Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
SOCIAL COMPETENCE Liczba odnalezionych rekordów: 2
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Celem artykułu jest analiza opinii studentów ABNS na temat spostrzegania ich kompetencji społecznych w czasie pandemii SARS-CoV-2 podczas zdalnej. Materiał i metody: Badania zostały zrealizowane metodą sondażu diagnostycznego, na potrzeby którego opracowano kwestionariusz ankiety. W badaniu wzięło udział 76 studentów z ABNS. Wyniki: Respondenci pozyskiwali wiedzę na temat pandemii głównie z internetu. Najczęstszym skutkiem pandemii odczuwanym przez rodziny był stres. Nauka zdalna według studentów zwiększała ilość czasu wolnego oraz pozytywnie wpływała na planowanie pracy własnej, jednak największą trudnością podczas jej trwania był brak kontaktu z koleżankami i kolegami. Zdecydowana większość respondentów zauważyła potrzebę stałego doskonalenia swoich kompetencji społecznych Najbardziej cenionymi przez studentów kompetencjami są: odpowiedzialność i rzetelność, umiejętności związane z szybkim rozwiązywaniem konfliktów i zorganizowanie. Wnioski: Kompetencje społeczne oraz ich rozwój zyskują coraz większego znaczenia, szczególnie w niepewnych i trudnych czasach drugiej dekady XXI wieku. Nacisk na ich kształtowanie wśród studentów powinien być jednym z ważniejszych celów współczesnej uczelni wyższej. Streszczenie: The aim of the article is to analyze the perception of social competences among students of the ABNS during the SARS-CoV-2 pandemic during distance learning. Material and methods: The research was carried out by the method of a diagnostic survey,for the needs of which a questionnaire was developed. 76 students from ABNS participated in the study. Results: The respondents obtained knowledge about the pandemic mainly from the Internet. The most common effect of a pandemic experienced by families was stress. According to students, distance learning increased the amount of free time and had a positive impact on planning own work,but the greatest difficulty during its duration was the lack of contact with colleagues. The vast majority of respondents noticed the need to constantly improve their social competences. Conclusions: Social competences and their development are gaining more and more importance, especially in the uncertain and difficult times of the second decade of the 21st century.
2/2
Nr opisu: 0000040469 Autorzy: Aleksandra Kruszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Wróć do szkoły sześciolatku - czyli o kompetencjach społecznych i emocjonalnych dzieci w świetle badań Tytuł równoległy: Six-year-olds, come back to school! - on social and educational competence of children in light of studies Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2020, T. 46, cz. 1, s. 91--103 p-ISSN: 0485-3083 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 40.000 Słowa kluczowe: dojrzałość szkolna ; edukacja wczesnoszkolna ; emocje ; kompetencje społeczne ; kompetencje emocjonalne ; sześciolatek ; siedmiolatek Słowa kluczowe ang.: school readiness ; emotions ; social competence ; emotional competence ; six-year-olds ; seven-year-olds ; early years education http://www.roczniklubuski.uz.zgora.pl/wydania/tom_46/RL_T46_1_Kruszewska_Nazaruk.pdf DOI: 10.34768/rl.2020.v461.07 Streszczenie: Ustawa z 14 listopada 2013 roku wprowadziła obowiązkową edukację dla dzieci sześcioletnich. Dwa lata później, 29 grudnia 2015 roku, zniesiono ten obowiązek. Jednym z powodów był, powszechnie głoszony, brak wystarczających kompetencji emocjonalnych dzieci. Weryfikacją dobrego przygotowania przedszkolnego jest osiągnięcie przez dzieci dojrzałości szkolnej - przejawiającej się w dobrym i adekwatnym do wieku przygotowaniu społecznym i emocjonalnym. Prezentowany artykuł stanowi doniesienie z badań, które są porównaniem umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci kończących edukację przedszkolną (na podstawie emocji i uczuć), a będących w różnym wieku metrykalnym. Streszczenie: The Act of November 13, 2013 made education of six-year-old children compulsory. Two years later, on December 29, 2015, this obligation was abolished. One of the reasons for this was the widely proclaimed lack of sufficient emotional competence of children. The achievement of good pre-school education is verified through the achievement of school readiness by children - visible in good social and emotional preparation adequate to their age. The article is a report on studies that compare social and emotional abilities of children (on the basis of their emotions and feelings) who have completed their pre-school education and are to start school.