AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: INTERCULTURAL CLASS
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000045659
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Diagnoza kompetencji społecznych dzieci uczęszczających do klas międzykulturowych. Przykłady z praktyki pedagogicznej
Tytuł równoległy: Diagnosis of social skills of children in intercultural classroom. Examples from pedagogical practice
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 45, s. 93--105
p-ISSN: 0137-9585
e-ISSN: 2719-888X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 40.000
Słowa kluczowe: dzieci ; integracja ; klasa międzykulturowa ; kompetencje społeczne ; szkoła ; uchodźcy
Słowa kluczowe ang.: children ; integration ; intercultural class ; refugee ; social skills
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
DOI: 10.14746/rp.2022.45.6
Streszczenie: Ukrainian citizens, fleeing from the war, find themselves in Poland, including towns directly bordering Ukraine, e.g. located in the Biała Podlaska district. Children of Ukrainian refugees are subject to compulsory education in Poland and attend schools of their choice together with children of Polish origin. The educational activities carried out by the schools include the formation of social skills. Therefore, the need arose to carry out pedagogical research aimed to determine the level of social skills of children attending intercultural classes (in terms of communication, sensitivity to the feelings and needs of others and showing help). The article presents results of study conducted among 121 children aged 6-7 in several primary schools in the Biala Podlaska district of the Lubelskie voivodeship. Statistical analysis of the research results showed differences in the level of some of the children's social skills. The highest variation in the studied group of children was found in the assessment of the following skills: control of one's emotions and the ability to speak about one's own feelings.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB