AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000045640
Autorzy: Aleksandra Kruszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Martina Fasnerová, Renáta Bernátová.
Tytuł pracy: Attitudes and motives for choosing to become a teacher: a comparative analysis of self-assessments of female aspirant early years teachers in Polish, Slovak and Czech universities
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023
p-ISSN: 0300-4279
e-ISSN: 1475-7575

Uwagi: Early view.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Wskaźnik Impact Factor ISI: 1.000
Słowa kluczowe ang.: choice ; early childhood education ; profession ; self-assessment ; teacher ; teaching studies
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03004279.2023.2182163
DOI: 10.1080/03004279.2023.2182163
Streszczenie: In recent years a number of European countries have been seeking to both improve and harmonise the quality of Higher Education provision, including in the area of Teacher Education. In light of these developments, the research reported in this article addresses the motives of female students in Polish, Czech and Slovak universities in choosing to study early childhood education (early years) teaching and their self-assessment of their preparation for the teaching profession. A preliminary analysis of curricula in the field of early childhood education in the three countries involved in the study showed that most major subjects in all three countries appear to meet the same or similar standards and require similar levels of knowledge, skills, competences. Responses to the research tool indicated that the majority of the respondents made the choice of training to be an Early Years practitioner because of a positive commitment to the profession. The responses of the female students who responded to the survey varied in relation to the students' self-assessment of their preparation for the profession of early childhood education teacher and differed by country, which will be a cause for academic discussion and further research to discover the determinants of the observed differences.

2/4
Nr opisu: 0000045001
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Waszczuk, Aleksandra Ostaszewska, Magdalena Szydłowska, Edyta Rafalska, Beata Kalinowska.
Tytuł pracy: Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w pokonywaniu trudności w czasie zdalnej edukacji. Przykłady z praktyki pedagogicznej
Tytuł równoległy: The role of the early childhood education teacher in overcoming difficulties during remote education. Examples from pedagogical practice
Tytuł całości: W: Kształcenie i wychowanie - postpandemiczna transformacja / red. nauk. Marian Nowak, Sławomir Chrobak, Aleksandra Lukasek
Miejsce wydania: Józefów
Wydawca: Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide de Gasperi w Józefowie
Rok wydania: 2023
Strony zajęte przez pracę: S. 222-241
ISBN: 978-83-966291-2-8
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; edukacja zdalna ; nauczyciele ; pandemia ; praktyka pedagogiczna ; trudności ; uczniowie
Słowa kluczowe ang.: difficulties ; early childhood education ; pandemic ; pedagogical practice ; pupils ; remote education ; teachers
https://www.wydawnictwo.wsge.edu.pl/Rola-nauczyciela-edukacji-wczesnoszkolnej-w-pokonywaniu-trudnosci-w-czasie-zdalnej,160982,0,1.html
DOI: 10.13166/ped/ZMQQ2694
Streszczenie: W związku z istniejącą pandemią COVID-19 nasuwa się wiele pytań dotyczących jej przebiegu, stanu zdrowia i funkcjonowania społeczeństw. Jednym z obszarów w których funkcjonuje człowiek, szczególnie dzieci i młodzież jest szkoła i procesy z nią związane zwane kształceniem. Dlatego rodzą się pytania o jakość kształcenia, o zachowanie uczniów i organizowanie nauczania oraz wychowania przez nauczycieli. Tego typu sytuacje zmotywowały do przeprowadzenia badań pedagogicznych, których głównym celem było zdiagnozowanie trudności, które pokonywali nauczyciele podczas zdalnej edukacji. Badaniem objęto chętnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (N=80) ze szkół podstawowych z terenu dwóch miast: Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego w powiecie bialskim. Wyniki badań pozwoliły poznać opinię badanej grupy nauczycieli na wymieniony główny cel badań. Okazało się, że nauczyciele nie są bierni wobec zaistniałych trudności, widzą i szybko diagnozują pojawiające się problemy oraz chętnie poszukują nowych rozwiązań. Wskazali kilka istotnych rekomendacji, z których w przyszłości mogą skorzystać inne osoby, co jest ważne, biorąc po uwagę fakt, że żyjemy w czasach nieprzewidywalnych.
Streszczenie: The existing COVID-19 pandemic raises many questions about its course, health and the functioning of societies. One of the areas in which man functions, especially children and adolescents, is school and the processes related to it, called education. Therefore, questions arise about the quality of education, the behaviour of students and the organization of teaching and education by teachers. This type of situation motivated to conduct pedagogical research, the main purpose of which was to diagnose the difficulties faced by teachers during remote education. The study included willing teachers of early childhood education (N = 80) from primary schools in the area of two towns: Biała Podlaska and Międzyrzec Podlaski in the Biała Podlaska poviat. The results of the research made it possible to get to know the opinion of the surveyed group of teachers on the above-mentioned main purpose of the research. It turned out that teachers are not passive in the face of existing difficulties, they can see and diagnose emerging problems quickly and are eager to look for new solutions. They identified several important recommendations that other people could use in the future, which is important considering that we live in unpredictable times

3/4
Nr opisu: 0000044837
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Renáta Bernátová.
Tytuł pracy: Edukacja uczniów w młodszym wieku szkolnym na Słowacji i w Polsce : ujęcie komparatywne
Tytuł pracy w innym języku: Education of pupils at ealier school ages in Slovakia and in Poland : a comparative review
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 288-300
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; kształcenie zintegrowane ; młodszy wiek szkolny ; nauczyciele ; program nauczania ; uczniowie
Słowa kluczowe ang.: curriculum ; earlier school age ; early childhood education ; integrated education ; pupils ; teacher
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Edukacja-uczniow-w-mlodszym-wieku-szkolnym-na-Slowacji-i-w-Polsce-n-ujecie-komparatywne,153384,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/153384
Streszczenie: Celem podjętych wspólnych badań polsko-słowackich było przybliżenie studentom polskim i słowackim edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym w systemach oświatowych obu państw. Materiał i metody: Badania przeprowadzono w 2022 roku na Uniwersytecie Preszowskim w Republice Słowackiej i Akademii Bialskiej Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II w Polsce. Z racji badanej problematyki posłużono się metodą analizy dokumentów. Wyniki: Badania dostarczyły faktów o podobieństwach i różnicach dotyczących edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Słowacji. Odnoszą się one do modelu edukacji, celów i programów nauczania. Wnioski: W obu państwach wdrażane są różne koncepcje edukacyjne, pokazują one kierunki zmian oświatowych, rolę nauczycieli, jak i odniesienia do samego ucznia jako głównego podmiotu edukacji. Te różnice uwarunkowane są wieloma czynnikami, m.in. historycznymi, kierunkami przeprowadzonych reform oświatowych, zmianami w programach nauczania. Jednak łączy je troska o wszechstronny rozwój ucznia.
Streszczenie: The aim of the joint Polish-Slovak research undertaken was to familiarise Polish and Slovak students with the education of pupils at an earlier school age in the educational systems of both countries. Material and methods: The research was conducted in 2022 at the University of Prešov in the Slovak Republic and the Bialska Academy of Applied Sciences of John Paul II in Poland. Due to the issue under study, the method of document analysis was used. Results: The research provided facts about similarities and differences regarding early childhood education in Poland and Slovakia. They refer to the educational model. Conclusions: Different educational concepts are implemented in both countries, they show the directions of educational changes, the role of teachers, as well as references to the pupil himself as the main subject of education. These differences are conditioned by a number of factors, including historical factors, the directions of the educational reforms carried out.

4/4
Nr opisu: 0000043673
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Waszczuk, Edyta Rafalska, Aleksandra Ostaszewska.
Tytuł pracy: Kształcenie uczniów klas I-III szkoły podstawowej w trzeciej fazie pandemii COVID-19 w opinii ich rodziców
Tytuł pracy w innym języku: Educating pupils in 1-3 grades primary schools in the third phases of the COVID-19 pandemic in the opinion of their parents
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, T. 15, nr 4, s. 16--29
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: COVID-19 ; edukacja wczesnoszkolna ; kształcenie zdalne ; pandemia ; rodzice ; uczeń
Słowa kluczowe ang.: COVID-19 ; early childhood education ; pandemic ; parents ; remote education ; student
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Ksztalcenie-uczniow-klas-I-III-szkoly-podstawowej-w-trzeciej-fazie-pandemii-COVID,143951,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/143951
Streszczenie: Rok 2020 zapisze się w historii jako okres globalnego kryzysu, w związku z ogłoszeniem w dniu 11 marca 2020 roku przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) pandemii choroby COVID-19. Większość krajów podjęła działania zmierzające do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa, np. zamykając szkoły i organizując nauczanie zdalne. W związku z powyższym przeprowadzono badania wśród rodziców z województwa lubelskiego, których dzieci uczęszczały do klas I-III w celu poznania ich punktu widzenia w zakresie nauczania-uczenia się dzieci zarówno w formie zdalnej, jak i hybrydowej.
Streszczenie: 2020 will go down in history as a period of global crisis, following the announcement of the COVID-19 pandemic by the World Health Organization on March 11. Therefore, research was carried out among parents from the Lubelskie voivodeship whose children attended 1-3 grades in order to get to know their point of view in the field of teaching-learning of children, both in the remote and hybrid form.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB