Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
CONSUMPTION Liczba odnalezionych rekordów: 10
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The purpose of this article is to reveal the peculiarities of the agrarian sector deregulation mechanisms in the conditions of the legal regime of martial law and the reasons for the vulnerability of the food security of the country and the world. The process of the agrarian sector deregulation in the period of the legal regime of martial law is clarified with regard to: (a) land matters; (b) taxation; (c) crediting; (d) material and technical support; (e) social and labor relations; and (f) state order. The elements of scientific novelty consist in the introduction of a systematic approach to the generalization of the extraordinary approaches to the process of agrarian sector deregulation during the legal regime of martial law. It is proposed to review the previously adopted documents of a strategic nature regarding the sustainable development of the agrarian sector of Ukraine and to change the mechanisms of the global food crisis fight radically by specially authorized international organizations. The experience of agrarian sector deregulation in the conditions of the legal regime of martial law can be taken into account by the state institutions when reviewing previously adopted documents and during the development of strategic plans for the restoration of the work of commodity producers, guaranteeing the food security of the population and taking into account the internal threats and the long-term external aggression of Russia against Ukraine.
2/10
Nr opisu: 0000043860 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Konsumpcja informacji w cyberprzestrzeni Tytuł równoległy: Information consumption in cyberspace Tytuł całości: W: Współcześnie o konsumpcjonizmie. Dylematy i paradoks / red. nauk. Alicja Antas-Jaszczuk, Agnieszka Roguska Miejsce wydania: Siedlce, Lublin Wydawca: Uniwersytet Przoridniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Wydawnictwo Naukowe TYGIEL Rok wydania: 2022, 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 10-16 ISBN: 978-83-67162-28-9978-83-67104-19-7 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: cyberprzestrzeń ; informacja ; Internet ; konsumpcja Słowa kluczowe ang.: consumption ; cyberspace ; information ; internet https://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/public/assets/755/Wsp%C3%B3%C5%82cze%C5%9Bnie%20o%20konsumpcjonizmie.%20Dylematy%20i%20paradoksy.pdf Streszczenie: Celem opracowania jest wskazanie zmian zachodzących w konsumpcji informacji w cyberprzestrzeni. Internet stał się nową przestrzenią dla rozwoju konsumpcji, jest to środek umożliwiający konsumowanie na niespotykanym dotąd poziomie. Biorąc pod uwagę rozwój cyberprzestrzeni jako areny konsumpcji informacji, w artykule skupiono się na analizie tego wpływu oraz zmian, jakie powstają w wyniku oddziaływania nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w obszarze konsumpcji informacji. Wskazano także na zagrożenia informacyjne, z którymi mamy do czynienia w XXI wieku. Korzystanie z technologii mobilnych w sferze konsumpcji to kluczowy element gospodarki opartej na wiedzy. Wirtualizacja konsumpcji jest dobrym przykładem wykorzystywania rozwiązań technologicznych do zaspokajania potrzeb konsumenckich. Praca ma charakter syntetyczno-analityczny. Streszczenie: The aim of the analysis is to indicate the changes occurring in information consumption in cyberspace. The Internet has become a new space for the development of consumption; this is the means which facilitates consumption at an unprecedented level. Taking into account the development of cyberspace as an area of information consumption, the article focuses on an analysis of this impact and the changes which occur as a result of the influence of new information and communications technologies in the field of information consumption. Information risks in the 21st century have also been indicated. The use of mobile technologies in consumption is a key element of the knowledge economy. The virtualisation of consumption is a good example of using technological solutions to meet consumer needs. The article is synthetic and analytical in nature.
3/10
Nr opisu: 0000037677 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Innowacje społeczne istotnym wyzwaniem w społeczeństwie konsumpcyjnym Tytuł równoległy: Social innovations as a significant challenge in the consumer society Tytuł całości: W: Wybrane zagadnienia z zakresu nauk społecznych i mediów / red. Aleksandra Surma, Magdalena Śliwa Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL Rok wydania: 2019 Strony zajęte przez pracę: S. 43-49 ISBN: 978-83-65932-73-0 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Liczba znaków: 21079 Liczba arkuszy: 0,53 Praca recenzowana Słowa kluczowe: konsumpcja ; społeczeństwo konsumpcyjne ; innowacje społeczne ; konsumpcjonizm Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumer society ; social innovations ; consumerism Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/A9A29FC4-5C00-E197-3DE6-71046F4A6261 Streszczenie: Celem opracowania jest analiza wpływu innowacji społecznych na zmiany zachodzące w społeczeństwie konsumpcyjnym. Tematyka badawcza podjęta w rozdziale wpisuje się w obszar zainteresowań socjologii konsumpcji. Postawiono szereg pytań dotyczących istoty i głównych celów innowacji społecznych w konsumpcji oraz ich znaczenia w rozwoju społeczeństwa konsumpcyjnego. Ponadto przybliżono atrybuty wyróżniające społeczeństwo konsumpcyjne. Wymienione zostały również cechy innowacji społecznych w odniesieniu do obszaru konsumpcji. Zwrócono uwagę na współczesne formy innowacji społecznych w konsumpcji oraz szanse i zagrożenia, jakie niosą ze sobą. Praca ulokowana została na płaszczyźnie teoretycznej. Streszczenie: The aim of the study is to analyse the impact of social innovations on changes in the consumer society. The research subject matter in the chapter is part of the field of interest of sociology of consumption. The questions raised concern the essence and main goals of social innovations in consumption as well as their significance in the development of the consumer society. Additionally, attributes which distinguish the consumer society have been presented as well as the features of social innovations in the field of consumption. Modern forms of social innovations in consumption have been outlined as well as opportunities and threats they involve. The study is located within the theoretical framework.
4/10
Nr opisu: 0000041317 Autorzy: Klaudia Juszczuk, Wioleta Kuflewska. Tytuł pracy: Satisfying cultural needs in Lubelskie voivodeship Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, Vol. 24, no. 26 (3/2019), p. 7--16 p-ISSN: 2300-6366 e-ISSN: 2353-0758 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe ang.: acquisition ; consumption ; cultural needs ; cultural services http://doi.prz.edu.pl/pl/publ/zim/395 DOI: 10.7862/rz.2019.mmr.17 Streszczenie: This article refers to the issue related to cultural needs and their indulging. Cultural services are an increasingly intensifying service sector. Acquisition and consumption of services is one of the areas of consumer needs. Satisfying cultural needs is associated with spending free time in a significant way. Knowledge and awareness of culture raise the social position in the long term, so in this sense culture also has an economic overtone, because it affects the quality of life also in the material dimension. The main objective of the work as well as the research being carried out is to determine the level of meeting the cultural needs of the surveyed respondents, as well as the forms of cultural services they use.
5/10
Nr opisu: 0000035698 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Człowiek w świecie rzeczy. Wybrane aspekty społeczeństwa konsumpcyjnego Tytuł całości: W: Diagnoza współczesnego społeczeństwa - przegląd wybranych aspektów / red. Beata A. Nowak, Kamil Maciąg Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL Rok wydania: 2018 Strony zajęte przez pracę: S. 19-25 ISBN: 978-83-65932-06-8 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: konsumpcja ; konsumpcjonizm ; społeczeństwo konsumpcyjne ; postmodernizm Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumerism ; consumer society ; postmodernism Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/6B70F94F-F81A-705B-09CE-72C43ED9C891 Streszczenie: Celem opracowania jest scharakteryzowanie wybranych aspektów społeczeństwa konsumpcyjnego przy zwróceniu szczególnej uwagi na kwestie związane ze zmianami, jakie następują pod wpływem rozprzestrzeniającego się konsumpcjonizmu, który wpływa na kształtowanie się porządku społecznego. Posiadanie rzeczy i ich kupowanie to atrybuty społeczeństwa konsumpcyjnego. Konsumpcjonizm widoczny jest m.in. w zmianie stosunku człowieka do posiadania, stylach życia, relacjach międzyludzkich. Konsumpcja staje się jedną z ważniejszych wartości w życiu człowieka, pogłębiając nastawienie materialistyczne i hedonistyczne. Opisane w rozdziale wybrane kierunki przemian w kontekście współczesnej konsumpcji pozwoliły na wyjaśnienie istoty zjawisk społecznych wchodzących w zakres omawianej problematyki. W artykule zastosowano metodę przeglądu publikacji naukowych. Streszczenie: The aim of the study is to characterise the selected aspects of consumer society with the focus on the changes which are taking place under the influence of wide-spreading consumerism which impacts on the shaping of social order. The possession of things and buying them are the attributes of consumer society. Consumerism can be noted e.g. in the change of human attitude towards possessing, in lifestyles and interpersonal relations. Consumption is becoming one of the most important values in human life, which deepens materialistic and hedonistic approaches. The selected directions of the changes, described in the chapter in the context of modern consumption, help to explain the essence of social phenomena in the scope of the above-mentioned issues. The method of the review of scientific publications has been applied in the article.
6/10
Nr opisu: 0000036782 Autorzy: Olga Anna Filipiak. Tytuł pracy: Nowe trendy w konsumpcji we współczesnym społeczeństwie. Refleksja socjologiczna Tytuł równoległy: New trends in consumption in contemporary society. Sociological reflection Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, T. 12, nr 4, s. 22--27 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: konsumpcja ; trendy ; konsumpcjonizm ; prosumpcja Słowa kluczowe ang.: consumption ; trends ; consumerism ; prosumption http://rozprawyspoleczne.edu.pl/articles/d7AuaSPFdRUNS2xrnJtU DOI: 10.29316/rs.2018.33 Streszczenie: Celem artykułu jest scharakteryzowanie najpowszechniejszych tendencji występujących w konsumpcji we współczesnym społeczeństwie, co wpisuje się w obszar badawczy socjologii konsumpcji. Rozważania podjęte w artykule koncentrują się wokół problemu zmian, jakie zachodzą w sferze konsumpcji oraz ich konsekwencji odnoszących się do ładu społeczno-gospodarczego. Wykorzystano metodę przeglądu publikacji naukowych krajowych i zagranicznych związanych z tematyką badawczą, poprzez wyjaśnienie m.in. takich pojęć jak: konsumpcjonizm, prosumpcja, ekologizacja konsumpcji, democentryzacja konsumpcji, wirtualizacja konsumpcji, konsumpcja etyczna. Pozwoliło to wskazanie kierunku przemian zachodzących we współczesnej konsumpcji pod wpływem m.in. takich procesów i zjawisk społecznych jak: globalizacja, postęp technologiczny, czy zmiany cywilizacyjne. Skala i oddziaływanie tych trendów zależą od otoczenia ekonomicznego, społecznego, technologicznego i kulturowego społeczeństwa. Streszczenie: The aim of the article is to characterize the most common tendencies that occur in consumption in contemporary society, which is part of the research area of consumption sociology. The considerations taken up in the article focus on the problem of changes taking place in the sphere of consumption and their consequences relating to the socio-economic order. The method of reviewing domestic and foreign scientific publications related to research topics was used by explaining, among others, such concepts as: consumerism, prosumption, ecologisation of consumption, democratization of consumption, virtualization of consumption, ethical consumption. It allowed to indicate the direction of changes taking place in contemporary consumption under the influence of, e.g., such social processes and phenomena as: globalization, technological progress, or civilization changes. The scale and impact of these trends depend on the economic, social, technological and cultural environment of society.
7/10
Nr opisu: 0000035766 Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka, Mateusz Kuszneruk. Tytuł pracy: Zrównoważona konsumpcja a marnotrawstwo żywności w opinii kierowników gospodarstw domowych Tytuł równoległy: Sustainable consumption and waste of food in the opinion of household managers Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 19 (68), s. 223-236 p-ISSN: 2081-3430 e-ISSN: 2544-0640 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 13.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: gospodarstwo domowe ; konsumpcja ; konsumpcja zrównoważona ; marnotrawstwo żywności Słowa kluczowe ang.: household ; consumption ; sustainable consumption ; food wastage http://sj.wne.sggw.pl/pdf/PEFIM_2018_n68.pdf DOI: 10.22630/PEFIM.2018.19.68.19 Streszczenie: Celem artykułu jest wskazanie różnic w podejściu do konsumpcji zrównoważonej oraz marnotrawstwa żywności według deklarowanej postawy konsumpcyjnej. Dla jego realizacji określono pytania badawcze: Czy gospodarstwa domowe kierowane przez respondentów wyrażających opinię o zależności pomiędzy konsumpcją zrównoważoną a stanem środowiska naturalnego zdecydowanie rzadziej wyrzucają artykuły żywnościowe? Czy w tego rodzaju gospodarstwach częściej decyzje nabywcze podejmowane są racjonalnie? Streszczenie: The aim of the paper is to indicate differences in the approach to sustainable consumption and food wastage according to the declared consumerist attitude. To accomplish such an aim there are asked the following research questions: Do households managed by respondents who express the opinion on the relationship between sustainable consumption and the state of the environment much less frequently discard food products? Do these types of households make more rational purchase decisions?
8/10
Nr opisu: 0000030402 Autorzy: Agnieszka Anna Siedlecka. Tytuł pracy: Degree of meeting the needs of households from valuable natural areas of the Lublin voivodeship Tytuł całości: W: Economic Science for Rural Development : 1. Marketing and Sustainable Consumption. 2. New Dimensions in the Development of Society / ed. Janis Kusis Miejsce wydania: Jelgava Wydawca: Latvia University of Agriculture Rok wydania: 2015 Seria: Economic Science for Rural Development, 1691-3078, No. 40 Strony zajęte przez pracę: S. 64-71 ISBN: 978-9984-48-183-8 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 15.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: gospodarstwo domowe ; konsumpcja ; obszar cenny przyrodniczo Słowa kluczowe ang.: household ; consumption ; valuable natural areas Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. Inne bazy podające opis:
9/10
Nr opisu: 0000027882 Autorzy: Marek Grzegorz Tomaszewski, Monika Tomaszewska, Grażyna Olchowik. Tytuł pracy: Kofeina jej zalety i działanie niepożądane Tytuł pracy w innym języku: Coffeine-its adventages and side effects Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2013, T .7, nr 3, s. 47--63 p-ISSN: 2082-7288 Uwagi: Art. w jęz. pol i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 3.000 Liczba arkuszy: 1,77 Praca recenzowana Słowa kluczowe: kofeina ; spożycie ; przedawkowanie Słowa kluczowe ang.: caffeine ; consumption ; overdosing Inne bazy podające opis:
10/10
Nr opisu: 0000029564 Autorzy: Ewa Tokarewicz. Tytuł pracy: James Dean : Image of Absence or Cultural Icon : film stars as a phenomenon of production and consumption Tytuł całości: W: Literature and/in Culture / ed. by Sławomir Wącior, Grzegorz Maziarczyk Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL Rok wydania: 2008 Seria: Prace Wydziału Historyczno-Filologicznego, 138 Strony zajęte przez pracę: S. 207-214 ISBN: 987-83-7306-350-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: ENG Praca recenzowana Słowa kluczowe: James Dean ; ikona kultury ; konsumpcja Słowa kluczowe ang.: James Dean ; cultural icon ; film star ; consumption Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW