Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
FIUTKA EWA MARLENA Liczba odnalezionych rekordów: 7
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Elena Mauli Shapiro in "13 rue Thérese" asks questions about the ways of mediating the past. The problem is by no means new but the author attempts to present historical events through the category of historical experience as a valid manner of showing the past. Therefore, the novel is looked upon from the perspective of Frank Ankersmit's concept of experience as well as the theory of objects as tools which assist the recipient in mediating the past. Thus, both through the use of the category of experience and the presentation of history through objects, the past is presented as fragmented and unreliable, which in fact reflects how historical writing is perceived nowadays, especially if the ending of the novel suggests that the past is inevitably linked with the present.
3/7
Nr opisu: 0000039227 Autorzy: Ewa Marlena Fiutka. Tytuł pracy: Précis practice as a component of an academic writing course Tytuł całości: W: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2019 Strony zajęte przez pracę: S. 19-28 ISBN: 978-83-64881-50-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG Liczba znaków: 26269 Liczba arkuszy: 0,66 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: précis ; summary ; writing skills ; academic writing
4/7
Nr opisu: 0000034605 Autorzy: Ewa Marlena Fiutka. Tytuł monografii: History, Memory and Experience : in A.S. Byatt's Neo-Victorian Fiction / Ewa Fiutka Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2017 Strony: 240 s., 22 cm Seria: Studies in Literature and Culture, Vol. 16 ISBN: 978-83-8061-366-9 Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 80.000 Liczba arkuszy: 10,9 Praca recenzowana Słowa kluczowe: historia ; pamięć ; doświadczenie ; powieść neowiktoriańska ; A.S. Byatt Słowa kluczowe ang.: history ; memory ; experience ; A.S. Byatt ; Neo-Victorian Fiction
5/7
Nr opisu: 0000031852 Autorzy: Ewa Marlena Fiutka. Tytuł pracy: Integration of content and language in culture class at English Philology Tytuł całości: W: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspective / red. Halina Chodkiewicz Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 224-245 ISBN: 978-83-64881-09-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 50037 Liczba arkuszy: 1,25 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: Content and Language Integrated Learning ; language learning ; foreign language ; content ; English language
6/7
Nr opisu: 0000027249 Autorzy: Ewa Marlena Fiutka, Agata Harasimiuk. Tytuł pracy: Kompetencje językowe w nauczaniu historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych na poziomie studiów licencjackich filologii angielskiej Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2013 Strony zajęte przez pracę: S. 60-72 ISBN: 978-83-61044-94-9 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 28577 Liczba arkuszy: 0,71 Praca recenzowana Słowa kluczowe: język angielski ; Wielka Brytania ; Stany Zjednoczone ; historia ; nauczanie ; kształcenie filologiczne Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A [sprawdź dostępność w katalogu AB] Streszczenie: Nauczanie historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych w kształceniu przyszłych nauczycieli języka angielskiego ma na celu nie tylko zapoznanie ich z faktografią, ale również zapewnienie im odpowiednich warunków do doskonalenia kompetencji językowych, w tym do rozwijania umiejętności posługiwania sie strukturami gramatycznymi oraz wzbogacania słownictwa. Zadaniem każdego nauczyciela - neofilologa jest także dodawanie studentom pewności siebie w użyciu języka obcego, co ma swój istotny wkład w osiąganie przez studentów coraz to wyższych poziomów biegłości językowej. Zdobywanie wiedzy o historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych nieodzownie związane jest z przyswajaniem języka angielskiego, jednakże proces ten może być zintensyfikowany poprzez odpowiedni dobór ćwiczeń, angażujących studentów zarówno pod wzgledem merytorycznym, jak i językowym. Poniższy artykuł przedstawia przykładowe ćwiczenia rozwijające sprawność czytania, pisania, słuchania i mówienia, przy jednoczesnym przekazywaniu informacji związanych z historią Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Omawiane są również możliwości doboru efektywnych rozwiązań dydaktycznych, a także korzyści płynące z wykorzystania zaproponowanych zadań w pracy ze studentami.
7/7
Nr opisu: 0000027476 Autorzy: Ewa Marlena Fiutka. Tytuł pracy: To humanize architecture : Frank Lloyd Wright's concept of home in T.C. Boyle's The Women Tytuł całości: W: Americascapes : Americans in/and their diverse sceneries / ed. by Ewelina Bańka, Mateusz Liwiński, Kamil Rusiłowicz Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2013 Seria: Studies in Literature and Culture, Vol. 9 Strony zajęte przez pracę: S. 352-366 ISBN: 978-83-7702-756-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 37437 Liczba arkuszy: 0,94 Praca recenzowana Słowa kluczowe: Frank Llloyd Wright ; architektura ; biografia ; kobieta ; relacje międzyludzkie ; T.C. Boyle ; literatura amerykańska Słowa kluczowe ang.: Frank Llloyd Wright ; architecture ; woman ; biography ; T.C. Boyle ; american literature Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.