Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
VALUES Liczba odnalezionych rekordów: 9
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: W artykule Autorzy skupili się na rozważaniach Jana Pawła II w następującym porządku: omówienie podstawowych prawd jego filozofii personalistycznej. Następnie podjęto problem wychowania w świetle tejże filozofii personalizmu chrześcijańskiego i omówiono istotne wartości wychowawcze mające ważne miejsce w nauczaniu Papieża. Streszczenie: The Authors discussed the basic truths of Pope John Paul II's personalistic philosophy, upbringing in the light of the philosophy of christian personalism and the significance of educational values in the Pope's teachings.
3/9
Nr opisu: 0000040668 Autorzy: Magdalena Lubańska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel. Tytuł pracy: Wartości w nauczaniu i wychowywaniu dzieci w opinii studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Tytuł równoległy: Moral values in educating and raising children according to the opinion of the students from Pope John Paul II state School of Higher Education in Biała Podlaska Tytuł całości: W: Współczesne idee w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : monografia wieloautorska / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Iveta Scholtzová Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie Rok wydania: 2020 Strony zajęte przez pracę: S. 419-434 ISBN: 978-83-66597-00-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Liczba znaków: 31025 Liczba arkuszy: 0,77 Słowa kluczowe: dzieci ; wartości ; nauczanie ; wychowanie ; rodzina ; studenci ; opinia Słowa kluczowe ang.: child ; values ; teaching ; raising ; family ; students ; opinion Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
4/9
Nr opisu: 0000038373 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Aksjologiczne uwarunkowania wychowania dziecka Tytuł pracy w innym języku: Axiological conditions for child upbringing Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, T. 13, nr 2, s. 36--45 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; wychowanie ; dzieci ; rodzina Słowa kluczowe ang.: values ; upbringing ; child ; family http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Axiological-conditions-for-child-upbringing,113312,0,1.html DOI: 10.29316/rs/113312 Streszczenie: Artykuł przedstawia zagadnienie dotyczące uwarunkowań wychowania do wartości. Na wstępie został omówiony proces wychowania do wartości. Mówiąc o wychowaniu do wartości należy zwrócić uwagę na rolę jaka odgrywają różne środowiska wychowawcze. Najważniejszym miejscem, gdzie kształtuje się hierarchia wartości dziecka jest jego rodzina. Następnie środowisko szkolne w sposób zamierzony i ukierunkowany wpływa na wartości ucznia. Nauczyciel przekazujący dzieciom w szkole określone wiadomości, jednocześnie wprowadza je w świat wartości. Grupa rówieśnicza również odgrywa istotną rolę w kształtowaniu wartości młodego człowieka. Obecnie jednym z istotnych czynników kształtujących system wartości są mass media. Streszczenie: This article presents the issue of conditions of values-oriented upbringings. At the beginning the process of values-oriented upbringing. Talking about values-oriented upbringing one should pay attention to the role played by various educational environments. The most critical place, where a child's hierarchy of values is shaped, is their family. It is followed by the school environment, which influences child's values in an intentional and purposeful manner. A teacher sending to children specific messages in a school introduces them at the same time to the world of values. A peer group also plays an essential role in shaping the values of a young person. Currently, one of important elements shaping the system of values is mass media.
5/9
Nr opisu: 0000039933 Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska. Tytuł monografii: The values and methods in environmental education in the opinion of the students at higher vocational state school in Poland Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII Rok wydania: 2019 Strony: 240 s., il., 24 cm ISBN: 978-83-64881-52-7 Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii z wykazu MEiN Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 120.000 Liczba arkuszy: 17 Słowa kluczowe ang.: pro-ecological education ; ecology ; environment ; values ; students ; higher vocational state school
6/9
Nr opisu: 0000034807 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Wprowadzanie dziecka w świat wartości a rola literatury dziecięcej - przykłady z praktyki Tytuł równoległy: Introducing the pre-scholler into the world of values and the role of children's literature - examples of pedagogical practice Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, Vol. 12, No. 3, s. 175--185 p-ISSN: 1896-2327 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 9.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dzieci ; rodzina ; przedszkole ; wartości ; literatura dziecięca Słowa kluczowe ang.: child ; family ; kindergarten ; values ; children ; literature Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/eetp/article/view/830 DOI: 10.14632/eetp.2017.12.45.175 Streszczenie: Potocznie mówi się, że żyjemy w czasach relatywizmu wartości, co może pociągać za sobą trudności z ich definiowaniem i stosowaniem w życiu. Podstawowym miejscem przekazywania wartości jest rodzina, jednakże przedszkole bez wątpienia ze względu na realizowane funkcje wychowawczo-dydaktyczne także wprowadza dziecko w świat wartości. Zarówno w rodzinie jak i przedszkolu w procesie kształtowania systemu wartości dziecka nie do przecenienia jest rola literatury dziecięcej, tworzonej z myślą o dzieciach i dla dzieci. W artykule przedstawiono wyniki badań, które przeprowadzono w pięciu wybranych przedszkolach samorządowych na terenie miasta Biała Podlaska Głównym celem badań było poznanie praktycznego wymiaru korzystania z literatury przez dzieci w wieku 6 lat i transmitowanych przez nią wartości. Wymieniony cel uszczegółowiono o cztery kwestie: poznanie tytułów książek posiadanych przez dzieci w domu i preferowanych przez nich pozycji literatury; poznanie ulubionego bohatera; określenie znajomości literatury przez dzieci i sytuacji, w których mają one z nią kontakt w przedszkolu. Przeprowadzone badania pokazały, że budowanie świata wartości dziecka bez literatury skierowanej z myślą o nich jest praktycznie niemożliwe.
7/9
Nr opisu: 0000032995 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Znaczenie osób niepełnosprawnych w zyciu studentów na Białorusi Tytuł równoległy: Significance of the disabled in the life of students in Belarus Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, T. 10, nr 3, s. 36--41 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: osoba niepełnosprawna ; społeczeństwo ; wartości Słowa kluczowe ang.: a disabled person ; society ; values http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_3_2016_top_druk_art_05.pdf Streszczenie: Prezentowany atykuł dotyczy znaczenia osób niepełnosprawnych w życiu młodych ludzi. Na wstępie został omówiony problem integracji osób niepełnosprawnych. Zwrócono uwagę na bariery uczestnictwa niepełnosprawnych w życiu społecznym. Zauważono, że osoby niepełnosprawne mogą odgrywać ważną rolę w życiu młodych ludzi. Kontakt z osobą niepełnosprawną często wpływa na hierachię wartości ludzi pełnosprawnych. Aby zweryfikować tę hipotezę przeprowadzono badania dotyczące znaczenia osób niepełnosprawnych w życiu studentów. Opinie polskiej młodzieży na ten temat są znane (Wołosiuk 2008), więc interesujące było poznanie stanowiska studentów zamieszkujących inn e państwo. W związku z tym zwrócono się do studentów Białoruskiego Państwowego Uniwersytetu Kultury Fizycznej w Mińsku, aby wypowiedzieli się na temat niepełnosprawności oraz ich relacji z osobą nioepełnosprawną. Streszczenie: The following article concerns the significance of the disabled in the life of young people. In the introductory section, the problem of integration of the disabled has been discussed. The attention is paid to the existing barriers that hinder disabled people from participation in social life. It has been noticed that the disabled may play an important role in the life of young people. The contact with a disabled person quite often affects the hierarchy of values of those who are healthy. In order to review the hypothesis, the tests concerning the significance of the disabled persons in the life of students were conducted. The opinions of the Polish youth on this topic are known (Wołosiuk 2008); thus, it was interesting to see the position of students living in another country. As a result, the students of the Belarus State University of Physical Education in Minsk were asked to give their opinion on disability and their relationship with disabled persons.
8/9
Nr opisu: 0000031930 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Aktualność nauczania św. Jana Pawła II w opinii studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Tytuł równoległy: Validity of the teaching of saint John Paul II in the opinion of students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 4, s. 97--103 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Słowa kluczowe: Jan Paweł II ; autorytet ; młodzież ; wartości Słowa kluczowe ang.: John Paul II ; authority ; the youth ; values Inne bazy podające opis:
BazEkon
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_4_2015_druk_14.pdf Streszczenie: Nauczanie Jana Pawła II ozostawione w postaci licznych encyklik, wypowiedzi i przemówień ma wymiar uniwersalny i ponadczasowy. święty Jan Paweł II odegrał niezwykle ważną rolę w dziejach Polski i świata, jak również w życiu wielu ludzi. Jego przesłanie, szczególnie dla wielu młodych było swoistym drogowskazem. W prezentowanym artykule zostaną przedstawione wyniki badań dotyczące znaczenia nauczania Jana Pawła II w życiu studentów pedagogiki Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Badania dotyczące aktualności nauczania św. Jana Pawła II, przeprowadzone w 2015 roku będą porównane z wynikami badań przerowadzonych w 2005 roku. Streszczenie: The teachings of John Paul II left behind in the form of numerous encyclicals, statements and speeches have a universal and timeless dimension. Saint John Paul II played an outstandingly significant role in the history of Poland and the world, as well as in the lives of many people. His message was a unique guidanse for many young people. The presented article will include the results of research concering the teachings of John Paul II in the lives of students of pedagogy of Pope John Paul II State School f Higher Education in Biała Podlaska. The research investigates the validity of the teachings of Saint John Paul II conducted in 2015 will be compared to the results of research conducted in 2005.
9/9
Nr opisu: 0000029385 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Komunikacja werbalna w rodzinie w procesie wychowania do wartości Tytuł równoległy: Verbal communication in the family in the process of child upbringing and installing values Tytuł całości: W: Współczesna rodzina polska w sytuacji kryzysu / red. nauk. Helena Marzec, Dorota Ruszkiewicz Miejsce wydania: Piotrków Trybunalski Wydawca: Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego Rok wydania: 2014 Strony zajęte przez pracę: S. 259-269 ISBN: 978-83-7726-070-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 25791 Liczba arkuszy: 0,64 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wychowanie ; wartości ; rodzina ; dialog Słowa kluczowe ang.: upbringing ; values ; family ; dialog Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.