AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SOCIAL SKILLS
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/5
Tytuł czasopisma:
Charakterystyka wg MNiSW:
Wskaźnik Impact Factor ISI: i metody: Celem badań było określenie relacji dzieci-uchodźców w grupie rówieśniczej. Badania pedagogiczne o charakterze diagnostycznym przeprowadzono wśród 101 dzieci w szkołach podstawowych w klasach ,,O" na terenie woj. lubelskiego. W badaniach zastosowano autorskie narzędzie badawcze zwane Arkuszem umiejętności społecznych. Wyniki: Analiza wyników badań wykazała różnice w poziomie niektórych umiejętności kształtujących relacje dzieci-uchodźców w grupie rówieśniczej, a nawet ich największe zróżnicowanie w niektórych przypadkach. Wnioski: Wynik diagnozy relacji dzieci-uchodźców w grupie rówieśniczej można zinterpretować w odniesieniu do całej badanej grupy jako zadawalający mając na uwadze problemy dzieci, ich emocje i doświadczenie traumy wojennej ale w niektórych przypadkach odnotowano umiejętności sprawiające dzieciom trudności w ich opanowaniu. W związku z tym rekomenduje się w stosunku do niektórych dzieci podjęcie zaplanowanych w sposób profesjonalny działań interwencyjnych.^arelacje rówieśnicze^apeer relations^aszkoła^aschool^auchodźcy wojenni^asocial skills^aumiejętności społeczne^awar refugees
Słowa kluczowe: ;
Słowa kluczowe ang.:
Hasła przedmiotowe ang.: relacje rówieśniczepeer relationsszkołaschooluchodźcy wojennisocial skillsumiejętności społecznewar refugees

Streszczenie:
Streszczenie:

2/5
Nr opisu: feelings and needs of others and showing help). The article presents results of study conducted among 121 children aged 6-7 in several primary schools in the Biala Podlaska district of the Lubelskie voivodeship. Statistical analysis of the research results showed differences in the level of some of the children's social skills. The highest variation in the studied group of children was found in the assessment of the following skills: control of one's emotions and the ability to speak about one's own feelings.^aintegracja^aintegration^aklasa międzykulturowa^aintercultural class^akompetencje społeczne^arefugee^aszkoła^asocial skills^auchodźcy
Autorzy: , integracjaintegrationklasa międzykulturowaintercultural classkompetencje społecznerefugeeszkołasocial skillsuchodźcy.
Tytuł czasopisma:
Kopia niedostępna:
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka merytoryczna:
Język publikacji:
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: ; ;
Słowa kluczowe ang.:
Streszczenie:

3/5
Nr opisu:
Autorzy: , postawa obywatelskacitizenshipThe teoretical part of the article presents the essence of the child's citizenship in therms of the social relationship between adults and children and the created social position of the child as a partner of adults in social decision-making processes. the empirical part presents the methodological assumptions of the research conducted among children agef 6-7 years attending several kindergartens in the Lublin V.
Tytuł równoległy:
Kopia niedostępna:
Charakterystyka formalna: ong children agef 6-7 years attending several kindergartens in the Lublin Voivodeship. The aim of the study was to diagnose the level of social skills of children in the selected age group (N=111), taking inyo account variables such as gender, age and place of residence. The results of the study showed statistically significant differences in the level of social skills of children with respect to gender. Some children were found to lack formed social skills, the deficit of which may negatively affect the building of interpersonal relationships. Thus, interventions were recommended for these children to prevent further development of the deficit.^aprzedszkole^apre-school^aumiejętności społeczne^apre-school age^awiek przedszkolny^asocial skills
Charakterystyka merytoryczna:
Język publikacji:
Praca recenzowana
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.: ;


4/5
Nr opisu:
Autorzy: , , 003 możliwości i ograniczenia w czasie pandemii Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie 1,2 003Diagnozowanie umiejętności społecznych dzieci w wieku wczesnoszkolnymWieloaspektowość edukacji wczesnoszkolnej XXI wiekuS. 251-265Siedlce978-83-66597-14-32021/2022Nazaruk, StanisławadziecichildKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.obserwacja pedagogicznaearly school agepandemiapandemicrozwój społecznypedagogical observaionumiejętności społecznesocial skillswiek wczesnoszkolny.
Tytuł pracy:
Miejsce wydania:
Wydawca:
Rok wydania:
Uwagi: 003Diagnozowanie umiejętności społecznych dzieci w wieku wczesnoszkolnymWieloaspektowość edukacji wczesnoszkolnej XXI wiekuS. 251-265Siedlce978-83-66597-14-32021/2022Nazaruk, StanisławadziecichildKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.obserwacja pedagogicznaearly school agepandemiapandemicrozwój społecznypedagogical observaionumiejętności społecznesocial skillswiek wczesnoszkolny
Język publikacji:
Wskaźnik Impact Factor ISI: ności społeczne^asocial skills^awiek wczesnoszkolny
Słowa kluczowe: ności społeczne^asocial skills^awiek wczesnoszkolny ; ości społeczne^asocial skills^awiek wczesnoszkolny
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.: ; ;

5/5
Nr opisu:
Autorzy: educationintellectual developmentsocial skillskindergarten.
Tytuł pracy:
Szczegóły:
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka merytoryczna:
Język publikacji:
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: ;
Uwaga:

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB