Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
INTEGRATION Liczba odnalezionych rekordów: 7
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Ukrainian citizens, fleeing from the war, find themselves in Poland, including towns directly bordering Ukraine, e.g. located in the Biała Podlaska district. Children of Ukrainian refugees are subject to compulsory education in Poland and attend schools of their choice together with children of Polish origin. The educational activities carried out by the schools include the formation of social skills. Therefore, the need arose to carry out pedagogical research aimed to determine the level of social skills of children attending intercultural classes (in terms of communication, sensitivity to the feelings and needs of others and showing help). The article presents results of study conducted among 121 children aged 6-7 in several primary schools in the Biala Podlaska district of the Lubelskie voivodeship. Statistical analysis of the research results showed differences in the level of some of the children's social skills. The highest variation in the studied group of children was found in the assessment of the following skills: control of one's emotions and the ability to speak about one's own feelings.
2/7
Nr opisu: 0000041414 Autorzy: Vladimir Golovko, Aliaksandr Kroshchanka, Mikhail Kovalev, Valery Taberko, Dzmitry Ivaniuk. Tytuł pracy: Neuro-Symbolic Artificial Intelligence: Application for Control the Quality of Product Labeling Tytuł całości: W: Open Semantic Technologies for Intelligent System : 10th International Conference, OSTIS 2020, Minsk, Belarus, February 19-22, 2020 : Revised Selected Papers / editors Vladimir Golenkov, Victor Krasnoproshin, Vladimir Golovko, Elias Azarov Miejsce wydania: Cham Wydawca: Springer Rok wydania: 2020 Seria: Communications in Computer and Information Science, 1865-0929, Vol. 1282 Strony zajęte przez pracę: P. 81-101 ISBN: 978-3-030-60446-2 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG Słowa kluczowe ang.: deep neural networks ; IDSS ; inference ; integration ; knowledge base ; neuro-symbolic ; object detection
3/7
Nr opisu: 0000039367 Autorzy: Tomasz Studzieniecki, Tomasz Mazurek. Tytuł pracy: European Union Funds in the development of European Groupings of Territorial Cooperation (EGTCs) in Europe Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, Vol. 27/2, nr 3, p. 415--424 p-ISSN: 2450-8535 e-ISSN: 2451-2729 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 1.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: European Union ; territorial cooperation ; funds ; integration Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://wnus.edu.pl/ejsm/pl/issue/951/article/15525/ DOI: 10.18276/ejsm.2018.27/2-51 Streszczenie: The aim of this paper is to analyse the financial determinants of the development of European Groupings of Territorial Cooperation (EGTCs) operating in Europe. This work focuses on European funds, with particular consideration of the European Territorial Cooperation (ETC) funds. Literature research on the evolution of cohesion policy has been conducted. A new instrument has been described, i.e. the EGTC, based on analysis of legal documents. This paper also seeks to assess the effectiveness of this instrument. For this purpose, the size and structure of 65 EGTC budgets for two programming periods (2007-2013 and 2014-2020) have been analysed. The size of the budgets was compared with the scope of EGTC operations. Numerous barriers related to the acquisition and management of EU funds have been identified. It has been found that the groupings which operate in Central and Eastern Europe, in particular those located on the Hungarian border, were in the most difficult situation. Despite the financial support from the Hungarian government, in most cases these groupings did not manage to complete the projects financed by ETC funds 65 EGTCs obtained slightly more than 0.1% of ETC funds. The budget of a statistical EGTC was EUR 1 million; however, most of these groupings had a budget which was smaller than EUR 100,000. The implementation of statutory tasks was challenging with such small budgets. With few exceptions, this instrument turned out to be moderately effective. As regards the role which this instrument is to play in cohesion policy, it should be further improved.
4/7
Nr opisu: 0000034806 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Anna Klim-Klimaszewska. Tytuł pracy: Edukacja wielokulturowa szansą na integrowanie uchodźców ze społecznością lokalną Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, nr 43, s. 154--164 p-ISSN: 1233-6688 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z bazy ERIH (lista C wykazu MNiSW) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 13.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: multicultural education ; intercultural education ; refugee ; integration Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii https://pressto.amu.edu.pl/index.php/se/article/view/25362/23248 DOI: 10.14746/se.2017.43.9 Streszczenie: Currently we are witnessing migration, which for different reasons exibits a growth tendency. It does not just concern big cities, but also smaller town, where we can encounter people with different cultural backrounds, religion, dialect, and values. Multicultural education comes out to meet the expectations of the minorities and its main purpose is to create a platform for dialog and communication, as well as the composition of educational programs and multucultural upbringing. The article explains the situation of refugees, with emphasis on the education and upbringing of children. It provided examples of multicultural education implemented in a small elementary school from a County of Bielsk.
5/7
Nr opisu: 0000029361 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Intercultural Education as a Chance for the Integration of Refugee Children Cykl: Na marginesie/On the topic Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, Vol. 13, nr 27, s. 119--130 p-ISSN: 1643-9171 Uwagi: Streszcz w j. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa ; uchodźcy ; integracja Słowa kluczowe ang.: intercultural education ; refugee ; integration Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW Inne bazy podające opis:
6/7
Nr opisu: 0000029234 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Helena Konowaluk-Nikitin. Tytuł pracy: Mežkul'turnoe obrazovanie kak vozmožnost' integracii detej bežencev Tytuł całości: W: Naukovi zapiski maloï akademiï nauk Ukraïni : zbirnik naukovih prac' Miejsce wydania: Kiïv Wydawca: Mìnìsterstvo Osvìti i Nauki Ukraïni; Našonal'na Akademiìâ Nauk Ukaïni; Nacional'nij centr "Mala akademiâ nauk Ukraïni" Rok wydania: 2014 Seria: Pedagogični nauki, Vipusk 6 Strony zajęte przez pracę: S. 294-301 ISBN: 978-966-2633-50-4 Uwagi: Streszcz. w j. ros. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 20 068 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja międzykulturowa ; uchodźcy ; integracja Słowa kluczowe ang.: children ; intercultural education ; refugee children ; integration Uwaga: Kopia dostępna w Dziale gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
7/7
Nr opisu: 0000029167 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Sergiusz Nikitin. Tytuł pracy: Multicultural education as an opportunity to develop within a community positive attitudes towards refugees Tytuł całości: W: Naukovy zapiski Maloï Akademiï Nauk Ukraïni : zyrnik naukovyh prac' Miejsce wydania: Kiïv Wydawca: Mìnìsterstvo Osvìti i Nauki Ukraïni; Našonal'na Akademiìâ Nauk Ukaïni; Našonal'nij Centr "Mala Akademìâ Nauk Ukraïni" Rok wydania: 2014 Seria: Pedagogičìčnì Nauki, Vipusk 5 Strony zajęte przez pracę: S. 307-316 ISBN: 978-966-2633-49-8 Uwagi: Streszcz w j. ros. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa ; dzieci ; uchodźcy ; integracja Słowa kluczowe ang.: intercultural education ; children ; refugee ; integration Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW