ISBN: 978-83-61044-98-7 Uwagi: Streszcz. ang. Bibliogr. s. 117-125. Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 20.000 Liczba arkuszy: 6,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja zdrowotna ; kultura zdrowotna ; wychowanie fizyczne ; nauczyciel ; edukator zdrowia ; szkoła ; Biała Podlaska (woj. lubelskie) Uwaga: sygn. 14118 XVIII CZYT. ; 14119 XVIII CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
8/35
Nr opisu: 0000024037 Autorzy: Barbara Bergier, Agata Flisiak, Magdalena Flisiak. Tytuł pracy: Physical education classess with the schoolgirls of Biała Podlaska schools Tytuł równoległy: Lekcje wychowania fizycznego z dziewczętami bialskich szkół Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2012, Vol. 19, no 2, p. 141--150 p-ISSN: 1899-1998 Uwagi: Art. w jęz. ang. i pol. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Index Copernicus: 5.830 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; dziewczęta ; nauczyciel Słowa kluczowe ang.: schoolgirls ; adolescence ; physical education ; teacher Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://pjst.awf-bp.edu.pl/download/Pol_J_Sport_Tourism_19_pp141-150.pdf
9/35
Nr opisu: 0000046109 Autorzy: Dominika Wysokińska. Tytuł pracy: Szkolne wychowanie fizyczne w opinii dzieci z trwałą niepełnosprawnością Tytuł całości: W: Aktywność ruchowa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej / red. Maria Bilska, Renata Golanko, Agnieszka Kędra Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2012 Seria: Monografia Strony zajęte przez pracę: S. 207-222 ISBN: 978-83-61509-19-6 Uwagi: Tekst dostępny w jęz. ang. s. 213-225. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: aktywność ruchowa ; dziecko z niepełnosprawnością ; niepełnosprawność ; szkoła ; wychowanie fizyczne Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
10/35
Nr opisu: 0000021635 Autorzy: Janusz Gałecki, Tadeusz Zaradkiewicz, Barbara Bergier. Tytuł pracy: Activities of physical education teachers in the process of forming motor skills of the students Tytuł równoległy: Czynności nauczyciela wychowania fizycznego w procesie kształtowania umiejętności ruchowych uczniów Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2011, T. 18, nr 1, s. 33--44 p-ISSN: 1899-1998 Uwagi: Art. w jęz. ang. i pol. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Język publikacji: ENG, POL Punktacja ministerstwa: 5.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: uczniowie ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; nauczanie ruchu Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://pjst.awf-bp.edu.pl/download/Pol_J_Sport_Tourism_18_pp33-44.pdf
11/35
Nr opisu: 0000026064 Autorzy: Zofia Kubińska, Jolanta Danielewicz, Barbara Bergier. Tytuł pracy: Edukacja zdrowotna i sportowa w procesie wychowania fizycznego Tytuł całości: W: Efekty kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej : jubileusze prof. dr hab. Jana Ślężyńskiego - 80-lecie urodzin, 60-lecie pracy naukowo-pedagogicznej, 40-lecie zatrudnienia w katowickiej AWF / red. J. Ślężyński Miejsce wydania: Katowice Wydawca: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki Rok wydania: 2011 Strony zajęte przez pracę: S. 389-399 ISBN: 978-83-60841-68-6 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja zdrowotna ; wychowanie fizyczne ; trening sportowy Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
12/35
Nr opisu: 0000026063 Autorzy: Barbara Bergier, Zofia Kubińska. Tytuł pracy: Zdrowie i integracja w edukacji fizycznej wczesnoszkolnej Tytuł całości: W: Efekty kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej : jubileusze prof. dr hab. Jana Ślężyńskiego - 80-lecie urodzin, 60-lecie pracy naukowo-pedagogicznej, 40-lecie zatrudnienia w katowickiej AWF / red. J. Ślężyński Miejsce wydania: Katowice Wydawca: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki Rok wydania: 2011 Strony zajęte przez pracę: S. 379-388 ISBN: 978-83-60841-68-6 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Liczba znaków: 18242 Słowa kluczowe: zdrowie ; edukacja zdrowotna ; wychowanie fizyczne ; edukacja wczesnoszkolna Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
13/35
Nr opisu: 0000020520 Autorzy: Zofia Kubińska. Tytuł pracy: Nauczyciel wychowania fizycznego promotorem zdrowia? Tytuł całości: W: Wychowanie fizyczne i sport w szkole / red. Z. Szaleniec, J. Bergier Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Kancelaria Senatu Rok wydania: 2010 Seria: Problemy Nauki i Wychowania Strony zajęte przez pracę: S. 50-58 ISBN: 978-83-60995-63-1 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; promocja zdrowia Uwaga: sygn. 11847 XIX CZYT.
14/35
Nr opisu: 0000026062 Autorzy: Tadeusz Zaradkiewicz, Wiesław Lech Kurpeta, Barbara Bergier. Tytuł pracy: Teaching movement - views of physical education teachers Tytuł pracy w innym języku: Nauczanie ruchu - poglądy nauczycieli wychowania fizycznego Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2010, Vol. 17, no. 2, p. 97--104 p-ISSN: 1899-1998 Uwagi: Art. w jęz. ang. i pol. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG, POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: umiejętności ruchowe ; nauczanie ; wychowanie fizyczne ; nauczyciel ; młodzież ; szkoła ponadgimnazjalna Słowa kluczowe ang.: fitness skills ; physical education ; teacher ; students ; senior high school Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. http://pjst.awf-bp.edu.pl/download/Pol_J_Sport_Tourism_17_pp97-104.pdf
15/35
Nr opisu: 0000020772 Autorzy: Zbigniew Szaleniec, Józef Bergier. Tytuł monografii: Wychowanie fizyczne i sport w szkole / red. Z. Szaleniec, J. Bergier Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Kancelaria Senatu Rok wydania: 2010 Strony: 153 s., il., 30 cm Seria: Problemy Nauki i Wychowania ISBN: 978-83-60995-63-1 Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor) Język publikacji: POL Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; sport ; edukacja zdrowotna ; promocja zdrowia ; szkoła Uwaga: sygn. 11847 XIX CZYT. [sprawdź dostępność w katalogu AB]
17/35
Nr opisu: 0000026059 Autorzy: Barbara Bergier, Janusz Gałecki, Ewa Litwiniuk, Tadeusz Zaradkiewicz. Tytuł pracy: Realization of the process of teaching motor skills to high school students of Lublin province Tytuł równoległy: Realizacja procesu nauczania umiejętności ruchowych młodzieży szkół ponadgimnazjalnych Lubelszczyzny Tytuł całości: W: Współczesne tendencje w wychowaniu fizycznym i sporcie = Contemporary trends in physical education and sport / pod red. J. Urniaża Miejsce wydania: Olsztyn Wydawca: Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 33-48 ISBN: 978-83-89067-59-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: umiejętności ruchowe ; wychowanie fizyczne ; nauczanie ; lekcja wf ; szkoła ponadgimnazjalna Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
18/35
Nr opisu: 0000028664 Autorzy: Jolanta Danielewicz, Zofia Kubińska. Tytuł pracy: Edukacja zdrowotna i olimpijska dylematem nauczyciela wychowania fizycznego według studentów Zamiejscowego Wydziału Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej Tytuł całości: W: Kultura fizyczna i zdrowotna współczesnego człowieka : teoretyczne podstawy i praktyczne implikacje / red. A. Kaźmierczak, A. Maszorek-Szymala, E. Dębowska Miejsce wydania: Łódź Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego Rok wydania: 2008 Strony zajęte przez pracę: S. 132-139 ISBN: 978-83-7525-218-7 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja zdrowotna ; edukacja olimpijska ; wychowanie fizyczne
19/35
Nr opisu: 0000016806 Autorzy: Barbara Bergier, Dorota Gajewska-Moś. Tytuł pracy: Przyczyny trudności wychowawczych występujących podczas lekcji wychowania fizycznego w opinii nauczycieli, pedagogów i dyrektorów szkół gimnazjalnych Zamościa Tytuł równoległy: Causes of educational problems appearing during physical education classes in the opinion of teachers, educationalists and head teachers of lower secondary schools in Zamość Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2008, T. 2, s. 69--83 p-ISSN: 1899-1025 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Słowa kluczowe: trudności wychowawcze ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; gimnazjum ; Zamość (woj. lubelskie) http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/ii_5_bergier_gajewska_mo.pdf
20/35
Nr opisu: 0000016444 Autorzy: Barbara Bergier, Dorota Gajewska-Moś. Tytuł pracy: Trudności wychowawcze podczas lekcji wychowania fizycznego w opinii nauczycieli, pedagogów szkolnych i dyrektorów gimnazjów w Zamościu Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2007, T. 14, s. 21--32 p-ISSN: 1425-3259 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 1.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: trudności wychowawcze ; lekcja wf ; wychowanie fizyczne ; gimnazjum Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
21/35
Nr opisu: 0000007519 Autorzy: Krzysztof Litwiniuk, Marian Jan Stelmach. Tytuł pracy: Biała szkoła jako przykład promocji aktywnego stylu życia wśród młodzieży szkolnej Tytuł całości: W: Teoria i praktyka rekreacji ruchowej / red. D. Nałęcka, M. Bytniewski Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2006 Strony zajęte przez pracę: S. 81-86 ISBN: 83-923366-6-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: młodzież ; wychowanie fizyczne ; aktywność fizyczna
22/35
Nr opisu: 0000020651 Autorzy: Helena Konowaluk. Tytuł pracy: Rola szkoły w wychowaniu do czasu wolnego Tytuł całości: W: Zabavy i gul'ni u~70 kul'tury pravâdzennâ vol'naga času sel'skaga nasel'nictva : zbornik navukovyh artikulau~70 / red. B.Â. Bužyn'ski, A.S. Galenka, Ul. P. Lûkevič Miejsce wydania: Brèst Wydawca: Brèscki dzâržau~70ny universitèt imâ A.S. Puškina Rok wydania: 2006 Strony zajęte przez pracę: S. 184-187 ISBN: 985-473-194-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: szkoła ; wychowanie ; czas wolny ; wychowanie fizyczne Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
23/35
Nr opisu: 0000020280 Autorzy: Barbara Bergier, Anna Pańczuk. Tytuł pracy: Nauczyciel wychowania fizycznego animatorem zdrowego stylu życia w opinii studentów II i III roku studiów stacjonarnych Zamiejscowego Wydziału Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej Tytuł równoległy: Physical Education teacher as an animator of a healthy lifestyle in the opinion of II and III-year students of the Academy of Physical Education of Biała Podlaska Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2005, Vol. LX, Suppl. XVI, nr 1, s. 93--97 p-ISSN: 0066-2240 Uwagi: Tytuł suplementu: Promocja zdrowia w hierarchii wartości. Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Lublin, 25-27 maja 2005. Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w suplemencie polskim Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Język publikacji: POL Słowa kluczowe: nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; styl życia ; promocja zdrowia ; aktywność ruchowa Uwaga: sygn. P.3561 XVIII CZYT. http://www.neurocentrum.pl/biblioteka/promocja_zdrowia/tom1/bergier_b.pdf
24/35
Nr opisu: 0000001265 Autorzy: Andrzej Jan Soroka. Tytuł pracy: Wykorzystanie stretchingu w lekcjach wychowania fizycznego Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2005, nr 11, s. 18--20 p-ISSN: 0867-7697 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Słowa kluczowe: stretching ; sprawność fizyczna ; wychowanie fizyczne Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
26/35
Nr opisu: 0000002014 Autorzy: Dominik Dąbrowski. Tytuł pracy: Gry i zabawy ruchowe w kształceniu zintegrowanym Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2003, nr 6, s. 21--22 p-ISSN: 0867-7697 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Słowa kluczowe: gry ruchowe ; zabawy ruchowe ; nauczanie zintegrowane ; wychowanie fizyczne
27/35
Nr opisu: 0000026317 Autorzy: Józef Bergier, Barbara Bergier. Tytuł właściwy: Physical fitness of girls aged 7-14 years attending traditional classes and those with the increased number of physical education lessons (continuous research) Tytuł całości [typ dokumentu]: W: Telesná výchova a šport v tretom tisícročí [Dokument elektroniczny] : elektronický zborník Medzinárodnej vedeckiej konferencie 26-27.06.2003 Prešov Miejsce wydania: Prešov : Pres31ovská Univerzita, 2003 Lokalizacja w obrębie dok. macierzystego: S. 295-299 ; [súbory na CD vo formáte PDF otvára Adobe Acrobat Reader] Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Język publikacji: ENG Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; lekcja wf ; sprawność fizyczna ; dziewczęta ; wiek szkolny Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
28/35
Nr opisu: 0000023928 Autorzy: Zofia Kubińska, Barbara Bergier. Tytuł pracy: Postawy nauczycieli wychowania fizycznego wobc reformy edukacji Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2002, T. 9, s. 301-310 p-ISSN: 1425-3259 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: nauczyciel ; wychowanie fizyczne ; reforma oświaty ; postawa Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
29/35
Nr opisu: 0000026296 Autorzy: Barbara Bergier. Tytuł pracy: Wychowanie fizyczne w edukacji zintegrowanej Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2001, nr 3, s. wkł. 2-3 p-ISSN: 0860-8075 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 1.000 Index Copernicus: 1.620 Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; nauczanie zintegrowane
30/35
Nr opisu: 0000026294 Autorzy: Barbara Bergier, Rafał Maciejewicz. Tytuł pracy: Aktywność ruchowa dziewcząt z wybranych klas szkoły podstawowej i ponadpodstawowej w różnych typach lekcji wychowania fizycznego Tytuł całości: W: Lekcja wychowania fizycznego : materiały XXVI Konferencji Naukowo-Metodycznej AWF w Poznaniu, 21 listopad 1997 r. / red. Michał Bronikowski, Radosław Muszkieta, Teresa Olejniczak Miejsce wydania: Poznań Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu Rok wydania: 1998 Strony zajęte przez pracę: S. 62-74 ISBN: 83-86336-54-4 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; lekcja wf ; aktywność ruchowa ; dziewczęta ; szkoła podstawowa ; szkoła średnia
31/35
Nr opisu: 0000026318 Autorzy: Barbara Bergier, Józef Bergier. Tytuł pracy: Verschiedene Aspekte der Effektivität der Sportstunden Tytuł całości: W: Zborník z Medzinárodnej vedeckej konferencie "Telesný rozvoj a pohybová výkonnost detí a mládeže" Prešov 7-9. Novembra 1996 Slovakia = Sammelband herausgeeben anläBlich der Internationalen wissenschaftlichen Konferenz zum thema "Korperentwicklung und Bewegungsleistungsfahigkeit der Kinder und der Jugend" = Proceedings of the International Scientific Conference "Physical Development and Motor Performance od Children and Youth" / ed. by Milan Turek Miejsce wydania: Prešov Wydawca: Vedecká Spoločnost pre Telesnú Výchovu a Šport VýchodoslovenskáPobočka Prešov Rok wydania: 1997 Strony zajęte przez pracę: S. 382-384 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Język publikacji: GER Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; lekcja wf ; efektywność
32/35
Nr opisu: 0000026290 Autorzy: Barbara Bergier, Józef Bergier. Tytuł pracy: Nowe przyrządy i przybory ("kombisystem" i "kombikwadrat") w zajęciach sportowych uczniów Tytuł czasopisma: Szczegóły: 1996, nr 12, s. 27--29 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; zajęcia sportowe ; sprzęt sportowy Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
33/35
Nr opisu: 0000026292 Autorzy: Barbara Bergier, Grzegorz Maluchnik. Tytuł pracy: Wybrane aspekty efektywności lekcji wychowania fizycznego Tytuł czasopisma: Szczegóły: 1996, nr 2, s. 18--21 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; lekcja wf ; efektywność Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
34/35
Nr opisu: 0000026286 Autorzy: Barbara Bergier, Grzegorz Maluchnik. Tytuł pracy: Wybrane aspekty efektywności lekcji wychowania fizycznego Tytuł całości: W: Przeglądowa Konferencja Naukowa AWF'95 Warszawa 11-14 grudnia 1995 rok Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Akademia Wychowania Fizycznego Rok wydania: 1995 Strony zajęte przez pracę: S. 124 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: streszczenie zjazdowe polskie (książka streszczeń) Język publikacji: POL Słowa kluczowe: wychowanie fizyczne ; lekcja wf ; efektywność
35/35
Nr opisu: 0000026285 Autorzy: Barbara Bergier, Józef Bergier. Tytuł pracy: Sport - Tester jako narzędzie kontroli intensywności lekcji wychowania fizycznego Tytuł czasopisma: Szczegóły: 1993, nr 4, s. 13--14 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Słowa kluczowe: lekcja wf ; wychowanie fizyczne ; intensyfikacja ; sport-tester Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.