AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ZACHOWANIA KONSUMENTA
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000035353
Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka.
Tytuł pracy: Postawa konsumencka względem środowiska przyrodniczego a zachowania nabywcze gospodarstw domowych na rynku artykułów spożywczych
Tytuł równoległy: Consumer Attitude towards the Natural Environment and Households' Purchasing Behaviours in the Market for Foodstuffs
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, nr 3 (20), s. 45--58
p-ISSN: 2083-6929

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 7.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: środowisko przyrodnicze ; zachowania konsumenta ; gospodarstwo domowe ; Artykuły spożywcze ; badania ankietowe ; Wyniki badań
Słowa kluczowe ang.: natural environment ; consumer behaviour ; Household Foodstuffs ; Questionnaire survey ; Research results
Streszczenie: Artykuł ma na celu wskazanie zależności występującej pomiędzy deklarowaną postawą konsumencką względem środowiska a decyzjami związanymi z nabywaniem artykułów spożywczych. Jest on próbą odpowiedzi na pytania badawcze: czy deklarowana postawa konsumencka wskazująca na zainteresowanie kwestiami środowiska przyrodniczego znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistych decyzjach nabywczych, czy konsumenci charakteryzujący się postawą prośrodowiskową są bliżej wcielania w swoich praktykach nabywczych rozwiązań wskazujących na konsumpcję zrównoważoną. W tym celu przeprowadzone zostały badania z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety na grupie 100 kierowników, będących głową gospodarstwa domowego, wybranych z wykorzystaniem metody doboru nielosowego. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, iż subiektywna ocena zainteresowania kwestiami środowiska przyrodniczego ma bezpośrednie odzwierciedlenie w aktywności na rynku artykułów żywnościowych. Respondenci reprezentujący postawę prośrodowiskową zdecydowanie w większym stopniu przy podejmowaniu decyzji nabywczych wskazywali ważność kwestii środowiskowych. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że wskazane byłyby dalsze badania, mające na celu zbadanie poziomu świadomości ekologicznej i jej wpływu na decyzje i postawy konsumentów. Artykuł ma charakter badawczy. (abstrakt oryginalny)
Streszczenie: The aim of the article is to indicate the dependence occurring between the declared consumer attitude towards the environment and the decisions related to purchases of foodstuffs. The article is an attempt to answer the research questions: Is the declared consumer attitude, indicating the concern about the natural environment's issues, reflected in real purchasing decisions? Are the consumers, characterising by the pro-environmental attitude, closer to the implementation in their purchasing practices of the solutions pointing out to sustainable consumption? Having this in mind, the author carried out questionnaire-based surveys in a group of 100 heads of households selected by the method of nonprobability sampling. The obtained results allow statement that the subjective evaluation of the concern about the natural environment's issues is directly reflected in activity in the market for food. The respondents representing he pro-environmental attitude in a definitely greater degree were indicating while making their purchasing decisions to the importance of environmental issues. The carried out surveys allow stating that it would be reasonable to conduct further research aimed at surveying the level of ecological awareness and its impact on the consumers' decisions and attitudes. The article is of the research nature. (original abstract)

2/2
Nr opisu: 0000035355
Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka.
Tytuł pracy: Sustainable consumption as a behaviour model of households
Tytuł całości: W: Integrated and Sustainable Regional Development Marketing and Sustainable Consumption : Proceedings of the 2017 International Conference "ECONOMIC SCIENCE FOR RURAL DEVELOPMENT" No 45 Jelgava, LLU ESAF, 27-28 April 2017
Miejsce wydania: Jelgava
Wydawca: Lativia University of Agriculture
Rok wydania: 2017
Seria: Economic Science for Rural Development, 1691-3078, No 45
Strony zajęte przez pracę: S. 351-359
ISBN: 978-9984-48-261-3
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 15.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: gospodarstwo domowe ; konsumpcja zrównoważona ; zachowania konsumenta
Słowa kluczowe ang.: household ; sustainable consumption ; consumer's attitude
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Inne bazy podające opis:
  • WoS

    http://llufb.llu.lv/conference/economic_science_rural/2017/Latvia_ESRD_45_2017-351-359.pdf
    Streszczenie: The problem of sustainable consumption is an interdisciplinary issue. It constitutes an important element of interest in the area of sustainable development. Households, as the most numerous consumers in the national economy, creating various models of consumption can aim at positive influence over the natural environment, the sustainable use of possessed resources. The purpose of the study is to indicate differences in the attitude towards sustainable consumption on the basis of the declared consumer's attitude of a head of a household in relation to the natural environment. The declared attitude was presented through a subjective opinion of respondents in the scope of approach to purchase decisions in the context of the natural environment. To achieve such a goal, the following research questions were asked: whether households headed by respondents with the pro-ecological attitude more often took actions indicating for the implementation of sustainable consumption and whether there was a significant percentage of entities not implementing sustainable consumption among respondents who had declared the neutral attitude in all the examined behaviours. For the purpose of the study, survey research was conducted on the group of 100 heads of households chosen with the use of targeted choice method.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB