AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: WAR
Liczba odnalezionych rekordów: 12



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/12
Nr opisu: kwestionariusz ankiety. Badaniem objęto grupę 60 dyrektorów szkół podstawowych z obwodu lwowskiego i miasta Lwów. Badania zrealizowano w 2023 roku z zastosowaniem zasad etycznych i świadomej zgody osób badanych. Analiza wyników z przeprowadzonych badań pozwoliła zaobserwować różnice w działaniach dyrektorów. Działania wprowadzone w szkołach bezpośrednio po wybuchu wojny różniły się z działaniami po rocznym okresie jej trwania. Wyniki z przeprowadzonych badań pokazały potrzebę przygotowania szkół na zmiany, które zachodzą w związku z trwającą wojną w Ukrainie, ale również mogą mieć zastosowanie ze względu na sytuacje kryzysowe zachodzące we współczesnym świecie. Wnioski płynące z doświadczeń zdobytych przez ukraińskie szkoły mogą posłużyć systemom edukacyjnym w innych krajach.^adyrektorzy szkół^aeducation system^aThe subject and, at the same time, the aim of this article is to present the results of original research conducted among primary school principals in Ukraine. The aim point of the research was to find an answer to the research question: What measures were implemented by school principals in western Ukraine in relation to the ongoing war immediately after its outbreak and after the one-year period? The article presents practical examples of measures implemented by principals in terms of school management in the conditions of the ongoing war. The study used a diagnostic survey method and an author's survey questionnaire. The study included a group of 60 primary school principals from the Lviv region and the city of Lviv. The research was implemented in 2023 using ethical principles and informed consent of the respondents. Analysis of the results from the surveys made it possible to observe differences in the actions of the principals. Actions introduced in schools immediately after the outbreak of the war differed from actions after the one-year period of the war. The results from the research showed the need for schools to prepare for the changes that are taking place due to the ongoing war in Ukraine, but may also be applicable due to crisis situations occurring in the modern world. Lessons learned from the experience gained by Ukrainian schools can serve educational systems in other countries.^aprzesiedlenie^aschool principal^asystem edukacyjny^asecurity^aszkoła^astudents^auczniowie^aUkraine^aUkraina^awar^awojna
Autorzy: , , Vol. 37 2449-8521 CC-BY Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J Paedagogia-Psychologia20240867-20402024/202510.17951/j.2024.373.3.131-142Waszczuk, JoannabezpieczeństwodisplacementWaszczuk, JoannaFINAL_PUBLISHEDPrzedmiotem i jednocześnie celem tego artykułu jest zaprezentowanie wyników oryginalnych badań przeprowadzonych wśród dyrektorów szkół podstawowych w Ukrainie. Punktem docelowym badań było znalezienie odpowiedzi na pytanie badawcze: Jakie działania wdrożyli dyrektorzy szkół na terenach zachodniej Ukrainy w związku z trwająca wojną bezpośrednio po jej wybuchu oraz po rocznym okresie? W artykule przedstawiono praktyczne przykłady działań wprowadzonych przez dyrektorów w zakresie zarządzania szkołą w warunkach toczącej się wojny. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i autorski kwestionariusz ankiety. Badaniem objęto grupę 60 dyrektorów szkół podstawowych z obwodu lwowskiego i miasta Lwów. Badania zrealizowano w 2023 roku z zastosowaniem zasad etycznych i świadomej zgody osób badanych. Analiza wyników z przeprowadzonych badań pozwoliła zaobserwować różnice w działaniach dyrektorów. Działania wprowadzone w szkołach bezpośrednio po wybuchu wojny różniły się z działaniami po rocznym okresie jej trwania. Wyniki z przeprowadzonych badań pokazały potrzebę przygotowania szkół na zmiany, które zachodzą w związku z trwającą wojną w Ukrainie, ale również mogą mieć zastosowanie ze względu na sytuacje kryzysowe zachodzące we współczesnym świecie. Wnioski płynące z doświadczeń zdobytych przez ukraińskie szkoły mogą posłużyć systemom edukacyjnym w innych krajach.dyrektorzy szkółeducation systemThe subject and, at the same time, the aim of this article is to present the results of original research conducted among primary school principals in Ukraine. The aim point of the research was to find an answer to the research question: What measures were implemented by school principals in western Ukraine in relation to the ongoing war immediately after its outbreak and after the one-year period? The article presents practical examples of measures implemented by principals in terms of school management in the conditions of the ongoing war. The study used a.
Tytuł równoległy:
Tytuł całości: W: Pedagogical discourse on the work of schools in wartime. The Ukrainian caseAnnales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J Paedagogia-Psychologia20240867-20402024/202510.17951/j.2024.373.3.131-142Waszczuk, JoannabezpieczeństwodisplacementWaszczuk, JoannaFINAL_PUBLISHEDPrzedmiotem i jednocześnie celem tego artykułu jest zaprezentowanie wyników oryginalnych badań przeprowadzonych wśród dyrektorów szkół podstawowych w Ukrainie. Punktem docelowym badań było znalezienie odpowiedzi na pytanie badawcze: Jakie działania wdrożyli dyrektorzy szkół na terenach zachodniej Ukrainy w związku z trwająca wojną bezpośrednio po jej wybuchu oraz po rocznym okresie? W artykule przedstawiono praktyczne przykłady działań wprowadzonych przez dyrektorów w zakresie zarządzania szkołą w warunkach toczącej się wojny. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i autorski kwestionariusz ankiety. Badaniem objęto grupę 60 dyrektorów szkół podstawowych z obwodu lwowskiego i miasta Lwów. Badania zrealizowano w 2023 roku z zastosowaniem zasad etycznych i świadomej zgody osób badanych. Analiza wyników z przeprowadzonych badań pozwoliła zaobserwować różnice w działaniach dyrektorów. Działania wprowadzone w szkołach bezpośrednio po wybuchu wojny różniły się z działaniami po rocznym okresie je : Vol. 37 : 2449-8521 : CC-BY, OPEN_JOURNAL / no 3 / y / y / AT_PUBLICATION
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka merytoryczna:
Język publikacji:
Wskaźnik Impact Factor ISI: go i autorski kwestionariusz ankiety. Badaniem objęto grupę 60 dyrektorów szkół podstawowych z obwodu lwowskiego i miasta Lwów. Badania zrealizowano w 2023 roku z zastosowaniem zasad etycznych i świadomej zgody osób badanych. Analiza wyników z przeprowadzonych badań pozwoliła zaobserwować różnice w działaniach dyrektorów. Działania wprowadzone w szkołach bezpośrednio po wybuchu wojny różniły się z działaniami po rocznym okresie jej trwania. Wyniki z przeprowadzonych badań pokazały potrzebę przygotowania szkół na zmiany, które zachodzą w związku z trwającą wojną w Ukrainie, ale również mogą mieć zastosowanie ze względu na sytuacje kryzysowe zachodzące we współczesnym świecie. Wnioski płynące z doświadczeń zdobytych przez ukraińskie szkoły mogą posłużyć systemom edukacyjnym w innych krajach.^adyrektorzy szkół^aeducation system^aThe subject and, at the same time, the aim of this article is to present the results of original research conducted among primary school principals in Ukraine. The aim point of the research was to find an answer to the research question: What measures were implemented by school principals in western Ukraine in relation to the ongoing war immediately after its outbreak and after the one-year period? The article presents practical examples of measures implemented by principals in terms of school management in the conditions of the ongoing war. The study used a diagnostic survey method and an author's survey questionnaire. The study included a group of 60 primary school principals from the Lviv region and the city of Lviv. The research was implemented in 2023 using ethical principles and informed consent of the respondents. Analysis of the results from the surveys made it possible to observe differences in the actions of the principals. Actions introduced in schools immediately after the outbreak of the war differed from actions after the one-year period of the war. The results from the research showed the need for schools to prepare for the changes that are taking place due to the ongoing war in Ukraine, but may also be applicable due to crisis situations occurring in the modern world. Lessons learned from the experience gained by Ukrainian schools can serve educational systems in other countries.^aprzesiedlenie^aschool principal^asystem edukacyjny^asecurity^aszkoła^astudents^auczniowie^aUkraine^aUkraina^awar^awojna
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: go i autorski kwestionariusz ankiety. Badaniem objęto grupę 60 dyrektorów szkół podstawowych z obwodu lwowskiego i miasta Lwów. Badania zrealizowano w 2023 roku z zastosowaniem zasad etycznych i świadomej zgody osób badanych. Analiza wyników z przeprowadzonych badań pozwoliła zaobserwować różnice w działaniach dyrektorów. Działania wprowadzone w szkołach bezpośrednio po wybuchu wojny różniły się z działaniami po rocznym okresie jej trwania. Wyniki z przeprowadzonych badań pokazały potrzebę przygotowania szkół na zmiany, które zachodzą w związku z trwającą wojną w Ukrainie, ale również mogą mieć zastosowanie ze względu na sytuacje kryzysowe zachodzące we współczesnym świecie. Wnioski płynące z doświadczeń zdobytych przez ukraińskie szkoły mogą posłużyć systemom edukacyjnym w innych krajach.^adyrektorzy szkół^aeducation system^aThe subject and, at the same time, the aim of this article is to present the results of original research conducted among primary school principals in Ukraine. The aim point of the research was to find an answer to the research question: What measures were implemented by school principals in western Ukraine in relation to the ongoing war immediately after its outbreak and after the one-year period? The article presents practical examples of measures implemented by principals in terms of school management in the conditions of the ongoing war. The study used a diagnostic survey method and an author's survey questionnaire. The study included a group of 60 primary school principals from the Lviv region and the city of Lviv. The research was implemented in 2023 using ethical principles and informed consent of the respondents. Analysis of the results from the surveys made it possible to observe differences in the actions of the principals. Actions introduced in schools immediately after the outbreak of the war differed from actions after the one-year period of the war. The results from the research showed the need for schools to prepare for the changes that are taking place due to the ongoing war in Ukraine, but may also be applicable due to crisis situations occurring in the modern world. Lessons learned from the experience gained by Ukrainian schools can serve educational systems in other countries.^aprzesiedlenie^aschool principal^asystem edukacyjny^asecurity^aszkoła^astudents^auczniowie^aUkraine^aUkraina^awar^awojna
Słowa kluczowe: ; ;
Słowa kluczowe ang.: ;
Projekt/grant:

2/12
Autorzy: .
Tytuł pracy:
Tytuł pracy w innym języku: Sokołowskaoriginal-article997999009998.1000300-4279003Experiences of the Polish teachers of primary schools in working with war refugee students from Ukraine - selected problems, limitations and implications for pedagogical practiceEducation 3-132024Early view.0300-42792023/202410.21080/03004279.2024.2336968Nazaruk, Stanisławaeducation systemThe impact of the war situation on the education and behavior of students of Ukrainian origin studying in Poland and UkraineFINAL_PUBLISHEDThe ongoing war in Ukraine has caused that millions of people, mainly women and children, were forced to flee their country. Poland, as a country bordering Ukraine, accepted the most refugees. In consequence, Ukrainian school-age children started studying in Polish schools but preparing Polish primary schools (schools which educate children who are 6/7-15 years of age) to accept such an unimaginable number of Ukrainian students became a challenge. This was due to the fact that Polish teachers of primary schools had no previous experience of working with refugee students. The following article presents the results of the research survey conducted among 359 Polish teachers working in primary schools, the majority of whom were women (91.4%) and men (8,6%), aged 25-60 years. The research using a questionnaire technique was conducted in 4 Polish provinces that accepted the largest number of Ukrainian refugees. The aim of the research was to identify the mechanisms hindering education and integration of Ukrainian refugee students attending primary schools and to obtain information on the assistance activities provided by Polish teachers addressed to the refugee students. The developed conclusions could be used in schools in Poland and other countries.integrationPolandprimary schoolrefugee studentteacherUkrainewar : Izabela Krystyna : Barbara : Oryginalny artykuł naukowyACZartykuł w czasopiśmie zagranicznym0.900IF : 999999LISTA FILADELFIJSKAIMPACT FACTOR : 009999.000 : Q : 003 : 1475-7575 : Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej : CC-BY
Uwagi: Sokołowskaoriginal-article997999009998.1000300-4279003Experiences of the Polish teachers of primary schools in working with war refugee students from Ukraine - selected problems, limitations and implications for pedagogical practiceEducation 3-132024Early view.0300-42792023/202410.21080/03004279.2024.2336968Nazaruk, Stanisławaeducation systemThe impact of the war situation on the education and behavior of students of Ukrainian origin studying in Poland and UkraineFINAL_PUBLISHEDThe ongoing war in Ukraine has caused that millions of people, mainly women and children, were forced to flee their country. Poland, as a country bordering Ukraine, accepted the most refugees. In consequence, Ukrainian school-age children started studying in Polish schools but preparing Polish primary schools (schools which educate children who are 6/7-15 years of age) to accept such an unimaginable number of Ukrainian students became a challenge. This was due to the fact that Polish teachers of primary schools had no previous experience of working with refugee students. The following article presents the results of the research survey conducted among 359 Polish teachers working in primary schools, the majority of whom were women (91.4%) and men (8,6%), aged 25-60 years. The research using a questionnaire technique was conducted in 4 Polish provinces that accepted the largest number of Ukrainian refugees. The aim of the research was to identify the mechanisms hindering education and integration of Ukrainian refugee students attending primary schools and to obtain information on the assistance activities provided by Polish teachers addressed to the refugee students. The developed conclusions could be used in schools in Poland an
Charakterystyka formalna:
Słowa kluczowe ang.: nalny naukowyPUBLIKACJAPEŁNA PUBLIKACJAAAartykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MNiSW)AFILIACJA PODANAENGhttps://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03004279.2024.2336968100^a0300-4279^bQ^e1475-7575^iX^jXY^a003^b003^c2024-05-06, 11:04^d2024-06-25, 14:00^e3025989135^f3024798839^aExperiences of the Polish teachers of primary schools in working with war refugee students from Ukraine - selected problems, limitations and implications for pedagogical practice^aEducation 3-13^kInternational Journal of Primary, Elementary and Early Years Education^a2024^aEarly view.^a0300-4279^b1475-7575^a2023/2024^a10.21080/03004279.2024.2336968^aNazaruk, Stanisława^cx^aeducation system^aThe impact of the war situation on the education and behavior of students of Ukrainian origin studying in Poland and Ukraine^bNarodowa Agencja Wymiany Akademickiej^cBPN/GIN/2023/1/00017/U/00001^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY^cAT_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aThe ongoing war in Ukraine has caused that millions of people, mainly women and children, were forced to flee their country. Poland, as a country bordering Ukraine, accepted the most refugees. In consequence, Ukrainian school-age children started studying in Polish schools but preparing Polish primary schools (schools which educate children who are 6/7-15 years of age) to accept such an unimaginable number of Ukrainian students became a challenge. This was due to the fact that Polish teachers of primary schools had no previous experience of working with refugee students. The following article presents the results of the research survey conducted among 359 Polish teachers working in primary schools, the majority of whom were women (91.4%) and men (8,6%), aged 25-60 years. The research using a questionnaire technique was conducted in 4 Polish provinces that accepted the largest number of Ukrainian refugees. The aim of the research was to identify the mechanisms hindering education and integration of Ukrainian refugee students attending primary schools and to obtain information on the assistance activities provided by Polish teachers addressed to the refugee students. The developed conclusions could be used in schools in Poland and other countries.^aintegration^aPoland^aprimary school^arefugee student^ateacher^aUkraine^awar
Słowa kluczowe ang.: ; ;
DOI:
Projekt/grant:

3/12
Nr opisu:
Autorzy: , , 003 Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie 003Odbiór i postrzeganie wojny przez uczniów szkół podstawowychPerception of war by primary school pupilsWielowymiarowość edukacji XXI wiekuS. 157-162Siedlce978-83-66597-88-42023/2024postrzeganieperceptionKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.szkoła podstawowaprimary schooluchodzćypupiluczniowierefugeewojnawar.
Tytuł pracy:
Strony zajęte przez pracę:
Język publikacji:
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.:
Uwaga:

4/12
Nr opisu: a Krystyna fil. ang. ^pDąbrowska Izabela Krystyna fil. ang. ^rDĄBROWSKA^sIZABELA KRYSTYNA^u^tZakład Neofilologii^qDąbrowska I^w919156^x0000019094^zDąbrowska Izabela Krystyna^aSokołowska
Autorzy: , .
Tytuł czasopisma:
Charakterystyka merytoryczna:
Język publikacji:
Wskaźnik Impact Factor ISI:
Punktacja ministerstwa:
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: 0PUNKTACJA UWM^a009998.300^b009899.000^c009999.000^d009899.000202420242024Opening Polish Schools to Ukrainian Refugee Children and Providing Them with Spiritual Support :00000475910000000130AOartykuł oryginalny naukowyPUBLIKACJAPEŁNA PUBLIKACJAAAartykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MNiSW)AFILIACJA PODANAENGhttps://www.mdpi.com/2077-1444/15/6/651100^a2077-1444^bQ^iX^jXY^kQ017154^a003^b003^c2024-06-05, 11:07^d2024-06-25, 14:02^e3024999132^f3024798837^aOpening Polish Schools to Ukrainian Refugee Children and Providing Them with Spiritual Support : Survey Results^aReligions^a2024^bVol. 15^cissue 6^darticle number 651^a2077-1444^a2023/2024^a10.3390/rel15060651^aNazaruk, Stanisława^cy^aeducation system^aWpływ sytuacji wojny na edukację i zachowania uczniów pochodzenia ukraińskiego kształcących się w Polsce i na Ukrainie^bNarodowa Agencja Wymiany Akademickiej^cBPN/GIN/2023/1/00017/U/00001^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY^cAT_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aFollowing the Russian Federation's attack on Ukraine, many women and children were forced to flee their homeland out of fear for lives. Poland, as a country bordering Ukraine, has accepted the most refugees, compared to other EU states. Soon after, Ukrainian school-age children began their education in Polish schools, but the process of their enrolment and adaptation to a new environment, as well as the provision of psychological assistance, became a significant challenge. The aim of the study was to inquire about the actions taken by principals of primary schools in Poland in connection with accepting refugee students from Ukraine to their institutions, as well as determining the possibilities of providing these students with spiritual support. The following survey research conducted in the four voivodeships that accepted the largest number of refugees, in urban and rural environments, allowed the identification of the practical solutions used by school principals in organising the assistance provided to refugee students from Ukraine in learning and integration with peers. As the research has indicated, the most important challenges in working with Ukrainian children affected by war are psycho-emotional experiences, depression and adaptation problems. Therefore, the priority in working with them was to use the strategy of spiritual support and solidarity, focusing on the prioritised human values-humanism, tolerance, faith, love, empathy, kindness, and mutual help. The conclusions drawn from the experience gained by Polish schools, in particular, in terms of the spiritual support for children of war, can be used by educational systems in other countries.^aintegration^aPoland^arefugee^aspiritual support^aUkraine^awar
Słowa kluczowe ang.: ; ;
Streszczenie:

5/12
Nr opisu:
Autorzy: warwarriorwartime literaturevictim.
Tytuł czasopisma:
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka merytoryczna:
Język publikacji:
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.:

6/12
Nr opisu: nt how crisis phenomena affect the stress of employees. The aim of this work is to present the stress of employees, especially uniformed services, resulting from successive waves of crisis covering Poland. In connection with the subject of the research and the purpose of the research, the main research problem arose, which was expressed in the form of the following question: What is the signifi cance of high inflation, the war in Ukraine and the COVID-19 pandemic on employees' stress at work and in private life? Deepening a specifi c main research problem required the adoption and solution of specific research problems: 1) What conditions of the infl ation crisis had an impact on employees' stress? 2) How does the war in Ukraine aff ect stress at work related to the operation of critical infrastructure? 3) What was the negative impact of the COVID-19 pandemic on the stress of uniformed services employees? The available materials wereverified by analyzing and critiquing the available literature on the subject.^akryzys^aemployess^apandemia^ainflation^apracownicy^apandemic^asłużby mundurowe^astress^astres^auniformed services^awojna rosyjsko-ukraińska^awar
Autorzy: inflacjacrisisDuring a crisis, the pressure on employees increases, leading to increased stress. Recent years have been an example of this through high infl ation, the war in Ukraine and the COVID-19 pandemic, which are the crises of the current times. Uniformed services employees have a great role to play during any crises. The subject of this study is to present how crisis phenomena affect the stress of employees. The aim of this work is to present the stress of employees, especially uniformed services, resu.
Tytuł równoległy:
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka merytoryczna:
Język publikacji:
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: ; ;
Słowa kluczowe ang.: ;
Streszczenie:
Streszczenie:

7/12
Nr opisu: Rosji. Efekt był odwrotny - Ukraina jak i państwa wspierające ten kraj przygotowywały się na najgorszy wariant - wojnę, dozbrajając oraz szkoląc żołnierzy. W związku z brakiem akceptacji wszystkich zainteresowanych stron prezydent Federacji Rosyjskiej demonstrację siły militarnej zamienił na agresję militarną na Ukrainę 24 lutego 2022 r.^aRosja^amilitary strenght^aThe demonstration activities of the Armed Forces of the Russian Federation at the border with Ukraine at the turn of 2021/2022 were aimed at adopting the Russian point of view in the revision of the current European order by the authorities of Ukraine, the USA and Western countries. Russia's leader, Vladi
Autorzy: , Rosjamilitary strenghtThe demonstration activities of the Armed Forces of the Russian Federation at the border with Ukraine at the turn of 2021/2022 were aimed at adopting the Russian point of view in the revision of the current Europe.
Tytuł pracy:
Tytuł pracy w innym języku: Rosjamilitary strenghtThe demonstration activities of the Armed Forces of the Russian Federation at the border with Ukraine at the turn of 2021/2022 were aimed at adopting the Russian point of view in the revision of the current European order by the authorities of Ukraine, the USA and Western countries. Russia's leader, Vladimir Putin, in political talks aggressively demanded recognition of the proposed Russian order in Central and Easte
Szczegóły:
Język publikacji: carried out over many years, made it possible for the president of the country to assume that Ukraine, the USA and the Western countries would be afraid of this demonstration of power and would agree to Russia's revisionist demands. The effect was the opposite - Ukraine and the countries supporting this country were preparing for the worst option - war, rearming and training soldiers. Due to the lack of acceptance by all interested parties, the President of the Russian Federation changed the demonstration of military force into military aggression against Ukraine on February 24, 2022.^asiła militarna^aRussia^aUkraina^aUkraine^awojna^awar
Punktacja ministerstwa:
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.: ;
Hasła przedmiotowe ang.:
Uwaga:

8/12
Nr opisu: l assessment of the current international situation was carried out, taking into account the potential threat to NATO's eastern flank and the Alliance's position on the defence of its territory.^awojna^aRussia^aUkraina^aUkraine^azagrożenie militarne^awar
Autorzy: RosjaNATOThe article presents the issue of the threat to NATO's eastern flank, which arose after the outbreak of the war in Ukraine. The current geostrategic situation in Europe is presented, taking into account historical and contemporary conditions, interests of NATO and Russia. Next, the directions of changes in Russia's policy were discussed. The role of President Putin, his superpower vision of Russia and the implementation of tasks on this path were emphasized. The material presents a brief outline of activities in the arena of armed struggle in Ukraine. The final assessment of the current international situation was carried out, taking into account the potential threat to NATO's eastern flank and the Alliance's position on the defence of its territory.wojnaRussiaUkrainaUkrainezagrożenie militarnewar, wojnaRussiaUkrainaUkrainezagrożenie militarnewar.
Tytuł równoległy:
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka merytoryczna:
Język publikacji:
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: ; ;
Słowa kluczowe ang.:

9/12
Nr opisu:
Autorzy: .
Tytuł równoległy:
Lokalizacja w obrębie dok. macierzystego:
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka wg MNiSW:
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.: ;


10/12
Autorzy: .
Tytuł czasopisma:
Oznaczenie wydania: 2082-26772017/2018Ciekanowski, ZbigniewatakattackKopia dostępna w Sekcji BibliometriiFINAL_PUBLISHEDThe article analyzed terrorism as a threat to global security. It was emphasized that this is a historically variable, multi-faceted, dynamic phenomenon that manifests itself in various forms. Being in war with the state and its structures, the war does not take place in the means and the tragic consequences. Although the issue of terrorism is the subject of numerous studies and analyzes, it is often the experts in the subject matter that focus exclusively on the indication of the main reasons for the phenomenon in question. There is, however, no in-depth analysis or attempt to systematise the sources of terrorism in the deliberations on terrorism. In times of conflict, ethnic tensions, ideological and political terrorism began to take on new forms, and also became a way to solve the problems. The effectiveness of the actions taken by terrorist groups is largely dependent on the funds obtained for this purpose. It is worth pointing out that terrorist activity poses a threat not only to the life as well as the property of individual individuals, but as a fundamental issue of the present world, may threaten social order, inte
Miejsce wydania: atakattackKopia dostępna w Sekcji BibliometriiFINAL_PUBLISHEDThe article analyzed terrorism as a threat to global security. It was emphasized that this is a historically variable, multi-faceted, dynamic phenomenon that manifests itself in various forms. Being in war with the state and its structures, the war does not take place in the means and the tragic consequences. Although the issue of terrorism is the subject of numerous studies and analyzes, it is often the experts in the subject matter that focus exclusively on the indication of the main reasons for the phenomenon in question. There is, however, no in-depth analysis or attempt to systematise the sources of terrorism in the deliberations on terrorism. In times of conflict, ethnic tensions, ideological and political terrorism began to take on new forms, and : OTHER, AT_PUBLICATION
Charakterystyka wg MNiSW:
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.: ;

Streszczenie:

11/12
Autorzy: .
Tytuł czasopisma:
Oznaczenie wydania:
Charakterystyka wg MNiSW:
Słowa kluczowe: ;
Słowa kluczowe ang.: ;


12/12
Nr opisu:
Autorzy: , , .
Tytuł pracy:
Szczegóły:
Tytuł monografii w innym języku:
Lokalizacja w obrębie dok. macierzystego:
Zasięg terytorialny:
Punktacja ministerstwa:
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.:
Uwaga:

Projekt/grant:

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB