AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: PRESCHOOL CHILD
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000044344
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Magdalena Szydłowska.
Tytuł pracy: Ocena gotowości dzieci do podjęcia nauki szkolnej przez nauczycieli wychowania przedszkolnego (reminescencje z czasu pandemii)
Tytuł pracy w innym języku: Assessment of children's readiness for school by preschool teachers (reminiscences from the time of the pandemic)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 190--204
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: dziecko ; gotowość szkolna ; nauczyciel ; umiejętności szkolne ; wiek przedszkolny
Słowa kluczowe ang.: preschool child ; school readiness ; school skills ; teacher
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Ocena-gotowosci-dzieci-do-podjecia-nauki-szkolnej-przez-nauczycieli-wychowania-przedszkolnego,151708,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/151708
Streszczenie: Celem podjętych badań było poznanie oceny przeprowadzonej przez nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie gotowości szkolnej dzieci w czasie pandemii, kiedy placówki przedszkolne pracowały w warunkach reżimu sanitarnego. Materiał i metody: Badania przeprowadzono metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem autorskiego kwestionariusza ankiety wśród 90 nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących w przedszkolach na terenie miasta Biała Podlaska i powiatu bialskiego. Wyniki: Analiza danych wykazała tzw. "słabe punkty" edukacji na odległość w wychowaniu przedszkolnym. Nauczyciele w przeprowadzonej ocenie wskazali na umiejętności, których część dzieci nie opanowała, szczególnie w sferze emocjonalnej i społecznej, zaś opanowane przez nie umiejętności w sferze poznawczej oceniono bardzo dobrze. Wnioski: Zauważono potrzebę poszukiwań nowych rozwiązań i narzędzi w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym w warunkach edukacji zdalnej, by ocena gotowości szkolnej opierała się nie tylko na obserwacji dzieci ale na ich różnego rodzaju aktywnościach, wytworach i swobodnych zabawach.
Streszczenie: The aim of the undertaken research was to find out the assessment carried out by preschool education teachers on the school readiness of children during the pandemic. Material and methods: The research was carried out by the method of survey using the author's questionnaire survey among 90 teachers in kindergartens on the territory of Biała Podlaska and Biała district. Results: The data analysis revealed the so-called "weak points" of distance education in pre-school. Teachers in the conducted assessment indicated skills which some children did not master, especially in the emotional and social sphere, while the skills mastered by them in the cognitive sphere were assessed very well. Conclusions: It was noted the need to look for new solutions and tools in working with preschool children in conditions of remote education, so that the assessment of school readiness is based not only on the observation of children but on their various activities and free play.

2/2
Nr opisu: 0000044338
Autorzy: Aleksandra Kruszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Ewa Grygiel.
Tytuł pracy: [Nie]wiedza dzieci w wieku przedszkolnym o pandemii COVID-19 w świetle opinii rodziców i nauczycieli
Tytuł pracy w innym języku: [No] knowledge of pre-school children on the COVID-19 pandemic in the light of parents and teachers' opinions
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 234--247
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: COVID-19 ; dzieci ; nauczyciel ; pandemia ; przedszkole ; rodzice ; stan wiedzy ; wiek przedszkolny
Słowa kluczowe ang.: children ; COVID-19 ; kindergarten ; level of knowledge ; pandemic ; parents ; preschool child ; teacher
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/-Nie-Wiedza-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-no-pandemii-COVID-19-n-w-swietle-opinii,150591,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/150591
Streszczenie: Głównym celem badań uczyniono poznanie ich wiedzy albo niewiedzy o pandemii, o zasadach bezpiecznego zachowania, o transmisji wirusa. Opracowanie autorskich narzędzi badawczych wynikało z obiektywnego faktu, ponieważ do wymienionej problematyki badań na stan obecny nie stwierdzono standaryzowanych narzędzi pomiaru. Wyniki badań ujawniły wiedzę dzieci na temat skutków zakażenia wirusem i pandemii oraz pozwoliły dostrzec luki i potrzebę jej uzupełniania, co z pewnością będzie motywacją do kontynuacji badań. Materiał i metody: Badania sondażowe, zastosowano dwa rodzaje narzędzi badawczych: autorski kwestionariusz ankiety skierowany do rodziców i karty pracy adresowane do dzieci. Wyniki: Wyniki badań przeprowadzonych w badanej grupie rodziców wychowujących dzieci w wieku 5-6 lat pokazały, że rodzice w czasie pandemii w stosunku do dzieci musieli się podjąć realizacji nowych zadań. Wnioski: Stan wiedzy dzieci w wieku 5-6 lat dotyczący pandemii i zrozumienia przez nie zagadnień dotyczących przestrzegania zasad bezpieczeństwa jest na wysokim poziomie, co z pewnością mogą zawdzięczać swoim swoim rodzicom i nauczycielom przedszkola.
Streszczenie: The main aim of the research was to find out about their knowledge or ignorance about the pandemic, about the principles of safe behavior, about virus transmission. The development of the proprietary research tools resulted from an objective fact, because no standardized measurement tools were found for the aforementioned research problems. Material and methods: Surveys, two types of research tools were used: an original questionnaire for parents and worksheets for children. Results: The results of the research carried out in the studied group of parents bringing up children aged 5-6 showed that during the pandemic in relation to their children, parents had to undertake new tasks. Conclusions: The knowledge of children aged 5-6 about the pandemic and their understanding of safety issues is at a high level, which they can certainly owe to their parents and kindergarten teachers

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB