AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SELF-ASSESSMENT
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000045640
Autorzy: Aleksandra Kruszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Martina Fasnerová, Renáta Bernátová.
Tytuł pracy: Attitudes and motives for choosing to become a teacher: a comparative analysis of self-assessments of female aspirant early years teachers in Polish, Slovak and Czech universities
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023
p-ISSN: 0300-4279
e-ISSN: 1475-7575

Uwagi: Early view.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Wskaźnik Impact Factor ISI: 1.000
Słowa kluczowe ang.: choice ; early childhood education ; profession ; self-assessment ; teacher ; teaching studies
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03004279.2023.2182163
DOI: 10.1080/03004279.2023.2182163
Streszczenie: In recent years a number of European countries have been seeking to both improve and harmonise the quality of Higher Education provision, including in the area of Teacher Education. In light of these developments, the research reported in this article addresses the motives of female students in Polish, Czech and Slovak universities in choosing to study early childhood education (early years) teaching and their self-assessment of their preparation for the teaching profession. A preliminary analysis of curricula in the field of early childhood education in the three countries involved in the study showed that most major subjects in all three countries appear to meet the same or similar standards and require similar levels of knowledge, skills, competences. Responses to the research tool indicated that the majority of the respondents made the choice of training to be an Early Years practitioner because of a positive commitment to the profession. The responses of the female students who responded to the survey varied in relation to the students' self-assessment of their preparation for the profession of early childhood education teacher and differed by country, which will be a cause for academic discussion and further research to discover the determinants of the observed differences.

2/4
Nr opisu: 0000044630
Autorzy: Barbara Sokołowska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Mariusz Wodzioski, Danieliene Jurate.
Tytuł pracy: Samoocena wiedzy uczniów z wybranych szkół podstawowych w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
Tytuł równoległy: Self-assessment of the knowledge of pupils from selected primary schools in premedical first aid
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku : monografia wieloautorska, T. 2, Edukacja szkolna / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Sabina Wieruszewska-Duraj
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 155-167
ISBN: 978-83-66597-53-2
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: pierwsza pomoc przedmedyczna ; samoocena ; szkoła podstawowa ; uczniowie ; wiedza
Słowa kluczowe ang.: knowledge ; pre-medical firs aid ; primary school ; pupils ; self-assessment
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

3/4
Nr opisu: 0000034709
Autorzy: Daria V. Popovych, Józef Bergier, Mykhaylo Korda, Ivan Klishch, Olha Sopel, Lyudmila Tsybulskaya.
Tytuł pracy: Evaluation of physical activity, body mass index and self-assessment of physical fitness in female students and pupils of Ternopil, Western Ukraine
Tytuł równoległy: Ocena aktywności fizycznej, wskaźnika masy ciała i samooceny sprawności fizycznej wśród studentek i uczennic z Tarnopola, Ukraina Zachodnia
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. 11, Issue 3, p. 163--172
p-ISSN: 2353-6942

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; IPAQ-L ; BMI ; samoocena ; sprawność fizyczna ; kobieta ; student
Słowa kluczowe ang.: physical activity ; IPAQ-L ; Body Mass Index (BMI) ; self-assessment ; physical fitness ; female ; student
Inne bazy podające opis:
  • AGRO
  • Polish Medical Bibliography
  • DOAJ

    https://www.termedia.pl/Evaluation-of-physical-activity-body-mass-index-and-self-assessment-of-physical-fitness-in-female-students-and-pupils-of-Ternopil-Western-Ukraine,99,30580,1,1.html
    DOI: 10.5114/hpc.2017.70006
    Streszczenie: Background. Lifestyle is one of the key factors that determines the proper development of human body, its systems and functions. An appropriate level of physical activity and BMI are thus integral components of a healthy lifestyle. Material and methods. The study involved 333 female students of Ternopil State Medical University and 409 schoolgirls of Ternopil, western Ukraine. The International Physical Activity Questionnaire (IPAQ-L) was used as a research method. BMI and physical activity self-assessment rates were also considered. Results. The surveyed female students of Ternopil State Medical University and schoolgirls of Ternopil (western Ukraine) demonstrate a high level of total physical activity. Most of the surveyed female students (71.1%) and pupils (59.4%) had normal body weight. The schoolgirls' self-assessment of physical fitness was lower and more adequate when compared to that of female students. Besides, both students and pupils who indicated that they had no free time spent it in a more reasonable way than those who considered that they had enough of it or not enough. Conclusions. The female students of medical university and female pupils of Ternopil are fully aware that physical activity is significant for their lives and that it constitutes a key factor to a healthy lifestyle.
    Streszczenie: Wprowadzenie. Styl życia jest jednym z kluczowych czynników determinujących prawidłowy rozwój ludzkiego ciała, jego systemów i funkcji. Odpowiedni poziom aktywności fizycznej i BMI są zatem integralnymi składnikami zdrowego stylu życia. Materiał i metody. W badaniu wzięło udział 333 studentek Państwowego Uniwersytetu Medycznego w Tarnopolu oraz 409 dziewcząt z Tarnopola, zachodnia Ukraina. Jako metodę badawczą zastosowano Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej (IPAQ-L). Wzięto również pod uwagę wskaźniki BMI i samooceny aktywności fizycznej. Wyniki. Badane studentki z Państwowego Uniwersytetu Medycznego w Tarnopolu i uczennice z Tarnopola (zachodnia Ukraina) wykazują wysoki poziom aktywności fizycznej. Większość badanych studentek (71,1%) i uczennic (59,4%) ma normalną masę ciała. Samoocena sprawności fizycznej uczennic była niższa, ale bardziej adekwatna niż studentek. Ponadto, zarówno uczennice, jak i studentki, które wskazywały na brak wolnego czasu, potrafiły go wykorzystać w bardziej rozsądny sposób niż te, które uważały, że mają go wystarczająco dużo lub zbyt mało. Wnioski. Studentki uniwersytetu medycznego i uczennice z Tarnopola są w pełni świadome, że aktywność fizyczna jest ważna w ich życiu i że stanowi kluczowy czynnik w kształtowaniu zdrowego stylu życia.

    4/4
    Nr opisu: 0000024711
    Autorzy: Joanna Baj-Korpak, Andrzej Jan Soroka, Dominik Dąbrowski, Filip Korpak, Agata Pocztarska-Dec, Ewelina Anna Niźnikowska.
    Tytuł pracy: Samoocena aktywności fizycznej studentów kierunku Wychowanie Fizyczne Wydziału Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej
    Tytuł równoległy: The self-assessment of physical activity of Physical Education students of the Faculty of Physical Education and Sport Education in Biała Podlaska
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2012, no 3, s. 186--190
    p-ISSN: 2220-7481

    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł spoza wykazu MEiN
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; samoocena ; studenci ; kwestionariusz IPAQ ; Biała Podlaska (woj. lubelskie)
    Słowa kluczowe ang.: physical activity ; self-assessment ; students ; IPAQ ; Biała Podlaska
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/2435/1/anot45.pdf
    Streszczenie: Aktywność fizyczna jest właściwością istot żywych, sposobem ich funkcjonowania zarówno od strony fizjologicznej, jak i psychicznej. Celem pracy było określenie poziomu aktywności fizycznej studentów, w oparciu o deklarowaną przez nich samoocenę, a także poznanie motywów, które skłoniły respondentów do wyboru róznych form aktywności. W badaniu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem wersji długiej kwestionariusza ankiety IPAQ. Wyniki badań wykazały, iż deklarowany poziom samooceny odzwierciedla faktyczny poziom aktywności fizycznej studentów. Wśród przyszłych badanych nauczycieli wychowania fizycznego, a zwłaszcza w grupie respondentów określający siebie jako "bardzo aktywni" dominowały takie motywy jak podniesienie kondycji fizycznej, wzmocnienie własnej wartości oraz poprawa stanu zdrowia.
    Streszczenie: Physical activity is a property of living beings, the way of their psychological and psychological unctioning. The aim of this study was to determine the pysical activity of students based on their self-esteem as well as to specify the levels of motives which, to the greatest extent, had an influence on students' participation in physical activities. The study was conducted using a diagnostic questionnaire with the IPAQ questionnaire, its long version. The study results showed that declared level of self-esteem correspondent to the actual level of students' pysical activity. Such motives as improving physical condition, strengthening self-esteem as well as improving health condition were the most important for students, especially for those declaring themeselves as "very active".

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB