AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ZACHOWANIA KONSUMENCKIE
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000036945
Autorzy: Monika Anna Łęska, Agnieszka Kuś.
Tytuł pracy: Ecological awareness in the behaviour of young consumers - students of the Faculty of Economic and Technical Sciences of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
Tytuł pracy w innym języku: Świadomość ekologiczna w zachowaniach młodych konsumentów - studentów WNET Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża JPII w Białej Podlaskiej
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Vol. 11, no. 4, p. 119--129
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: świadomość ekologiczna ; ochrona środowiska ; edukacja ekologiczna ; zachowania konsumenckie
Słowa kluczowe ang.: environmental awareness ; environmental protection ; environmental education ; consumer behaviour
http://www.ers.edu.pl/SWIADOMOSC-EKOLOGICZNA-W-ZACHOWANIACH-MLODYCH-KONSUMENTOW-STUDENTOW-WNET-PANSTWOWEJ,103363,0,2.html
DOI: 10.2478/ers-2018-0040
Streszczenie: Subject and purpose of work: The reason for choosing the subject and undertaking the studies were information gaps regarding the behaviour of young consumers in the area of activities related to enviroment. Materials and methods: The study employed purposeful sampling with regards to the participants' field of study (programmes with environmental education content) and the year of education, as well as stratified sampling according to the structure of the population and its division into groups based on specified features. The technique of auditorium questionnaire was used. Results: The analysis showed that the students are characterised by a high level of ecological awareness and a sense of responsibility for it, and that is they are informed and pragmatic consumers. As involved and ecological consumers, they behave in a pro-ecological way and create desirable patterns of consumer behaviour. Conclusions: It was found that the students have a sense of responsibility for the surrounding environment. Convinced about their individual influence, they create desirable patterns of proecological behaviour.
Streszczenie: Przedmiot i cel pracy: Uzasadnieniem wyboru tematu oraz podjęcia badań były luki informacyjne w zakresie zachowań młodych konsumentów w obszarze działań związanych ze środowiskiem. Materiały i metody: badaniach zastosowano celowy dobór próby z uwagi na kierunek i rok kształcenia oraz warstwowy - znana była struktura populacji oraz podział na warstwy wg określonych cech. Wykorzystano technikę ankiety audytoryjnej. Wyniki: Analizowanych studentów charakteryzuje wysoki poziom świadomości ekologicznej oraz poczucia odpowiedzialności za nie jako konsumentów poinformowanych i pragmatycznych. Podejmują oni zachowania proekologiczne oraz jako konsumenci zaangażowani i ekologiczni tworzą pożądane wzorce zachowań konsumenckich. Wnioski: Analizowani studenci mają poczucie odpowiedzialności za otaczające ich środowisko zaś przekonanie o indywidualnym wpływie znajduje przełożenie w proekologicznych zachowaniach.

2/4
Nr opisu: 0000032172
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Aneta Krasuska.
Tytuł pracy: Komunikacja marketingowa a zachowania nabywców na rynku towarów konsumpcyjnych
Tytuł równoległy: Marketing Communication and Buyers Behaviour on the Market of Consumption Products
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 45 (1/2016), s. 173--185
p-ISSN: 1898-5084

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: zachowania konsumenckie ; komunikacja marketingowa ; decyzje zakupowe ; techniki sprzedaży ; rynek towarów konsumpcyjnych
Słowa kluczowe ang.: buyers behaviour ; marketing communication ; purchase decision ; selling technics ; consumption products market
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.ur.edu.pl/file/101770/18%20Adamowicz%20M..pdf
DOI: 10.15584/nsawg.2016.1.18
Streszczenie: Przedmiot i cel badań: przedmiotem badań są zachowania nabywców i formy ich komunikowania się na rynku towarów konsumpcyjnych. Celem pracy jest określenie czynników kształtujących wybory nabywców przy zakupie towarów, a szczególnie roli, form i technik komunikacji marketingowej przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Materiał i metody badań: pracę wykonano przy wykorzystaniu literatury problemu oraz wyników własnego badania ankietowego na losowo dobranej próbie 119 respondentów. Badanie ankietowe zostało przeprowadzone za pośrednictwem społecznościowej internetowej platformy: www.mojeankiety.pl, latem 2014 r. Wyniki: w pracy przedstawiono teoretyczne podstawy zachowania się konsumentów/nabywców na rynku towarów konsumpcyjnych, w tym preferencje i motywacje kształtujące te zachowania, sposoby zachowań oraz formy i techniki komunikacji marketingowej. Przedstawiono również typowe sposoby komunikowania się na rynku, techniki sprzedaży i modele wywierania wpływu. Z przeprowadzonego badania empirycznego wynika, że 69% ankietowanych nabywa produkty według zaplanowanej listy zakupów, ponad 16% dokonuje zakupów w sposób rutynowy (nawykowy), zaś 8% w sposób impulsywny. Spośród różnych instrumentów oddziaływania największe znaczenie przypisuje się reklamie telewizyjnej (56%) oraz różnego rodzaju informacjom pisanym, takim jak ulotki i foldery (22%). Jakość i cena niemal w równym stopniu (odpowiednio 30,5% i 29,3%) wpływają na decyzje zakupowe. Ważny wpływ na decyzje zakupowe mają także wiek i etap życia, zawód, poziom dochodu i cechy kulturowe, takie jak styl życia i osobowość. Wnioski: badania potwierdziły, że zdecydowana część nabywców zachowuje się na rynku racjonalnie kierując się zarówno korzyściami ekonomicznymi, jak i kryteriami jakościowymi. Ceny są czynnikiem równorzędnym z jakością produktów, a jakość w wielu przypadkach staje się naj-ważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Potwierdzone zostało dobre rozeznanie nabywców w stosowanych technikach sprzedaży i metodach wywierania wpływu. Z badania wynika, że płeć nie ma dużego wpływu na zachowania nabywców na rynku towarów konsumpcyjnych.
Streszczenie: Subject and study aims: The behaviour of buyers and forms of their communication on the market of consumption products is the subject of research. The aim of the work is defining factors influencing choice of purchased products on the market, including the forms and technics of com-munication during buying decision process. Material and methods: The work was done with the use of subject literature analysis and find-ings of own survey on the random sample of 119 persons. Inquiry was implemented on social internet platform: www.mojeankiety.pl, during summer 2014. Results: Theoretical background of consumer/buyer behaviour on the market of consumption products was presented, including motives and preferences influencing consumer attitudes, as well as types of behaviour and technics of marketing communication. The typical models of communication on the market, selling technics and models of exerting an influence were also presented. Empirical survey shows that 65% of inquired persons buy products in a planned way, more than 16% purchase products in a routine way and 8% make their shopping in an impulsive way. Among different instruments of exerting influence the television advertising (56%) and printed information materials (22%) were appre-ciated. The price and quality almost in the same way influence buying decisions (30,5% and 29,3% adequately). An important factors influencing buying decisions are also age, stage of life, profession, level of income and some culture features such a lifestyle and personality. Conclusions: Research proved that biggest part of buyers behave rationally on the market un-der the influence of economic benefits and quality advantages. Prices are recognised an equal factors in buying process as a quality of products. In some cases the quality became the most important factor of buying decisions. Survey confirmed a good recognition of buyers in selling technics and methods of exerting the influence. Research shows that sex weakly influence the behaviour of buyers on the consumption product market.

3/4
Nr opisu: 0000024486
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Consumer behaviour and modern marketing
Tytuł całości: W: Theory of Management 5 : the Selected Problems for the Development Support of Management Knowledge Base / ed. Š. Hittmár
Miejsce wydania: Zilina
Wydawca: Faculty of Management Science and Informatics. University of Zilina
Rok wydania: 2012
Strony zajęte przez pracę: S. 122-126
ISBN: 978-80-554-0590-2
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: rozdział w książce zagranicznej
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: zachowania konsumenckie ; marketing
Słowa kluczowe ang.: consumer behaviour ; marketing ; academic marketing ; marketing identity

4/4
Nr opisu: 0000024419
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Problematyka zachowań konsumenta : subdyscyplina czy źródło kryzysu tożsamości współczesnego marketingu akademickiego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2012, z. 120, s. 53--70
p-ISSN: 1234-8872

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 7.000
Index Copernicus: 2.900
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsument ; zachowania konsumenckie ; marketing ; subdyscyplina ; szkolnictwo wyższe
http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/publikacje/Zeszyty%20Naukowe%20KZiF/Documents/120.pdf

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB