AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ŁUKASZUK NATALIA
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000047052
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Ewa Lipińska, Natalia Łukaszuk, Izabela Kowalczyk.
Tytuł pracy: Dziecko ze spektrum autyzmu w przedszkolu ogólnodostępnym - problem czy wyzwanie
Tytuł równoległy: A child on the autism spectrum in a mainstream kindergarten - problem or challenge
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku, T. 4, Teoria i proaktyka dla edukacji przedszkolnej i szkolnej / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2024
Strony zajęte przez pracę: S. 33-42
ISBN: 978-83-66597-88-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: autyzm ; dziecko ; edukacja przedszkolna ; przedszkole publiczne ; terapia
Słowa kluczowe ang.: autism ; child ; kindergarten ; therapy ; upbringing
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometii.

2/3
Nr opisu: 0000047058
Autorzy: Paulina Kisiel, Natalia Kuszneruk, Natalia Łukaszuk, Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Odbiór i postrzeganie wojny przez uczniów szkół podstawowych
Tytuł równoległy: Perception of war by primary school pupils
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku, T. 4, Teoria i proaktyka dla edukacji przedszkolnej i szkolnej / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2024
Strony zajęte przez pracę: S. 157-162
ISBN: 978-83-66597-88-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: postrzeganie ; szkoła podstawowa ; uchodzćy ; uczniowie ; wojna
Słowa kluczowe ang.: perception ; primary school ; pupil ; refugee ; war
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

3/3
Nr opisu: 0000046854
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Natalia Łukaszuk.
Tytuł pracy: Emotikony i emoji - problem czy atut w komunikacji (na podstawie badań uczniów szkół podstawowych)
Tytuł równoległy: Emoticons and emoji - problem or asset in communication (based on a study of primary school students)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, T. 17, s. 157--169
p-ISSN: 2353-1266
e-ISSN: 2449-7983

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: emoji ; emotikony ; komunikacja społeczna ; szkoła podstawowa ; uczeń
Słowa kluczowe ang.: emoji ; emoticons ; primary school ; pupil ; social communication
DOI: 10.19251/sej/2023.17(10)
Streszczenie: Współcześnie trudno sobie wyobrazić życie bez używania komunikatorów internetowych, zawierających emotikony i emoji. W związku ze stale rosnącą ich popularnością zauważono potrzebę przeprowadzenia badań pedagogicznych wśród uczniów (N = 89) z wybranych szkół podstawowych na terenie powiatu bialskiego w woj. lubelskim w celu poznania ich zakresu i sposobów wykorzystywania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na rodzaj komunikacji, przekazywane emocje oraz sytuacje. Wyniki badań pokazały różnice w zakresie wykorzystania emoji i emotikonów w grupie badanych uczniów, szczególnie dotyczyły one rozróżniania wymienionych znaków graficznych, używania ich przy pisaniu postów, celu i częstotliwości wykorzystywania.
Streszczenie: Nowadays, it is difficult to imagine life without the use of instant messaging applications containing emoticons and emoji. Due to their ever-growing popularity, it was noticed that there was a need to carry out a pedagogical research among pupils (N = 89) from selected primary schools in the Biala Podlaska district in the Lubelskie voivodeship in order to find out their scope and ways of using them, with particular attention paid to the type of communication, emotions conveyed and situations. The results of study showed differences in the use of emoji and emoticons among the group of pupils surveyed, particularly in terms of distinguishing the aforementioned graphic signs, their use when writing posts, purpose and frequency of use.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB