AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: 4-YEAR-OLD CHILDREN
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000036420
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Anna Klim-Klimaszewska, Ewa Tokarewicz.
Tytuł pracy: Koncepcja Marii Montessori a rozwój umiejętności samoobsługowych u dzieci w wieku przedszkolnym
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Vol. 6, nr 2(12), s. 253--265
p-ISSN: 2353-7140
e-ISSN: 2353-7159

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: czterolatki ; przedszkole ; umiejętności samoobsługowe ; koncepcja pedagogiczna Marii Montessori
Słowa kluczowe ang.: 4-year-old children ; kindergarten ; self-care skills ; the pedagogical concept of Maria Montessori
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.czasopismoippis.up.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/01/Stanis%C5%82awa-NAZARUK.pdf
Streszczenie: The development of self-care skills in children is a part of the Core curriculum for preschool education. The contents regarding formation of such skills include shaping hygiene practices, good habits and developing motor skills. Maria Montessori drew attention to the development of selfcare skills and functional independence. In her concept of preschool child education, Maria Montessori developed practical life activities which were intended to serve the development of specific skills and their application to everyday life. Therefore, the aim of the research was to identify the level of self-care skills in 4-year-old children attending selected kindergartens located in Mińsk Mazowiecki and Siedlce. The research was conducted on 200 children from Non-public Creative Activity Montessori Kindergarten 'Zameczek' in Siedlce, Non-public Montessori Kindergarten 'Delfinek' in Mińsk Mazowiecki and 6 traditional kindergartens - 2 of which were located in Mińsk Mazowiecki and 4 located in Siedlce. The obtained research results indicated a varied level of self-care skills depending on kindergarten the children attended.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB