AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: AGRESJA
Liczba odnalezionych rekordów: 7



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/7
Nr opisu: 0000039247
Autorzy: Anna Jadwiga Ławnik, Elżbieta Szlenk-Czyczerska.
Tytuł pracy: Wsparcie społeczne a zachowania agresywne młodzieży ponadgimnazjalnej z uwzględnieniem miejsca zamieszkania oraz rodzaju szkoły, do której uczęszczała badana młodzież
Tytuł pracy w innym języku: Social support and aggressive behaviour of upper-secondary youth with regard to their place of residence and the type of school the examined youth attended
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 13, nr 3, s. 137--148
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: agresja ; młodzież ; szkoła ponadgimnazjalna ; wsparcie społeczne
Słowa kluczowe ang.: aggression ; youth ; upper-secondary school ; social support
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Wsparcie-spoleczne-a-zachowania-agresywne-mlodziezy-ponadgimnazjalnej-z-uwzglednieniem,112854,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/112854
Streszczenie: Streszczenie: Wsparcie społeczne ma miejsce wtedy, gdy człowiek może liczyć na pomoc wynikającą z zachowań prospołecznych osoby lub grupy. Jest zawsze aktualne i najprawdopodobniej każdy będzie go kiedyś potrzebował. Agresja jest celowym wyrządzaniem krzywdy innej osobie, bojącej się i chcącej uniknąć bólu i cierpienia. Może być sposobem na szybką realizację doraźnego celu, ale niszczy przez to stosunki z ludźmi. Materiał i metody: Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych z powiatu bialskiego, województwa lubelskiego. Badania realizowano techniką ankiety audytoryjnej nadzorowanej przez autorkę pracy. Wyniki: Uzyskane wyniki badań ukazały potrzebę wsparcia społecznego wśród młodzieży Wnioski: 1. Agresja młodzieży wiejskiej była związana ze wsparciem społecznym określanym ogółem. 2. Na agresję młodzieży miejskiej istotny wpływ miało wsparcie społeczne ogółem. 3. Na agresję ogólną uczniów zasadniczych szkół zawodowych oddziaływało wsparcie poczucia wartości oraz wsparcie społeczne ogółem. 4. Wynik ogólny agresji licealistów nie wiązał się w sposób istotny z żadnym z badanych składników wsparcia społecznego.
Streszczenie: Introduction. Social support occurs when one can count on the help resulting from prosocial behaviour of another person or a group. It is always valid and everybody will most probably need it someday. Aggression is deliberate causing harm to a person who is in fear and is trying to avoid pain and suffering. It can be a mean to a quick achievement of a temporary goal, however, in consequence, it ruins relationships with other people. Material and methods. The research was conducted among students of upper-secondary schools from the Biala Podlaska poviat in the Lubelskie voivodeship. The research used the technique of an auditory survey supervised by the author of this paper. Results. Obtained results of the research showed the need for social support among youth. Conclusions. 1. Aggression of village youth was related to broadly defined social support. 2. Social support in general had significant influence on the aggression of the city youth. 3. Supporting the self-esteem and social support in general influenced the overall aggression of the students of vocational schools. 4. The overall result of the aggression of high school students was not related in a significant manner to any of the researched components of social support.

2/7
Nr opisu: 0000036502
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Marian Kopczewski, Andrzej Marjański, Marcin Płucienniczak.
Tytuł pracy: Przemoc i agresja w szkole - bezpieczeństwo w polskiej szkole na podstawie badań, (cz. II)
Tytuł równoległy: Violence and aggression at school - safety in Polish school on the basis of tests (part II)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. XIX, z. 8, cz. 2, s. 385--400
p-ISSN: 1733-2486
e-ISSN: 2543-8190

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; przemoc ; agresja ; szkoła ; badanie ; zapobieganie
Słowa kluczowe ang.: safety ; violence ; aggression ; school ; research ; prevention
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://piz.san.edu.pl/docs/e-XIX-8-2.pdf
Streszczenie: Feeling and ensuring security in a Polish school is still a valid and very important topic. It is one of the most difficult problems faced by teachers and directors of Polish schools. Nowadays, when life is full of diversity, it is difficult to avoid contact with the world of violence and threats. Teachers and school principals, wanting to cope with the existing problems, are doomed to constantly search for newer solutions to ensure safety, especially in primary school and junior high schools. Considering the above considerations it is indicated that the sense of safety of students is largely dependent on the school providing it as the institution responsible for the development and shaping of the growing generation. The authors recognize the validity of the subject in the research, the results of which are presented in the article.

3/7
Nr opisu: 0000036501
Autorzy: Marian Kopczewski, Zbigniew Ciekanowski, Marcin Płucienniczak, Andrzej Marjański.
Tytuł pracy: Przemoc i agresja w szkole - uwarunkowania, profilaktyka i zwalczanie, (cz. I)
Tytuł równoległy: Violence and aggression at school - consitions, prevention and combating (part I)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. XIX, z. 8, cz. 2, s. 369--384
p-ISSN: 1733-2486
e-ISSN: 2543-8190

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; przemoc ; agresja ; profilaktyka ; zwalczanie ; szkoła
Słowa kluczowe ang.: security ; violence ; aggression ; prevention ; combating ; school
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://piz.san.edu.pl/docs/e-XIX-8-2.pdf
Streszczenie: In the modern world, violence and aggression among young people are increasingly common phenomena caused by many reasons These include (but is not limited to) biological factors inherent in the child itself, violence from the closest surrounding (the guardians' repressions as a means of education), as well as environmental factors, including school. The acts of aggression are often directed at random persons and not involve any personal accounts. The phenomena related to aggression and violence in the school environment are the subject of detailed analyzes and studies of the Ministry of Education, which consistently introduces systemic solutions aimed at limiting their size. A school is a place where a child learns, acquires new experiences, shapes their relations with the environment. How the young person will behave in a mature life depends on the proper implementation of the programs at school.

4/7
Nr opisu: 0000028185
Autorzy: Anna Jadwiga Ławnik, Ludmiła Marcinowicz, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Zachowania agresywne młodzieży ponadgimnazjalnej na przykładzie wybranych szkół z powiatu bialskiego
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, Vol. 18, nr 3, s. 343--348
p-ISSN: 1428-345X

Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 7.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: agresja ; zachowania agresywne ; wrogość ; młodzież ponadgimnazjalna
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Inne bazy podające opis:
  • MEDLINE
  • Scopus
  • EBSCO
  • Polska Bibliografia Lekarska

    http://www.medwiekurozwoj.pl/articles/2014-3-7.pdf

    5/7
    Nr opisu: 0000022329
    Autorzy: Joanna Maria Marchel.
    Tytuł pracy: Poczucie zagrożenia i bezpieczeństwa w bialskich szkołach w opinii gimnazjalistów
    Tytuł równoległy: The sense of insecurity and safety at schools in Biała Podlaska in the pupils aged 14-16 years opinions
    Tytuł całości: W: Wykluczenie społeczne : czynniki ryzyka, profilaktyka, remedia / red. nauk. S. Nazaruk, M. Nowak, E. Konovaluk
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2011
    Strony zajęte przez pracę: S. 273-283
    ISBN: 978-83-61044-85-7
    Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
    Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: gimnazjaliści ; przemoc ; agresja ; poczucie bezpieczeństwa ; szkoła

    6/7
    Nr opisu: 0000020334
    Autorzy: Diana Luiza Piaszczyk, Barbara Sokołowska, Marzena Szydłowska-Grajcar, Janusz Piotr Schabowski.
    Tytuł pracy: Opinie gimnazjalistów na temat agresji i przemocy w szkole
    Tytuł równoległy: Opinions of students of gymnasium on the subject of aggresion and violence at school
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2007, Vol. LXII, Suppl. XVIII, nr 6, s. 102--105
    p-ISSN: 0066-2240

    Uwagi: Tytuł suplementu: Promocja zdrowia w różnych okresach życia.Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Lublin, 25-27 maja 2007.
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: agresja ; przemoc ; szkoła ; gimnazjaliści

    7/7
    Nr opisu: 0000024715
    Autorzy: Dorota Marzena Tomczyszyn.
    Tytuł pracy: Nauczyciel wobec problemu agresji w klasie
    Tytuł całości: W: Agresja i przemoc we współczesnym społeczeństwie / red. nauk. M.J. Dyrda, A. Sędek
    Miejsce wydania: Siedlce
    Wydawca: Stowarzyszenie tutajteraz
    Rok wydania: 2006
    Strony zajęte przez pracę: S. 57-64
    ISBN: 83-919616-3-X
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 6.000
    Słowa kluczowe: agresja ; przemoc w szkole ; szkoła ; nauczyciel
    Uwaga: sygn. 6908 VI CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB