AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: PUPIL
Liczba odnalezionych rekordów: 8



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/8
Nr opisu: 0000047058
Autorzy: Paulina Kisiel, Natalia Kuszneruk, Natalia Łukaszuk, Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Odbiór i postrzeganie wojny przez uczniów szkół podstawowych
Tytuł równoległy: Perception of war by primary school pupils
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku, T. 4, Teoria i proaktyka dla edukacji przedszkolnej i szkolnej / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2024
Strony zajęte przez pracę: S. 157-162
ISBN: 978-83-66597-88-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: postrzeganie ; szkoła podstawowa ; uchodzćy ; uczniowie ; wojna
Słowa kluczowe ang.: perception ; primary school ; pupil ; refugee ; war
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/8
Nr opisu: 0000046564
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Barbara Sokołowska.
Tytuł pracy: Determinanst of school success of polish primary school pupils : teacher's opinion
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, Vol. 10, no. 3, p. 154--162
p-ISSN: 2311-0155
e-ISSN: 2413-2349

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 100.000
Słowa kluczowe ang.: pupil ; school ; school success ; teacher ; younger school age
https://journals.pnu.edu.ua/index.php/jpnu/article/view/7171
DOI: 10.15330/jpnu.10.3.154-162
Streszczenie: The concept of success has been known to a man since the dawn of time, and even more so today, but it can be understood in different ways. Success applies to people of all ages, genders and locations. Although the concept of success is understood in different ways, it can be assumed that most people strive in their lives to achieve the goals they have set for themselves, and therefore to succeed. It is worth noting that it is not only adults who have the opportunity for success, but also children. Therefore, paying scientific attention to pupils' school success is a need, as it pays off in adulthood with self-confidence, increased motivation to take on challenges and a sense of empowerment. For this reason, the focus of the designed research was to investigate the factors that, in the opinion of teachers, determine the achievement of school success by pupils in primary school grades I-III in eastern Poland. The main research objective was to determine the factors that condition the school success of pupils attending primary school grades I-III. The research sample consisted of 180 teachers. All the respondents worked with pupils in grades I-III and had at least 5 years of work experience in the teaching profession. A non-standardised survey questionnaire was used to obtain research data. The research was conducted at the beginning of 2023. The results from the surveys identified the most important determinants of school success for pupils in primary school grades I-III in eastern Poland. Teachers did not find that gender differentiated attitudes to learning among pupils at younger school ages or achievement of school success. The key to school success is the way the teacher works with students. It is important to choose working methods that are tailored to children's developmental levels, aptitudes and interests. Some of the interviewees indicated actions to be improved in terms of cooperation with the pupils' family environment. Knowing the relationships indicated, actions can be taken to optimise them, which will certainly be the subject of scientific reflection.

3/8
Nr opisu: 0000046854
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Natalia Łukaszuk.
Tytuł pracy: Emotikony i emoji - problem czy atut w komunikacji (na podstawie badań uczniów szkół podstawowych)
Tytuł równoległy: Emoticons and emoji - problem or asset in communication (based on a study of primary school students)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, T. 17, s. 157--169
p-ISSN: 2353-1266
e-ISSN: 2449-7983

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: emoji ; emotikony ; komunikacja społeczna ; szkoła podstawowa ; uczeń
Słowa kluczowe ang.: emoji ; emoticons ; primary school ; pupil ; social communication
DOI: 10.19251/sej/2023.17(10)
Streszczenie: Współcześnie trudno sobie wyobrazić życie bez używania komunikatorów internetowych, zawierających emotikony i emoji. W związku ze stale rosnącą ich popularnością zauważono potrzebę przeprowadzenia badań pedagogicznych wśród uczniów (N = 89) z wybranych szkół podstawowych na terenie powiatu bialskiego w woj. lubelskim w celu poznania ich zakresu i sposobów wykorzystywania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na rodzaj komunikacji, przekazywane emocje oraz sytuacje. Wyniki badań pokazały różnice w zakresie wykorzystania emoji i emotikonów w grupie badanych uczniów, szczególnie dotyczyły one rozróżniania wymienionych znaków graficznych, używania ich przy pisaniu postów, celu i częstotliwości wykorzystywania.
Streszczenie: Nowadays, it is difficult to imagine life without the use of instant messaging applications containing emoticons and emoji. Due to their ever-growing popularity, it was noticed that there was a need to carry out a pedagogical research among pupils (N = 89) from selected primary schools in the Biala Podlaska district in the Lubelskie voivodeship in order to find out their scope and ways of using them, with particular attention paid to the type of communication, emotions conveyed and situations. The results of study showed differences in the use of emoji and emoticons among the group of pupils surveyed, particularly in terms of distinguishing the aforementioned graphic signs, their use when writing posts, purpose and frequency of use.

4/8
Nr opisu: 0000042119
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Quality of the school's work in the light of the assessment of the parents of the children attending the primary school in Janów Podlaski
Tytuł pracy w innym języku: Jakość pracy szkoły w świetle oceny rodziców dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej w Janowie Podlaskim
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, Vol. 14, no. 2, p. 239--249
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: jakość pracy ; rodzice ; szkoła podstawowa ; uczeń
Słowa kluczowe ang.: parents ; primary school ; pupil ; quality of work
http://www.ers.edu.pl/JAKOSC-PRACY-SZKOLY-W-SWIETLE-OCENY-RODZICOW-DZIECI-UCZESZCZAJACYCH-DO-SZKOLY-PODSTAWOWEJ,138361,0,2.html
DOI: 10.2478/ers-2021-0016
Streszczenie: Subject and purpose of work: At the time of constant changes in the sphere of education, any changes aimed at improving the quality of school's work are of particular importance. Therefore the aim of the current research was to determine the quality of primary school's work in its main areas as evaluated by parents. Materials and methods: The theoretical insights on the quality of school's work were obtained on the basis of the review of the literature on the subject and acts of education law. The empirical data from the research was gathered through the diagnostic survey method with the use of the author's research tool, i.e., a questionnaire addressed to parents of students in grades IV-VIII attending one of the primary schools in the Biała Podlaska District (N = 103). Results: The obtained data showed quite a diverse assessment of the quality of the primary school's work in some of its areas. Conclusions: Most of the parents surveyed gave specific proposals for actions to improve the quality of the school's work, mainly concerning the increase of their participation not only in financial aid, but also in the didactic and educational area, which well forecasts and prompts school authorities and tutors to recommend the above-mentioned proposals and implement them in real life.
Streszczenie: Przedmiot i cel pracy: W czasach nieustannie dokonujących się przemian w sferze edukacji szczególnego znaczenia nabierają te, które podążają w kierunku poprawy jakości pracy szkoły, dlatego celem przeprowadzonych badań było poznanie oceny jakości pracy szkoły podstawowej dokonanej przez rodziców w głównych jej obszarach. Materiały i metody: Spostrzeżenia teoretyczne zawarte w artykule w zakresie jakości pracy szkoły pozyskano na podstawie przeglądu literatury przedmiotu i aktów prawa oświatowego. Dane empiryczne z badań pozyskano za pomocą metody sondażu diagnostycznego przy zastosowaniu narzędzia badawczego własnego autorstwa, tj. ankiety skierowanej do rodziców uczniów klas IV -VIII uczęszczających do jednej ze szkół podstawowych na terenie powiatu bialskiego (N=103). Wyniki: Pozyskane dane ukazały dość zróżnicowaną ocenę jakości pracy szkoły podstawowej w niektórych jej obszarach. Wnioski: Większość badanych rodziców podała konkretne propozycje działań w zakresie poprawy jakości pracy szkoły, które głównie dotyczą zwiększenia ich udziału nie tylko w pomocy finansowej, ale i w obszarze dydaktyczno-wychowawczym, co dobrze prognozuje i skłania władze szkoły i wychowawców do rekomendowania wymienionych propozycji oraz wdrażania ich w życie.

5/8
Nr opisu: 0000042781
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel.
Tytuł pracy: Rodzinne przygotowanie dziecka do pełnienia roli ucznia (przykłady z praktyki pedagogicznej)
Tytuł równoległy: Family preparation of a child to fulfil the role of a pupil (examples from pedagogical practice)
Tytuł całości: W: Funkcjonowanie dziecka we współczesnym świecie. Współpraca z rodziną : wyzwania, zagrożenia, perspektywy / red. nauk. Aleksandra Lukasek, Anna Fidelus
Miejsce wydania: Józefów
Wydawca: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Rok wydania: 2021
Strony zajęte przez pracę: S. 9-28
ISBN: 978-83-954584-5-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 0,54
Słowa kluczowe: adaptacja szkolna ; dzieci ; rodzice ; rodzina ; uczeń
Słowa kluczowe ang.: child ; family ; parents ; pupil ; school adaptation
https://www.wydawnictwo.wsge.edu.pl/Rodzinne-przygotowanie-dziecka-do-pelnienia-roli-ucznia-n-przyklady-z-praktyki-pedagogicznej,145059,0,1.html
DOI: 10.13166/WSGE/Ped/LGXH6414
Streszczenie: Biorąc pod uwagę znaczenie rodziny w wychowaniu i przygotowaniu dziecka do podjęcia nauki szkolnej, zachodzi potrzeba przeprowadzenia badań w celu poznania wartości i umiejętności kształtowanych w domu rodzinnym, które pomogą dziecku w udanym starcie szkolnym i w zaadaptowaniu się do środowiska klasy. Teoretyczne rozważania zawarte w artykule w zakresie wychowania dziecka w rodzinie i przygotowania do szkoły pozyskano na podstawie przeglądu literatury przedmiotu. Dane empiryczne z badań pozyskano za pomocą metody sondażu diagnostycznego przy zastosowaniu narzędzia badawczego własnego autorstwa z czterostopniową skalą Likerta, tj. ankiety skierowanej do rodziców uczniów klas pierwszych uczęszczających do kilku szkół podstawowych na terenie powiatu bialskiego (N = 91). Z przeprowadzonych badań wynika, że u niektórych dzieci zaobserwowano trudności w nawiązaniu kontaktów, co można przypuszczać, że było to konsekwencją nauki w formie zdalnej bądź hybrydowej. Większość rodziców ma świadomość, że na nich spada obowiązek wychowania dziecka i przygotowania do odgrywania roli ucznia.
Streszczenie: Considering the importance of the family in bringing up and preparing a child for school education, there is a need for research to learn about the values and skills shaped in the family home that will help the child in a successful school start and in adapting to the classroom environment. The theoretical considerations contained in the article on the upbringing of a child in the family and preparation for school were obtained on the basis of a literature review on the subject. Empirical data from the research was obtained using the diagnostic survey method using a proprietary research tool with a four-point Likert scale, i.e. a survey addressed to parents of first-grade pupils attending several primary schools in the Biała Podlaska poviat (N = 91). The conducted research shows that in some children there were observed difficulties in establishing contacts, which can be assumed as a consequence of learning in a remote or hybrid form. Most parents are aware that they are responsible for bringing up a child and preparing him/ her for the role of a pupil.

6/8
Nr opisu: 0000040524
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Świadomość zdrowego odżywiania u dzieci w wieku wczesnoszkolnym a działania realizowane przez szkołę
Tytuł równoległy: Healthy eating awareness among early school children and activities undertaken by schools
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 15, no. 4 (58), s. 103--116
p-ISSN: 1896-2327
e-ISSN: 2353-7787

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe: dzieci ; szkoła ; uczniowie ; wiek wczesnoszkolny ; zdrowie ; zdrowe odżywianie
Słowa kluczowe ang.: children ; pupil ; primary school ; health ; healthy eating ; school
https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1568
DOI: 10.35765/eetp.2020.1558.07
Streszczenie: Żyjemy w takich czasach, że świadomość znaczenia zdrowego odżywiania jako istotnego czynnika zdrowia jest już powszechnie wiadoma. Do zadań szkoły z racji pełnionej misji edukacyjnej i wychowawczej należy kształtowanie nawyków, zachowań i postaw promujących zdrowe odżywianie. Dlatego słuszne wydaje się podjęcie i przeprowadzenie badań wśród uczniów szkoły podstawowej w celu poznania ich świadomości w zakresie zdrowego odżywiania oraz działań realizowanych przez szkoły z edukacji żywieniowej. W części empirycznej artykułu zaprezentowano analizę wyników badań przeprowadzonych wśród uczniów klas drugich i trzecich (N=170) w kilku wybranych szkołach podstawowych na terenie Powiatu Bialskiego w woj. lubelskim. Dopełnieniem badań ilościowych były badania jakościowe przeprowadzone w formie indywidualnych wywiadów z 8 nauczycielami-wychowawcami uczniów klas objętych badaniem. Analiza i interpretacja uzyskanych wyników badań z jednej strony pokazała wysoki poziom wiedzy badanych uczniów w zakresie zdrowego odżywiania, na co w dużym stopniu mają wpływ atrakcyjne działania edukacyjne prowadzone przez nauczycieli, a z drugiej strony oceniła sposób odżywiania uczniów, który w wielu obszarach budzi niepokój i wymaga integracji z rodzinami.
Streszczenie: In our times, the knowledge of good nutrition as an important health factor is an element of social awareness. One of the primary responsibilities of schools, which perform educational and didactic functions, is to increase this knowledge and develop habits and attitudes promoting healthy eating. Therefore, it seems advisable to undertake and conduct research among primary school students in order to learn about their awareness of healthy eating and about nutrition education activities undertaken by schools. In the empirical part of the article, there is an analysis of the findings of the research conducted among second- and third-graders (N=170) in selected primary schools across the Biała Podlaska district in the Lublin voivodeship. The quantitative research is complemented with the qualitative research in the form of individual interviews with eight form teachers responsible for the classes covered by the study. The analysis and interpretation of the results, on the one hand, indicated a high level of pupils' knowledge of good nutrition, which is largely influenced by the interesting educational activities conducted by the teachers. On the other hand, such analysis evaluated the pupils' diet which, in many aspects, gives rise to concern and requires integration with their families.

7/8
Nr opisu: 0000023029
Autorzy: Marta Elżbieta Mandziuk.
Tytuł pracy: Relacje sprawności fizycznej i wyników w nauce szkolnej uczniów ze szkół podstawowych w Białej Podlaskiej
Tytuł pracy w innym języku: The interrelation of physical fitness and academic results among students from primary schools in Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2012, T. 6, nr 1, s. 146--173
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 3.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: sprawność fizyczna ; wyniki w nauce ; uczeń ; szkoła podstawowa
Słowa kluczowe ang.: physical fitness ; academic results ; pupil ; primary school
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/10_rs_t6_nr1_2012_mandziuk.pdf
Streszczenie: Celem badań było poznanie związków sprawności fizycznej i wyników w nauce szkolnej uczniów klas IV - VI ze szkół podstawowych w Białej Podlaskiej. Badania przeprowadzono w roku szkolnym 2008/2009 metodą sondażu diagnostycznego oraz Międzynarodowym Testem Sprawności Fizycznej. Badaniami objęto 740 uczniów z 26 oddziałów klas IV, V i VI. Wyniki badań wykazały, że badani uczniowie w większości posiadali średni poziom sprawności fizycznej. Wraz z wiekiem zmniejszał się procent uczennic z wysoką sprawnością fizyczną, a rósł tych z niską sprawnością. Wśród chłopców odsetek uczniów z wysokim poziomem sprawności fizycznej zwiększał się wprost proporcjonalnie do ich wieku. Badani uczniowie uzyskali w większości średnie i wysokie wyniki w nauce szkolnej. Procent chłopców z wysokimi wynikami w nauce zmniejszał się w klasach starszych, a wśród dziewcząt odwrotnie. Odsetek uczniów z niskimi wynikami w nauce szkolnej zwiększył się w klasach VI. Dziewczęta z wysoką sprawnością fizyczną uzyskały wyższą ogólną średnią ocen za naukę szkolną, niż chłopcy z wysoką sprawnością fizyczną. Uczennice z niskim poziomem sprawności fizycznej, także osiągnęły wyższą ogólną średnią ocen za naukę, niż chłopcy.
Streszczenie: The purpose of this study was to discover existing connections between physical fitness and academic results among the IV - VI grade students of primary schools in Biała Podlaska. The study was conducted in the school year 2008/2009, using the diagnostic poll method and the International Physical Fitness Test. 740 students from 26 classes of IV, V and VI grade students took part in the study. The results showed that most of the students displayed average physical fitness. Moreover, among the girls, the older the individuals, the lower the percentage with above-average physical fitness and the higher the percentage with below-average physical fitness. Among the boys, the percentage of students with above -average physical fitness increased proportionally to their age. The students had mostly average and above-average academic results. The percentage of boys with above-average academic results decreased in higher grades, the opposite can be said about the girls. The percentage of students with below-average academic results increased in the group of VI grade students. The girls with above-average physical fitness had a higher general grade average than boys with above-average physical fitness. Female students with below-average physical fitness also had a higher general grade average than did boys.

8/8
Nr opisu: 0000019917
Autorzy: Joanna Baj-Korpak, Andrzej Jan Soroka, Filip Korpak.
Tytuł pracy: Aktywność fizyczna wybranych grup społeczno-zawodowych (w szkolnictwie)
Tytuł pracy w innym języku: Physical activity of selected socio-occupational groups (education)
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2010, T. 4, nr 1, s. 152--171
p-ISSN: 2082-7288

Uwagi: Artykuł w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł spoza wykazu MEiN
Język publikacji: POL, ENG
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; BMI ; nauczyciel ; studenci ; uczniowie
Słowa kluczowe ang.: physical activity ; BMI ; teacher ; student ; pupil
http://www.pswbp.pl/index.php/pl/o-uczelni/pliki-do-pobrania/Inne-pliki/Human-and-Health---Człowiek-i-Zdrowie/Tom-IV-nr-1-rok-2010/2.5-Aktywność-fizyczna-wybranych-grup-społeczno-zawodowych-(w-szkolni
Streszczenie: Podejmując zagadnienie aktywności fizycznej wybranych grup kierowano się względami praktyki społecznej. W tym celu podjęto próbę wskazania, jakie wartości dostrzegają ankietowani we wspomnianej aktywności, czy istnieje zróżnicowanie w zakresie poziomu aktywności fizycznej ze względu na płeć, masę i wysokość ciała oraz kierunek podejmowanych studiów czy wykonywany zawód. Mimo zauważalnego wzrostu poziomu zdrowotnej świadomości aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej, zdecydowana większość społeczeństwa nie dostrzega zależności miedzy zdrowiem a aktywnością ruchową. W badaniu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety IPAQ (International Physical Activity Questionnaire) - wersja krótka, last 7 days. Materiał badawczy stanowiło 90 respondentów związanych z oświatą. Wyniki badań poddano analizie statystycznej przy użyciu programu Statistica. Stwierdzono, że połowa ankietowanych osób spełnia kryterium dla wystarczającego poziomu aktywności fizycznej. Biorąc pod uwagę płeć respondentów dowiedziono, że wyższą wartość wskaźnika MET-min./tydzień prezentują kobiety. Współczynnik należny masy ciała (BMI) znamiennie różnicuje grupy respondentów zarówno w obrębie całkowitej aktywności fizycznej jak też wysiłków o charakterze intensywnym. Biorąc pod uwagę przynależność do danej grupy społeczno-zawodowej można sądzić, że deklarowany wysiłek fizyczny związany z pracą zawodową, programem studiów lub nauką w wielu przypadkach może odgrywać dominującą rolę - zwłaszcza w grupie nauczycieli wychowania fizycznego i młodzieży studiującej na kierunku Wychowanie Fizyczne bądź Turystyka i Rekreacja.
Streszczenie: The issue of physical activity of selected groups of the educational sector was addressed in this study in respect of social practice. An attempt was hence undertaken to identify values perceived by respondents in this activity, and to determine whether differences exist in the level of physical fitness as affected by sex, body mass and body height, as well as study major and profession performed. Despite a tangible increase in the health-related awareness of active participation in physical culture, the vast majority of the society does not notice any dependency between health and physical activity. The study was conducted with the method of a diagnostic survey using an International Physical Activity Questionnaire (IPAQ, the short version, the last 7 days). The experimental material were 90 respondents linked with education. Results obtained were subjected to a statistical analysis using Statistica software. The survey demonstrated that half the respondents were meeting the criterion of a satisfactory level of physical activity. Taking into account sex of the respondents, it was proved that women were characterized by a higher value of metabolic equivalent MET-min./week. The body mass index (BMI) was found to significantly differentiate the groups of respondents both in terms of total physical activity as well as intensive activities. Considering the affiliation to a specified socio-occupational group it may be speculated that the declared physical effort linked with occupational work, curriculum of studies or learning may, in many cases, play the key role - especially in the group of physical education teachers and adolescent students of Physical Education or Tourism and Recreation majors.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB