AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ZAINTERESOWANIA
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000040616
Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska.
Tytuł pracy: Wsparcie podopiecznych pieczy zastępczej w zakresie rozwijania zainteresowań i pasji
Tytuł pracy w innym języku: Supporting pupils in foster care in regard to developing their interests and passions
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 14, nr 3, s. 39--48
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: dzieci ; piecza zastępcza ; podopieczni ; pasja ; wsparcie ; zainteresowania
Słowa kluczowe ang.: children ; foster care ; pupils ; passion ; support ; interests
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Supporting-pupils-in-foster-care-in-regard-to-developing-their-interests-and-passions,122020,0,1.html
DOI: 10.29316/rs122020
Streszczenie: Zainteresowania przygotowują do samorozwoju i samokształcenia przez całe życie, są istotnym wyznacznikiem drogi życiowej człowieka. Celem badań było pozyskanie informacji na temat zainteresowań i pasji podopiecznych pieczy zastępczej oraz uzyskiwanego wsparcia w zakresie ich rozwijania. Badania miały stanowić próbę odpowiedzi na pytania: Czy i jakiego rodzaju zainteresowania posiadają podopieczni pieczy zastępczej? Czym jest warunkowane posiadanie zainteresowań? Czy i jakiego rodzaju wsparcie otrzymują podopieczni pieczy zastępczej w zakresie rozwijania swoich zainteresowań i pasji? Materiał i metody: Badania realizowano od kwietnia do grudnia 2018 roku, miały one charakter ilościowy, wykorzystano w nich badania sondażowe przeprowadzone na terenie 3 województw. Badania opierały się na wywiadach z dyrektorami placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz na kwestionariuszu ankiety dla podopiecznych. Wyniki: Zainteresowania podopiecznych warunkowane były ich wiekiem, płcią, środowiskiem zamieszkania, zaś uzyskiwane wsparcie w ich rozwijaniu rodzajem pieczy zastępczej. Wnioski: Podopieczni otrzymują różnego rodzaju wsparcie w rozwijaniu swoich zainteresowań i pasji.
Streszczenie: Interests prepare both for self-education throughout life. They are an important determinant of a person's life path. The aim of the research was to obtain information in regard to the interests of foster care pupils but also in regard to the support obtained in developing them.The research was conducted in order to answer the following questions: Do pupils have any interests? What kind of interests do they have? Material and methods: The research was carried out in 2018 and it was of quantitative nature. The research includes the surveys carried out in three provinces. The survey questionnaire relied on interviews with directors of childcare centres and a questionnaire for the pupils. Results: The interests were determined by age, sex, or living environment. However, the support they obtained in the development of these interests consituted a type of foster care. Conclusions: Pupils receive variouse types of suport in developing their interests.

2/2
Nr opisu: 0000022562
Autorzy: Paweł Różański, Joanna Baj-Korpak, Filip Korpak.
Tytuł pracy: Zainteresowanie nurkowaniem rekreacyjnym wśród studentów AWF w Białej Podlaskiej
Tytuł pracy w innym języku: Interest in recreational diving among AWF students in Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2012, nr 1 (38), s. 157--210
p-ISSN: 1734-7009

Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. i ros.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Index Copernicus: 5.560
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nurkowanie ; rekreacja ; zainteresowania ; studenci ; Biała Podlaska (woj. lubelskie)
Słowa kluczowe ang.: diving ; recreation ; interests ; students ; Biała Podlaska
http://www.phr.net.pl/material/2012r/PHR1(38)2012/8_PHR1(38)2012rok.pdf
Streszczenie: Prezentowana praca dotyczy próby dokonania oceny współczesnego zainteresowania młodzieży akademickiej nurkowaniem rekreacyjnym. Obserwacje badawcze prowadzono za pomocą tzw. "Testu niedokończonych zdań". Analizie podlegały anonimowe wypowiedzi studentów i studentek Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego, Wydziału WF i Sportu w Białej Podlaskiej. W badaniach przeprowadzonych wiosną 2011-go roku wzięło dobrowolny udział łącznie 128 studentów z kierunków: WF, Turystyka i Rekreacja, Kosmetologia, Fizjoterapia. Zadaniem respondentów było uzupełnienie 18-tu rozpoczętych wypowiedzi ukierunkowanych na atrakcyjność opisywanej dyscypliny sportowej oraz wskazanie czynników stymulujących i ograniczających zainteresowanie nurkowaniem rekreacyjnym. Wnioski z badań sugerują znaczną świadomości badanych studentów AWF nie zajmujących się nurkowaniem mimo, że wielu istotnych kwestii dotyczących bezpieczeństwa w dokonywanych analizach nie poruszono. Wiodącymi czynnikami ograniczającymi zainteresowanie nurkowaniem rekreacyjnym w środowisku wodnym okazał się brak treści programowych z nurkowania na zajęciach dydaktycznych AWF, znaczne koszty sprzętu do nurkowania oraz brak odpowiednich zbiorników wodnych na badanym terenie, sprzyjającym nurkowaniu. Znaczna część badanych osób informacje na temat nurkowania zdobyła przy pomocy Internetu. Brak przedmiotów kierunkowych w AWF dotyczących bezpiecznego nurkowania może być podłożem poszukiwania szkoleń poza strukturami uczelni, jak również wiązać się z brakiem aktywności w tym obszarze. Może to być podłożem wypadków nurkowych wśród "nieprzygotowanych amatorów nurkowania rekreacyjnego".
Streszczenie: The presented work was concerned with conducting an evaluation of the current interest of academic youth in recreational diving. The research was carried out with the use of the so-called "Sentence completion test" and consisted in analysing anonymous statements made by male and female students of the Józef Piłsudski Academy of Physical Education (AWF), the Department of Physical Education and Sport in Biała Podlaska. The research was conducted in spring 2011, and included statements of 128 volunteer students from the following faculties: PE, Tourism and Recreation, Cosmetology, Physiotherapy. The respondents were to complete 18 sentences focused on the attractiveness of recreational diving and indicate factors that stimulated or limited their interest in this sports discipline. The conclusions drawn from the research suggested high awareness in the respondents who were not involved in diving activities, even though many significant safety issues had not been discussed in the analyses. The leading factors limiting interest in recreational diving in the aquatic environment included a lack of curricular content related to diving in the Academy's educational programme, significant costs of diving equipment, and a lack of suitable reservoirs in the researched area. A considerable number of research participants acquired their diving knowledge with the use of the Internet. A lack of major courses at the Academy concerned with safe diving may constitute the reason for seeking such trainings outside the Academic structures, as well as be connected with a lack of activity in this area. This, on the other hand, may be a cause of diving accidents among "unprepared amateurs of recreational diving".

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB