AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ZROZUMIENIE KULTURY
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000032022
Autorzy: Izabela Krystyna Dąbrowska.
Tytuł pracy: Developing Content-areas Literacy in Teaching Culture : Understanding the Discourse of University Prospectuses
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 5, s. 109--124
p-ISSN: 2300-5726

Uwagi: ISSN czasopisma w części B wykazu czasopism naukowych MNiSW: 2083-120X.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: rozumienie tekstu ; dyskurs ; zrozumienie kultury ; innowacje ; nauczanie
Słowa kluczowe ang.: literacy ; discourse ; understanding culture ; hybrid methodolody
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://lingwistyka.edu.pl/wp-content/uploads/2016/07/LSW-journal_vol.-5.pdf
Streszczenie: The purpose of the paper is to introduce a commonly used approach to language analysis in the social context, namely Critical Discourse Analysis, more specifically, James Paul Gee's strand, which incorporates both a theory of language-in-use and a method of research. The paper considers the theoretical and conceptual underpinnings of the approach and looks at the practical ways in which this model can be applied to cultural texts in the educational environment. To illustrate the applicability of the approach, some excerpts from university prospectuses are presented to show how they reflect the latest reforms in Higher Education in Britain. Their analyses indicate that a cross-curricular approach to teaching culture, i.e. one that combines traditional textual work with linguistic analysis, may lead to a greater cultural awareness. The study results from the surge in popularity of hybrid methodologies in teaching that call for providing instruction that goes beyond subject and content learning.
Streszczenie: Celem pracy jest przedstawienie jednej z częściej stosowanych metod analizy języka w kontekście społecznym, tj. krytycznej analizy dyskursu, a dokładniej, podejścia Jamesa Paula Gee, które zawiera zarówno teorię języka jak i sposobu badania jego użycia. Praca rozważa podstawy teoretyczne i konceptualne podejścia i omawia praktyczne sposoby, w jaki model ten może być stosowany w środowisku edukacyjnym. Aby zilustrować przydatność podejścia, artykuł omawia fragmenty prospektów uniwersyteckich i pokazuje, w jaki sposób analiza dyskursu może odzwierciedlić ostatnie reformy w szkolnictwie wyższym w Wielkiej Brytanii. Ukazuje zatem, iż ponadprzedmiotowe podejście w nauczaniu kultury, tj. takie, które łączy tradycyjną pracę nad treścią z analizą językową, może prowadzić do większej świadomości kulturowej. Praca wynika z wzrostu zainteresowania metodami hybrydowymi w nauczaniu, które popularyzują wykraczanie poza temat i treść nauczania.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB