AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SOCIAL SKILLS
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000045659
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Diagnoza kompetencji społecznych dzieci uczęszczających do klas międzykulturowych. Przykłady z praktyki pedagogicznej
Tytuł równoległy: Diagnosis of social skills of children in intercultural classroom. Examples from pedagogical practice
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 45, s. 93--105
p-ISSN: 0137-9585
e-ISSN: 2719-888X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 40.000
Słowa kluczowe: dzieci ; integracja ; klasa międzykulturowa ; kompetencje społeczne ; szkoła ; uchodźcy
Słowa kluczowe ang.: children ; integration ; intercultural class ; refugee ; social skills
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
DOI: 10.14746/rp.2022.45.6
Streszczenie: Ukrainian citizens, fleeing from the war, find themselves in Poland, including towns directly bordering Ukraine, e.g. located in the Biała Podlaska district. Children of Ukrainian refugees are subject to compulsory education in Poland and attend schools of their choice together with children of Polish origin. The educational activities carried out by the schools include the formation of social skills. Therefore, the need arose to carry out pedagogical research aimed to determine the level of social skills of children attending intercultural classes (in terms of communication, sensitivity to the feelings and needs of others and showing help). The article presents results of study conducted among 121 children aged 6-7 in several primary schools in the Biala Podlaska district of the Lubelskie voivodeship. Statistical analysis of the research results showed differences in the level of some of the children's social skills. The highest variation in the studied group of children was found in the assessment of the following skills: control of one's emotions and the ability to speak about one's own feelings.

2/3
Nr opisu: 0000042736
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel, Edyta Rafalska, Aleksandra Kruszewska.
Tytuł pracy: Diagnozowanie umiejętności społecznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym : możliwości i ograniczenia w czasie pandemii
Tytuł całości: W: Wieloaspektowość edukacji wczesnoszkolnej XXI wieku / red. nauk. Sabina Wieruszewska-Duraj
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2021
Strony zajęte przez pracę: S. 251-265
ISBN: 978-83-66597-14-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Liczba arkuszy: 1,2
Słowa kluczowe: dzieci ; obserwacja pedagogiczna ; pandemia ; rozwój społeczny ; umiejętności społeczne ; wiek wczesnoszkolny
Słowa kluczowe ang.: child ; early school age ; pandemic ; pedagogical observaion ; social skills
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

3/3
Nr opisu: 0000036054
Autorzy: Anna Klim-Klimaszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Organizaciâ zanâtij v detskom sadu dlâ detej s osobymi obrazovatel'nymi potrebnostâmi
Tytuł równoległy: Organization of lessons in kindergarten for children with special educaional needs
Tytuł czasopisma: (Pedagogični nauki = Pedagogical Sciences)
Szczegóły: 2018, Vipusk 166, s. 19--23
p-ISSN: 2415-7988
e-ISSN: 2521-1919

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w innym czasopiśmie naukowym
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 1.000
Liczba arkuszy: 0,57
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: children with special needs ; education ; intellectual development ; social skills ; kindergarten
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://www.cuspu.edu.ua/ua/arkhiv-publikatsii/568-general-information/naukovi-chasopysy-tsdpu/pedahohichni-nauky/publikatsii/8087-vipusk-166
Streszczenie: The article focuses on the actual and important problem of upbringing of the children of preschool age with special educational needs. Characteristics of the components of the Program framework of preschool education for kindergartens for children with special needs are described: educational-didactic work with children with special educational needs; forming of communicative and social skills; support of speech development in children; the development of intellectual actions that children use in studying and understanding themselves and their environment; art education, etc. attention is paid to the need for individual diagnosis, planning and implementation of an individual educational (educational-therapeutic) program, which takes into account each individual case of working with children with special educational needs. It is necessary to adapt the methods and forms of pedagogical work to psychophysical opportunities, to the temp of work and to the limitations, associated with children development. The educational institution is obliged to expand the educational offer at special classes, that give disabled child the opportunity of abilities development and the educational changes equalizing.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB