AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
Liczba odnalezionych rekordów: 16



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/16
Nr opisu: 0000045171
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Waszczuk.
Tytuł monografii: Umiejętności społeczne przedszkolaków drogą ku przyszłości : skrypt dla studentów kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz nauczycieli
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2023
Strony: 78 s., ilustracje, tabele, wykresy, 24 cm
ISBN: 978-83-64881-94-7
Charakterystyka formalna: skrypt, zeszyt ćwiczeń
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 2,44
Słowa kluczowe: dzieci ; scenariusze zajęć ; umiejętności społeczne ; wiek przedszkolny ; wychowanie przedszkolne
Projekt/grant: Umiejętności społeczne przedszkolaków drogą ku przyszłości

2/16
Nr opisu: 0000044797
Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska, Sebastian Piotr Sobczuk.
Tytuł pracy: Przedszkole bliżej natury - ścieżka przyrodnicza jako odpowiedź na potrzeby rozwojowe dziecka
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 12, nr 2, s. 115--126
p-ISSN: 2083-6325
e-ISSN: 2449-7142

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja przedszkolna ; potrzeby rozwojowe ; ścieżka przyrodnicza ; wychowanie przedszkolne
https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/11607
DOI: 10.21697/fp.2022.2.09
Streszczenie: Celem opracowania jest próba ukazania wyzwań i zalet edukacji w przyrodzie, realizowanej w ramach ścieżki przyrodniczej, w odpowiedzi na problematykę dotyczącą kształtowania realnych postaw i zachowań względem przyrody, a także wynikających z ich braku deficytów rozwojowych u dzieci w wieku przedszkolnym. Materiał do niniejszego opracowania powstał jako efekt prac badawczych przeprowadzonych w Przedszkolu Samorządowym nr 13 w Białej Podlaskiej. Analiza otrzymanych wyników badań pozwoliła potwierdzić potrzebę powrotu do przyrody w wychowaniu przedszkolnym.
Projekt/grant: Rola edukacji prozdrowotnej i proekologicznej w opinii rodziców dzieci w wieku przedszkolnym : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/17/2020

3/16
Nr opisu: 0000045400
Autorzy: Paulina Turska, Karolina Sienkiewicz.
Tytuł pracy: Sztuka teatralna metodą edukacji dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie autorskiego przedstawienia pt.: "Halo, wiosna?"
Tytuł całości: W: Koła naukowe - szkołą twórczego działania : edycja ósma / red. Ewa Stępień, Edyta Kozłowska
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 163-172
ISBN: 978-83-64881-92-3
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: dzieci ; sztuka teatralna ; teatr ; wychowanie przedszkolne
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

4/16
Nr opisu: 0000044834
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Renáta Bernátová, Aleksandra Kruszewska.
Tytuł pracy: Świadomość wyboru kierunku studiów nauczycielskich. Analiza komparatywna motywów studentek z Polski, Czech i Słowacji
Tytuł pracy w innym języku: Awareness of choosing a teaching course of study. A comparative analysis of the motives of female students from Poland, the Czech Republic and Slovakia
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 248--260
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: motywy ; nauczyciel ; szkolnictwo wyższe ; wybór zawodu ; wychowanie przedszkolne ; zawód
Słowa kluczowe ang.: choosing a profession ; higher education ; motives ; pre-school education ; profession ; teacher
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Swiadomosc-wyboru-kierunku-studiow-nauczycielskich-Analiza-komparatywna-motywow-studentek,152258,0,1.html
DOI: 10/29316/rs/152258
Streszczenie: Nauczyciel wychowania przedszkolnego, to nauczyciel uczący dzieci w wieku 3-6 lat. Z uwagi na ten wiek, w którym kształtują się procesy poznawcze rzutujące na całe przyszłe życie dziecka, nauczyciel powinien wybrać ten zawód świadomie i powinien być do niego odpowiednio przygotowany. Celem podjętych badań empirycznych było ustalenie motywów, którymi kierują się obecnie studenci wybierając kształcenie nauczycielskie. Materiał i metody: Badania przeprowadzono wśród 230 studentek z trzech ośrodków uniwersyteckich w Polsce, Słowacji i Czechach. Z racji badanej problematyki i terenu badań posłużono się autorskim narzędziem badawczym, poprzedzonym badaniem pilotażowym i procesem jego walidacji. Wyniki: Badania dostarczyły faktów o podobieństwach i różnicach dotyczących okoliczności wyboru kształcenia nauczycielskiego. Studia pedagogiczne w większości wybierają kobiety ze wsi i małych miast. Wnioski: Wyniki badań pokazały, że zdecydowana większość badanych studentek wybiera studia nauczycielskie świadomie z przyczyn, które można uznać za pozytywne.
Streszczenie: In view of this age when cognitive processes affecting the whole future life of the child are formed, the teacher should choose this profession consciously and should be adequately prepared for it. The aim of the research undertaken was to determine the motives that currently guide students in choosing teacher. Material and methods: The study was conducted among 230 female students from three university centres in Poland, Slovakia and the Czech Republic. Due to the issue under study and the research area, an author's research tool was used, preceded by a pilot study and its validation process. Results: The research provided facts about similarities and differences regarding the circumstances of choosing teacher education. The majority of women from rural areas and small towns choose to study teaching. Conclusions: The results of the study showed that the vast majority of the female students surveyed choose teacher education deliberately for reasons that can be considered positive.

5/16
Nr opisu: 0000042552
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Motywy wyboru zawodu nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej przez studentki z terenu pogranicza polsko-białoruskiego
Tytuł równoległy: Reasons for Choosing the Profession of Preschool and Early School Teacher by the Female Students from the Poland-Belarus Borderland
Tytuł całości: W: Pedagogika akademicka w procesie zmian - troski, nadzieje, perspektywy / red. nauk. Joanna Ostrouch-Kamińska, Urszula Pulińska, Maria Radziszewska
Miejsce wydania: Olsztyn
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 141-153
ISBN: 978-83-8100-275-2
Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2021 r.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; nauczyciel ; pogranicze ; wybór zawodu ; wychowanie przedszkolne ; Białoruś ; Polska
Słowa kluczowe ang.: borderland ; choosing a profession ; early school ; preschool education ; teacher ; Belarus ; Poland

6/16
Nr opisu: 0000041079
Autorzy: Karolina Sienkiewicz, Izabela Marciniak.
Tytuł pracy: Poziom wiedzy nauczycieli na temat pierwszej pomocy
Tytuł całości: W: Koła naukowe - szkołą twórczego działania : edycja szósta / red. Joanna Baj-Korpak, Ewa Kuś, Łukasz Zbucki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 65-79
ISBN: 978-83-64881-42-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: nauczyciel ; pierwsza pomoc ; stan wiedzy ; wychowanie przedszkolne

7/16
Nr opisu: 0000039192
Autorzy: Joanna Waszczuk.
Tytuł pracy: Alternatywne metody nauki czytania dzieci w wieku przedszkolnym
Tytuł pracy w innym języku: Alternative methods of teaching pre-school children to read
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 13, nr 3, s. 84--95
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka czytania ; metody alternatywne ; wychowanie przedszkolne
Słowa kluczowe ang.: teaching to read ; alternative methods ; pre-school education
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Alternatywne-metody-nauki-czytania-dzieci-w-wieku-przedszkolnym,114823,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/114823
Streszczenie: W Polsce na przestrzeni ostatnich lat pojawiło się wiele nowych koncepcji nauki czytania umownie nazywanych "metodami". Do najbardziej znanych zaliczyć można: Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz, symultaniczno-sekwencyjną metodę nauki czytania J. Cieszyńskiej, metodę fonetyczno- literowo-barwną B. Rocławskiego, czy sojusz metod E. Arciszewskiej. Prezentowane metody alternatywne dają sposobność prowadzenia nauki w sposób rzec można "niezauważalny" przez dziecko, w sposób, który jest dla niego zabawą, poszukiwaniem, a w żadnym przypadku nie jest obciążeniem. Wdrożenie wyżej wymienionych koncepcji edukacji czytelniczej na etapie edukacji przedszkolnej ma na celu przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Za to ważne zadanie odpowiedzialni są nauczyciele. Dlatego też postanowiono określić, jaka jest wśród nauczycieli wychowania przedszkolnego znajomość alternatywnych metod nauki czytania, czy i które z nich stosują w praktyce? Czy istnieje potrzeba poszukiwania, stosowania nowych, innowacyjnych sposobów nauki czytania dzieci już w wieku przedszkolnym? Jest to istotne zagadnienie, ponieważ teoretycy w dziedzinie edukacji, jak i nauczyciele praktycy od lat poszukują optymalnej, najbardziej efektywnej metody przygotowującej dzieci w wieku przedszkolnym do podjęcia nauki czytania w szkole podstawowej. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, techniką była ankieta. Wyniki badań pozwoliły wskazać znane oraz wykorzystywane przez nauczycieli wychowania przedszkolnego alternatywne metody nauki czytania. Niestety po podsumowaniu powyższych rozważań nasuwa się refleksja, iż nowatorskie rozwiązania edukacyjne owszem pojawiają się na szczeblu wychowania przedszkolnego, jednak nie w wystarczającym zakresie.
Streszczenie: In recent years many new conceptions of teaching how to read appeared in Poland, which are conventionally called "methods". The best known of them include: the Good Start Method by M. Bogdanowicz, the simultaneous-sequential method of teaching to read by J. Cieszyńska, the phonetic-literal-coloured method by B. Rocławski, or the alliance of methods by E. Arciszewska. The presented alternative methods give the opportunity to conduct teaching in the way that is "imperceptible" by a child and which he or she perceives as fun or pursuit , rather than burden. The implementation of the above-mentioned conception of teaching to read at the stage of kindergarten aims at preparing a child to start education at primary school. It is the teachers who are responsible for this important task. Hence, it was decided to analyse the knowledge of alternative methods of teaching to read among the teachers of pre-school education: if and which of these methods are applied by them in practice? Is there a need to seek or to use new, innovative ways of teaching pre-school children to read? It is a crucial question for both education theorists and teaching practitioners who have long been looking for the most effective and optimal method preparing pre-school children to start teaching to read at primary school. A diagnostic survey method was used in the research, and the technique was a questionnaire. The results of the conducted research allowed to indicate the alternative methods of teaching to read, known and used among the teachers of pre-school education. Unfortunately, summarizing the above considerations implies that ground-breaking educational solutions, thought appearing at the level of pre-school education - are not present in a insufficient degree.

8/16
Nr opisu: 0000038871
Autorzy: Aleksandra Kruszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Literatura dla dzieci w wychowaniu i terapii (o kształtowaniu pozytywnych emocji i uczuć u dzieci)
Tytuł całości: W: Dziecko w kształceniu instytucjonalnym : idee - refleksje - badania / red. nauk. Iwona Kopaczyńska, Marzenna Magda-Adamowicz
Miejsce wydania: Zielona Góra
Wydawca: Uniwersytet Zielonogórski
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 315-325
ISBN: 978-83-7842-392-8
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 35122
Liczba arkuszy: 0,87
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bajka terapeutyczna ; bajkoterapia ; literatura dziecięca ; wychowanie przedszkolne
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

9/16
Nr opisu: 0000036961
Autorzy: Helena Konowaluk-Nikitin, Joanna Waszczuk.
Tytuł pracy: Edukacja zdrowotna w praktyce wychowania przedszkolnego
Tytuł równoległy: Health education as employed in preschool education
Tytuł całości: W: Vyčonyâ zapiski Brèckaza universitèta : zbornik navukovyh prac, Vypusk 14, častka 1, Gumanitarnyâ i gramadskiâ navuki / red. A. M. Sendzer
Miejsce wydania: Brèst
Wydawca: BrDU imâ A.S. Puškina
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 168-174
ISBN: 978-985-555-906-2
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 25569
Liczba arkuszy: 0,64
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja zdrowotna ; wychowanie przedszkolne
Słowa kluczowe ang.: health education ; preschool education
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.brsu.by/sites/default/files/vesnik/vuchonyya_zapiski._ch._1._gumanitarnyya_i_gramadskiya_navuki._vyp._14.pdf
Streszczenie: Zdrowie jest wartością nie zawsze docenianą przez dzieci. Dzieci często nie zdają sobie sprawy z tego, że zdrowie można stracić i że trzeba o nie dbać. Kształtowanie umiejętności dbania o zdrowie własne i innych powinno być obecne w wychowaniu przedszkolnym. Edukacja zdrowotna w przedszkolu charakteryzuje się planowością, ciągłością i systematycznością, która ma na celu wraz z rozwojem dziecka wyposażyć je w elementarną wiedzę o zdrowiu. Celem artykułu było przedstawienie realizacji edukacji zdrowotnej w wybranym przedszkolu w Białej Podlaskiej. Autorzy omówiły ważniejsze elementy edukacji zdrowotnej oparte o podstawę programową obowiązującą w budowaniu tego typu programów. Następnie opisują możliwości omawianego Przedszkola Nr 15 w Białej Podlaskiej (Polska) i analizują działania podejmowane przez tą instytucję w zakresie edukacji zdrowotnej. W artykule wykorzystano dokumenty omawianej instytucji, wywiady z jej rodzicami i pracownikami oraz obserwację.
Streszczenie: Health is a value that is not always esteemed by children. Kids often do not realize that they can lose their health and that they have to nurse for it. Shaping the skills of caring for health of themselves and the others ought to be included in the preschool education. What is important about the health education taught in the kindergarten is its schedule, continuity and regularity which will gradually, as the child's development advances, equip it in basic knowledge about health. The aim of the article was an attempt to picture the execution of health education in a selected kindergarten in Biała Podlaska. The authors discuss important elements of health education based on core curriculum traditionally applied while creating such projects. Next they describe the abilities of Kindergarten No 15 in Biała Podlaska, Poland and analyze actions concerning health education which are being taken by said kindergarten. In the article authors used files of institution concerned, interviews with its parents and staff as well as the authors' personal scrutiny.

10/16
Nr opisu: 0000035663
Autorzy: Helena Konowaluk-Nikitin.
Tytuł pracy: Innowacje pedagogiczne w praktyce nauczycieli przedszkoli w Białej Podlaskiej
Tytuł całości: W: Ukierunkowania i działania w educkaji dzieci, młodzieży i dorosłych / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: AKKA
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 11-23
ISBN: 978-83-948104-3-6
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 0,65
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dzieci ; innowacje ; nauczyciel ; wychowanie przedszkolne
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii PSW.

11/16
Nr opisu: 0000031426
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Zajęcia ponadprogramowe w przedszkolu i ich rola w rozwijaniu aktywności dziecka - przykłady praktyczne
Tytuł całości: W: Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych w wymiarze teoretyczno-praktycznym / red. nauk. Wojciech Kudyba, Beata Lisowska, Iwona Bugajska-Bigos
Miejsce wydania: Nowy Sącz
Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 163-171
ISBN: 978-83-63196-79-0
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 23045
Liczba arkuszy: 0,58
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wychowanie przedszkolne ; edukacja przedszkolna ; zajęcia dodatkowe
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

12/16
Nr opisu: 0000026962
Autorzy: Elena Konovaluk, Zofia Kubińska.
Tytuł pracy: Zdorov'esberegaûŝee obrazovanie v praktike doškol'nogo vospitaniâ na primere detskogo cada no 15 v g. Bâla Podlâska
Tytuł równoległy: Health saving education in the work of preschool educational institution number 15 in Byala Podlyaska
Tytuł całości: W: Naukovi zapiski maloï akademiï nauk Ukraïni : zbirnik naukovih prac'
Miejsce wydania: Kiïv
Wydawca: Nacional'nij centr "Mala akademiâ nauk Ukraïni"
Rok wydania: 2013
Seria: Pedagogični nauki, Vipusk 4
Strony zajęte przez pracę: S. 60-72
ISBN: 978-966-2735-59-8
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 0,6
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wychowanie przedszkolne ; edukacja zdrowotna
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

13/16
Nr opisu: 0000023020
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Elena Konovaluk.
Tytuł pracy: Rysunek w wychowaniu przedszkolnym : rola w diagnostyce i terapii pedagogicznej
Tytuł pracy w innym języku: Drawing in preschool education : its role in pedagogical diagnosis and therapy
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2012, T. 6, nr 1, s. 5--20
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 3.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: rysunek ; arteterapia ; terapia pedagogiczna ; diagnostyka pedagogiczna ; wychowanie przedszkolne
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/01_rs_t6_nr1_2012_nazaruk_konovaluk.pdf

14/16
Nr opisu: 0000023095
Autorzy: Marta Elżbieta Mandziuk.
Tytuł pracy: Aktywność ruchowa jednym z elementów kształtujących postawy prozdrowotne bialskich przedszkolaków w opinii rodziców
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2011, nr 7, s. 155--157
p-ISSN: 2081-1063

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 2.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: aktywność ruchowa ; dzieci ; zachowania prozdrowotne ; wychowanie przedszkolne
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.wswfit.com.pl/site-media/download/wydawnictwa/Roczniki%20WSWFiT%202011.pdf

15/16
Nr opisu: 0000026291
Autorzy: Barbara Bergier, Janusz Gałecki.
Tytuł pracy: Wykorzystanie nietypowych przyborów i przyrządów w zajęciach ruchowych przedszkolaków
Tytuł całości: W: Korektywa w przedszkolu : konferencja metodyczna 28-29 maja 1996 roku / red. nauk. Krystyna Górniak, Stanisław Arasymowicz
Miejsce wydania: Warzawa
Wydawca: Polskie Towarzystwo Naukowe Kultury Fizycznej
Rok wydania: 1996
Seria: Biblioteka Polskiego Towarzystwa Naukowego Kultury Fizycznej, T. 5
Strony zajęte przez pracę: S. 67-71
ISBN: 83-86622-22-9
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: zajęcia ruchowe ; sprzęt sportowy ; przybory sportowe ; wychowanie przedszkolne ; przedszkole

16/16
Nr opisu: 0000026280
Autorzy: Barbara Bergier, Katarzyna Nieleszczuk.
Tytuł pracy: Zajęcia ruchowe
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 1988, nr 5, s. 293--296
p-ISSN: 0137-8082

Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: dzieci ; zajęcia ruchowe ; wychowanie przedszkolne

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB