AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: POPULARIZATION
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000035792
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Ewa Tokarewicz, Anna Klim-Klimaszewska.
Tytuł pracy: The Popularization of English Language Learning in Primary Schools in Poland
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. 12, no 2, p. 181--196
p-ISSN: 2543-7585
e-ISSN: 2543-8409

Uwagi: Poprzedni tytuł czasopisma: Journal of Preschool and Elementary School Education - ISSN 2084-7998 (zmiana w 2016 r.). Na liście czasopism punktowanych MNiSW funkcjonuje pod poprzednim tytułem. Druk 2018 r.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: student ; primary school ; English language learning ; popularization ; motivation to learn
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/jpe/article/view/831
DOI: 10.14632/mjse.2017.12.181
Streszczenie: Accession of Poland to the European Union induced a variety of changes in different areas of life, including education. A second language was introduced as a compulsory subject in kindergarten and primary school and two compulsory foreign languages in general lower and upper secondary schools. English is the most popular of all languages in all types of schools, regardless of the level of education they represent. Globalization of the English language, the process which can be observed nowadays, has a significant impact on actions taken by schools to popularize learning this language. Therefore, the research was performed with a view to achieving a better understanding of the popularization of English language learning in primary schools in the larger context of a variety of factors. Basing on the analysis of research results, the conclusions reflecting real needs of learners as far as the more effective English language learning is concerned have been drawn. Sharing the research findings with the primary schools which participated in the research will contribute to their practical application.

2/2
Nr opisu: 0000033202
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Sergiusz Nikitin.
Tytuł pracy: Formy populârizacii i izučeniâ anglijskogo âzyka (na materiale iccledovanij, probedennyh v izbrannyh načal'nyh školah goroda Bâla Podlâska)
Tytuł równoległy: Forms of popularization and teaching of the English language in the light of the research performed in selected primary schools located in Biała Podlaska)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, no. 16, p. 171--177
p-ISSN: 2219-5203

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w innym czasopiśmie naukowym
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 0,9
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczniowie ; szkoła podstawowa ; formy nauczania ; metody nauczania ; język angielski ; popularyzacja
Słowa kluczowe ang.: pupils ; primary school ; form of teaching ; teaching methods ; English language ; popularization
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: The purpose of this paper is to draw attention to the preferred forms of popularization and teaching of English in primary schools. As language competences of children are now considered to be of crucial importance, the chosen research problem focuses on getting to know the forms and methods of teaching English used in schools, encouraging children to learn the language by its popularization and identifying the learning difficulties. The theoretical part of the article describes the changes which took place in Poland after joing the European Union, especially in the socio-cultural and educational field. the empirical section of the article, in turn, presents the results of the research conducted in selected promary schools situated in Biała Podlaska. The research conclusions presented in the paper reflect the needs of pupils to learn English in a more effective way.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB