AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: MAJCZAK ADAM
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000042109
Autorzy: Michał Biały, Łukasz Grabowski, Bartłomiej Skórzyński, Grzegorz Barański, Adam Majczak.
Tytuł pracy: Analyzing mechanical vibrations of an aircraft opposed piston engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, Vol. 187, issue 4, p. 3--7
p-ISSN: 2300-9896
e-ISSN: 2658-1442

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe ang.: DIAdem ; mechanical vibrations ; opposed pistons ; PZL-100 ; vibroacoustics
http://www.combustion-engines.eu/Analyzing-mechanical-vibrations-of-an-aircraft-opposed-piston-engine,141202,0,2.html
DOI: 10.19206/CE-141202
Streszczenie: The paper presents the results of the bench tests to measure mechanical vibrations of a new aircraft opposed piston engine with reciprocating pistons. The PLZ-100 engine is a three-cylinder, six-piston, two-shaft drive unit with a two-stroke diesel cycle. This type of engine is dedicated for powering light aircraft, e.g. autogyros. The tests were carried out on a test bench at the Lublin University of Technology. The engine was loaded with constant torque, for several fixed values of rotational speed of a crankshaft. The angle of the start of diesel injection was changed for each of the rotational speeds. The mechanical vibrations that accompanied the operation of this drive unit were recorded with three measurement transducers and a National Instruments conditioning system. Each of the transducers was mounted on a different axis of the engine. The signals were analyzed from their courses with the DIAdem software. The results were the courses of effective speed and vibration acceleration to conduct a vibration-acoustic evaluation of the PLZ-100, detect and prevent various types of defects or failures.
Projekt/grant: Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, POIR.01.02.00-00-0002/15

2/4
Nr opisu: 0000034957
Autorzy: Adam Majczak, Grzegorz Barański, Ksenia Siadkowska, Rafał Tomasz Sochaczewski.
Tytuł pracy: CNG Injector research for dual fuel engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. 11, Iss. 1, p. 212--219
p-ISSN: 2080-4075

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: CNG ; diesel ; gas flow ; gas injector ; dual fuel
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Inne bazy podające opis:
  • Emerging Sources Citation Index (Web of Science Core Collection)
  • EBSCOhost
  • DOAJ - Directory of Open Access Journals
  • BazTech
  • Google Scholar
  • Index Copernicus

    http://www.astrj.com/CNG-INJECTOR-RESEARCH-FOR-DUAL-FUEL-ENGINE,68458,0,2.html
    DOI: 10.12913/22998624/68458
    Streszczenie: The article presents the tests results of the prototype design of hydraulically assisted injector, that is designed for gas supply into diesel engines. The construction of the injector allows for it positioning in the glow plug socket, so that the gas is injected directly into the combustion chamber. The cycle analysis of the four-cylinder Andoria ADCR engine with a capacity of 2.6 dm3 for different crankshaft rotational speeds allowed to determine the necessary time for fuel injection. Because of that, it was possible to determine the required mass flow rate of the injector, for replacing as much of the original fuel by gaseous fuel. To ensure a high value of flow inside the injector, supply pressure equal to 1 MPa was applied. High gas supply pressure requires high value of valve opening forces. For this purpose a injector with hydraulic control system, using a liquid under pressure for the opening process was designed. On the basis of air pressure measurements in the flow line after the injector, the analysis of opening and closing of the valve was made. Measurements of outflow mass of the injector were also carried out. The results showed that the designed injector meets the requirements necessary to supply ADCR engine by the CNG fuel.
    Projekt/grant: Elektroniczny system sterowania bezpośrednim wtryskiem gazu do silników diesla : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, PBSS1/A6/4/2012

    3/4
    Nr opisu: 0000031320
    Autorzy: Paweł Magryta, Mirosław Tadeusz Wendeker, Rafał Tomasz Sochaczewski, Adam Majczak.
    Tytuł pracy: Analiza wytrzymałościowa wtryskiwacza CNG do systemu bezpośredniego zasilania silnika Diesla
    Tytuł równoległy: Strength analysis of CNG injector for direct supply system of the diesel engine
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 3, s. 425--431
    p-ISSN: 2300-9896

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 13.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: wtryskiwacz gazu CNG ; wtrysk bezpośredni ; silnik ZS
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.combustion-engines.eu/entityfiles/files/articles_published/ptnss-2015-3366.pdf
    Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki symulacyjnych badań wytrzymałościowych innowacyjnej konstrukcji wtryskiwacza CNG do bezpośredniego zasilania silnika Diesla. Wtryskiwacz został opracowany do zastosowania w silniku Andoria ADCR. Badania te wykonano w oparciu o Metodę Elementów Skończonych z wykorzystaniem oprogramowania Abaqus. Opracowany model geometryczny odzwierciedlał rzeczywistą budowę wtryskiwacza. Przeprowadzone badania symulacyjne miały na celu określenie miejsc podatnych na wystąpienie spiętrzeń naprężeń elementów wtryskiwacza pracujących w warunkach odpowiadających warunkom pracy w komorze spalania silnika Diesla. Celem odzwierciedlenie tych warunków w modelu uwzględniono wpływ siły pochodzącej od sprężyny wtryskiwacza oraz siły gazowej pochodzącej od ciśnienia gazów w cylindrze. Wpływ siły pochodzącej od ciśnienia w komorze spalania został wprowadzony do modelu na podstawie przebiegu wartości ciśnienia gazów w funkcji kąta obrotu wału korbowego z uprzednio prowadzonych obliczeń modelowych silnika w oprogramowaniu AVL Boost. Badania modelowe przeprowadzono dla warunków pełnego obciążenia silnika, dla jednego cyklu roboczego. Czas symulacji odpowiadał dwóm pełnym obrotom wału korbowego silnika, co w przeliczaniu dla prędkości obrotowej silnika 3500 obr/min odpowiadało czasowi symulacji równemu 0,03428 s. Na podstawie przeprowadzonych badań opracowano zoptymalizowaną konstrukcję wtryskiwacza, który wykorzystany został do przeprowadzenia badań stanowiskowych i hamowanianych systemu bezpośredniego wtrysku sprężonego gazu ziemnego do silnika Diesla.
    Streszczenie: The article presents the results of strength simulation studies of innovative design of CNG injector for direct supply of the Diesel engine. The injector has been developed for use in Andoria ADCR engine. These studies were performed based on the Finite Element Method using Abaqus software. The geometric model reflects the actual structure of the injector. The conducted simulation studies aimed at determining the locations prone to the occurrence of stress concentrations in injector elements working in conditions equivalent to those in the combustion chamber of the Diesel engine. The objectives of these conditions are reflected in the model, that takes into account the influence of the spring force from the injector and the gas force from gas pressure in the cylinder. The influence of the gas force from the pressure in the combustion chamber was introduced into the model on the basis of the course of the gas pressure as a function of crank angle degree with a predetermined engine model calculations carried out in AVL Boost software. Simulation studies were carried out for engine full load conditions, for one combustion cycle. Simulation time corresponded to two full revolutions of the engine crankshaft, which in the conversion of the engine speed of 3500 rpm correspons to the simulation time equal to 0.03428 s. On the basis of the simulation studies an optimized design of the injector, which was used for real bench tests of direct injection system supply of compressed natural gas into Diesel engine.

    4/4
    Nr opisu: 0000029993
    Autorzy: Marcin Szlachetka, Grzegorz Barański, Adam Majczak.
    Tytuł pracy: Wykorzystanie środowiska LabView w badaniach eksperymentalnych samochodów ciężarowych
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, nr 6, s. 10361--10368
    p-ISSN: 1231-5478

    Uwagi: Artykuł na płycie CD.3 stanowiącej integralną część czasopisma.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 10.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: LabView ; badania drogowe ; pomiary natężenia prądu ; instalacja elektryczna pojazdu
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon
  • BazTech

    http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/send/318-artykuly-na-plycie-cd-3/7103-artykul

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB