AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: OPPOSED PISTON ENGINE
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000042354
Autorzy: Marcin Szlachetka, Rafał Tomasz Sochaczewski, Michał Jan Gęca.
Tytuł pracy: Experimental research of oil pump for a compression-ignition aircraft engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 179, issue 4, p. 142--146
p-ISSN: 2300-9896
e-ISSN: 2658-1442

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe ang.: aircraft propulsion system ; diesel engine ; oil pump ; oil system ; opposed piston engine
http://www.combustion-engines.eu/Experimental-research-of-oil-pump-for-a-compression-ignition-aircraft-engine,116186,0,2.html
DOI: 10.19206/CE-2019-423
Streszczenie: The paper presents an analysis of the constructions of oil pumps for an aircraft compression ignition engine. It is a two-stroke liquid-cooled engine with a power of 100 kW. The system has 3 cylinders and 6 opposed pistons. The paper estimates the required oil pump capacity to make the engine components well-lubricated. Next, automotive oil pumps for diesel engines are analyzed to select a correct pump for aircraft diesel engine applications. Three pump constructions of different constructions and dimensions of a rotor were selected. A measurement bench was designed and built to test these oil pumps in the range of pump shaft speeds from 0 to 4500 rpm and volumetric flow rate up to 150 l/min. The bench also enables stabilization of oil temperature at the required level within the range from 30 to 120oC. In addition, flow resistance through engine slide bearings was simulated by changing the position of a throttling valve at the pump output to regulate pressure in the range of 0-700 kPa. The obtained capacity characteristics of individual pumps versus on oil pressure and temperature allowed us to find an appropriate oil pump to make individual engine nodes well-lubricated.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB